Optakt: Real Madrid – Espanyol, LaLiga, 5. spillerunde
Vi spiller altså en del bedre end under Carlo - og det her er kun starten af projekt Xabi. Det kan blive meget bedre endnu.
Min eneste frygt er om vi kommer til at mangle ledere i de afgørende faser af sæsonen. Carvajal viste mod Marseille, at han ikke altid har is i blodet. Benzema, Modric, Kroos, Alaba, de er alle væk. Jeg ser ikke en typisk leder på holdet lige nu. Fede er alt for stille af en viceanfører at være. Jude har ikke ancienniteten endnu.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nu hvor vi hylder Xabi for at indføre et meritokrati på holdet, så er det på tide at pilen peger på Valverde. Han har ikke været god i den nye sæson.
Synes det er åbenlyst at Bellingham med tiden bliver vores anfører, også selvom han ikke bærer bindet. Han har alt hvad der skal til. Tror han tager skridtet op i denne sæson.Ramos4 post=188226 skrev: Synes Gülers fod manglede idag. Tænker Jude erstatter Franco og vi går over til at have 4 midtbanefolk på banen - i en flydende rolle, hvor både Güler og Jude har fripas til at gå langt med frem. Judes arbejdsiver i begge ender af banen kan blive helt afgørende.
Vi spiller altså en del bedre end under Carlo - og det her er kun starten af projekt Xabi. Det kan blive meget bedre endnu.
Min eneste frygt er om vi kommer til at mangle ledere i de afgørende faser af sæsonen. Carvajal viste mod Marseille, at han ikke altid har is i blodet. Benzema, Modric, Kroos, Alaba, de er alle væk. Jeg ser ikke en typisk leder på holdet lige nu. Fede er alt for stille af en viceanfører at være. Jude har ikke ancienniteten endnu.
Synes nu godt vi kan stole på Carvajal, han har en svipser en gang i mellem, men generelt er han jo et glimrende eksempel for de andre. Men jeg ved ikke om han som sådan er en ledertype verbalt? Det er ikke mit indtryk.
synes desuden ikke at hverken modric, kroos, Benz og alaba var ægte ledere, de viste kvalitet og attitude men ledere synes jeg aldrig de har været. Cristiano og Ramos er de seneste ægte ledere vi har haft imo.
- Al-Andaluzz
-
- Senior bruger
-
Efterhånden en fornuftig bredde Real har på de fleste pladser.
Jeg håber personligt, at denne her arbejdsomhed og argentinske fighter-attitude også sidder i ham om 2-3 år, når han er en kæmpe stjerne.
Bestemt ja. Han er kun 18 år. Da Vini ankom som 18-årig var han jo også vanvittig upoleret og lavede en del fejl, men potentialet var unægteligt. Og se hvor god han er blevet nu, fordi han gennem tiden har haft et par trænere der troede på ham, selv når han lavede underlige driblinger og brændte unormalt store chancer. På det her Real Madrid hold med en flok store egoer oppe foran vinder han jo også allerede hjerter ved konsekvent hver gang at storme tilbage efter vi mister bolden. Lagde også mærke til at han allerede efter første kamp bare ejer hjørnesparket i højre side. Det er sku forfriskende.Real HWL post=188231 skrev: Er jeg den eneste der er imponeret over Mastantuono? Jeg syntes han er en mega fed spiller. Ved godt han laver en del fejl, men det syntes jeg er helt okay når man kun er 18 år. Han laver altså nogen frække driblinger nogen gange, hvor man sidder og tænker, hvor kom den fra?! Han arbejder stenhårdt, og er sindssyg god i press spillet. Jeg er personligt ret vild med ham. Jeg kan heller ikke rigtig sammenligne ham med nogen... Han er helt sin egen. Jeg tror han bliver hjernedød om et par år.
Mastantuono får helt rigtigt ros, fordi har mere end alt andet er en prototype for hvordan instillingen skal være for en ung spiller der skal spille sig ind på første holdet (uanset om det er fra ungdoms rækkerne eller en der kommer ude fra) præcis den samme attitude som vi har set fra Asencio og netop derfor han er blevet så populær. Der er jo en verden til forskel imellem hvordan Franco angriber hans chance vs hvordan Trent har gjort det. Og med alderen taget i betragtning så skal han derfor helt sikker have ros og naturgligvis også mere spille tid...når det så er sagt så er han en yderst usleben diamant, han laver et hav af fejl, og selvom han i de fleste kampe faktisk er meget på bolden, sp skaber han utrolig lidt fremme i banen, så alt snak omkring at han slår hhv Bellingham eller Guler er holdet kan godt blive pakket ned i næste års sommer kuffert for det kommer ikke til at ske denne season!
- Sammen spillet mellem ham og Dani mangler også en del, synes vi igår ofte så Franco stå på linje med Dani, som gør det utrolig nem for en enkelt forsvars spiller at ligge sig imellem dem og dermed eliminere aflevrings muligheden imellem de to, her mangler Franco noget mere tid og naturligvis også modenhed ifht den taktiske rolle han skal spille...men det er early days, så mon ikke de to finder hinanden de kommende måneder.
Asencio er gået fra 0 til 100 og er tilbage til den ekseptionelt høje niveau vi så fra ham i 80% af kampene sidste season, et niveau der ville gøre han til atomatisk starter i 90% af alle klubber i Europas 5 største ligaer...Snakket over sommer om at han ikke var god nok efter en 3+4 kampe med fejl og lavt niveau, var helt til grin, vi finder simpelthen ikke en bedre bredde spiller end ham.
Carreras for mig er et kæmpe lyspunkt, fordi han ikke spiller flashy eller er et stort "navn" så gåd han alt for ofte under radaen hos folk, men han spiller jo på så vanvittigt højt et niveau i begge ender af banen i hver eneste kamp, han laver stort set ingen fejl både med eller uden bold, han arbejder hårdt i alle 90min, og især i kampen igår (uden playmaker) så er det jo ufatteligt mange bolde der går igennem ham i vores opspil, imo det absolut bedste køb vi har lavet denne sommer, det står slet ikke til diskution.
Ikke overraskende så fungerede 3 mands slet ikke, Gonzalo og Mbappe blev begge to dårligere af at ligge så tæt på hinanden (for der var faktisk en del plads at spille sig igennem på mod Espanyol, mere end vi har set mod de fleste andre La Liga holde i denne season start), og de var så på ingen måde hjulpet af en Vini der de første 45min træf så mange dårlige beslutninger at man skal bruge både fingre og tær til at tælle dem. Ydermere manglede de alle 3 en Guler-Bellinghma der kunne åbne banen op, for netop uden en af dem, blev vores midtbane duo også udstillet som ideløs og tam, det er immervæk bare ikke Fede og Tchou der bygge spillet op fra bagkæden, det er for stationært og for nemt at dække op for. (Fede skal dog have ros for lang om længe igen at være aktiv i og omkring feltet, det har vi set alt for lidt af fra hans side i denne season, hvis ikke lige Vini havde smidt 20 angreb vær så kunne vi måske have set Fede få et par afslutninger fra nært hold)
Jeg har generelt ikke noget imod når de ting Vini laver ikke rigtig fungere, sådanne er det nogle gange, man kan godt ramme en dårlig dag, så længe man træffer de rigtige beslutninger, MEN i de første 45min igår var Vini en parodi af sig selv, hold kæft hvor træf han mange idiotiske beslutninger, så jo i stor grad ødelagde den ene angreb efter det andet, da største delen af taktikken var at give bolden til Vini og krydse fingerene...Han kom efter det efter pausen, men for mig var det virkelig en overordent skidt kamp af ham...når det er sagt så er jeg aller mest skuffet over Xabi i denne situation, for det lignede virkelig en kopi af Ancelottiøs gamle taktik med bare at spille alt igennem Vini og håbe på et mirakel...det SKAl Xabi kunne gøre bedre...han kan starte med ikke at spille med de 3 på toppen mere, det kommer rent taktisk aldrig til at fungere fra kamp start, men er nogen man kan gøre når man jagter et mål de sidste 20min af kampen.
Mbappe spiller jo heller ikke en god kamp, men alligevel så scorer han et vanvittigt mål, det er skræmmende hvor god en målscorer han er, det eneste jeg kunne ønske mig er lidt mere fandenivoldkshed fra hans siden når Real ikke har bolden, lige her savner jeg Cristiano's kompromiløs vinder gen...håber han ligger det til sit spil i løbet af denne season.
Dani spiller også endelig på et niveau der begynder at ligne noget vi kender fra hans side, langt fra så tone angivende som for 2 år siden, men acceptablet i begge ender og betydeligt bedre end hvad vi har set fra Trent ind til videre.
Fedt at Belligham og Cama kom på banen, selvom det kun var få minutter så var det tydeligt at se hvor meget vi har savnet Bellignhams kvalitet og han lignede også en spiller med noget at bevise, hvilket kun er godt for holdet, han er den leder vi mangler på banen. Dog glad for Xabi ikke tog nogen større risiko med de 2, håber ikke de starter de næste 2 uger, håber de får tid til at komme igang langsomt, så vi kan få mdet meste ud af dem i 2. halvdel af seasonen.
Og så blev jeg på et tidspunkt i kampen utrolig glad da det gik op for mig at vi i denne seaosn forhåbentlig får mange hjørnspark hvor vi har hhv Militao, Tchou, Huijsen, Bellingham og Fede i feltet på samme tid...den kvantitet af luftrums styrke har vi ikke haft i klubben siden Ronaldo, Ramos, Varane og Casemiro lå og lurede på de høje bolde, og det må immervæk give pote i visse kampe!
Donde está la biblioteca?
Hvis man er i tvivl om hvorfor Xabi foretrækker Franco, kan man bare kigge på et heatmap over Madrids angrebsspil. Vi er gået fra at være totalt venstreorienteret i vores angrebsspil til en helt ligelig fordeling mellem højre og venstre side. Det er en statistik der trumfer det meste.
Kan kun være enig i at vi er uenige...Med mindre der er skader hos nogen så tror jeg vi ser Guler spille betydeligt flere minutter end Mastantuono de kommende måneder, tror Xabi går tilbage til sin Diamand på midtbanen, med offensive backs. Tiden må vise...Matamoro post=188236 skrev: Jeg er nu ret sikker på at Guler ryger på bænken når Bellingham er helt klar. Der er kun en mulighed for at Mastantuono ikke ejer højrekanten og det er hvis Xabi beslutter at bruge Valverde der.
Donde está la biblioteca?