Optakt: Real Madrid - Pachuca, 2. kamp, VM for klubhold
Ja han var outstanding og kaotisk. Han har jo aldrig indgået særlig godt i spillet, det har altid været kør lige på og hårdt og skab så meget kaos som overhovedet muligt. Så har han lige haft Kroos og Benzema til at dirigere med ham til tider, men den generelle spilforståelse har alle dage været helt og aldeles ikke eksisterende, og det er altså det vi, som fans, higer efter nu, efter så mange år uden nogen særlig form for taktik hvad angår det offensive spil. Om Vini er i form eller ej, er sådan set lidt ligegyldigt, for hans spil er det samme uanset hvad, bortset fra succesraten i de ting han foretager sig.Figo-10 post=186625 skrev:
Jeg er enig, jeg står også bag ham. Men jeg kan godt forstå folk er rasende på hans attitude og det er jeg også selv. Jeg forstår ikke hvad han får ud af den og i går stod han også tit helt stille forrest, når de øvrige 9 markspillere forsvarede. Det kan blive nogle meget lange år med den attitude, hvis han ikke bakker det op på banen.Laustfw post=186623 skrev: Tilslutter mig også lige den tilsyneladende lille skare, som ikke vil sælge Vini med det vuns.
Det er ikke længe siden, at de fleste af os ærgrede os over, at Vini ikke vandt den Balon D'or, som han i den grad havde fortjent. Og nej, man skal selvfølgelig ikke være blind på en spiller, blot fordi han engang var god, men jeg er lidt målløs over, hvor hurtigt fanbasen har vendt sig mod lige netop ham. De gode ting der er sket de sidste par år, dem er han i den grad arkitekt bag - sammen med nogle andre, ja ja.
Han er stadig ung og har allerede givet os så meget. Måske vi som Madrid fans skulle give ham lidt snor nu, hvor resten af foldboldverden står klar med hetz og hån så snart det mindste går galt. Generelt ser spillerne udkørte ud, og Vinicius har længe lignet en spiller, som trænger til en ferie for at kunne komme ovenpå igen - men det får de bare ikke med det program, som kører nu til dags.
I går var bestemt ikke en pragtkamp, men han lykkedes også med mange ting. Og han var trods alt med i spillet til to mål. Derudover kom han igennem med driblinger flere gange i går, men der var ikke nogen at aflevere til i boksen, velsagtens fordi at vi var 10 v 11. Hvis der skal være en syndebuk i går, så forstår jeg ikke, hvordan man kan komme udenom Raul Asencio. Eller jo, han er "egen avl".
Vamos Vini.
Han er virkelig blevet gjort til en superstjerne og det har han lidt svært ved. Tror han ser for meget NBA og tror han skal være Lebron eller sådan noget. Da han fik nummer 7, så jeg ham slet ikke som en 7'er i Real Madrid. Både som spiller, men også den status der følger med. Jeg så ham helt sikkert som en 11. En god kantspiller, men ikke holdets vigtigste stjerne og største. En Neymar, hvor man så havde Messi med 10'eren. Og i Real Madrid er han også en Neymar, hvis han vil. Men historisk set, så ville Neymar jo heller ikke den rolle omend han nok havde haft en endnu bedre karriere som andenviolin i Barca.
Når alt det så er sagt, så er han bare så langt from sin tidligere form og selvtillid. Altså før var han jo ALTID farlig og dygtig i sine driblinger. Som en anden bruger skrev, så bliver han bare 8 ud ag 10 gange læst, når han går mod baglinen og får alt for lidt ud af det pt. Jeg ved simpelthen ikke hvad det er, men han har jo også en virkelig dårlig statistik for Brasilien, hvor han også skal være stjernen. Og det nok der problemet lidt er. Man kan håbe, at Raphinha tager lidt fra hans skuldre frem mod VM så alt ikke står og falder med Vini.
Summasummarum er dog, at Vini er og bliver for nutid og fremtid. Real sælger ham helt sikkert ikke og jeg tror nu heller ikke han selv vil væk. Så vi må lære at leve med ham og elske ham. Og bakke ham op. For 12 mdr. siden var han OUTSTANDING, så det er der, men han er i et hul. Og det skal han snart op af.
Mit håb er at Alonso får pillet det ud af ham, for jeg gider helt ærligt ikke se på Vini løbe mod sin modstander hvor han så taber bolden 8 ud af 10 gange og derved fratager muligheden for et gennemspillet angreb, jeg vil se noget andet, og det skal være nu.
Det har været fint de år hvor vi ikke havde andet, men nu er det altså på tide at opnå et højere niveau som hold! Han skal blive bedre og tage de rette beslutninger, ellers må han ud på bænken.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Både for Vinicius og andre spilleres vedkommende, kan en ordentlig pause måske betyde, at vi ser mange flere gode beslutninger, mere tålmodighed og lidt mindre tunnelsyn omkring feltet. Man kan jo håbe.
Jeg håber jeg tager fejl, og at Vini/Mbappe bliver de nye Ronaldo/Benzema, men jeg kan ikke se det ske lige foreløbigt.
Donde está la biblioteca?
Lige nu ligner det at man vil sælge Rodrygo som er den eneste som kan/vil spille til højre. Det bliver et problem for Trent. Hans spidskompetence er de lange afleveringer i dybden, men så skal der også være en hurtig løber på højrekanten som han kan sigte efter.
Et andet problem er at midtbanen fortsat ikke ser stærk ud. Det er kun Bellingham og Valverde som har kvaliteten til verdens største klub. Camavinga, Tchouameni, Ceballos, Brahim og Guler er ikke verdensklasse og bliver det nok aldrig.
DeLaRed post=186629 skrev: Jeg synes @elle44 rammer en rigtig god pointe ifht til Vini, og det er hvor vigtige Toni og Benzema var for han igennem hans første år i klubben, at have en styrmand på Venstre side af midtbanen var guldværd for Vini på kanten, men imo endnu mere det at have Benzema som en meget bevægelig center forward gjorde gav Vini et target i boksen, men gav ham også mere plads til selv at bevæge sig ind i boksen, han var med Benzema på holdet langt fra så selvisk som han har været i den seneste season, og netop derfor tror jeg også at konstellationen med ham og pt Gonzalo i front er den bedste opskrift for ham at finde tilbage til selvtilliden og den spiller han engang var. Desværre for Vini så ligner Mbappe en selvskrevet startet, og som jeg har sagt siden Mbappe rygterne startede, så er det svært at få øje på et taktisk oplæg som spiller dem begge gode, med mindre en af dem, imod alt forventning, er villig til at omstille sig komplet som type for at spille den anden god (men det sker med stor garanti ikke), så selvom jeg håber på at Xabi kan få ligningen til at gå op, så er jeg meget i tvivl, og det kan være at vi ihvertfald i angrebet skal ligge vores lid til at en af de to rammer dagen i hver kamp og kan skabe noget på egen hånd, hvilket nok også kan fungere langt hen af vejen, hvis der fremover kommer ligeså meget offensivt fra både vores backs og vores midtbane som vi så det igår.
Jeg håber jeg tager fejl, og at Vini/Mbappe bliver de nye Ronaldo/Benzema, men jeg kan ikke se det ske lige foreløbigt.
Jeg synes godt jeg kan se mange ligheder mellem Mbappe som 9'er og Benzema. Mbappe blev også bedre og bedre til at gå dybt og modtage bolden der. De hælder begge til venstre. Benzema var måske lidt mere en playmaker end Mbappe, men ser ham faktisk have det i sit spil. Og så kan Mbappe selvfølgelig mere på egen hånd og kan løbe i dybden.
Mere end det er en konstellations problematik, tror jeg mere det er en Vini problematik. Han skal simpelthen bare finde sin form igen, og så søge kombinationerne oftere end udfordringen ifht hvad han gør nu. Så skal det nok klikke.
Jeg tror også tilføjelsen af Güler til startopstillingen kan gøre både Vini og Mbappe bedre. Hans profil er bare så meget bedre for holdet end Rodrygo generelt.
Jeg tror ikke vi kommer til at vinde VM nu her. Det er for mig også lidt ligegyldigt taget vores situation i betragtning. Men hvis vi kamp for kamp kan se små forandringer, at der kommer mere og mere Alonso ind i spillestilen og der kommer mindre Ancelotti, så syntes jeg allerede vi er kommet langt. Jeg glæder mig i hvert fald helt vildt til hver eneste kamp nu, i håb om man gradvist kan se forandringer. En glæde jeg ikke har haft i rigtig lang tid.
Vi er helt enige i Guler fremfor Rodrygo, endnu vigtigere er at have 4 mand i en eller anden konstellation på midtbanen, for ellers lider vores kontrol på bolden og dermed kampen for meget.Lars1991 post=186633 skrev:
DeLaRed post=186629 skrev: Jeg synes @elle44 rammer en rigtig god pointe ifht til Vini, og det er hvor vigtige Toni og Benzema var for han igennem hans første år i klubben, at have en styrmand på Venstre side af midtbanen var guldværd for Vini på kanten, men imo endnu mere det at have Benzema som en meget bevægelig center forward gjorde gav Vini et target i boksen, men gav ham også mere plads til selv at bevæge sig ind i boksen, han var med Benzema på holdet langt fra så selvisk som han har været i den seneste season, og netop derfor tror jeg også at konstellationen med ham og pt Gonzalo i front er den bedste opskrift for ham at finde tilbage til selvtilliden og den spiller han engang var. Desværre for Vini så ligner Mbappe en selvskrevet startet, og som jeg har sagt siden Mbappe rygterne startede, så er det svært at få øje på et taktisk oplæg som spiller dem begge gode, med mindre en af dem, imod alt forventning, er villig til at omstille sig komplet som type for at spille den anden god (men det sker med stor garanti ikke), så selvom jeg håber på at Xabi kan få ligningen til at gå op, så er jeg meget i tvivl, og det kan være at vi ihvertfald i angrebet skal ligge vores lid til at en af de to rammer dagen i hver kamp og kan skabe noget på egen hånd, hvilket nok også kan fungere langt hen af vejen, hvis der fremover kommer ligeså meget offensivt fra både vores backs og vores midtbane som vi så det igår.
Jeg synes godt jeg kan se mange ligheder mellem Mbappe som 9'er og Benzema. Mbappe blev også bedre og bedre til at gå dybt og modtage bolden der. De hælder begge til venstre. Benzema var måske lidt mere en playmaker end Mbappe, men ser ham faktisk have det i sit spil. Og så kan Mbappe selvfølgelig mere på egen hånd og kan løbe i dybden.
Mere end det er en konstellations problematik, tror jeg mere det er en Vini problematik. Han skal simpelthen bare finde sin form igen, og så søge kombinationerne oftere end udfordringen ifht hvad han gør nu. Så skal det nok klikke.
Jeg tror også tilføjelsen af Güler til startopstillingen kan gøre både Vini og Mbappe bedre. Hans profil er bare så meget bedre for holdet end Rodrygo generelt.
Og derfor er jeg også enig i konstellations teorien, uanset hvad Xabi gør mener jeg vi med både Mbappe og Vini i opstillingen får mest ud sf dem begge hvis de to spiller alene i front, uden en 3 mand, den support kan sagtens komme bagfra.
Er dog ikke enig i din sammenligning mellem Mbappe og Benzema, det er rigtigt nok at de begge har fodbold støvler på, men deredtee mener jeg så også vi begynder at overskride grænsen for ligheder. Mbappe er meget sjældent at finde inde omkring det lille felt, har er ikke god til at løbe fra midten af feltet mod forstolpen når Vini går mod baglinjen, han har absolut ingen autoritet i luften når han er inde i feltet, han taber flere fysiske dueller end han vinder når han står overfor la ligas midterforsvarer og så er stort set alle de tvær løb han laver, når Vini har bolden, noget han gør for selv at blive spilbar imod faktisk at åbne forsvaret op så Vini kan komme ind i feltet. Alle ovenstående ting var noget Benzema var mester i, så jeg synes virkelig du strækker den til det yderste bår du sammenligner de to.
Imo er den tætteste på Benzema vi har i Truppen lige nu klart Gonzalo, naturligvis ikke niveau mæssigt, men som type, han går dybere i banen og deltager mere i opspillet, han laver løb for at åbne banen op for den medspiller der har bolden, han søger det lille felt når der er mulighed for indlæg, han har selv med sin forholdvis “lille” statur bevist han sagtens kan være med i luftrummet inde i feltet, og så mener jeg også han i center forward rollen ihvertfald har vist et fint blik for sine medspillere, utrolig uselvisk…igen alle ting man kunne have skrevet om Benzema.
Så stod det til mig, og var formålet at få vores offensivt til at flyde så optimalt som muligt, med den nuværende trup, så havde jeg nok valgt at ligge Mbappe ud på Venstre kanten (mener stadig det er der man får det bedste ud af hans kvaliteter, og han er imo individuelt overall bedre end Vini) og så havde jeg lagt Gonzalo på toppen (baseret på hans niveau fra de seneste 2 kampe), og det er ikke fordi jeg mener at Vini har fortjent at blive indskifter, det er han for god til, men jeg tror bare det ville det bedste for vores offensiv som det ser ud lige nu…men det er naturligvis helt udelukket at det kommer til at ske, så håber selvfølgelig at Xabi kan få de to på toppen til at finde hinanden kontinuerligt og det tror jeg kun han kan hvis han får dem til at respektere deres respektive roller i relation til hinanden, men det i sig selv bliver svært…OG så helt naturligt at Rodrygo ryger tilbage der hvor han altid har hørt til, i indskifter rollen!
Donde está la biblioteca?
Men jo, de er da meget forskellige typer. Mbappe kan meget mere selv og har en meget større fart. Benzema var hverken den hurtigste eller største angriber, og var derfor tvunget til at bruge sin teknik og spilintelligens meget mere... nok også en af grundene til han peakede så sent.
Huijsen er en kæmpe signing. Han er 20 år gammel og spiller allerede som Kroos i opspillet. Købet af ham alene er en gamechanger. Han bliver en gigant for Real Madrid og Spanien.
Vinicius er en af verdens bedste spillere. Selv på de dårlige dage er han afgørende. Han var slet ikke dårlig i den første halvdel af sidste sæson. Men der er mange herinde som hader ham, som kun leder efter fejl hos ham. Han var dårlig i sidste halvdel, men han er slet ikke færdig. Hans niveau alene vil afgøre mange kampe for os i den nye sæson.
Mbappe er verdens bedste angriber og skal nok fortsætte med at bombe løs.
Trent og Carvajal og forhåbentlig en venstreback vil betyde en verden til forskel i opbygningsspillet. Real Madrid har reelt spillet uden backs i en hel sæson. Det har virkelig kostet dyrt.
Det kan godt være at Asencio ikke er en ny Sergio Ramos, men mindre kan også gøre det. Han er en fuldgod erstatning for Nacho, hvilket også er helt afgørende for succes, set over en hel sæson.
Arda Guler vil måske vise os at han er en ung Modric og ikke en ung Ceballos. Hvis det første er tilfældet, (selvom jeg stadig er skeptisk) så er det i sig helt afgørende for Real Madrids sæson.
Mastantuono er enten en ung Di Maria eller en ung James Rodriguez. Hvis det første er tilfældet, så er problemet med højrekanten løst mange år frem.
Gonzalo Garcia ligner ærligt talt en spiller der kommer til at få mange minutter i den kommende sæson. Han har næse for mål og chancer. Jeg tror sgu at han bliver en del af holdet.
Nu er det bare at læne sig tilbage og se hvad Xabi kan få ud holdet
Sikke enig, man kan være i en andens opslag. Jeg er med dig fra start til slut på den her.Matamoro post=186639 skrev: Vi er lidt opdelte her på sitet. Nogle er optimistiske og andre er pessimistiske. Jeg har selv været lidt skeptisk ved det som vi har set indtil videre, men jeg er nok kommet frem til at der er alligevel grund til at være optimistisk.
Huijsen er en kæmpe signing. Han er 20 år gammel og spiller allerede som Kroos i opspillet. Købet af ham alene er en gamechanger. Han bliver en gigant for Real Madrid og Spanien.
Vinicius er en af verdens bedste spillere. Selv på de dårlige dage er han afgørende. Han var slet ikke dårlig i den første halvdel af sidste sæson. Men der er mange herinde som hader ham, som kun leder efter fejl hos ham. Han var dårlig i sidste halvdel, men han er slet ikke færdig. Hans niveau alene vil afgøre mange kampe for os i den nye sæson.
Mbappe er verdens bedste angriber og skal nok fortsætte med at bombe løs.
Trent og Carvajal og forhåbentlig en venstreback vil betyde en verden til forskel i opbygningsspillet. Real Madrid har reelt spillet uden backs i en hel sæson. Det har virkelig kostet dyrt.
Det kan godt være at Asencio ikke er en ny Sergio Ramos, men mindre kan også gøre det. Han er en fuldgod erstatning for Nacho, hvilket også er helt afgørende for succes, set over en hel sæson.
Arda Guler vil måske vise os at han er en ung Modric og ikke en ung Ceballos. Hvis det første er tilfældet, (selvom jeg stadig er skeptisk) så er det i sig helt afgørende for Real Madrids sæson.
Mastantuono er enten en ung Di Maria eller en ung James Rodriguez. Hvis det første er tilfældet, så er problemet med højrekanten løst mange år frem.
Gonzalo Garcia ligner ærligt talt en spiller der kommer til at få mange minutter i den kommende sæson. Han har næse for mål og chancer. Jeg tror sgu at han bliver en del af holdet.
Nu er det bare at læne sig tilbage og se hvad Xabi kan få ud holdet