- Forum
- Madridista.dk
- Nyheder
- Optakt: Real Madrid - Atlético Madrid, CL, ottendedelsfinale, første kamp
Optakt: Real Madrid - Atlético Madrid, CL, ottendedelsfinale, første kamp
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
I aften spilles første El Derbi i Champions League, når Real Madrid hjemme tager imod Atlético Madrid i et opgør, som forventes at blive tæt og dramafyldt.
Sådan har det i hvert fald været i de to opgør, som klubberne har spillet mod hinanden i LaLiga i denne sæson, hvor begge opgør endte 1-1.
Og netop de to opgør er måske lidt sigende for aftenens opgør. For mens Atlético Madrid endnu ikke har tabt en kamp mod et stort hold i denne sæson, så har Real Madrid endnu til gode at slå et storhold. Godt nok ordnede man Manchester City, men englænderne er pt. ikke stærkere end et mellemklasse LaLiga-hold og ville sandsynligvis ikke kunne kvalificere sig til Champions League i Spanien.
Men Real Madrid er Real Madrid i Champions League og man får brug for al europæisk styrke og Espíritu Juanito, hvis man skal slå et virkelig formstærkt Atlético Madrid-mandskab, som lige nu har en stærk start-ellever og en særdeles brugbar bænk.
Anført af Julián Álvarez, som med neutrale briller, virkelig er en fornøjelse at have fået til LaLiga, fremstår Atlético Madrid som et hold, der kan score ud af ingenting og her bliver virkelig en opgave for Rüdiger og Asencio, som er tilbage i det centrale forsvar til en hjemmekamp, hvor han ikke vil blive forfulgt af publikum.
Tilbage er også Fede Valverde, som har været fraværende i de seneste kampe og som ikke har trænet fuldt med op til dette opgør og man kan have sine bange anelser for uruguayaneren, som ventes at starte inde som højre back.
Dermed mangler Real Madrid endnu en mand til midtbanen, hvor man må se bort fra skadede Ceballos og karantæneramte Bellingham og begge spillere havde været særdeles brugbare i aften. Førstnævnte fordi han har haft en meget stærk sæson og sidstnævnte, fordi han sammen med Rodrygo, Vinícius og Mbappé har stået for 2/3 af alle Real Madrids 105 mål i denne sæson.
Real Madrid går ind til kampen med fem spillere i karantæne-fare og heraf forventes fire af dem at være i startopstillingen, nemlig Rüdiger, Tchouaméni, Camavinga og Modric, mens Endrick tager plads på bænken. Herudover er også Ancelotti i karantænefare. Hos Atlético Madrid er det kun Giménez, der er i fare for at misse returkampen.
Alt tyder på et tæt opgør med masser af dramatik, så kampens franske dommer, Clément Turpin, får sandsynligvis rigeligt at se til.
Det gør vi andre også. Der er kampstart kl. 21 og opgøret vises på 3+.
Real Madrids forventede hold: Courtois, Fede Valverde, Rüdiger, Asencio, Mendy, Tchouaméni, Camavinga, Modric, Rodrygo, Vinícius, Mbappé.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hos mig er bekymringen derfor også om vi kan få et godt nok resultat til når vi skal prøve at gå videre i næste uge på udebane. Det kræver som minimum en sejr i dag, og helst også med mere end et mål.
DC19
I CL har jeg oftest på fornemmelsen vi vinder, i La Liga har jeg oftest fornemmelsen af at vi taber. Så, helt rolig i hver sin ende af spektret 😅
Vi vinder selvfølgelig i aften.
Jeg synes ofte det handler om den modstander vi møder. Altså i Europa møder vi ofte hold med en mere offensiv tilgang (Bayern, City, Liverpool osv), som bare passer bedre til os og er bedre hold helt generelt.NickyMad post=183767 skrev: Mon ikke det kommer til at gå som det plejer, fordi spillerne virker mere fokuseret i de her kampe og kæmper mere. Problemet ligger mere i ligaen hvor de ikke virker opsatte, og Ancelottis manglende spillestil så bliver udstillet.
Hvorimod vi i Laliga møder defensive og kompakte hold, som vi bare har det vildt svært mod selvom de er langt dårligere. Her tænker jeg Getafe, Mallorca, Osasuna osv.
Jeg tror fokus er på er vinde i både Laliga og Champions League omend ChL bare er specielt for os.
Men det nok mit problem med Laliga, at det bare altid er hadsk, grimt om kompakt fordi vi får en anden modstand der. Hvorimod Champions League mere giver os noget tempo og offensivt - som også er det der gør Premier League seværdig.
Synes det en kæmpe bet for spansk fodbold at der spilles sådan og man kunne håbe Tebas kunne ændre det. Men det kan han ikke. Alt gode trænere i PL er jo spanske (på nær Slot), så man kan jo godt, hvis det den skole man har. Men de seneste år har det været jammerligt at se Laliga desværre.
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
Mine indlæg vil ikke altid være mine egne holdninger, men nuancer til debatten. Jeg ønsker ikke at deltage i den hetz der er mod Mbappe.
Jeg er ikke uenig, men det falder vel også tilbage på vores spillestil & Ancelotti. For det vidner jo bl.a. også om vi spiller bedre mod de større hold fordi de ikke pakker sig. Men når vi møder mindre gode hold, så bliver det også bare mere tydeligt vi ingen spillestil har og spillerne ved ikke hvad de skal end bare at spille fodbold som Ancelotti formentlig har bedt dem. Det havde vi selvfølgelig heller ikke mod City, men det ser ikke så grimt ud når vores offensiv bare har masser af plads at løbe i.Figo-10 post=183776 skrev:
Jeg synes ofte det handler om den modstander vi møder. Altså i Europa møder vi ofte hold med en mere offensiv tilgang (Bayern, City, Liverpool osv), som bare passer bedre til os og er bedre hold helt generelt.NickyMad post=183767 skrev: Mon ikke det kommer til at gå som det plejer, fordi spillerne virker mere fokuseret i de her kampe og kæmper mere. Problemet ligger mere i ligaen hvor de ikke virker opsatte, og Ancelottis manglende spillestil så bliver udstillet.
Hvorimod vi i Laliga møder defensive og kompakte hold, som vi bare har det vildt svært mod selvom de er langt dårligere. Her tænker jeg Getafe, Mallorca, Osasuna osv.
Jeg tror fokus er på er vinde i både Laliga og Champions League omend ChL bare er specielt for os.
Men det nok mit problem med Laliga, at det bare altid er hadsk, grimt om kompakt fordi vi får en anden modstand der. Hvorimod Champions League mere giver os noget tempo og offensivt - som også er det der gør Premier League seværdig.
Synes det en kæmpe bet for spansk fodbold at der spilles sådan og man kunne håbe Tebas kunne ændre det. Men det kan han ikke. Alt gode trænere i PL er jo spanske (på nær Slot), så man kan jo godt, hvis det den skole man har. Men de seneste år har det været jammerligt at se Laliga desværre.
Derudover vil jeg dog også holde fast i spillerne er mere oplagte i de her kampe, hvorfor deres individuelle kvalitet overskygger maglende spillestil, og ikke kun fordi vi får plads. Vinicius sagde det jo meget godt efter Betis kampen; godt det skete i den kamp og ikke CL. Det synes altid at være attituden.
- JesperThomsen
- Platin bruger
-
DC19