Optakt: Real Madrid - Manchester City, CL, ottendedelsfinale, 1. kamp

3 måneder 5 dage siden #181 af Ramos4
Men nu skrev jeg jo at vi har nogle spillere der *skal* spille.

Så mit bud var på en realistisk startopstilling.

Ift. Pitarch så er jeg uenig i at han spiller for mange "nemme" pasninger. Han gør præcis det en playmaker skal. Bevæger sig rundt på banen og linker de andre spillere sammen. Vitinha forsøger ikke dræber-bolde hele tiden. Det er ikke nødvendigt. Det gjorde Modric og Kroos heller ikke.

Kan Pitarch lægge nogle vertikale pasninger ind i sit spil? Ja da. Men det han laver nu er langt vigtigere. Vi har ikke brug for Bruno Fernandes, vi har brug for en der binder spillet sammen.

Ja vi får mere direkte spil med Güler, men jeg synes vi hænger langt bedre sammen som hold med en playmaker som Pitarch.

I den perfekte verden var der plads på holdet til begge. Men det tror jeg ikke der er. Valverde, Tchouameni og Jude er selvskrevne på holdkortet. Det efterlader maks 1 midtbaneplads mere.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 måneder 5 dage siden #182 af Ramos4
Pitarch er Isco og Güler er James.

Vi hang langt bedre sammen med Isco end med James. Selvom sidstnævnte på papiret havde langt bedre kvaliteter og sikkert producerede bedre stats.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

3 måneder 5 dage siden #183 af DeLaRed
1. Du bliver nød til at spille med Valverde som back hvis du vil vinde titler, så hvis du gerne vil have pitatch med på midten, så har du plads på en 4-mands midtbane…Fede på backen er ikke til diskution, da Trent er på niveau med Vallejo og Dani desværre ikke ligner en der kommer sig efter sin seneste skade.

2. Jeg er enig med dig i at Isco var bedre end James, er dog uenig i hhv at James nogensinde var god (han red på ryggen af de andre stjerne spillere, og faldt komplet igennem da han rykkede videre fra Real), samt også i at Isco var sybderlig god (han var bare aldrig på niveau med de andre på banen, han har niveauet til Betis, men ikke til Real)…og så er jeg slet ikke enig i din sammenligning med James og Guler, men måske jeg misforstår din pointe.

3. Jeg håber da du har ret, men synes det er komplet vanvittigt at du på baggrund af undet 200 minutters fodbold fra et 18årig talent Ian udråbe han til det nye bindeled på vores midtbane…som sagt, jeg håber du får ret, men hvis du gør er det langt mere held end forstand.

Donde está la biblioteca?

3 måneder 5 dage siden #184 af Ramos4
Valverde kommer ikke til at spille back. Så den diskussion kan vi lige så godt pakke sammen.

Trent er vores højreback. Han er en stor profil og hentet ind for at spille. Når han altså kan.

Og Valverde kommer til at spille på midtbanen - ellers bliver konen sur.

3 måneder 5 dage siden #185 af Ramos4
Pitarch kan blive fugl eller fisk. Men man må jo vurdere ham ud fra hvad man har set - og det har været godt.

Jeg siger at Bellingham - Pitarch - Tchou - Fede er det bedste vi har lige pt. Sådan ville jeg starte fremover i denne sæson. Da jeg, som nævnt, føler det Pitarch bringer i sammenhæng på holdet, giver os noget vigtigere end hvad Güler bringer.

Det betyder jo ikke at vi ikke skal købe Vitinha hvis muligheden byder sig. Eller prøve Kees Smit af.

3 måneder 5 dage siden #186 af DeLaRed

Ramos4 post=194438 skrev: Valverde kommer ikke til at spille back. Så den diskussion kan vi lige så godt pakke sammen.

Trent er vores højreback. Han er en stor profil og hentet ind for at spille. Når han altså kan.

​haha, men hvis det er holdningen så falder dit Pitarch argument til jorden, da der er et hav af spillere der er “hentet ind for at spille” som så ville står foran ham i køen…du har ret i hvis vi bare snakker om at de dyreste spillere skal spille, men det er jo en ligegyldig debat og har ingen relation til hvordan man stiller det stærkeste hold…koner eller ej ;)

Donde está la biblioteca?

3 måneder 5 dage siden #187 af Ramos4

DeLaRed post=194440 skrev:

Ramos4 post=194438 skrev: Valverde kommer ikke til at spille back. Så den diskussion kan vi lige så godt pakke sammen.

​haha, men hvis det er holdningen så falder dit Pitarch argument til jorden, da der er et hav af spillere der er “hentet ind for at spille” som så ville står foran ham i køen…du har ret i hvis vi bare snakker om at de dyreste spillere skal spille, men det er jo en ligegyldig debat og har ingen relation til hvordan man stiller det stærkeste hold…koner eller ej ;)

​Øhm, jeg skrev det var et realistisk bud.
Og Güler kan jo sagtens ofres for Pitarch.

Der er for fanden forskel på at Mbappé og Trent ikke bare lige bænkes og så Arda.
Kom nu lidt.

3 måneder 5 dage siden #188 af Ramos4
Vi kan sagens lave fantasi-opstillinger også. Det er ligeledes en sjov øvelse.

Men Trent spiller back. Valverde, Tchouameni og Bellinham er selvskrevet til midtbanen - Vini og Mbappé er selvskrevne oppe foran - og det efterlader præcis 1 plads til overs enten oppe foran eller på midten.

Hvor svært er det at forstå. Taler jeg tysk eller hvad? :D

3 måneder 4 dage siden #189 af Estadio Santiago Bernabéu
​Jeg synes, som altid, at sådanne diskussioner kan indledes med at man definere om man ønsker at snakke om hvad der er realistisk kontra hvad der er det optimale drømmescenarie.

Fordi der er altid de to forskellige indgangsvinkler til en fodbold diskussion.

De La Red er på vognen der gerne vil theory crafte sig til det optimale drømmescenarie. Ramos04 er på vognen der kun vil snakke om hvad der rent faktisk ender med at ske.

Hvis I kunne blive enige om at man godt måtte tænke stort og urealistisk, så kunne I sagtens have en fin diskussion kørende.

3 måneder 4 dage siden #190 af Matamoro
Som midtbanespiller i Real Madrid hvor man ikke spiller med et fast koncept, er der én hovedregel: Man skal kunne forsvare sit rum på midtbanen. Den opgave har Guler endnu ikke klaret. Modstanderne kommer igennem hans rum hver gang. Hver eneste gang Real Madrid kommer i problemer er han den første der bliver rokeret rundt på banen eller skiftet ud. Han kan være nok så kreativ men når han ikke kan afvise sin direkte modstander, så bliver han et problem for holdet. Jeg synes faktisk 4-4-2 opstillingen hjælper ham lidt, men jeg tror han taber pladsen til Thiago.

3 måneder 4 dage siden #191 af NachoFernández

Matamoro post=194444 skrev: Som midtbanespiller i Real Madrid hvor man ikke spiller med et fast koncept, er der én hovedregel: Man skal kunne forsvare sit rum på midtbanen. Den opgave har Guler endnu ikke klaret. Modstanderne kommer igennem hans rum hver gang. Hver eneste gang Real Madrid kommer i problemer er han den første der bliver rokeret rundt på banen eller skiftet ud. Han kan være nok så kreativ men når han ikke kan afvise sin direkte modstander, så bliver han et problem for holdet. Jeg synes faktisk 4-4-2 opstillingen hjælper ham lidt, men jeg tror han taber pladsen til Thiago.

Spændende postulat. Faktisk mega spændende når man tænker på de rum som han havde fuldkommen styr på mod City.

Men lad mig høre:
Hvad er det for et rum han dækker? 
Hvornår er han rokeret rundt fordi han ikke kan holde rummet?

Güler kan dække hele lortet og har virkelig lagt på defensivt og bliver derfor betroet alle positionerne. Han er første mand til at støtte de to forreste i presset og arbejder stenhårdt - måske også derfor han tages ud. ​

Og når du siger “hovedreglen er at man skal dække sit eget rum”: Ved du hvorfor man forsvarer i 442? 

Jeg er meget spændt på at høre dine tanker/dem du kopierer ind
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

3 måneder 4 dage siden #192 af Matamoro

NachoFernández post=194445 skrev:

Matamoro post=194444 skrev: Som midtbanespiller i Real Madrid hvor man ikke spiller med et fast koncept, er der én hovedregel: Man skal kunne forsvare sit rum på midtbanen. Den opgave har Guler endnu ikke klaret. Modstanderne kommer igennem hans rum hver gang. Hver eneste gang Real Madrid kommer i problemer er han den første der bliver rokeret rundt på banen eller skiftet ud. Han kan være nok så kreativ men når han ikke kan afvise sin direkte modstander, så bliver han et problem for holdet. Jeg synes faktisk 4-4-2 opstillingen hjælper ham lidt, men jeg tror han taber pladsen til Thiago.

Spændende postulat. Faktisk mega spændende når man tænker på de rum som han havde fuldkommen styr på mod City.

Men lad mig høre:
Hvad er det for et rum han dækker? 
Hvornår er han rokeret rundt fordi han ikke kan holde rummet?

Güler kan dække hele lortet og har virkelig lagt på defensivt og bliver derfor betroet alle positionerne. Han er første mand til at støtte de to forreste i presset og arbejder stenhårdt - måske også derfor han tages ud. ​

Og når du siger “hovedreglen er at man skal dække sit eget rum”: Ved du hvorfor man forsvarer i 442? 

Jeg er meget spændt på at høre dine tanker/dem du kopierer ind

​Man har flere gange forsøgt med Guler i en dobbel pivote på midtbanen, ved siden af Tchouameni.  Når man ligger derinde er der en del duel-spil. Her er det meningen at man fysisk skal kunne vinde sine dueller. Hvis man ikke kan det. så er det for nemt bare at spille en bold op på den spiller som dækkes op af Guler. Hvis den spiller kan vende med Guler i ryggen, fordi Guler ikke kan sætte sig igennem, så er det et problem for Real Madrids defensiv. Man har derfor også forsøgt at placere Guler på højre fløj eller på 10'er positionen. Han fungerer ikke særlig godt på fløjen og på 10'er positionen har han to problemer: Det ene hedder Bellingham og det andet problem hedder 4-4-2. Man spiller ikke med en klassisk 10'er  når man spiller den flade 4-4-2.

Så spørger du (lettere hånligt) om jeg ved hvorfor man forsvarer i en 4-4-2. Jeg tænker at du refererer til at man i en 4-4-2 dækker op i en zone hvor man som en samlet blok støder frem og falder tilbage. Jeg kan så spørge med samme hånlighed om du ved hvilket hold vi taler om? Vi taler om Real Madrid hvor  Mbappe og Vinicius ikke deltager konstant i presset. I det hele taget så spiller vi bare ikke som en samlet blok. Det kan man så mene alt muligt om, men det er nu engang sådan det er.

Edit: Glemte at skrive at du refererer til kampen mod City hvor du skriver at han havde styr på sit rum. Men i den kamp spillede han jo netop ikke centralt på mditbanen ved siden af Tchouameni. Det gjorde Thiago. Guler spillede mere fremskudt, Sagen er bare den position har han ikke når både Mbappe og Vinicius spiller på toppen. Og når Bellingham er tilbage så er han slet ikke i spil til den plads. Han skal lære at spille ved siden af Tchouameni hvis han vil ind i startopstillingen.

Sidste redigering: 3 måneder 4 dage siden ved Matamoro.

Leveret af Kunena Forum