Optakt: Espanyol – Real Madrid, LaLiga, 22. spillerunde

1 år 5 måneder siden #73 af Sebberg
​Det er jo utilgiveligt at smide point i sådan en kamp - ja, endda tabe - men jeg synes også, at det bliver en smule skingert, når man så kommer herind efterfølgende.

I anden halvleg kontrollerer vi virkelig kampen og skaber faktisk en lang række både små og mellemstore chancer, som er ok imponerende mod sådan en bus. Det bliver i alt til 1,60xG i anden halvelg, og det er jo endda et statistisk måling, der udregner den procentuelle mulighed for at score ved en given chance ud for en eller anden median-fodboldspiller. Når de her 1,60xg tilfalder spillere som Mbappé, Rodrygo og Bellingham, så er det er jo et under, at vi ikke scorer.

For mig er det særligt 1. halvleg, der er et problem. Det går bare ikke, at de første 45 minutter er gratis for modstanderholdet. Havde vi trykket på som i anden halvleg, havde vi over en helt kamp skabt så mange chancer, at vi unægteligt havde scoret. Det er skidt at komme sådan ud til en kamp.

Så forstår jeg ikke Modric-indskiftningen. Det er måske nemt at være bagklog, og han skal ikke blames for nederlaget, men hvad var meningen? På tidspunktet for indskiftningen havde vi været inde i en længere periode, hvor vi havde trykket på, og Ceballos fordelte nærmest bolden fejlfrit frem. Hvorfor ødelægge den rytme, når det ikke var dér, problemet var? Så burde man have pillet lidt ved de forreste. Når det så er sagt, så forstår jeg jo netop godt i går, at Ancelotti og co. venter så længe. Fra minut 50 til 80 spiller vi jo faktisk - om I vil det eller ej - godt og kommer til masser af farlige situationer på trods af den lave blok fra Espanyol. Der er bare i ny og næ kampe, hvor det ikke nødvendigvis giver mening at skifte ind, og det var en af dem i går. Desværre valgte Modric så også at sejle rundt.

Og så er der selvfølgelig dommeren. I ved, at jeg ikke kaster om mig med Negreira, men man må jo bare sige, at vi bliver totalt berøvet i går. Mbappé-situationen er den mest åbenlyse: Det er simpelthen både skandaløst, at han ikke får rødt, men især også at dommeren ikke engang blifer kaldt ud og se på den. Det var også virkelig hurtigt, at de var videre ved Vinis annullerede mål - skulle man ikke lige se på, om Mbappé havde modspilleren rundt om sin hals, og at han så bare til sidst flår ham væk? Og så alle de små frispark.

Generelt synes jeg, at Espanyol var klamme, og derfor er det også bare så dybt forfærdeligt, at de ender med at score. Ét er, at de vitterligt ikke har været farlige en eneste gang, men at det så skal være sådan et afrettet mål - jeg begriber det ikke.

Så jeg tror også bare, at jeg prøver at sige, at det her lidt var sådan en af de der freakkampe på en sæson, som man aldrig kan undgå. Ligesom Sheriff hjemme for et par år siden. Selvfølgelig kunne vi have løst opgaven bedre i går - ingen tvivl om det. Men vi burde også vinde med vores præstation i går, hvis vi i dag spillede samme kamp med en ordentlig dommer og fik de samme chancer.  
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Lars1991, El Siete, Kimbo, Madridista02

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 5 måneder siden #74 af JesperThomsen
​Atlético må glæde sig til lørdag. De ved hvordan de skal spille mod Real Madrids 3 venstrekanter, stille sig ned og så løbe kontra efter 87 minutter og vinde 1-0. 
Jeg gentager mig selv, men det er pinligt så lidt alternativer der er i angreb (og forsvar) i verdens største klub. 

1 år 5 måneder siden #75 af Real HWL

JesperThomsen post=182484 skrev: ​Atlético må glæde sig til lørdag. De ved hvordan de skal spille mod Real Madrids 3 venstrekanter, stille sig ned og så løbe kontra efter 87 minutter og vinde 1-0. 
Jeg gentager mig selv, men det er pinligt så lidt alternativer der er i angreb (og forsvar) i verdens største klub. 

Plus dommerne giver dem lov til at spille hårdt, trække tiden uden nogen form for konsekvens. Jeg glæder mig allerede.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 5 måneder siden #76 af 9eren
Var der nogen der kan huske hvad jeg sagde efter Barcelona-Valencia i sidste uge? Jeg sagde at det var nu vi virkelig skulle ligge mærke til og nærstudere dommerne i kampene. Hvad skete der i går?

Sebberg nej du er ikke en Hugol, Acram, 9eren type, som råber Negreira efter hver kamp. Men er du begyndt at forstå systemet?

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
1 år 5 måneder siden #77 af Madridista02

9eren post=182486 skrev: Var der nogen der kan huske hvad jeg sagde efter Barcelona-Valencia i sidste uge? Jeg sagde at det var nu vi virkelig skulle ligge mærke til og nærstudere dommerne i kampene. Hvad skete der i går?

Sebberg nej du er ikke en Hugol, Acram, 9eren type, som råber Negreira efter hver kamp. Men er du begyndt at forstå systemet?

​Tror ikke rigtigt der er nogen der kan huske hvad du skriver.

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo, JesperThomsen

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 5 måneder siden #78 af 9eren

Madridista02 post=182487 skrev:

9eren post=182486 skrev: Var der nogen der kan huske hvad jeg sagde efter Barcelona-Valencia i sidste uge? Jeg sagde at det var nu vi virkelig skulle ligge mærke til og nærstudere dommerne i kampene. Hvad skete der i går?

​Tror ikke rigtigt der er nogen der kan huske hvad du skriver.

​det kunne være du skulle begynde på det. Især når jeg får ret allerede ugen efter

1 år 5 måneder siden #79 af Siempre Madrid
​Dagen derpå er jeg: Bekymret over Rüdigers skade. Ked af Real Madrids nederlag. Og fuldstændig forfærdet over, at Real Madrid TV har helt og aldeles ret, når de igen og igen påpeger at der er noget galt med VAR og dommerstanden.

Når man vælger ikke at skride ind over nedslagtningen af Mbappé, så er der kun én mulig forklaring. 

Den forklaring skal Real Madrid TV blive ved med at fremhæve. Ikke for Real Madrids skyld, men for hele spansk fodbolds skyld 

Ingen kan være tjent med bevidst blinde mennesker til poster, hvor øjnene er vigtigste redskab.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, El Siete, 9eren

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 5 måneder siden #80 af 9eren

Siempre Madrid post=182490 skrev: ​Dagen derpå er jeg: Bekymret over Rüdigers skade. Ked af Real Madrids nederlag. Og fuldstændig forfærdet over, at Real Madrid TV har helt og aldeles ret, når de igen og igen påpeger at der er noget galt med VAR og dommerstanden.

Når man vælger ikke at skride ind over nedslagtningen af Mbappé, så er der kun én mulig forklaring. 

Den forklaring skal Real Madrid TV blive ved med at fremhæve. Ikke for Real Madrids skyld, men for hele spansk fodbolds skyld 

Ingen kan være tjent med bevidst blinde mennesker til poster, hvor øjnene er vigtigste redskab.

​jeg har jo samme holdning til de punkter du sætter op. Det tror jeg ikke du tvivler på, men jeg vil bare lige påpege at det ikke bliver det sidste skandaløse vi ser i spansk fodbold. Jeg sagde det i sidste uge og nu sidder jeg bare med en fornemmelse af at sæsonen burde stoppe helt.
Sidste redigering: 1 år 5 måneder siden ved 9eren.

1 år 5 måneder siden #81 af asp3200
​Nu har jeg ikke selv fuldt så meget med på Real Madrid TV, men kunne det ikke være ide hvis de også viser andre holds soleklare fejl, altså selv Barcelonas fejl mod dem. Altså en bred kam af fejlkendelse uanset om det os eller andre for virkelig at sætte pres på dommer standarden i Spanien.

Der er jo åbenlyst et problem og noget bagved som ingen kender til, system eller ej. Har en del venner som er Barcelona fans og diverse andre klubber i spanien og selv de siger den er helt gal efter i går og det siger meget så inkarneret som de nu er.

Det kan ikke være rigtigt at dommerne og VAR dommerne er så dårlige i forhold til andre ligaer, her tænker jeg på England og Tyskland. De er jo ekstremt meget foran på kvalitet.
Sidste redigering: 1 år 5 måneder siden ved asp3200.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 5 måneder siden #82 af 9eren

asp3200 post=182492 skrev: ​Nu har jeg ikke selv fuldt så meget med på Real Madrid TV, men kunne det ikke være ide hvis de også viser andre holds soleklare fejl, altså selv Barcelonas fejl mod dem. Altså en bred kam af fejlkendelse uanset om det os eller andre for virkelig at sætte pres på dommer standarden i Spanien.

Der er jo åbenlyst et problem og noget bagved som ingen kender til, system eller ej. Har en del venner som er Barcelona fans og diverse andre klubber i spanien og selv de siger den er helt gal efter i går og det siger meget så inkarneret som de nu er.

Det kan ikke være rigtigt at dommerne og VAR dommerne er så dårlige i forhold til andre ligaer, her tænker jeg på England og Tyskland. De er jo ekstremt meget foran på kvalitet.

​Det er Barcelona der har betalt nummer 2 i CTA i gennem 17 år. Hvorfor skal vi vise det? De burde ha spillet i segunda b på nuværende tidspunkt efter den giga korruptionskandale. Som det er sket for Juventus osv. 

Ja der er selvfølgelig også en lav dommer standard i spansk fodbold. Hvordan den skal komme til livs ved jeg ikke, men det var ikke en lav dommer standard der var til grund for det der skete i går! 

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 5 måneder siden #83 af 9eren
Også rødt

Atleti slap også for rødt i denne i går. Jeg frygter næste uge rigtig meget!

1 år 5 måneder siden #84 af mohbar

9eren post=182494 skrev: Også rødt

Atleti slap også for rødt i denne i går. Jeg frygter næste uge rigtig meget!

​ser godt nok voldsomt ud. Alene det at han efter at sparke efter bolden, lige når at dreje sin fod for at gå efter benet på modstanderen bør eftertjekkes.

Leveret af Kunena Forum