Optakt: Barcelona - Real Madrid, LaLiga, 35. spillerunde

1 år 1 måned siden #121 af Fondo_Sur
Kampen var egenlig fortrøstningsfuld. Barca var jo utrolige sårbare, og med et bedre forsvar og midtbane vinder man uden tvivl kampen. Ceballos beviste mig lige, at han ikke har niveauet. Güler ligeså. Vazquez’ niveau er jo max Castilla, så det var ikke nogen overraskelse, at han forærede dem 1+ mål. Fran spillede fint, men det var heller ikke godt nok.

Vi har brug for kontrol over kampen, og det hjælper ikke at have spillere på holdet, der er usikre på bolden. Kan tydeligt huske, hvordan holdet forbedrede sig, da Kroos kom til klubben. Det var en markant forandring i forhold til tidligere år, hvor Mourinho og co. eneste trick var at stå lavt foran feltet og slå kontra imod barca. Der er brug for en endnu bedre forbedring på bolden denne gang. Hvis man forbedrer disse steder på holdet, så bliver holdet verdens bedste igen.
Sidste redigering: 1 år 1 måned siden ved Fondo_Sur.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 1 måned siden #122 af Siempre fiel

Matamoro post=185849 skrev: Ancelotti er ikke en koncept træner og har aldrig været det. Det har været hans styrke i champions League og svaghed i de hjemlige ligaer. Real Madrid var med afstand verdens stærkeste hold i sidste sæson uden at have et koncept. I år falder det hele fra hinanden. Sådan kan det gå. Lad os se hvad Xabi kan udrette.
Men en storklub som Madrid må have stærkere kort at spille end Vallejo, Endrick, Vázquez, Alaba, Mendy, Fran, Ceballos og Guler.

Hvis Xabi ikke går mindst fire nye spillere så er det hele lige meget.

Vini har ikke haft en god sæson men har de tre foregående sæsoner været en af verdens bedste fodboldspillere. Han skal selvfølgelig have noget kredit.

​Det dér med "med afstand verdens bedste hold sidste år".....hele verden græd vel nærmest over at vi gik videre efter straffe mod City efter at være spillet totalt ned under gulvbrædderne og ha stået i eget felt og pareret hele kampen 😆😆 vi har haft fede, flotte øjeblikke, ik mindst i CL, men det her med at vi "med afstand" var verdens bedste hold er jo borderline delusional 🙈

1 år 1 måned siden #123 af Matamoro
Vi tabte to kampe på en hel sæson. Længere er den vel ikke

1 år 1 måned siden #124 af Siempre fiel

Matamoro post=185858 skrev: Vi tabte to kampe på en hel sæson. Længere er den vel ikke

​Og det var sindssygt flot, resultatmæssigt - vi spillede ved gud ikke særlig god fodbold i store dele af sæsonen, men vi var virkelig stabile og effektive. Men vi blev også fodboldmæssigt udstillet i CL hvor vi jo lignede verdens heldigste hold ved at gå videre. Selv i finalen mod Dortmund mødte vi et hold med et koncept og offensiv fodbold hvor vi burde ha været bagud med 2-3-stykker ved pausen hvis ik vi havde været helt vildt heldige 😄 Dermed ik sagt at det ik var fedt at vi vandt og vi havde øjeblikke med stor individuel klasse - men igen, kommentarer som "med afstand verdens bedste" er jo ik i nærheden af at være seriøs når alle med øjne ku se vi var så svineheldige flere gange når vi mødte gode hold. Du må gerne mene det hvis det er sådan du bedømmer fodbold - jeg tænker man ser mange af sådanne useriøse kommentarer på diverse fanfora  🤗

1 år 1 måned siden #125 af Ramos4

NadaMás post=185854 skrev: ​Ligaen var billigt til salg i år, holdet har smidt point mod Espanyol, Betis, Valencia, Atletico, Osasuna - Bare lige af hvad jeg mindes her i foråret. 

Real kommer tilbage, der skal nok blive skruet ned for Barca. 

​Præcis. Denne sæson ændrer ikke på at vi har en langt bedre trup end Barca (og den bliver kun bedre). De mister måske endda Lewandowski og har de råd til at erstatte ham?

Det her var en smutter, men vi er stadig langt foran Barcelona på de fleste parametre.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
1 år 1 måned siden #126 af Madridista02

Ramos4 post=185860 skrev:

NadaMás post=185854 skrev: ​Ligaen var billigt til salg i år, holdet har smidt point mod Espanyol, Betis, Valencia, Atletico, Osasuna - Bare lige af hvad jeg mindes her i foråret. 

​Præcis. Denne sæson ændrer ikke på at vi har en langt bedre trup end Barca (og den bliver kun bedre). De mister måske endda Lewandowski og har de råd til at erstatte ham?

Det her var en smutter, men vi er stadig langt foran Barcelona på de fleste parametre.

​Jeg er ikke sikker på at vi har en langt bedre trup. Kan du uddybe hvorfor du mener dette , eller hvordan vi er foran på flere parametre?

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

1 år 1 måned siden #127 af madrid2000
​Helt utroligt at Carlo ikke har formået at finde et alternativ til Vasquez i ungdomsrækkerne. Så dårligt kan talentniveauet ikke være?

Jeg synes også der skal kigges mod Coutois. Yamals mål skal han redde. Han er blevet tung. 

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
1 år 1 måned siden #128 af Madridista02
Fire Classicos, fire ydmygende nederlag.
Farvel til Ancelotti, magen til inkompetent manager skal man lede, rigtig længe efter. Hold nu helt op, en katastrofe han har været, og en kæmpe hån i mod os fans men ikke mindst de spillere, som hver dag, har kunne kigge sagesløst til, når Vasquez, Rodrygo og Ceballos blev valgt frem for dem, kamp efter kamp.
Ancelotti har i den grad, ødelagt sit eftermæle, denne gang.
Ascensio har bevist, at der ér, habile løsninger på Castilla, Flick har vist, hvordan det ser ud når man viser tiltro og skaber et tydeligt system, holdet skal spille efter og Ancelotti har vist hvordan man IKKE skal gøre det.
Glæder mig og frygter på samme tid,.næste sæson.

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

1 år 1 måned siden #129 af Ramos4

Madridista02 post=185861 skrev:

​Jeg er ikke sikker på at vi har en langt bedre trup. Kan du uddybe hvorfor du mener dette , eller hvordan vi er foran på flere parametre?

​Næh. Du må sgu finde en anden at diskutere på pattebarns-niveau med :)

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Figo-10

1 år 1 måned siden #130 af Raul7-2880

​Hmm, i startselleveren er det reelt set kun Courtois og Mbappe som overgår Barcas 

1 år 1 måned siden #131 af Figo-10
Jeg ved snart ikke hvad det var, som vi var vidner til i går. Hold da helt fast en underlig kamp og ét af de Clasico's jeg husker med mindst spænding trods der var et mesterskab på spil. Men for mig at se, så ville Real Madrid det ikke super meget og vidste nok godt, at de vil tabe og ditto, så var Barca også bare lidt på cruise control (under at der var kontrol over noget). Mest af alt en træningskamp.

Som en anden bruger skrev, så det nok fint nok. Jovist havde jeg gerne givet Barca en rød næse og hevet mesterskabet foran dem. Det gør vi så ikke, velfortjent. Men nu er sæsonen slut og vi skal ikke trækkes igennem mere. Nu skal spillere opereres og holdet skal bygges op.

4-0 til Barca og husk vi også tabte i USA til dem. Under alt kritik!

Når det så er sagt og vi var håbløst ringe - ikke dig Mbappe - så er Barca det satme heller ikke for gode. Den der strategi med, at vi bare skal score et mere, den tror jeg simpelthen ikke er vedholden i lang tid og formår Flick ikke at udvikle deres defensiv, så tror jeg de bliver læst næste sæson eller sæsonen efter. Det skal han simpelthen have styr på, hvis jeg var Barca mand. Jeg kan selv huske dengang med Cristiano og vi havde Casillas på mål. Vi scorede som regel 3-4-5 mål, men vi lukkede ALTID mål ind. Jeg husker det helt tydeligt, at jeg til sidst sad og håbede, at vi bare kunne vinde 1-0 for engangskyld.

Det var også super opsummeret af en anden bruger, at den her kamp fortæller os hvem der ikke er gode nok til Real Madrid, at Carlo skal ud og at ledelsen skal handle mindst 4 spillere.

Det hele kommer selvfølgelig også an på Alonso og hans formation. De spanske aviser skriver, at det bliver en 3-5-2, hvilket jeg personligt har svært ved at tro. Jeg kan slet ikke se vi har spillerne til det, men måske jeg tager fejl. Real Madrid har altid haft 4 i bagkæden og det kan jeg nu også bedst lide. Men lad os se hvad han gør.

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.

1 år 1 måned siden #132 af PMO

Figo-10 post=185866 skrev: Jeg ved snart ikke hvad det var, som vi var vidner til i går. Hold da helt fast en underlig kamp og ét af de Clasico's jeg husker med mindst spænding trods der var et mesterskab på spil. Men for mig at se, så ville Real Madrid det ikke super meget og vidste nok godt, at de vil tabe og ditto, så var Barca også bare lidt på cruise control (under at der var kontrol over noget). Mest af alt en træningskamp.

Som en anden bruger skrev, så det nok fint nok. Jovist havde jeg gerne givet Barca en rød næse og hevet mesterskabet foran dem. Det gør vi så ikke, velfortjent. Men nu er sæsonen slut og vi skal ikke trækkes igennem mere. Nu skal spillere opereres og holdet skal bygges op.

4-0 til Barca og husk vi også tabte i USA til dem. Under alt kritik!

Når det så er sagt og vi var håbløst ringe - ikke dig Mbappe - så er Barca det satme heller ikke for gode. Den der strategi med, at vi bare skal score et mere, den tror jeg simpelthen ikke er vedholden i lang tid og formår Flick ikke at udvikle deres defensiv, så tror jeg de bliver læst næste sæson eller sæsonen efter. Det skal han simpelthen have styr på, hvis jeg var Barca mand. Jeg kan selv huske dengang med Cristiano og vi havde Casillas på mål. Vi scorede som regel 3-4-5 mål, men vi lukkede ALTID mål ind. Jeg husker det helt tydeligt, at jeg til sidst sad og håbede, at vi bare kunne vinde 1-0 for engangskyld.

Det var også super opsummeret af en anden bruger, at den her kamp fortæller os hvem der ikke er gode nok til Real Madrid, at Carlo skal ud og at ledelsen skal handle mindst 4 spillere.

Det hele kommer selvfølgelig også an på Alonso og hans formation. De spanske aviser skriver, at det bliver en 3-5-2, hvilket jeg personligt har svært ved at tro. Jeg kan slet ikke se vi har spillerne til det, men måske jeg tager fejl. Real Madrid har altid haft 4 i bagkæden og det kan jeg nu også bedst lide. Men lad os se hvad han gør.

Hvis man vil have Alonso og han har et koncept han kører (og en formation) skal han naturligvis have spillerne til det. Får han det? Jeg har min tvivl, da de spillere næppe er sexede nok til Perez. 

Og så håber jeg personligt at Vini er fortid, selvom rygter går på en forlængelse - hvordan det så påvirker resten af truppen ift løn, må tiden vise. Han er virkelig ikke særlig “likeable”. 

Leveret af Kunena Forum