- Forum
- Madridista.dk
- Nyheder
- Optakt: Real Madrid - Arsenal, Champions League, kvartfinale, anden kamp
Optakt: Real Madrid - Arsenal, Champions League, kvartfinale, anden kamp
Og det var det bedste Barca-hold nogensinde. Jeg havde 0 problemer med hvordan vi slog City sidste år. Nogle gange er det en kæmpe styrke at kunne vinde på flere måder. Men det må simpelthen ikke være mod 95% af alle hold vi spiller så pinligt.Bismo post=184933 skrev:
Spillet var underholdende og langt mere sammenhængende under Mou. Men der skete et normskred efter 5-0 nederlaget mod Barca. Det var under Mou, at det blev acceptabelt at spille med en Pepe på midtbanen og så ligge og forsvare i 90 minutter, hvis modstanderen hed Barca. Heldigvis var det dog kun mod Barca, og de fleste fans blev da også positive overfor denne tilgang, da vi begyndte at få gode resultater mod dem + vi spillede trods alt underholdende fodbold mod alle andre hold og scorede masser af mål.Ramos4 post=184922 skrev:
Åbenbart. Først gik man med til at spille på kontra (hvilket gav 100 point og 121 mål i en sæson) og nu er vi gået med til at everything goes.Bismo post=184919 skrev:
problemet er, at filosofien om "at Madrid skal vinde med stil" er helt død.Ramos4 post=184917 skrev: Ligesom Ramos og Ronaldo overskyggede det faktum at Zidane heller intet system havde. My God, det er årtier siden vi spillede god bold kontinuerligt. Mourinhos to første sæsoner vel sagtens.
Jeg kunne godt leve med Mourinho - det var ret fedt fordi det var så direkte. Hver gang man fik bolden var der én vej. Det kan også være underholdende og endda langt bedre end possesion. Men at lide mod ALLE hold man møder for så at vinde på en individuel aktion, det er ulideligt.
Med tiden har det udviklet sig til, at spillet er mere eller mindre ligegyldigt, så længe vi får resultatet. Vi er endda begyndt at identificere os som et Remontada hold.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Måske på tide at ansætte en sportsdirektør igen, som kan fungere som et bindeled mellem træner og ledelse. Det var fint, at Mou fik Valdano fyret, men Perez var villig til at lade Mou få total kontrol over det sportslige projekt, det vil han nok ikke gå med til igen.El Siete post=184924 skrev:
Det er det jeg er mest bange for. Ancelotti er den perfekte træner for en præsident som Perez, der langt hen af vejen dikterer truppen. Han arbejder med det han får til rådighed og er ekspert i at skabe en harmonisk trup, der beror dig på individualisme og erfaring, og det har indtil denne sæson fungeret meget godt, bl.a. fordi "rygraden" af holdet har været så stabilt og rutineret - Modric, Kroos, Carvajal, Nacho, osv. Men i denne sæson er truppen simpelthen så meget ude af balance og så smal at Ancelotti overhovedet ikke har fået det til at fungere, og er blevet nødt til at spille flere spillere ude af position og skifte formation fra kamp til kamp.-#7- post=184907 skrev: Moderne fodbold har efterhånden nået et punkt, hvor en klub som Real Madrid ikke kan klare sig alene på at have bedre spillere end de andre. Det går selvfølgelig ind imellem når man møder de mindre hold, men alle fornuftige klubber rundt omkring har et setup hvor der bliver analyseret, og der bliver trænet efter en filosofi, og så vil man ofte se at det kan slå det rene rå talent, som Real Madrid jo har masser af. Se en træner som Andoni Iraola, som har massiv succes i Bournemouth, med hans faste koncept. Hans tidligere assistent Inigo Perez har så kørt konceptet i Rayo videre, og har jo også stor succes med det. Og Rayos spillermateriale er jo ikke ligefrem helt i top hvis vi skal være ærlige.
Så hvis man får Alonso ind, så håber jeg virkelig at man lytter til hans behov, og at han får lov til at sætte holdet som han vil, efter præstationer og ikke personlige venskaber. Det kan måske være naivt at tro at det bliver sådan, men det her med bare at tro at tingene går fordi man har købt bedre spillere end de andre, det går bare ikke længere.
Derfor er jeg også bekymret for Alonso, der meget strategisk hentede spillere ind til Leverkusen til sit koncept. Får han de spillere han beder om og kan han trives under en præsident der vil have de store navne og største talenter og så ellers beder træneren om at få det til at fungere? Det kræver nok også en mindset-ændring hos Perez og ledelsen.
They want him BEFORE JUNE. @marca"
Aftenen reddet. Oléeeeeee.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Man må håbe at de sad på toilettet i 90 minutter så, for den her kamp kan umuligt have overbevist dem om noget som helst i Brasilien.Ramos4 post=184938 skrev: "BREAKING: A Brazilian emissary was at the Santiago Bernabéu today for Ancelotti.
They want him BEFORE JUNE. @marca"
Aftenen reddet. Oléeeeeee.
DC19
Alt sammen i en forfærdelig sæson præget af skader og dårligt spil. Tænk hvad vi kan opnå med en god træner og et par indkøb til truppen.
Vi har stadigvæk en vanvittig trup.
Det er ikke optimalt, men enig. Lad os så bare håbe træneren så rent faktisk også skiftes forud for tuneringen.NachoFernández post=184935 skrev:
Man må tage det som det er: En ekstra semi-underlig turnering som er smidt ind på et tidspunkt, hvor man ellers havde tid til at bygge noget nyt op efter en ferie.NickyMad post=184929 skrev: Det er i hvert fald ikke de bedste forudsætninger Alonso får til sæsonen, med den irriterende klub vm, som garanteret også følger op med flere skader næste sæson. Ville ønske klubben bare meldte fra.
Ind med ideerne og så ligger der først 3 gode testkampe, hvor man kan få erfaring med et nyt system mod en modstander der virkelig går efter at vinde. Og så kommer der måske et par kampe mere. Jeg er godt klar over, at tid på træningsbanen er SÅ værdifuldt i starten med en ny træner som faktisk kommer med ideer, men det ville være katastrofalt at gå ind til den turnering uden at arbejde 100% med en masse nyt såfremt Alonso kommer.
DC19
Lige nu er det stadig Florentino og ganske få andre i ledelsen der bestemmer, hvem der skal hentes. Er ikke sikker på, at en enkel dårlig sæson er nok til, at han lader en ung relativt udefrakommende træner styre deres “livsværk”. Alle der kender klubben ved, at klubben er meget lukket i sin kerne. Det skal gå rigtig galt før “denne kerne” bliver problematiseret. Men alene det faktum, at Florentino aldrig har været i stand til at genvinde La Liga efter et kvart århundrede burde være nok i sig selv.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Ancelotti skal simpelthen fyres, der er Intet der taler for at han skal blive endnu en sæson. Han har gjort det horribelt, hele sæsonen igennem.
Sidste sæson var heller ikke god, men han blev redet af individuelle øjeblikke samt konkurrencen var lav sidste sæson.
Jeg savner Pepe :(
Alonso spiller 3-5-2 med lyn hurtige backs. Altså de backs RM har 0 af? Samtidig skal der bruges 3 gode centrale forsvarsspillere? Altså dem RM har 2 af?
Truppen er fyldt med dygtigt individuelle spillere, men der er store mangler. Hvor er 9’eren? Hvor er den kreative midtbanespiller?
Og hvis man samtidig så holder fast i kun at hente spillere på fri transfer, jamen så vil man altid være bagud. Rüdiger bliver ikke yngre, Cavajal ligeså og Courtois har vel også en udløbsdato.
I min optik skal tages nogle valg til sommer og man skal være villig til at spendere penge på spillere som måske ikke giver Perez stiv pibe.
Måske man skulle have fokuseret lidt mere på truppen, fremfor at tude i pressen i flere måneder om hvor uretfærdigt det var, at Vini ikke vandt Guldbolden - det var desuden noget af det mest ynkelige jeg nogensiden har været vidne til i de mere end 25 år jeg har fulgt RM.
Desuden er hele den der “fri transfer strategi”, hvor man flere år før spilleren har udløb, begynder at flirte med ham, decideret ulækker. Det klæder ikke klubben.
Min pointe er, at hvis man henter en ny træner skal han have de spillere han skal bruge, og ikke “jamen ham kan du få om 2 år, når hans kontrakt løber ud”, eller “jamen vi har en midtbanespiller du kan bruge i forsvaret”.