Optakt: Atlético Madrid – Real Madrid, LaLiga, 7. spillerunde

10 måneder 7 timer siden #109 af elle44

Ramos4 post=188507 skrev: Kan vi i øvrigt genoptage debatten omkring ledere (eller mangel på samme) på banen? Synes jeg blev skudt lidt ned, da jeg i en anden tråd udtrykte bekymring for at vi mangler ledere på banen.

Hvem gik forrest på Metropolitano? Folk snakkede om Jude som en leder. Han var usynlig hele kampen igennem. Valverde er en skoledreng. Carvajal burde vel have det i sig. Men hvor er de henne, lederne?

​Tja, hvem gik forrest under Mourinho da vi tabte 5-0 til Barca? Der var holdet fyldt med ledere. 

tror stadig på Bellingham, men det kræver selvfølgelig at han får spillet sig ind igen. 

Følgende bruger(e) sagde tak: NickyMad

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 måneder 6 timer siden #110 af Ramos4

elle44 post=188509 skrev:

Ramos4 post=188507 skrev: Kan vi i øvrigt genoptage debatten omkring ledere (eller mangel på samme) på banen? Synes jeg blev skudt lidt ned, da jeg i en anden tråd udtrykte bekymring for at vi mangler ledere på banen.

Hvem gik forrest på Metropolitano? Folk snakkede om Jude som en leder. Han var usynlig hele kampen igennem. Valverde er en skoledreng. Carvajal burde vel have det i sig. Men hvor er de henne, lederne?

​Tja, hvem gik forrest under Mourinho da vi tabte 5-0 til Barca? Der var holdet fyldt med ledere. 

tror stadig på Bellingham, men det kræver selvfølgelig at han får spillet sig ind igen. 

​Var det?

Det kunne også være rart med flere ledere end Bellingham vil jeg så sige ;)

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

10 måneder 6 timer siden #111 af elle44

Ramos4 post=188510 skrev:

elle44 post=188509 skrev:

​Var det?

Det kunne også være rart med flere ledere end Bellingham vil jeg så sige ;)

​Casillas, Ramos, Pepe, Ronaldo. 

Især Ramos og Ronaldo. 

Synes ikke det er et problem i den nuværende trup, faktisk husker jeg tilbage på klub vm i sommers, hvor både Valverde og Bellingham råbte og skreg af holdkammeraterne i kampen mod PSG. Men det er sgu også svært at være leder og råbe holdet op hvis man selv spiller som de gjorde i går. 

Mastantuono har da også udtalt at Bellingham er den der har imponeret ham mest, blandt andet pga. hans autoritet på banen. 

10 måneder 2 timer siden #112 af Ramos4
Jeg godtager ikke at Casillas nogensinde var en leder.

Anyways. Jeg mener det måske også mere i en spillemæssig forstand. Hvem er det der lige giver ro på bolden? Ændrer tempoet fra hurtigt til langsomt eller omvendt? Hjernen på banen om man vil.

Det kan også være systemet og automatismerne ikke sidder godt nok endnu til, at der overhovedet er nogen der kan være lederen på banen. Måske kommer det med tiden. Men i modgang savner jeg sgu bare én der siger: "nu gør vi sådan her".

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

9 måneder 4 uger siden #113 af elle44

Ramos4 post=188512 skrev: Jeg godtager ikke at Casillas nogensinde var en leder.

Anyways. Jeg mener det måske også mere i en spillemæssig forstand. Hvem er det der lige giver ro på bolden? Ændrer tempoet fra hurtigt til langsomt eller omvendt? Hjernen på banen om man vil.

Det kan også være systemet og automatismerne ikke sidder godt nok endnu til, at der overhovedet er nogen der kan være lederen på banen. Måske kommer det med tiden. Men i modgang savner jeg sgu bare én der siger: "nu gør vi sådan her".

​Fair nok. 

Det er rigtigt vi ikke lige har den type, men det er der nu mange gode hold der ikke har. Men jeg er godt nok bekymret for vores præstationer når vi møder gode hold, jeg troede det var en slags enlig svale sidste år, men det ser desværre ud til at det har sat sig i spillerne og måske er det en mental ting. Det er skræmmende. 

9 måneder 4 uger siden #114 af NickyMad
Men det har måske ikke så meget med leder at gøre, men mere en spillertype. Det kommer Jude og Valverde ikke til at kunne give uanset hvor meget større ledere de bliver.
Det har Barca fx i Pedri, selvom han ikke udstråler det at skulle være en leder. Det kunne have været spændende at hente Nico Paz tilbage, og måske Guler også kan vokse med rollen.

9 måneder 4 uger siden #115 af NachoFernández
​Spørgsmålet er om Tchouameni og Valverde er dygtige nok hvis vi skal kunne modstå pres mod de gode og aggressive hold, som vi møder et par gange om året i La Liga og kan møde lidt flere gange i Champions League. Jeg tror ikke, at vi ender et sted hvor en Kroos type kan gøre det samme som han kunne, for holdene bliver mere og mere aggressive og flere og flere accepterer at efterlade bagrum og stå mand-mand for at kunne presse boldholder hele tiden. De lidt mere bevægelige playmakere som Vitinha, Pedri og Gravenberch har fået rigtig meget ud af det de seneste år. De er så gode til at bevæge sig meget rundt på banen for at skabe overtal og finde plads. Og så holder de sindssygt godt på bolden selvom der er pres på dem. Især Vitinha har lykkes rigtigt godt med både at bygge op i bagkæden, være synlig mellem linjerne og pludselig ligge tæt på angriberne fordi han har motoren og er komfortabel med at bevare bolden overalt på banen. Hvis vores to pivoter er så store i bevægelserne og ikke kan tiltrække og løse presset, så bliver det svært når modstanderen presser så højt. 

Bellingham er fantastisk at have længere fremme i mellemrum og til at holde fast i bolden, da man ikke altid kan spille sig ud, men det er ikke nok. Arda Güler mangler lidt af det, men han kan udvikle sig i den retning, for han er meget bevægelig. 

Men det er bare blevet sværere og jeg tror det er vigtigt, at vi ikke vil beholde kuglen for enhver pris. Mange af de bedste hold er blevet gode til at beholde en fronttrio meget højt og bredt i banen indtil man kommer ud af presset, netop fordi de fleste hold ser stor værdi i presse helt op. Jeg er ikke meget for det, men jeg er bange for det kræver, at vi finder andre løsninger end de to ved siden af hinanden når vi skal bygge spillet op

9 måneder 4 uger siden #116 af nono
Jeg har hørt og læst mange reaktioner og kommentarer ift. nederlaget; Mangel på ledere, karakter, valget af Bellingham, osv.. Men jeg har virkelig svært ved at se ud over, at vores altoverskyggende udfordring er et akut mangel på verdensklasse i den bagerste kæde (med undtagelse Courtois). Alle kampe vi spiller hvor vi ikke dominerer 90 minutter - og dermed har brug for en stærk defensiv - der bliver vi revet fra hinanden; senest mod PSG og Atl. Madrid.

Vores "store" navne som Rüdiger, Alaba og Militao er jo stort set kollektivt fodboldinvalide.

Huijsen har et stort potentiale og en fin boldomgang, men taktisk og i sær i luftrummet er han stadig meget grøn.

Asencio har jeg ingen tiltro til -> Nacho var jo decideret verdensklasse til sammenligning.

Læg dertil at Carvajal også ofte døjer med skadesproblemer, er i sin karrieres efterår, at Trent indtil videre har været rystende undervældende og at Carreras - trods stærke kampe mod de svage modstandere - blev fuldstændig udstillet mod Atletico.

Det betyder jo intet om det er Bellingham eller Arda starter inde, hvis vi ikke kan forsvare os mod en jævnbyrdig modstander. Real Madrid er verdensklasse fra den defensive midtbane og frem, men det ser altså sløjt ud på de 4 bagerste pladser.

Hvis jeg var Alonso så gik jeg efter Konate i vintertransfer-vinduet (Saliba til sommer) og skiftede til hans velafprøvede Leverkusen-taktik med 3 i bagerste kæde, hvilket iøvrigt giver plads til alle vores offensive esser (og som kortsigtet løsning overveje at hive Tchouaméni ned i forsvaret, med Camavinga på midten).

************Courtois************
Militão*****Konate*****Huysen
**********Tchouaméni**********
******Valverde*****Güler*******
***********Bellingham***********
Mastantouno**Mbappe***Vinicius

Sidste redigering: 9 måneder 4 uger siden ved nono.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

9 måneder 4 uger siden #117 af Matamoro
​Nu kan man så læse at Valverde ikke vil spille højreback fordi han ikke udvikler sig på den plads. Hvad fanden sker der? Er Real Madrid blevet et udviklingsprojekt. Real Madrid handler om én ting. At vinde titler. Han trænger til en måneds tid på bænken. Jeg tror og håber at han kan forstå at hans plads er der hvor træneren placerer ham. Der er faktisk god mening i han skal spille på kanten. Han er slet ikke god nok til at spille sig ud af det højre pres. Det samme gælder for Tchouameni. 

9 måneder 4 uger siden #118 af nono

Matamoro post=188517 skrev: ​Nu kan man så læse at Valverde ikke vil spille højreback fordi han ikke udvikler sig på den plads. Hvad fanden sker der? Er Real Madrid blevet et udviklingsprojekt. Real Madrid handler om én ting. At vinde titler. Han trænger til en måneds tid på bænken. Jeg tror og håber at han kan forstå at hans plads er der hvor træneren placerer ham. Der er faktisk god mening i han skal spille på kanten. Han er slet ikke god nok til at spille sig ud af det højre pres. Det samme gælder for Tchouameni. 

Hvillken vanvidsoversættelse læser du?

Ready to step in wherever needed
With Dani Carvajal and Trent Alexander-Arnold unavailable, there have been whispers about Valverde returning as an emergency right-back. “I wasn’t born to play fullback. I didn’t grow up playing there. It was an emergency situation. But I always wondered if those games were just a bit of luck, spontaneous nights. 

Federico Valverde is ready to play as a right-back.
“I felt comfortable as a full-back. I’m always available and I will learn a new position if necessary.” 

He noted that although he does not feel comfortable in defence, he is ready to do it for the team. 
“I don’t feel comfortable because I didn’t grow up playing there. Some things are difficult for me, like closing down at the back in defence. “But I try to show attitude and that’s why things are going well for me there. I grew up in the middle, I learned a lot there from many players. “But I’ve done well at full-back, and I’m here for whatever the coach needs.”

Jeg kan ikke se andet end en 100% professionel spiller der er ærlig omkring hvor han er bedst og peger på at man måske overvurderer ham som højreback fordi han har spillet et par gode, måske lidt heldige kampe der.... 
Sidste redigering: 9 måneder 4 uger siden ved nono.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Chamartin, Ramos4, Estadio Santiago Bernabéu

9 måneder 4 uger siden #119 af Ramos4

nono post=188516 skrev: Jeg har hørt og læst mange reaktioner og kommentarer ift. nederlaget; Mangel på ledere, karakter, valget af Bellingham, osv.. Men jeg har virkelig svært ved at se ud over, at vores altoverskyggende udfordring er et akut mangel på verdensklasse i den bagerste kæde (med undtagelse Courtois). Alle kampe vi spiller hvor vi ikke dominerer 90 minutter - og dermed har brug for en stærk defensiv - der bliver vi revet fra hinanden; senest mod PSG og Atl. Madrid.

Vores "store" navne som Rüdiger, Alaba og Militao er jo stort set kollektivt fodboldinvalide.

Huijsen har et stort potentiale og en fin boldomgang, men taktisk og i sær i luftrummet er han stadig meget grøn.

Asencio har jeg ingen tiltro til -> Nacho var jo decideret verdensklasse til sammenligning.

Læg dertil at Carvajal også ofte døjer med skadesproblemer, er i sin karrieres efterår, at Trent indtil videre har været rystende undervældende og at Carreras - trods stærke kampe mod de svage modstandere - blev fuldstændig udstillet mod Atletico.

Det betyder jo intet om det er Bellingham eller Arda starter inde, hvis vi ikke kan forsvare os mod en jævnbyrdig modstander. Real Madrid er verdensklasse fra den defensive midtbane og frem, men det ser altså sløjt ud på de 4 bagerste pladser.

Hvis jeg var Alonso så gik jeg efter Konate i vintertransfer-vinduet (Saliba til sommer) og skiftede til hans velafprøvede Leverkusen-taktik med 3 i bagerste kæde, hvilket iøvrigt giver plads til alle vores offensive esser (og som kortsigtet løsning overveje at hive Tchouaméni ned i forsvaret, med Camavinga på midten).

************Courtois************
Militão*****Konate*****Huysen
**********Tchouaméni**********
******Valverde*****Güler*******
***********Bellingham***********
Mastantouno**Mbappe***Vinicius

​Vi kunne nok godt bruge en forsvarsgeneral. Det er jo aldrig helt dumt. Hvert fald en der ligesom tager styringen om ikke andet.
Lidt det samme jeg efterspørger - bare på midtbanen.

Men igen, måske det kommer med tiden. Det er nok svært for spillere at træde frem i lederrollen, før de selv føler sig 100% komfortable i den nye måde at spille på.

9 måneder 4 uger siden #120 af Ramos4
Valverde skal selvfølgelig ikke spille back i det lange løb, men jeg kan egentlig godt se pointen i at få ham væk fra midten af banen. Det modsiger hvad jeg skrev i en anden tråd den anden dag - men efter nærmere eftertanke så må jeg nok indrømme at Valverde måske ikke er teknisk dygtig nok til at spille på den centrale midt.

At starte med både Tchouameni og Valverde centralt er bare ikke noget der gør os særlig boldstærke.

Leveret af Kunena Forum