- Forum
- Madridista.dk
- Nyheder
- Optakt: Real Madrid - Arsenal, Champions League, kvartfinale, anden kamp
Optakt: Real Madrid - Arsenal, Champions League, kvartfinale, anden kamp
Det eneste positive er vel at både Inter og PSG ser vanvittig Stærke ud og potentielt de eneste der kan stoppe Barca.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Suk. Hvorfor er det man skal hæve sig over andre? Hvorfor har du behov for at sætte dig selv på en piedestal og kigge ned på andre brugere?PMO post=184947 skrev: Når man læser med herinde kan man ikke andet end at trække lidt på smilebåndet og undre sig lidt over de brugere som mener truppen er fantastisk og der blot skal en ny træner til.
Alonso spiller 3-5-2 med lyn hurtige backs. Altså de backs RM har 0 af? Samtidig skal der bruges 3 gode centrale forsvarsspillere? Altså dem RM har 2 af?
Truppen er fyldt med dygtigt individuelle spillere, men der er store mangler. Hvor er 9’eren? Hvor er den kreative midtbanespiller?
Og hvis man samtidig så holder fast i kun at hente spillere på fri transfer, jamen så vil man altid være bagud. Rüdiger bliver ikke yngre, Cavajal ligeså og Courtois har vel også en udløbsdato.
I min optik skal tages nogle valg til sommer og man skal være villig til at spendere penge på spillere som måske ikke giver Perez stiv pibe.
Måske man skulle have fokuseret lidt mere på truppen, fremfor at tude i pressen i flere måneder om hvor uretfærdigt det var, at Vini ikke vandt Guldbolden - det var desuden noget af det mest ynkelige jeg nogensiden har været vidne til i de mere end 25 år jeg har fulgt RM.
Desuden er hele den der “fri transfer strategi”, hvor man flere år før spilleren har udløb, begynder at flirte med ham, decideret ulækker. Det klæder ikke klubben.
Min pointe er, at hvis man henter en ny træner skal han have de spillere han skal bruge, og ikke “jamen ham kan du få om 2 år, når hans kontrakt løber ud”, eller “jamen vi har en midtbanespiller du kan bruge i forsvaret”.
Hvem har sagt der blot skal en ny træner til? Hvem er det du trækker på smilebåndet over? Der er da ingen der IKKE kan se, vi har forsømt backpositionerne i årevis og at vi har tre venstrefløje på toppen. Det kan vi altså alle sammen godt se. De fleste af os, mener blot, at vi trods alt kunne have klaret os en del bedre spillemæssigt med en træner, der har en egentlig taktik. Ingen siger truppen er komplet. Hvad der er blevet sagt, er at vi har vanvitig meget kvalitet og at det er uacceptabelt at spille så fragmenteret og dårligt, som vi gør under Ancelotti.
Kom nu lidt.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
9'er snakken er for simplificeret, efter min mening. Mbappe fungerer helt fint der, selvom han ikke er en klassisk 9'er. Arsenal har lige banket os 5-1 uden en 9'er f.eks. Det kan man sagtens. Men det kræver noget mere organisation både med og uden bold. De løber bare deroppe og passer sig selv og der fungerer hverken offensivt eller defensivt.
Jeg er også overbevist om at man kan snige sig uden om at hente en decideret kreativ midtbanespiller, men det kræver man lidt går i det taktiske skur og roder lidt rundt. Jeg ville ikke have noget imod at man hentede en ind, men ser det ikke som det vigtigste. Der er tre pladser nede i forsvaret, der skal gøres noget ved først.
Jeg synes det en fin transfer-strategi vi har. Jeg kan simpelthen ikke se det usympatiske i at bejle til spillere, der snart har kontraktudløb. Der er altså også to andre parter i denne sag, spilleren der skal have en vilje til at være i Real Madrid, og den anden klub der ikke får forlænget kontrakten eller overbevist spilleren om at blive.
Med det sagt, så er jeg helt enig i at man går for ekstremt efter den her strategi. Der må også kunne hentes spillere man har brug for på andre måder... at man ikke hentede noget i vinter-transfer vinduet, efter man har mistet både Militao og Carvajal til korsbåndsskader (og allerede ikke havde erstattet Nacho i sommer) er hovedrystende arbejde. Vores kære 33-årige Lucas har ikke fysikken til at kunne spille back mere og bliver ydmyget derude gang på gang. Det jo synd for alle parter at han skal rende rundt derude.
Den offensive sammensætning/manglende 9’er:
Jeg deler den op i to, og vi tager sidstnævnte først. For mig er det en historisk ringe og uacceptabel beslutning, at man skippede Joselu og ikke hentede en klassisk 9’er til trupbredden. Det har været så uhyggeligt tydeligt i mange kampe, at vi har manglet så presence i boksen - senest i går. Benzema var naturligvis en angriber, der faldt både bredt og ned i banen, men han var også til stede i boksen og var en - qua størrelse og evner i luften - som defensiven skulle respektere ved eventuelle indlæg. Han røg, og man hentede Joselu, hvis eksistensberettigelse jo også var tydelig over hele sæsonen i fjor. Jeg lægger klart hånden på kogepladen og siger, at vi stadig havde været med i La Liga-racet, hvis Joselu havde været i klubben. Det er måske et hot take, men der er så mange af de her pointtab, hvor vi har spillet mod lav blok, og hvor det simpelthen har været umuligt at skabe chancer, da vi hverken er Barcelona/City (og kan kombinere os igennem) ELLER har haft targets i boksen - det var jo også hovedproblemet i går. Det var dér, hvor Joselu i sidste sæson dukkede op og smadrede den ind mod upåagtede Leganes eller mesterlige Bayern. Jeg har ikke ord for, hvor amatøragtigt det er, at vi har smidt den del af vores spil ud i skraldespanden.
‘Den offensive sammensætning’ har jo lidt en relation dertil. Måske det ville virke i FIFA, men det er jo så fodboldfagligt debilt at satse på Vinicius-Mbappé-Rodrygo sammen. Ja, selvfølgelig kan de få det til at fungere til et vis punkt, da de alle er verdensklasse, men i hvilken verden giver tre driblestærke, 1.75m-høje, højrebenede kanter mening i samme angreb? Ingen verden er svaret. Fint med en højrebenet højrekant, hvis tanken så er indlæg i boksen, men det er jo ikke engang tilfældet - eller det er det åbenbart, men uden en boksangriber. Jeg skal ikke afvise, at et eller andet taktisk geni kunne få de tre til at trylle, men der var vi jo så næste problem…
Ancelotti:
Al respekt til Carlo. På mange måder har hans trænertype været perfekt til vores trupsammensætning i årevis, men udviklingen og generationsskiftet har simpelthen overhalet ham indenom. Det er tydeligt, at han kommer til kort, og at der er brug for nytænkning. Det er i den forbindelse også alarmerende, at sæsonens for mig nærmest største lyspunkt - Raul Asencio - vitterligt bliver spillet ind på holdet ved et komplet tilfælde. Jeg sad selv på Bernabeu til hans debut, og man fristes jo til at mistænke, at den mand stadig havde sit første minut til gode, hvis ikke Militao var blevet korsbåndsskadet. Blasfemisk at tænke på. Det får jo unægteligt en til at reflektere over, hvilke juveler som Ancelotti det seneste årti har undgået at finslibe? Det er for mig et gigantisk problem ved ham. I mange år har modargumentet fra Carlo-lovers været, at der jo bare ikke har været dygtige nok talenter fra akademiet, men så er det bare virkelig besynderligt, at der kommer en stjernespiller ud, nærmest første gang man for alvor er tvunget til at give den fornødne tillid og tro.
Store faldgruber i truppen:
Det er jo smukt at læse Kylian Mbappe, Vinicius Junior og Jude Bellingham på holdkortet, men stemmen vævrer lidt mere, når man så kommer til Lucas Vasquez og Ferland Mendy. Der er altid en flaskehals på et fodboldhold, og den har sgu været markant i denne sæson. Der har simpelthen været for mange kampe, hvor vi har haft helt tydelige positioner med spillere, som har været langt under niveau eller spillet ude af position - det er utilgiveligt. Ansvaret er for mig todelt. Det åbenlyse ansvar ligger jo hos Perez og manglende indkøb, men qua snakken om Asencio er jeg jo også forundret over, at man ikke eksempelvis på backsne har forsøgt at give akademispillere en ordentlig chance. Det er mig meget utænkeligt, at en ung back - med tro fra trænerne - ikke kan være en bedre back end en 33-årig Lucas, der kostede mål i hver anden kamp og bidrog med nærmest nul i offensiven. Man kunne i det mindste forsøge.
Spændingsniveauet:
Rødt kort til Vinicius. Rødt kort til Bellingham. Fucking rødt kort til Mbappé. Fem gule til Ancelotti. Og så videre. Der er et eller andet galt i en trup, når man kan liste de her ting op. Jeg ved ikke, om det er sammensværgelsen mod dommerne, en frustration over elendigt spil eller noget helt tredje, men der har manglet noget overskud på det her hold. Min logik siger mig, at det er ikke er gavnligt for et hold som Real Madrid at løbe rundt med den mentalitet. Der er brug for overskud, og at vi løber rundt som de konger, vi rent faktisk er.
Hvad så nu?
Det her uden tvivl kontroversielt, men jeg blev - hånden på hjertet - glad, da Arsenal scorede til 2-1 i går. Jeg vidste selvfølgelig på det tidspunkt, at avancement var umuligt, men et decideret nederlag er bare bedre til at få skubbet på ift. at få udskiftet Carlo. De her problemer, som vi har set i denne sæson - generelt tvivlsomt spil, manglende tro på unge spillere, uforståelige dispositioner, klø mod store rivaler - har vi jo set i årevis, men på dybt forunderlig vis har vi jo lykkes med at vinde både La Liga og CL, hvilket forståeligt nok har holdt hånden over Ancelotti.
Men nu tror jeg, det er slut. For mig er der to åbenlyse ting, der skal ske. 1. En ny træner - førsteprioritet Xabi - andenprioritet Raul. 2. En Perez, der lader den nye træner sætte sit præg.Min hede drøm er naturligvis, at man skipper Vinicius, rykker Mbappé ud til venstre og så køber en 9’er (drømmen er Isak, men den anden svensker i Portugal kan også gå), hvorefter resten af pengene bliver brugt på at forstærke holdet på andre positioner. DESVÆRRE er det nok utænkeligt, hvorfor vi må håbe, at eksempelvis Xabi så får lov at købe ind på backs, midtbanen og 9’er. Jeg ved godt, at vi set over de seneste ti år bør være den mest tilfredse fangruppe, hvis det altoverskyggende parameter er titler. Det er det på sin vis også, men jeg er også mættet nu. Mættet af titler baseret på remontadas og magi, der i vores tilfælde er et synonym for, at vi spiller dårlige kampe, men vender skuden på mentalitet. Prøv lige denne her dybt ubehagelige opgave: Luk øjnene og forestil, at I er dybt inkarnerede Barca-fans (før i tirsdags måske :-D). Tænk over, hvor optur du har haft det over spillet. Hvordan du sidste onsdag havde siddet med hånden i bukserne til highlights efter 4-0 i en CL-kvartfinale, og hvordan man foruden en periode på en måned i november/december har været det dominerende hold i nærmest alle kampe. DET VIL JEG HAVE, og det havde vi jo i Ronaldo-æraen. Hvis Flick kan komme ind og gøre det på Barca, så kan vi sgu også få en træner, der kan få os til at spille som et tophold.
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Har været fortaler for i mange år, at truppen trængte til fornyelse. Håber at Perez og Co. endelig indser dette.
Mbappe skal ud på den venstre kant (verdens bedste IMO) og Vini til Saudi tak. Få købt to backs (Arnold og Miguel Gutiérrez) En midterforsvar (Dean Huijsen/Saliba). Erstatning for Kroos (Zubimendi/Vitinha). Rodrygo fungerer ikke som højrekant. Han må acceptere at spille 2. Violin for Mbappe på venstrekanten ellers er City velkommen til også at købe ham. Har absolut intet problem med både at sælge Vini og Rodrygo! Få købt Saka/Barcola (eftersom han er blevet sat af grundet mega talentet Desire Doue). Få hentet Gyökeres som 9’er.
Potentielt 6 nye spillere i startselleveren
Det er selvf urealistisk men kunne være lækkert! Truppen trænger akut til opgraderinger.
Hvor hæver jeg mig over andre?Ramos4 post=184949 skrev:
Suk. Hvorfor er det man skal hæve sig over andre? Hvorfor har du behov for at sætte dig selv på en piedestal og kigge ned på andre brugere?PMO post=184947 skrev: Når man læser med herinde kan man ikke andet end at trække lidt på smilebåndet og undre sig lidt over de brugere som mener truppen er fantastisk og der blot skal en ny træner til.
Alonso spiller 3-5-2 med lyn hurtige backs. Altså de backs RM har 0 af? Samtidig skal der bruges 3 gode centrale forsvarsspillere? Altså dem RM har 2 af?
Truppen er fyldt med dygtigt individuelle spillere, men der er store mangler. Hvor er 9’eren? Hvor er den kreative midtbanespiller?
Og hvis man samtidig så holder fast i kun at hente spillere på fri transfer, jamen så vil man altid være bagud. Rüdiger bliver ikke yngre, Cavajal ligeså og Courtois har vel også en udløbsdato.
I min optik skal tages nogle valg til sommer og man skal være villig til at spendere penge på spillere som måske ikke giver Perez stiv pibe.
Måske man skulle have fokuseret lidt mere på truppen, fremfor at tude i pressen i flere måneder om hvor uretfærdigt det var, at Vini ikke vandt Guldbolden - det var desuden noget af det mest ynkelige jeg nogensiden har været vidne til i de mere end 25 år jeg har fulgt RM.
Desuden er hele den der “fri transfer strategi”, hvor man flere år før spilleren har udløb, begynder at flirte med ham, decideret ulækker. Det klæder ikke klubben.
Min pointe er, at hvis man henter en ny træner skal han have de spillere han skal bruge, og ikke “jamen ham kan du få om 2 år, når hans kontrakt løber ud”, eller “jamen vi har en midtbanespiller du kan bruge i forsvaret”.
Hvem har sagt der blot skal en ny træner til? Hvem er det du trækker på smilebåndet over? Der er da ingen der IKKE kan se, vi har forsømt backpositionerne i årevis og at vi har tre venstrefløje på toppen. Det kan vi altså alle sammen godt se. De fleste af os, mener blot, at vi trods alt kunne have klaret os en del bedre spillemæssigt med en træner, der har en egentlig taktik. Ingen siger truppen er komplet. Hvad der er blevet sagt, er at vi har vanvitig meget kvalitet og at det er uacceptabelt at spille så fragmenteret og dårligt, som vi gør under Ancelotti.
Kom nu lidt.
Jeg noterer mig at det til tider er “sjovt” at følge med herinde og at man let får indtrykket af at alt bliver bedre når Ancelotti er væk.
Så du kan jo starte med at kommentere ordentligt tilbage, frem for “kom nu lidt”. Det er et debatforum. Debater på et sagligt niveau, eller også kan du fint ignorere mit indlæg.
Jeg synes det er en god pointe, for jeg tror simpelthen også at der er kommet en form for metaltræthed hos spillerne når det kommer til Ancelotti. For nogle kampe siden var der videoer af Bellingham, som nærmest rystede på hovedet efter en samtale med Ancelotti på sidelinjen i en kamp. Sådan en video kan selvfølgelig tolkes og overfortolkes på mange måder, men når jeg så ser især Bellingham løbe rundt derinde, så virker han jo helt utroligt frustreret.Lars1991 post=184953 skrev: Husk nu hvordan Barcelona gik fra at være et kedeligt, uinspireret, middelmådigt tophold uden nogen titler, til pludselig at være et sprudlende, underholdende hold der kæmper om The Treble - med den helt samme trup. Den eneste ændring var at skifte Xavi ud med Flick og pludselig var der flere spillere der blomstrede op. Der behøver altså ikke at være en kæmpe revolution i vores trup heller, det er jeg overbevist om.
Og jeg vil så også sige at hvis jeg havde tre holdkammerater oppe foran, som helt tydeligt ikke gad at løbe de nødvendige meter, så var jeg sprunget i luften i omklædningsrummet. Og når det så sker to kampe lige efter hinanden, så havde jeg også mistet alt respekt for min træner som så åbenbart ikke gider gøre noget ved det, og bare holder hånden over dem. Så hvis det irriterer mig som sidder hjemme i sofaen, så må det simpelthen også irritere de holdkammerater som løber derinde på banen med dem, andet kan jeg ikke forestille mig.
DC19
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Jeg kan ikke tro det. Endelig! Jeg har ventet længe på denne dag. Forhåbenligt får vi en træner, der har en klar plan og system, og så håber jeg vi endelig spiller som et tophold. Jeg er træt af, at vi skal kæmpe i nærmest hver kamp, selv mod hold som Mallorca legenes osv, mens Barcelona tæsker Valencia 7-0..
Det var oplagt at han blev fyret i dag, men ledelsen skal trods alt opføre sig ordentligt. Man kan nok ikke sparke et navn som ancelotti ud inden en finale.
Det er bare ærgerligt at vi giver copaen ud uden kamp. Eneste titel vi reelt har mulighed for at vinde, men så alligevel ikke..
Det er præcis det der bør ske.Raul7-2880 post=184952 skrev: Kampe som i går viser hvor let det kan være at lukke Mbappe af som 9’er.
Har været fortaler for i mange år, at truppen trængte til fornyelse. Håber at Perez og Co. endelig indser dette.
Mbappe skal ud på den venstre kant (verdens bedste IMO) og Vini til Saudi tak. Få købt to backs (Arnold og Miguel Gutiérrez) En midterforsvar (Dean Huijsen/Saliba). Erstatning for Kroos (Zubimendi/Vitinha). Rodrygo fungerer ikke som højrekant. Han må acceptere at spille 2. Violin for Mbappe på venstrekanten ellers er City velkommen til også at købe ham. Har absolut intet problem med både at sælge Vini og Rodrygo! Få købt Saka/Barcola (eftersom han er blevet sat af grundet mega talentet Desire Doue). Få hentet Gyökeres som 9’er.
Potentielt 6 nye spillere i startselleveren
Det er selvf urealistisk men kunne være lækkert! Truppen trænger akut til opgraderinger.
Enig, hold kæft et taber indlæg af PMO. Hvis han er så skide klog om taktik, Alonso’ backs osv. burde han også vide at han havde en hel anden opstilling i Sociadad. For mig slår han sig ikke som hellig til et system.Ramos4 post=184949 skrev:
Kom nu lidt.
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.