Optakt: Real Madrid - Manchester City, CL, ottendedelsfinale, 1. kamp
Ja, de løber bare så meget, og tager det dybt seriøst. Vi så det også med Nacho, der var med til at køre flere store trofæer hjem.Ramos4 post=194422 skrev: Jeg tror det er aldeles nødvendigt at have en stamme af folk fra egen avl. Det har alle store klubber vel altid haft.
Thiago, Chema, Carreras. Valverde som anfører.
Det er nødvendigt.
Også... er Thiago også bare en vild god spiller. Han er 100% klar til at spille regelmæssigt. Ros til Arbeloa for at turde at spille med dem.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Du kan bare ikke købe dig til den dedikation en spiller har, som har spillet i klubben siden han var ung og drømt om det her hele sit liv op gennem rækkerne. De forstår kulturen, de forstår klubben, de forstår ånden.Fondo_Sur post=194423 skrev:
Ja, de løber bare så meget, og tager det dybt seriøst. Vi så det også med Nacho, der var med til at køre flere store trofæer hjem.Ramos4 post=194422 skrev: Jeg tror det er aldeles nødvendigt at have en stamme af folk fra egen avl. Det har alle store klubber vel altid haft.
Det er nødvendigt.
Også... er Thiago også bare en vild god spiller. Han er 100% klar til at spille regelmæssigt. Ros til Arbeloa for at turde at spille med dem.
Og man har selvfølgelig også brug for folk der bliver i klubben i mange år. Dét er rygraden. Ikke Mbappé eller Jude eller Vini. De er cremen på toppen, men Madridismoen kommer fra La Fabrica.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Man sidder også og får tanken. Hvor meget mere godt gemmer der sig nede i La Fabrica og hvor meget godt talent har vi egentlig sendt videre gennem de sidste år år som aldrig fik chancen på førsteholdet. Jeg er udemærket godt klar over Real Madrid ikke er kendt for at bygge deres succes og vinde titler på egen avl og at der er længere til førsteholdet i den her klub end så mange andre, men det seneste års tid er Raul Asencio, Gonzalo Garcia og Pitarch gået ind og gjort en reel forskel fra dag 1. Det er da lidt ærgerlig at der har været så meget dødvægt i truppen med Ceballos, Mendy og Alaba der har optaget pladserne til fordel for egne talenter. Fedt at Arbeloa har succes med at introducere flere talenter på holdet. Det varmer altid ens madridismohjerte. Holdet er dog historisk ringe, hvilket også gør det lidt nemmere at byde sig til, men hvis det er det vi skal ofre for at få en vindende stamme til fremtiden af kulturbærere fra akademiet er jeg klar!Ramos4 post=194424 skrev:
Du kan bare ikke købe dig til den dedikation en spiller har, som har spillet i klubben siden han var ung og drømt om det her hele sit liv op gennem rækkerne. De forstår kulturen, de forstår klubben, de forstår ånden.Fondo_Sur post=194423 skrev:
Det er nødvendigt.
Og man har selvfølgelig også brug for folk der bliver i klubben i mange år. Dét er rygraden. Ikke Mbappé eller Jude eller Vini. De er cremen på toppen, men Madridismoen kommer fra La Fabrica.
Fantastisk indsats i går, men igen tager Vini bare noget af glæden. Vildt det er kommet her til for mig som altid har haft brasilianerne som mine darlings. Vi har skabt et monster med den succes vi (og ham selv) har tilført over årene. Man kan ikke taget hans stats fra ham og han er længder foran alle andre på de spidskompetencer han har. Desværre fylder alt det andet mere end hvad hans driblinger gavner.
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Enig I at Fran gjorde det godt og gør det godt! Men bedre end "Concentrao"? Han var ret stabil! Men måske var han mere fast man end reel 2. Valg.DeLaRed post=194403 skrev:
Enig, de 2 gange City er kommet igennem i højre har det ikke været hans direkte ansvar. Betydeligt bedre Venstre back end Trent er højre back. Og uden tvivl mere end god nok som bredde spiller i Real, det bedste 2. valg vi har haft til den position i over 25 år.Realex post=194402 skrev: Stor ros til Fran også! Sublim halvleg!
Jeg savner Pepe :(
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Madrid1998 post=194370 skrev: Hvem skulle ellers sparke udover Vini. Resten er ligeså dårlig, eller uprøvede. Jeg tror kun det var Rediger/Trent jeg har set sparke et godt straffespark.
Valverde
Ikke nok med at han er en dygtig straffe skytte. Han kunne også score 4 mål i en CL kamp og skrive sig ind i historiebøgerne. Og så endda mod City.
Det lader til at Arbeloa endnu ikke har lært hvad det tog Alonso 4 timer på træningsbanen at lære.
Enig, Valverde skal bare sparke. Han kan for min skyld bare lukke øjene og give den fuld los. Havde vi alle mand til rådighed vil jeg sige 1) Mbappe 2) Alaba 3) Valverde 4) GG. Straffespar handler om at have et roligt sind og være kold. Ting der ikke rigtig er i Vini's patronbælte.Estadio Santiago Bernabéu post=194428 skrev:
Madrid1998 post=194370 skrev: Hvem skulle ellers sparke udover Vini. Resten er ligeså dårlig, eller uprøvede. Jeg tror kun det var Rediger/Trent jeg har set sparke et godt straffespark.
Valverde
Ikke nok med at han er en dygtig straffe skytte. Han kunne også score 4 mål i en CL kamp og skrive sig ind i historiebøgerne. Og så endda mod City.
Det lader til at Arbeloa endnu ikke har lært hvad det tog Alonso 4 timer på træningsbanen at lære.
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Jeg mener at have set Valverde sparke en enkelt, som han så brændte..Estadio Santiago Bernabéu post=194428 skrev:
Valverde
Bakkede han ikke også ud til en af straffesparkskonkurrencerne?
Vini Jr. - Mbappé
Bellingham - Pitarch - Tchouameni - Valverde
Enig?
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Uenig...Ramos4 post=194433 skrev: Når alle mand er klar - inklusiv dem der bare *skal* spille - så må vores bedste opstilling vel se sådan ud:
Vini Jr. - Mbappé
Bellingham - Pitarch - Tchouameni - Valverde
Enig?
For det første så mangler pitarch at bevise sig over flere kampe. Jeg er også vild med den måde han greb kampen an på igår, især hans konstante bevægelse og hans effort i presspillet. Men, synes på ingen måde han indtil videre har set speciel stærk ud med bolden i fødderne, og igår er han jo lige ved at koste et mål på ægte Ceballos-facon, ydermere når han så har bolden, træffer han hovedageligt kun den nemme beslutninger, og det er fint nok for en bredde spiller der skal fylde huller ud, men det holder ikke når man skal start for et hold der vil vinde titler. Sidts men ikke mindst, så mangler han et par kilo mere på korppen så han bliver stærkere i de fysiske dueller...Dette er ikke en kritik er pitarch, bare en erkendelse af at han langt fra har vist e t niveau der burde give ham en start plads...men vi kna sagtens blive enige om at han skal have Ceballos' bredde plads næste season.
For det andet, kan du ikke bare hive Guler ud af start 11eren, uden et kreativt alternativ, i denne season står han for omkring 20% af assistene til Mbappe's mål, og han har utvetydigt spillet hans bedste season i real indtil videre (fordi han langt om længe bliver brugt dybere i banen). Det er rigtigt nok at han til tider svinger lidt i niveaue fra kamp til kamp, men den kritik der er omkring ham herinde er komplet urimelig imo, vi kan ikke forvente at en 21 årig Guler skal spille på nieavu med en 30 årig Modric...Guler skal ligesom Modric, Kroos, Casemiro og mange af de andre tidligere midtbane stjerne have tid til at udvikle sig, og baseret på den fremgang han har haft i denne season, så peger pilen den rette vej...Hvis du vil skifte ham ud, fint nok, men så skal det være for en anden kreativt spiller, og den rolle ser jeg pt slet ikke Pitarch spille.
For det trejde, så kommer Vini og Mabppe aldrig rigtig til at fungere...vi må jo nok indse at det er sådanne vores angreb kommer til at se ud i mange seasoner frem (ja, vini forlænger het sikkert), mne vi må også anerkende at det ikke er det bedste for holdet som helhed. Hvis vi vil spille optimalt (som vi gjorde igår, og som vi på sin vis også gjorde under CWC i sommers, så er det bare tydeligt at det stort set kun sker når en af de 2 spillere er på banen).
Så skal vi vælge en "bedste" start opstilling med nuværende trup, og komplet uden skader, så kan vi ikke kigge på hvem de stærste stjerne er, men derimod hvem der passer bedst sammen, og hvor vores svageste punkter på banen er og hvordan vi dækker dem ind. Og gør man det, og kigger på hvordan hver enkelt spille rhar præsteret indtil videre i denne seaosn (og ser bort fra skader), så skal vi mere hen i noegt af det her:
4-1-3-2
> Thib
> Fede (han er utvivlsomt vores bedste højre back, selvom man mister ham fra midtbanen, så står holdet som helhed stærkere med ham som back lige nu...og han har bevist at han både kan lave assist og scorer mål fra back'en)
> Militao (baseret på det niveau han havde før skaden, så er han den forsvars spiller der har set overordnet bedst ud...det er lidt nemt købt da han ikke har været på banne i de meget hårde tider)
> Asencio/Rudiger (Asencio har spillet flere gode minutter en Rudiger, men kigger man på top niveau så har Rudiger været bedre, så den er lidt svær, men de har begge været mere stabile end Huijsen, og Alaba er komplet fodbold invalid)
> Carreras (Har været vores bedste indkøb i sommers, g har generelt spillet en stabil og acceptabel season, hans offensive spil er desværre en smule hæmmet af Vini, med Mbappe på kanten, ville vi nok se mere fra hans side ned af linjen)
> Tchou (De kape hvor han spiller fremragende og folk roser ham, der ligger han meget dybt, lige foran forsvaret i størte delen af kampen...de kampe hvor han spiller skidt og får kriti er dem hvor han begiver sig længere op i banen...brug ham der hvor han er bedst, og så kan han sagtens spille 6'er i Real)
> Brahim/Camavinga (Brahim har minut for minut et bedre slutprodukt end de fleste af Reals offensive spillere, bedre end Rodrygo, Franco osv, og så er han, som vi så igår, ultra stærk i presspillet...Camavinga derimod er den naturlige midtbane spiller, man hans niveau har bare svinget alt for meget til at kunne forsvare en start plads...vi ved holdet ikke fungere med en decideret Højre kant, så det er lidt plat eller krone om hvem af de 2 der skal ligge i en 3-mads kæde bag angrebet, spørgsmålet er om man vil have defenisv stabilitet eller offensiv pres og hurtigt pasnings spil...måske det er her Pitarch kommer ind i billedet, men han har alt for få minutter på banen til at kunne forsvare en start plads foran de to lige nu)
> Guler (Spilleren med flest assist, klart Mbappes bedste medspiller på banen, og de eneste reelle kreative drivkraft vi har på midtbanen, han spillet sin bedste season i Real indtil videre, at sætte ham på bænken er selvmord over en hel season...Pax kan måske give noget andet næste season...men det er ikke relevant lige nu)
> Bellingham (Vi har de seneste uger set hvro meget han betyder for vores defeniv, og for at stabilisere spillet...han har langt fra spillet en fantastisk seaosn, men han har heller ikke været komplet uduelig som nogen vil gøre ham til, folk skal bare til at indse at Bellingham ikker er vores målscoprer, det var han i en enkelt season hvro alt spillede og hvor holdet og taktikken lå lige til ham, og det faktum at han havde hhv Toni og Luka bag sig...hans største problem i denne season og i sidste er han samtilige trænere har bedt ham udfylde for mange rolle rpå en gang, han skal længere tilbage på banen og deltage i opspillet og, gå med i feltet præcis på samme måde som Fede gjorde det igår, og så skal han også skiftes ud noget mere, da han har en tendens til at komme ind i periode med meget lidt energi)
> Gonzalo (Vi skal have en center forward i feltet, han er pt den eneste vi har, han har i denne season 8 G/A på 1100min, men har mere end ofte spillet i meget svage opstillinger eller kommet sent ind i kampen, jeg ville til hver end tid tage Benzema fremfor Gonzalo, men da han nu er den vi har så synes jeg ikke valget er forførdeligt, isår hvis man stiller holdet omkring ham rigtigt op)
> Mbappe (Tydeligvis en bedre målscorer end Vini, og jeg holder fast i at hvis man give rham hans venstre kant tilbage, fra hans PSG tid, og giver ham samme frihed som Vini har til at gøre hvad han har lyst derfra, så får vi langt mere ud af ham på den plads end vi gør Vini OG holdet som helhed kommer til at spille bedre, hvor vi vil se en bedre fordeling af målscorer over hele offensive, end bare Mbappe og resten)
Donde está la biblioteca?