- Forum
- Madridista.dk
- Nyheder
- Optakt: Real Madrid - Atlético Madrid, CL, ottendedelsfinale, første kamp
Optakt: Real Madrid - Atlético Madrid, CL, ottendedelsfinale, første kamp
Ja den flok ultras de har med er bare usmagelige. Og det bliver godt nok intenst at komme til Metropolitano næste uge. Jeg sad og tænkte i går, at der kan ikke være en værre udebane i Europa end Metropolitano - for os, men også alle andre hold i ChL. Mon ikke Vini, Acensio osv. skal have ørepropper med for at holde fokus på kampen. Fint med piften, men jeg tror det bliver grimt og personligt desværre.Fondo_Sur post=183854 skrev: Stemningen var flot i dag. Den kunne været vildere uden de der “turist-fans”, men sådan er det. De køber altså bare rigtig mange af billetterne, som en tredjepart opsnapper fra hjemmesiden. Som Madridista Premium er det næsten umuligt at nå at få en billet til sådan en kamp, fordi der er nogle maskiner, det går jeg ud fra, der suger alle billetterne til sig og derefter sælger dem til høje priser.
Atletico fik 4000 pladser, og det var kun til deres hardcore fans. Og da fansene sidder til på banen på Bernabeu, så er det let for dem at larme som atleti-mand.
God sejr. Den kunne næsten have blevet 3-1.
Brahim er bare så vanvittig undervurderet. Top teknik og hvilken arbejdsindsats! Som en sand madridista, mens vores to forreste spillere luntede lidt for meget i presset.
Var jeg den eneste der bemærkede at det blev sunget under det 1 minuts stilhed der var? Jeg antager det var planlagt til et minuts stilhed, men så kunne man høre sange fra tribunerne (jeg antager det var fra Atletico), hvor stadion i stedet begyndt at klappe for at overdøve dem. Igen usmageligt, hvis jeg har set/hørt situationen korrekt.
Of topic - men hvem kan folk egentligt bedst lide? Barca eller Atletico? Personligt synes jeg Real vs Atletico er blevet mere hadsk især pga. Atletico og deres Argentina DNA, men som klub (ser man bort fra, at de stadig har deres ultras og nazister), så synes jeg den er ret fed. Jeg har været på Metropolitano, som er et fantastisk stadion omend det slet ikke når Calderon, som for mig altid har været et vildt fedt stadion med sin tribune over Rio Manzanares. Dertil har de jo altid været garant for gode angribere: Aguero, Torres, Forlan osv. Barcelona derimod har jeg bare nul for. Det handler om kultur, deres selvopfattelse. Hele snakken om Katalonien mod Spanien og vi kunne blive ved.
Men vi står potentielt i en situation, hvor vi skal give afkald på en, to eller tre titler i år til netop én af de to. Og hvem ser man helst her? Skal Atletico have lidt succes eller er det godt for os og Spansk fodbold, hvis Barcelona kommer langt i Europa? Hvis vi ikke gør... Spørgsmålstegn
EDIT: Nu kom der også om det på AS. Captan de muy cerca la ofensa de los radicales del Atleti durante el minuto de silencio - AS.com FØJ!!!!
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
Mine indlæg vil ikke altid være mine egne holdninger, men nuancer til debatten. Jeg ønsker ikke at deltage i den hetz der er mod Mbappe.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Den er svær da de fleste, hvis ikke alle herinde, hader begge klubber. Dog fangede jeg mig selv i at være glad, da Atletico var 2-0 mod Barca og knap så glad da Barca scorede deres 4 mål. Der er bare noget specielt over vores rivalisering med Barcelona, som gør at jeg altid ønsker dem det værste.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Ta det dog roligt, 9'eren Light Jeg siger IKKE at der ikke er/kan være fremragende stemning - jeg anfægter alene din påstand om at de høje priser gør at det så kun er de største fans der kommer på stadion. Det er almindeligt kendt at billetterne blir suget af botter og videresolgt, så det nærmest er umuligt at få billet som Madridista Premium. Derudover videresælges i tusindevis af sæsonkortholderes billetter også til de store kampe. Mange af de her videresalgsbilletter - og billetter solgt til skyhøje priser via turistsites og rejsebureauer - købes af turister med mange penge mellem hænderne. Det er fakta og almén viden. Og jeg har været til et hav af knockoutkampe i CL og også til Clasicos og der kan bestemt være fed stemning til de store kampe, men jeg har også siddet til flere Derbis hvor jeg ikke har været imponeret. Og så er der alle de andre "almindelige" kampe jeg har været til dernede - det er bestemt ikke altid der er specielt stemningsfuldt på stadionFigo-10 post=183852 skrev:
Gu det da ej. Næsten alle billetter på den officielle siden går til Socios og Madridista Premium. Så det usandt.Siempre fiel post=183841 skrev:
De sygt høje billetpriser gør sgu da ikke at det er folk "der vil det"!!😆😆 Der er jo netop blevet for de rige asiatiske turister og i mindre grad for "rigtige fans" - det ved alle og enhver sgu da!!Figo-10 post=183834 skrev:
Øh what! Har du nogensinde været dernede? Så du optakten? Graver og co kunne nærmest ikke tale sammen. Billetpriserne har været over 300€ sikkert, så det folk der vil det. Når bussen ankommer fås ikke større andre steder i verden. Tifoen. Det er det her, aftner som i dag på Bernabeu med vores fans og spillere, der gør at fodboldspillere vil til Real Madrid.Hamid8210 post=183816 skrev: Vi har verdens flotteste stadion - men verdens ringeste stemning. Altså fansene på Mallorca stadion virker mere aggressive og kan skabe en atmosfære
Mallorca er jo bare mere hadsk og mere kompakt, men det når jo ikke det her på nogen måde.
Og ved en mellemmand er priserne nok minimum 3-400€. Du skal ikke fortælle mig, at man bruger +300€ og sidder i kø som om det var en Coldpaly koncert og bare sidder og glor eller ikke går op i det.
Ta derned og se en ChL knock out kamp og så fortæl mig det ikke er voldsomt. Jeg har en del af dem efterhånden og 3 El Classico’s og kan slet ikke genkende din påstand.