Optakt: Real Madrid – Espanyol, LaLiga, 5. spillerunde

10 måneder 1 uge siden #13 af NachoFernández

Bismo post=188212 skrev: Kedeligt spil. Der mangler noget i det offensive. For meget boldflytteri. Fint nok med kontrol over kampen, men hvis vi skal nedbryde hold som Espanyol, så skal det hele foregå meget hurtigere.

Og Vini bliver ved med at forsøge at drible sig igennem hele holdet.

​For mig endnu et bevis på hvor vigtig Güler er. Der er ingen i vores powerplay som tager teten og forsøger at lukke spillet op. Det ender som du siger med at Vini vil drible 3 mand (og som altid kikser) eller Mbappe ender et godt stykke væk fra feltet i ufarlige positioner - som om han skal ned og fordele spillet. 

De får gange hvor vi spiller lidt hurtigere og i begge sider, så sker der noget. Men det kræver nok nogen der kan fordele det og bevæge sig klogere rundt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 måneder 1 uge siden #14 af Madrid777
Hvis Carreras holder sig skadesfri sidder han på den venstre dør mange år fremover. Nøj hvor er han bare komplet. Han kommer simpelthen bare med hele pakken. Han er ikke bare høj, hurtig og god i begge ender. Han har også en god teknik og kan drive bolden. Jeg håber han kan lægge på i forhold til indlæg og assistspillet. Det er umiddelbart her han skal forbedre sig.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Ramos4, NachoFernández

10 måneder 1 uge siden #15 af Lars1991
​Det er også et lidt mærkeligt valg at spare Güler lige i den kamp hvor Huijsen har karantæne. Det er jo de to spillere, der styrer spillet bedst og har flest progressive aktioner.

Udover at han er for usynlig, så er jeg er bekymret om Gonazalo har det tekniske niveau til at være med på det her niveau. Han har i hvert fald ikke grebet sin chance i dag indtil videre.
Følgende bruger(e) sagde tak: NachoFernández

10 måneder 1 uge siden #16 af Matamoro
Der er selvfølgelig sket forbedringer i spillet. Mest i genpresset. Det kaster endnu ikke så mange chancer af sig endnu, men vi giver modstanderholdene færre muligheder. Det er i sig selv en klar forbedring. Vi ligner dog stadig ikke et hold som kan slå Barcelona.

Mastantuono er svær at blive klog på. Virker langsom og teknisk meget begrænset til tider. Men han er ret enestående til at læse spillet. Det er ren spil-intelligens der gør at han kan skære et forsvar op med sine knivskarpe kombinationer.

10 måneder 1 uge siden #17 af elle44
Lad os håbe at vi for første gang i sæsonen, spiller en bedre anden halvleg end første halvleg.

10 måneder 1 uge siden #18 af NachoFernández

Lars1991 post=188216 skrev: ​Det er også et lidt mærkeligt valg at spare Güler lige i den kamp hvor Huijsen har karantæne. Det er jo de to spillere, der styrer spillet bedst og har flest progressive aktioner.

Udover at han er for usynlig, så er jeg er bekymret om Gonazalo har det tekniske niveau til at være med på det her niveau. Han har i hvert fald ikke grebet sin chance i dag indtil videre.

​Gonzalo har vel to steder, hvor han virkelig vil shine. Sin fysiske styrke og evne til at fastholde bolden når vi er presset og så hans målnæse, der kræver at vi sætter ham op. Så så længe Vini dribler ind i en mur, Mbappe ikke prøver at finde ham og alle vores indlæg tæt hold og udefra er flade bolde som ikke rammer ham, så kan vi lige så godt spille med en anden.  

Jeg er helt enig i at han mangler en hel del både teknisk og i relationerne. Det virker som om at det går en anelse for hurtigt for ham, når han skal deltage i kombinationerne - men han er en type som vi ikke har og vi skal også formå at bruge ham rigtigt. Vi har jo set ham smide bolde i kassen mod gode modstandere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

10 måneder 1 uge siden #19 af Lars1991

NachoFernández post=188219 skrev:

Lars1991 post=188216 skrev: ​Det er også et lidt mærkeligt valg at spare Güler lige i den kamp hvor Huijsen har karantæne. Det er jo de to spillere, der styrer spillet bedst og har flest progressive aktioner.

​Gonzalo har vel to steder, hvor han virkelig vil shine. Sin fysiske styrke og evne til at fastholde bolden når vi er presset og så hans målnæse, der kræver at vi sætter ham op. Så så længe Vini dribler ind i en mur, Mbappe ikke prøver at finde ham og alle vores indlæg tæt hold og udefra er flade bolde som ikke rammer ham, så kan vi lige så godt spille med en anden.  

Jeg er helt enig i at han mangler en hel del både teknisk og i relationerne. Det virker som om at det går en anelse for hurtigt for ham, når han skal deltage i kombinationerne - men han er en type som vi ikke har og vi skal også formå at bruge ham rigtigt. Vi har jo set ham smide bolde i kassen mod gode modstandere.

Vil jo helst ikke tale ham ned, da jeg er ret vild med ham og ville være fedt at få en Castilla spiller som ham op som en god spiller. Men jeg er sgu lidt bekymret om hans styrker er markante nok til at gøre op for hans svagheder. Men han er også ung og kan udvikle sig endnu og kun hans første start i dag. Målnæse har han ganske rigtig, og mål kan jo alene afgør om man har en god eller dårlig kamp.. så håber der falder noget ned til ham i anden halvleg!
Følgende bruger(e) sagde tak: NachoFernández

10 måneder 1 uge siden #20 af Bismo
På den positive side, så vinder vi selvom vi ikke er op på 100% modsat sidste år, hvor vi smed en masse 'nemme' points. 

Vi har helt klart fået et højere bundniveau. 
Sidste redigering: 10 måneder 1 uge siden ved Bismo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Ramos4

10 måneder 1 uge siden #21 af Ramos4
6/6 sejre for Xabi.

Synes der er mange positive tegn. Vi har bolden meget mere. Vi presser bedre (uden at være perfekte endnu). Der bliver roteret mere. Vi giver færre chancer væk.

Glæder mig til at se hvordan Bellingham passer ind i puslespillet. Vi har ikke set en 100% skadesfri Bellingham i 1,5 år.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo, Fondo_Sur

10 måneder 1 uge siden #22 af Matamoro
Vi har et højere bundniveau fordi vi ikke spiller med spillere som Mendy, Fran, Vazquez i forsvaret. Men vi har tydeligvis ikke et koncept endnu. Vi presser mere aggressivt, men det er også det eneste. Det virker som om at der mangler en brik før puslespillet kan gå op. Vi mangler noget på midtbanen. Jeg håber at Bellinghams tilbagekomst kan blive den brik.

Jeg synes også at vi ser lidt smalle ud i truppen. Gonzalo, Guler, , Diaz er ikke topklasse spillere og bliver det aldrig. Det samme kan vi sige om Endrick og Ceballos.

10 måneder 1 uge siden #23 af Lars1991
​Bedste kamp indtil videre af Franco, og selvom han ikke har taget mig med storm, så har han vel stadig præsteret bedre end Rodrygo og Brahim, måske endda Vini selvom han trods alt har fået nogle mål og assist på tavlen. Og tror helt sikker på at vi ikke har set det bedste fra ham i denne sæson.

Han er sjov type, jeg ved sgu ikke rigtig hvem man kan sammenligne ham med? Han er lidt sin egen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

10 måneder 1 uge siden #24 af madrid2000
​Fantastisk start på sæsonen!
Underholdende er det dog ikke.
Det er næsten det samme som Ancelotti. Som en anden nævner, så har spillere som Carreras, Huijsen, Militao og Carvajal gjort en stor forskel.
Mbappe er flyvende i offensiven som får scoret de nødvendige mål for os.

Jeg ved dog ikke med resten af offensiven. Det hænger ikke rigtig sammen.

Leveret af Kunena Forum