Optakt: Real Madrid - Marseille, Champions League, 1. kamp

10 måneder 1 uge siden #85 af Realex
​Preben Elkjær. En dinosaur af dimensioner med nul procent forstand på fodbold efter årtusindeskiftet. Hvorfor har jeg ikke skiftet væk fra det her endnu?!
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 måneder 1 uge siden #86 af NickyMad

Ramos4 post=188131 skrev:

NickyMad post=188130 skrev: Jeg har det også fint med vi får den, når vi netop får dem dømt imod os. Men derfor er det stadig tyndt, ingen grund til at forsvare det. Ellers bliver det jo hyklerisk at hyle når det er imod os.

​Tyndt? Nej det er reglerne.

Men jeg ville da ønske reglerne var anderledes. De er latterlige lige pt.

​For god ordens skyld, er jeg helt enig. Men det er jo også den attitude man bør have, uanset om det så går imod os.

10 måneder 1 uge siden #87 af NickyMad
Vores defensiv er godt nok skrøbelig pt. Jeg håber virkelig klubben er i dialog med Saliba. Hvis han ikke forlænger, bør han være at foretrække over Konate, trods en transferpris.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

10 måneder 1 uge siden #88 af elle44
Vi skal snart have en kamp hvor vi storsejre. Der er tegn, men det er stadig uforløst.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Lars1991, NickyMad

10 måneder 1 uge siden #89 af Estadio Santiago Bernabéu

Bismo post=188136 skrev:

-#7- post=188114 skrev: ​Der findes ingen kommentator/ekspert som jeg virkelig decideret afskyr som Niels Christian Frederiksen. 

​så heldigvis kampen på TNT. Eneste klage fra min side: de blev ved med at omtale Carreras som produkt af UTD's Akademi. Man skulle tro han havde fået hele sin udvikling der. Han var der kun i 2 år bruv 

Er han ikke fra vores ungdomsafdeling så vidt jeg husker?

10 måneder 1 uge siden #90 af Bismo

Estadio Santiago Bernabéu post=188148 skrev:

Bismo post=188136 skrev:

-#7- post=188114 skrev: ​Der findes ingen kommentator/ekspert som jeg virkelig decideret afskyr som Niels Christian Frederiksen. 

​så heldigvis kampen på TNT. Eneste klage fra min side: de blev ved med at omtale Carreras som produkt af UTD's Akademi. Man skulle tro han havde fået hele sin udvikling der. Han var der kun i 2 år bruv 

Er han ikke fra vores ungdomsafdeling så vidt jeg husker?

​Jo, men han røg til UTD's ungdomsafdeling som 17 årig. 

10 måneder 1 uge siden #91 af Estadio Santiago Bernabéu
​Tak for svar

Så vil jeg mene at han godt kan tilskrives som en canterano.

10 måneder 1 uge siden #92 af Ramos4
Synes godt nok Rodrygo havde en stille kamp i går.

Det bliver svært for Xabi at foregive, at Vini skal starte ud fordi der simpelthen bare er hård kamp om den venstrekant. Vini kan, ligesom alle os andre, godt se at han er langt bedre.

Selv i sit livs dårligste form er Vini en del bedre end Rodrygo.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Kialpe

10 måneder 1 uge siden #93 af Fondo_Sur

Ramos4 post=188167 skrev: Synes godt nok Rodrygo havde en stille kamp i går.

Det bliver svært for Xabi at foregive, at Vini skal starte ud fordi der simpelthen bare er hård kamp om den venstrekant. Vini kan, ligesom alle os andre, godt se at han er langt bedre.

​Ved ikke om det er fordi, at fodbold på det niveau i dag kræver, at man kan sætte sig igennem. Det er lige det, Vini har været rigtig god til fra første dag og det, der for alvor gjorde, at han var bedre end Hazard i sin tid - til alles overraskelse. 

Man kan være nok så teknisk god, men fart er helt afgørende. Det er vel først, når Vini ikke er på banen, at vi mærker, hvad han egenlig kan: altid at være farlig med sin fart, teknik og ærgerrighed.

Vini skal lære at indgå bedre med sine holdkammerater. Det kan godt tage noget tid, men når det forhåbenligt kommer til at klikke, bliver det virkelig godt. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Kialpe

10 måneder 1 uge siden #94 af Real HWL

Enig, Rodrygo har ikke grebet sin chance. Men jeg syntes det er fedt at Xabi viser at hvis du ikke levere på banen, så sidder du på bænken, lige meget hvem det er. Der er ingen der er selvskrevet til startopstillingen. Hverken Vini eller Rodrygo har fortjent en plads i startopstillingen for tiden. Jeg gad godt se et angreb bestående af Mbappe-Garcia-Mastantuono i weekendens kamp.

10 måneder 1 uge siden #95 af Sebberg

​Der må jeg tone rent flag og melde, at jeg simpelthen ikke kan forstå den fodboldfaglige belæg i en melding om, at ‘selv i sit livs dårligste form er Vini en del bedre end Rodrygo’.

Med andre ord: Jeg er helt uenig.

Vinicius er en alt eller intet spiller. Han ypperste spidskompetence er (eller har været) den direkte udfordring, hvor han i sine velmarksdage satte sin modstander nærmest ti ud af ti gange, hvis ikke der var dobbelt-opdækning.

Den kvalitet er måske den mest dyrebare i fodboldverdenen (foruden at score mål), men den kommer også på bekostning af en mere relationsbaseret stil, som Rodrygo har. Selvfølgelig udfordrer Rodrygo også, men der er langt mere fokus på 1-2-kombinationer og spil i små rum. 

Og så til min pointe: Når man så, som det er tilfældet med Vini lige nu, pludselig er blevet nærmest uforståeligt ringe til sine udfordringer, så er det langt mere ødelæggende end en relationsbaseret spiller, der ikke spiller sit bedste spil. Vi har siden Ballon D’or set Vinicius løbe direkte ind i en modstander flere gange hver kamp og truffet forfærdelige beslutninger, fordi han er så fokuseret på sine udfordringer. Vi så det senest i tirsdags. Det bude være en GUDEKAMP for Vini at komme ind i, men vi husker ham for at have to-tre situationer, hvor han dribler ind i en blindgyde.

Og før den åbenlyse kommentar fra kritikerne: Jeg ved godt, at Vini naturligvis også har blik for sine medspillere, og at han gennem tiden har en flot andel assists. Det er dog også et faktum, at han er blevet en top 5-spiller i verdenen og Ballon D’or-kandidat pga. sine ekstreme individuelle færdigheder. Det seneste år har han ikke været en top 20-spiller, og det handler udelukkende om, at han har mistet på meget på det punkt. Når vi taler om afslutninger, blik for medspillere og composure er han middelmådig af en topspiller at være.
Sidste redigering: 10 måneder 1 uge siden ved Sebberg.

10 måneder 1 uge siden #96 af DeLaRed

Sebberg post=188171 skrev:

​Der må jeg tone rent flag og melde, at jeg simpelthen ikke kan forstå den fodboldfaglige belæg i en melding om, at ‘selv i sit livs dårligste form er Vini en del bedre end Rodrygo’.

Med andre ord: Jeg er helt uenig.

Vinicius er en alt eller intet spiller. Han ypperste spidskompetence er (eller har været) den direkte udfordring, hvor han i sine velmarksdage satte sin modstander nærmest ti ud af ti gange, hvis ikke der var dobbelt-opdækning.

Den kvalitet er måske den mest dyrebare i fodboldverdenen (foruden at score mål), men den kommer også på bekostning af en mere relationsbaseret stil, som Rodrygo har. Selvfølgelig udfordrer Rodrygo også, men der er langt mere fokus på 1-2-kombinationer og spil i små rum. 

Og så til min pointe: Når man så, som det er tilfældet med Vini lige nu, pludselig er blevet nærmest uforståeligt ringe til sine udfordringer, så er det langt mere ødelæggende end en relationsbaseret spiller, der ikke spiller sit bedste spil. Vi har siden Ballon D’or set Vinicius løbe direkte ind i en modstander flere gange hver kamp og truffet forfærdelige beslutninger, fordi han er så fokuseret på sine udfordringer. Vi så det senest i tirsdags. Det bude være en GUDEKAMP for Vini at komme ind i, men vi husker ham for at have to-tre situationer, hvor han dribler ind i en blindgyde.

Og før den åbenlyse kommentar fra kritikerne: Jeg ved godt, at Vini naturligvis også har blik for sine medspillere, og at han gennem tiden har en flot andel assists. Det er dog også et faktum, at han er blevet en top 5-spiller i verdenen og Ballon D’or-kandidat pga. sine ekstreme individuelle færdigheder. Det seneste år har han ikke været en top 20-spiller, og det handler udelukkende om, at han har mistet på meget på det punkt. Når vi taler om afslutninger, blik for medspillere og composure er han middelmådig af en topspiller at være.

​En kort kommentar ang. Vini, han har haft svært ved at omstille sit spil efter at Benzema har forladt klubben...ja det er rigtigt at han rent individuelt nok spillede sin bedste season i 23/24, men her skla man tage med i beregningen at han både havde Toni og Luka bag sig på midtbanen, samt Bellignham der også spillede sin absolut bedste season i karrieren og så kom Joselu også på banen i 49 kampe den season.

Netop de blindgyder som der nævnes ovenfor, dem var Benzema med til at åbne op med sine løb eller at give Vini et out ved at gøre sig spilbar forskellige steder meget tæt på det lille felt. Den type har vi ikke på banen når Mbappe spiller, i de seneste 2 kampe har vi set et utal af situationer hvor Mbappe og Vini næsten står oveni hinanden når vi har et angreb, og det får ingen af dem noget ud af.

Jeg skal ikke undskylde Viniøs form nedgang, for selvfølgeligt har han tydelige problemer, men hans største problemer er at han ikke har en rigtig centre forward i feltet, og at han ikke har kunne omstille sit spil derefter.

Netop også derfor jeg advokere for at vi burde se Gonzalo mere i feltet, for ikke nok med at han imo helt klart ville spille Vini bedre, så ville det klart også være bedre for Mbappe at have en spiller der skaber mere plads omkring ham i feltet...dog er der imo ikke plads til alle 3 på en gang, og derfor taber Gonzalo pt kampen.

Men  er også ved at være træt af at Rodrygo stadig bliver talt op til at være mere end hvad han er, ja der er visse ting som han er bedre til en Vini, man han er fandme ikke verdensklasse til nogen af dem...Gonzalo frem for Rodrygo any day, for det er en centre forward vi har brug for, ikke end lidt over middel venstre kant!

Donde está la biblioteca?
Sidste redigering: 10 måneder 1 uge siden ved DeLaRed.

Leveret af Kunena Forum