Optakt: Osasuna – Real Madrid, LaLiga, 24. spillerunde

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 4 måneder siden #145 af 9eren
jeg laver om på lyden

Sidste redigering: 1 år 4 måneder siden ved 9eren.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 4 måneder siden #146 af Siempre fiel

Lars1991 post=183324 skrev:

JesperThomsen post=183320 skrev:

Lars1991 post=183316 skrev:

JesperThomsen post=183313 skrev: ​det er 100% Bellingham der er skurken, uanset hvilken “fuck” version han har sagt..
ingen grund til de ord, vis nu bare hvem der er verdens bedste hold istedet for!!

Jeg er så træt af den der attitude. Han kan bare lade være. Vi kan bare vinde alligevel. Bla bla. Hvad med at dommeren begynder at dømme en fair kamp? Så er jeg fløjtende ligeglad med hvordan vi spiller, hvis kampen ikke bliver dømt lige. Sjovt nok var det efter Real Madrids brev/klage over dommerne, at vi pludselig tre kampe i streg må tage os til hovedet over dommerkendelserne. Men det sikkert bare et tilfælde og vi kunne jo bare have vundet alligevel...

​det er Bellingham attitude du burde være træt af. Han sælger hele holdet med sin dumhed. Hvornår render Valverde, Courtois, Rodrygo, Rüdiger etc rundt og siger fuck til dommeren?! Det er så dumt og ikke vores klub værdigt!

Det er jo netop ikke ham der sælger holdet, men dommeren der har lyst til at spille smart. Der bliver sagt bandord hele tiden på en fodboldbane, vi kan simpelthen ikke begynde at dele direkte røde kort ud for det. Og jo, det gør dem du nævner også, bare ikke på engelsk. Du kan også kigge imod Premier League, hvor der også meget ofte bliver benyttet frasen "fuck off".

Og kommer ikke til at blive træt af Bellinghams attitude, det netop noget af det jeg elsker ved ham på banen og den skal han ikke stoppe med. Han spiller med stort temperament og det burde der være plads til - og det er der som regel også i alle andre kampe.

Det simpelthen så naivt at sidde og kigge på de her dommere løbe rundt og dømme i øst og vest, og så bare lukke øjnene i og sige det er vores egen skyld. Vi bliver snydt for mindst et straffespark i dag, da Vini bliver kantet i feltet, præcis som Foden gjorde af Ceballos for bare et par dage siden. Den bliver ikke engang kigget på! Til gengæld bliver dommeren kaldt ud med det samme til Camavingas, der rammer en modspiller oven på foden efter spillet allerede er afviklet. Det kan godt dømmes, men er hård fordi forseelsen ingen påvirkning har på spillet. Men VAR skal absolut blande sig.

Og så er der hånden på bolden i starten af kampen, som jeg personligt ikke synes skal dømmes - men, det bliver den bare tit alligevel. Ingen review her heller!

Som jeg siger, det hele er i øst og vest. Man slår ned på tilfældige ting på tilfældige tidspunkter, imens man overseer klare ting på andre tidspunkter. Det giver ingen mening. De spanske dommere er helt lost, og det generelt og ikke kun imod os. Men der er helt klart noget specielt over at dømme Real Madrid for tiden med alt det der foregår, og nogen dommere er simpelthen ikke opgaven voksen.

​Hvad mener du med "intet review" - den blir jo kigget igennem i VAR-rummet og dommeren viser helt klart "ikke straffe" til spillerne, da han får besked i øret. VAR tjekker jo ikke kun når dommeren går ud og kigger - det er jo udelukkende hvis der er tvivl og man vil ha hoveddommeren til at afgøre det. Der sidder dommere i VAR-rummet og kigger - det er jo som udgangspunkt dem der skal dømme efter VAR - det har været sådan i årevis og er vel relativt nemt at forstå.
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

1 år 4 måneder siden #147 af Lars1991
​Hvad der måske ikke er nemt at forstå er begreberne, men det kan jeg heldigvis forklare for dig. Det VAR-dommerne gør kaldes et "check". Når dommeren bliver kaldt ud til skærmen kaldes det et "review". 

1 år 4 måneder siden #148 af Fondo_Sur
Det er rimelig tydeligt, at der er en stemning på holdet om, at de bliver snydt i La Liga, hvilket er ret vildt trods alt. Holdet spillede virkelig godt i den første halve time og burde have været foran med 3-0. Men så begyndte de at brokke sig, og det hele begyndte lige pludselig ikke at handle om fodbold. Det var med god grund at brokken kom, men det gør bare, at vi ender med at spille dårligere.

Real Madrid er bare ikke glade for La Liga. Der er ingen glæde ved de kampe sammenlignet med Champions League, der er en romantisk historie. La Liga er intriger, had, drama og usportslig fodbold. Champions League er alt det fodbold burde være.

1 år 4 måneder siden #149 af Figo-10

Fondo_Sur post=183339 skrev: Det er rimelig tydeligt, at der er en stemning på holdet om, at de bliver snydt i La Liga, hvilket er ret vildt trods alt. Holdet spillede virkelig godt i den første halve time og burde have været foran med 3-0. Men så begyndte de at brokke sig, og det hele begyndte lige pludselig ikke at handle om fodbold. Det var med god grund at brokken kom, men det gør bare, at vi ender med at spille dårligere.

Real Madrid er bare ikke glade for La Liga. Der er ingen glæde ved de kampe sammenlignet med Champions League, der er en romantisk historie. La Liga er intriger, had, drama og usportslig fodbold. Champions League er alt det fodbold burde være.

​Dit sidste afsnit er spot on. Tak. 

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 4 måneder siden #150 af 9eren
Forklaring

her er hvorfor RM stoppede med at spille fodbold. 

fordi dommeren ikke vil stoppe med at dømme mod RM indtil målet er nået. Tage points fra RM. Prøv at kigge på hans første halvleg. Den med Fran kan alle jo se inklusiv linjevogteren. Der er flere episoder.

folk har åbenbart stadig ikke forstået systemet. Der er to klokkeklare straffespark mod RM på Vini og Bellingham. Det fortsætter jo bare. Tacklingerne på Vini og Mbappe der ikke bliver straffet

​videoen forklare perfekt at denne her dommer er anti madridista

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 4 måneder siden #151 af 9eren
Ting Suarez Messi og Xavi har sagt ofte på banen uden at blive straffet og nogengange sagt det lige i hovedet på dommeren nærmest.

Din mors fisse Messi
Jeg skider på din luder mor Xavi
Din lille fucker Suarez

​mens Bellingham skal have direkte rødt for at sige noget han ikke sagde i den situation

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 4 måneder siden #152 af 9eren
Cagon de mierda

Suarez, Messi og Xavi

1 år 3 måneder siden #153 af PMO
Det er ganske fint at der bliver slået ned på de analfabeter som ikke kan finde ud af af kommunikere. 
Det burde ikke være atomfysik, at man ikke skal tale grimt til dommeren (eller til andre mennesker generelt). 
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

1 år 3 måneder siden #154 af Sebberg

Nu kommer den irriterende person ind i selskabet, rækker hånden op og pointerer:  Vi skal tage os sammen. Jeg anerkender 100p, at gårsdagens dommerpræstation var skandaløs. Der var flere straffesparks situationer, der som minimum skulle kigges igennem, og flere åbenlyse gule kort, der forblev i dommerens lomme (Camavinga manglede dog også et).  Men vi lader os simpelthen påvirke for meget af det. I går er vi KLART bedst og er tæt på at udbygge føringen flere gange, så det må bare ikke ske, at Bellingham får et rødt kort. Jeg synes også, det er absurd, at ‘fuck off’ (eller fuck you) kan give en udvisning, men lad nu være med at give dommeren muligheden! Og hvorfor ender Bellingham så i sådan en situation? Er det, fordi han blot spiller med det temperament? Eller er det OGSÅ fordi, at han er blevet indhyllet i hele den her offermentalitets-strategi fra klubbens side med ugentligt brok? Jeg tror, det er en kombination. Det samme med Vinicius. Offerrollen løber i hans brasilianske blod, men vi forstærker den da bare gang på gang, når vi ruller med alt det brok! Så man kan jo spørge sig selv: Ender det faktisk med at koste os yderligere (udover dommerpræstationer), at vi smider den her retorik ned over truppen og tager den med på banen? I stedet for at sige: Det er for dårligt, men fuck det - nu viser vi, at vi er et bedre fodboldhold og bruger sejre og godt spil som vores sprog. Måske naivt - men det er da en vindermentalitet. Nu har vi fået to røde kort, hvor spillere ikke har kunnet beherske sig - på mirakuløs vis kostede det ene ikke noget, men lige nu er det da urealistisk, at vi ikke får et til. Og så kan man være nok så konspiratorisk, men er det det værd, hvis sølvpapirshatten i sidste ende koster mesterskabet? Jeg siger nej.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo, JesperThomsen

1 år 3 måneder siden #155 af Kiwes
​Enig. Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan det vi ser ske med dommerne for tiden ikke får os til at blive klogere. De ved at dommerne er i mod dem, og ja det virker det altså til at de er, så lad nu vær med at give dem en mulighed for at smide dig ud for brok. Hold kæft og spil bold. Der er ingen disciplin på det her hold og det må falde tilbage på Ancelotti.
Sidste redigering: 1 år 3 måneder siden ved Kiwes.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 3 måneder siden #156 af 9eren
Sebberg.
Jeg ved godt hvorfor at Bellingham endte i den situation. Han blev bedt om det af Carlo der sagde til ham, you need to talk to the ref about those penalties. Jeg mundaflæste ham imens han snakkede med Bellingham. Det var ikke lang tid før så det er præcist det som Bellingham forklarede til dommeren, hvor han ender med at sige fuck off!

Det irritere mig grænseløst at Carlo der vælger en spiller der ikke er bleg for at sige en del grimme ting under kampen, mens han ikke venter til pausen, hvor en mere diplomatisk Modric kan tage en dialog.

Det ville jo være som, at vælge mig til at bede folk om at stoppe andre herinde, i at snakke Negreira. Jeg fattede det heller ikke i situationen, men Carlo var ligeså frustreret som spillerne på det tidspunkt han snakker med Jude. Derfor tænkte han sig ikke om.

Camavinga er faktisk rigtig god for tiden, men nu må han altså simpelthen STOPPE, med at være en elefant i et glashus. Jeg fatter ikke med den viden spillerne har om de korrupte dommere i spansk fodbold, at man ikke skal give dem muligheden.
Sidste redigering: 1 år 3 måneder siden ved 9eren.

Leveret af Kunena Forum