Optakt: Real Madrid - Pachuca, 2. kamp, VM for klubhold
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tjah jeg skal jo ikke kunne sige hvad der foregår i hovedet på ham, men det kan jo være at han bare har fået nok af at spille ude af position. Rodrygo tror jeg har store ambitioner. Han har ihvertfald før udtalt han har en målsætning om at vinde Ballon d'or og det flugter bare pænt dårligt med så at være fjerde violin i RM ude af position. Nej han har ikke været stabil på HW, men i de få kampe han har spillet VW har han efter min mening været helt fantastisk på trods af det er en plads han har spillet her og der og ikke kontinuerligt. Arsenal burde slå til med det samme. Også tror jeg han har nogle kvaliteter der gør at han kan være rigtig god i mange år. Hvis Vini f.eks bare mister lidt fart hvordan ser det så ud?NickyMad post=186609 skrev:
Men også en underlig mentalitet. Altså hvornår har han nogensinde været stabil nok til at tro han skulle være selvskrevet til start 11, og ellers gider han ikke. Tænk hvis han rent faktisk præsterede bare i nærheden af hvad han tror han er værd, hvilken attitude skulle vi så se? Jeg synes det er fint han kommer videre. Bliver Ceballos også solgt, så åbner det måske også op for en plads til Stiller.Jona post=186605 skrev: Ja det ser mere og mere ud til at rodrygo ikke er her næste sæson. En skam. Med det niveau Vini har vist i ja vel egentlig hele 2025 kunne jeg sagtens se en fidus i at lade Arda, brahim og Franco tage sig af HW mens Rodrygo kunne kæmpe med Vini om VW. Ser stadig et kæmpe potentiale i Rodrygo på den position.
Vi behøver vel ikke sælge Ceballos for at købe Stiller? Han ville vel bare erstatte Modric? Så mange kampe som vi spiller er det ikke en midtbane spiller for meget.
Så vi må håbe Vini kan finde glæden igen og begynde at spille mere sammen med de andre.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Mht. Stiller/Ceballos, så var det også mere fordi det jo ikke tyder på ledelsen mener man mangler en.
Rodrygo kan godt sælges, fordi vi har mange spillere, der kan tage hans position, og fordi salgsprisen må være rigtig høj. Han bliver nok under alle omstændigheder utilfreds med at blive ved med at sidde på bænken og have “feber”.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Courtois er den tredje tror jeg, da jeg håber og forventer han er foran Vini i køen. Der er ikke meget anfører potentiale over Vini.Figo-10 post=186621 skrev: Carvajal måvære kaptajn. Dernæst Valverde. Og så Vini, tror jeg. Hvem den 4 er, det kan jeg ikke lige huske.
Jeg savner Pepe :(
Det er ikke længe siden, at de fleste af os ærgrede os over, at Vini ikke vandt den Balon D'or, som han i den grad havde fortjent. Og nej, man skal selvfølgelig ikke være blind på en spiller, blot fordi han engang var god, men jeg er lidt målløs over, hvor hurtigt fanbasen har vendt sig mod lige netop ham. De gode ting der er sket de sidste par år, dem er han i den grad arkitekt bag - sammen med nogle andre, ja ja.
Han er stadig ung og har allerede givet os så meget. Måske vi som Madrid fans skulle give ham lidt snor nu, hvor resten af foldboldverden står klar med hetz og hån så snart det mindste går galt. Generelt ser spillerne udkørte ud, og Vinicius har længe lignet en spiller, som trænger til en ferie for at kunne komme ovenpå igen - men det får de bare ikke med det program, som kører nu til dags.
I går var bestemt ikke en pragtkamp, men han lykkedes også med mange ting. Og han var trods alt med i spillet til to mål. Derudover kom han igennem med driblinger flere gange i går, men der var ikke nogen at aflevere til i boksen, velsagtens fordi at vi var 10 v 11. Hvis der skal være en syndebuk i går, så forstår jeg ikke, hvordan man kan komme udenom Raul Asencio. Eller jo, han er "egen avl".
Vamos Vini.
1. Med alt det positive vi kan skrive om Real, så må man ikke glemme hvor piv ringe modstanderen var igår, har sjældent set et hold brænde så mange åbne chancer!
- Thib burde have fået MOTM, han stod jo en pragt kamp, håber det var startskuddet for at han kommer op på sit top niveau igen til næste season.
- Hvis det ikke var Thib der skulle have haft MOTM så var det uden tvivl Fran, ham brændte banen af igår, var en af vores mest aktive spillere i offensiven, skaber pladsen til især Vini med er hav af løb, og så ser vi netop hvordan man får det meste ud af ham når man spiller ham i rummet bag modstander backen, kronet med en fin assist til Bellingham. Og i defensiven, er han rigtigt nok nogen gange ude af position (som både Carlos og Marcelo også var kendt for i deres tid), men han er konstant agressiv i sit pres spil og afværger flere angreb. Det er rigtigt nok at han ikke besidder den fulde pakke af kvaliteter til at være fast starter i Real, men vi får simpelhen aldrig en bedre reserve back end ham!
- En bedre kamp fra Bellingham, og et flot mål han laver, den slags løb har vi ikke fået nok ud af siden Mbappe kom til klubben, for han laver dem tit, men bliver sjældent spillet i løbet. Når det er sagt, så synes jeg stadig han gemmer sig alt for meget, det var fedt at se Guler drive bolden frem bagfra, MEN det havde været langt mere drabeligt hvis ham og Bellingham havde skiftet position løbende. Forstår slet ikke MOTM, det var vist mest for publikums skyld!
- Gonzalo Garcia spiller en eminent første halvej, vi skal tilbage til Benzema for at finde en angriber der både er så aktiv i pres-spillet, så uselvisk med et super blik for medspillerne omkring sig, og der bevæger sig så meget både på tværs og på langs af banen, går både dybt med og hjælper med opspillet og sekund efter ser man ham omkring det lille felt. Det er hans helt imminente førstegangs aflevering der kreere chancen til Bellinghams mål. Mbappe eller ej, han fortjener endnu en start plads i næste kamp.
- Vini får meget skæld ud, og jeg er lang hen af vejen enig, dog ikke i at man bare skal sælge ham imorgen (omend jeg er åbent for et salg, men mest af alt fordi man så ikke står med et problem ifht hvordan man spiller ham og Mbappe på samme hold, for det har immervæk bare ikke fungeret endnu). Jeg synes dog han i denne kamp spiller bedre end i første, der er flere situationer hvor han istedet for at prøve at afdrible 3 modstandere uden at have hjælp i boksen, så vender om og sender bolden bagud igen, det er sjældent vi har set det fra hans side i denne season, og der er også visse situationer hvor han igår virkede mere uselvisk end vi er vant til, dog langt fra hele tiden. OG, så skal han også have kredit for at starte kampen med at jagte bolden, faktisk meget fint synkroniseret med Gonzalo i flere situationer, velviljen til at løbe uden bold, forsvandt dog desværre som kampen skred frem, men bedre end mod Hilal. Det der var mest iøjnefaldende imo var at vores offensive spil geberelt fungerede meget bedre med kun 2 på toppen, selv med en mand i undertal spillede vi bedre frem i banen end med vores klassiske 3-mands angreb, og det sammen med at have en rigtig centre forward i boksen, tror jeg er de absolut bedste betingelser for at få Vini tilbage til sit tidligere niveau igen (spørgsmålet er så hvor stor sansynlighed der er for at han får de betingelse under Xabi fremover)
- Fantastisk forfriskende at spille en hel kamp ude Rodrygo, vores angreb var bedre, vores midtbane var bedre og bevægelse fremme i banen var bedre…håber inderligt at han er på bænken til næste kamp igen!
- Guler spiller en rigtig fin kamp, dejligt at se at han endelig er kommet dybere i banen og at man får ham meget på bolden, så han gør det han er bedst til, hans bevægelighed var rigtig god, og så kompensere han fint for hans manglende defensive kunnen ved at være aggressiv i pres spillet, diamanten på midtbanen kunne potentielt være den optimale løsning for os. Der er en ting han stadig skal lære (noget som Modric i en ung alder også skylle igennem, men som han blev ekspert i), det er ikke at tage de træk forbi en modstander hvor han bliver tvunget til st bruge sin fysisk, for hver gang han gør det, så blir tan pustet væk som en flue fra bolden, Modric er en mester i ikke at tage træk der kræver at han skal ind i en fysisk duel, og det skal og kan Guler også lære.
- Fede spiller fint og scorer et flot mål, men han ser imo stadig meget træt ud, håber fandme han for lov til at ligge bed poolen hele sommeren, så vi kan få han frisk tilbage i August!
- Ærgeligt for Tchou at han skulle ned u midterforsvaret, det er fedt at han er så fleksibel, MEN det er alrid tydeligt at han er ukomfortable på den position, vi ser igen igår flere situationer hvor han ikke ved om han er forsvars spiller eller midtbane spiller og så bliver fanget i ingenmandsland og det fører til chancer til modstanderen. Men stadig klart den midtbane spiller jeg helst vil have liggende i eget felt når der ikke er andre muligheder.
- Var ikke super imponeret over Huijsens offensiv igår (på nær i en enkelt situation), dog er det også sværere for ham at gøre en forskel når man er en mand i undertal, men rent defensivt synes jeg han var bedre igår, virkelig rolig, god til at læse spillet og rigtig stærk til at bruge sin fysisk. Der var lige situationen omkring det røde kort, men den vender jeg tilbage til. Mit indtryk af Huijsen blev bedre igår vs kampen mod Hilal.
- TAA laver en vidunderlig førstegangs berøring der skaber chancen til Gulers mål, det var en vanvittig god aflevering…MEN, så stopper festen også der, dette er kamp nummer 2 hvor jeg er komplet uimponeret over hans spil i begge ender, rent defensivt er han ofte placeret forkert og giver sin direkte modstander ALT for meget plads, og i offensiven smider han alt for nemt bolden væk, og så car hans indlæg (på nær bolden der førte tio målet) ikke noget at råbe hurra for. Han er naturligvis milevidt bedre end Lucas, men med dette niveau der bliver han meget hurtigt backup til Carvajal når spanieren igen er klar. Han skal naturligvis have lang snor og tid til at spille sig ind på holdet og medspillerne, men vi skal også være ærlige omkring hvor lidt han pt byder ind med på holdet, for det SKAL være meget bedre end det i fremtiden!
- Brahim, lækker assist, igen viser han at han kan det samme som Rodrygo omkring feltet, men samtidig byder ind med så meget mere dybere i banen, burde stå sole klart at han er foran Rodrygo i kampen om minutter!
- Ceballos viser jo igen at han er kædes svageste led, imens medspillerne langsomt har vænnet sig til at spille bolden hurtigt rundt, så kommer han på banen og skal konsekvent have 7 berøringer før han kan sende en flad 3 meters aflevering tilbage til forsvaret, de første 10min han er på banen går alt vores hurtige opspil helt dødt! Og så er det jo ikke overraskende at det er hans direkte modstander der scorer målet for Pachuca, omend afretningen på skuddet er heldigt, så er det jo Ceballos der alt for nemt giver spilleren et helt åbent rum at skyde på mål fra. Vi mangler stadig en reserve midtbane spiller der kan komme ind om få ro på midtbane og der kan gøre de nemme ting til perfektion!
- Og så kommer vi til Asencio. Jeg er dybt uenig i den nuværende kritik af ham, og det af et par grunde:
1. De to domme der går imod ham de seneste 2 kampe, er begge efter bogen, MEN de er utrolig tynde begge to, og vi har set et hav af beviser på at de ikke bliver dømt i la liga i visse situationer, i en af de sidste spillerunder var Real ude i en lignende situation, hvor modstanderen tydeligvis var sidste mand, men der blev kun givet et frispark og intet kort.
2. Situation i kampen igår, opstår jo også kun fordi der er et kommunikations problem imellem han og Huijsen, og her mener jeg faktisk at Huijsen være en del af skylden, da han har nok af tid til at orientere sig om offside linjen, som tydeligvis er den Asencio prøver at spille. Dermed ikke sagt at det er Huijsens skyld alene, men mere for at pointere at både han og Asencio skal have tid til st spille sig ind på hinanden, og dette var et tydeligt brud i kommunikationen imellem de to spillere.
3. Asencio’s spil er bygget op omkring aggresivitet og fysisk spil, det bære noget risiko med sig, og vil fra tid til anden fører til kort, straffespark pg udvisninger, men det er også selvsamme spillestil der gang på gang på gang har reddet vores forsvar i denne season, hvor vi ikke må glemme han har været en af vores mest kontinuerligt stærke kort i defensiven.
4. Den aggressive stil kender vi også fra en af historiens bedste spanske forsvars spillere, Sergio Ramos, han begik også dumme straffe spark og blev udvist et utal af gange, MEN på balancen var han jo verdens bedste i en årrække, og det er den måde man skal se på Asencio også, for at han skal spille op til sot bedste, så må man tage det sure med det søde hos eb spiller som ham.
5. Han har kun spillet topfodbold i under 12 måneder, og de få fejl vi har set ham begå, omend store, så er det jo ingenting ifht alle de idiotiske straffespark og frispark vi har set fra Militao i årenes løb, så lad os lige slå koldt vand i blodet.
6. Måske han aldrig bliver starter i Real, og det er som sådanne også en urealistisk forventning var har til en spiller der kommer fra ungdoms rækkerne, men han er stadig und og har masser af potentiale tio at udvikle sig OG så står vi på det kraftigste og har brug for en ny Nacho i truppen, og hvis det “kun” er det han ender med at blive, så er det jo en kæmpe gevinst for holdet…så CHILL, Asencio har gjort meget meget meget mere godt end dårligt de seneste 12 måneder og er jo allerede nu en betydeligt bedre forsvars spiller end Alaba har været det de seneste 3 år!
Xabi har klaret kamp nummer 2 rigtig fint, der er allerede fremskridt at sporet i begge ender, også selvom modstanderen var på den nemme side idag!
Donde está la biblioteca?
Jeg er enig, jeg står også bag ham. Men jeg kan godt forstå folk er rasende på hans attitude og det er jeg også selv. Jeg forstår ikke hvad han får ud af den og i går stod han også tit helt stille forrest, når de øvrige 9 markspillere forsvarede. Det kan blive nogle meget lange år med den attitude, hvis han ikke bakker det op på banen.Laustfw post=186623 skrev: Tilslutter mig også lige den tilsyneladende lille skare, som ikke vil sælge Vini med det vuns.
Det er ikke længe siden, at de fleste af os ærgrede os over, at Vini ikke vandt den Balon D'or, som han i den grad havde fortjent. Og nej, man skal selvfølgelig ikke være blind på en spiller, blot fordi han engang var god, men jeg er lidt målløs over, hvor hurtigt fanbasen har vendt sig mod lige netop ham. De gode ting der er sket de sidste par år, dem er han i den grad arkitekt bag - sammen med nogle andre, ja ja.
Han er stadig ung og har allerede givet os så meget. Måske vi som Madrid fans skulle give ham lidt snor nu, hvor resten af foldboldverden står klar med hetz og hån så snart det mindste går galt. Generelt ser spillerne udkørte ud, og Vinicius har længe lignet en spiller, som trænger til en ferie for at kunne komme ovenpå igen - men det får de bare ikke med det program, som kører nu til dags.
I går var bestemt ikke en pragtkamp, men han lykkedes også med mange ting. Og han var trods alt med i spillet til to mål. Derudover kom han igennem med driblinger flere gange i går, men der var ikke nogen at aflevere til i boksen, velsagtens fordi at vi var 10 v 11. Hvis der skal være en syndebuk i går, så forstår jeg ikke, hvordan man kan komme udenom Raul Asencio. Eller jo, han er "egen avl".
Vamos Vini.
Han er virkelig blevet gjort til en superstjerne og det har han lidt svært ved. Tror han ser for meget NBA og tror han skal være Lebron eller sådan noget. Da han fik nummer 7, så jeg ham slet ikke som en 7'er i Real Madrid. Både som spiller, men også den status der følger med. Jeg så ham helt sikkert som en 11. En god kantspiller, men ikke holdets vigtigste stjerne og største. En Neymar, hvor man så havde Messi med 10'eren. Og i Real Madrid er han også en Neymar, hvis han vil. Men historisk set, så ville Neymar jo heller ikke den rolle omend han nok havde haft en endnu bedre karriere som andenviolin i Barca.
Når alt det så er sagt, så er han bare så langt from sin tidligere form og selvtillid. Altså før var han jo ALTID farlig og dygtig i sine driblinger. Som en anden bruger skrev, så bliver han bare 8 ud ag 10 gange læst, når han går mod baglinen og får alt for lidt ud af det pt. Jeg ved simpelthen ikke hvad det er, men han har jo også en virkelig dårlig statistik for Brasilien, hvor han også skal være stjernen. Og det nok der problemet lidt er. Man kan håbe, at Raphinha tager lidt fra hans skuldre frem mod VM så alt ikke står og falder med Vini.
Summasummarum er dog, at Vini er og bliver for nutid og fremtid. Real sælger ham helt sikkert ikke og jeg tror nu heller ikke han selv vil væk. Så vi må lære at leve med ham og elske ham. Og bakke ham op. For 12 mdr. siden var han OUTSTANDING, så det er der, men han er i et hul. Og det skal han snart op af.
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.