Optakt: Real Madrid – Atlético Madrid, LaLiga, 29. spillerunde
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
DeLaRed post=194852 skrev:
Overraslende hvis det er første træning Trent er kommet for sent til, hvis man kigger på hvor sent han ellers kommer til stort set alt hvad han foretager sig på banen ;)madrid2000 post=194843 skrev:
Læste rygter om Trent skulle være kommet for sent til træning, og derfor han er røget ud.DeLaRed post=194842 skrev: Altså, jeg ved sku ikke rigtigt hvad jeg skal sige, men Arbeloa han vokser sku på mig (måske det bar er på lånt tid, men stadig). Han giver langt om længe en konsekvens til holdets med afstand svagest led Trent og sætter ham på bænken, altså er vi ude i at El Grande faktisk har pudset brillerne? Og han gør det med en svagt spillende Dani, som selv på en dårlig dag er lægnder bedre får holdet som helhed.
Og så gør han ikke som Xabi og Ancelotti med garanti ville have gjort, at sende en halv-klar Mbappe på banen fra start, men istedet faktisk holder fast i den opskrift der har givet resultater mod City...det er stort set aldrig sket under de tidligere 2 trænere.
Nu er det ikke fordi vi på nogen som helst måde er ude i at han overlever sommeren i trænersædet, men det er sku forfriskende at det ikke bare er en ren Perez opstilling vi er vidne til...håber inderligt det giver pote iaften, så der kan være grundlag for at Arbeloa får plads til at træffe nogle ellers ikke så internt populære valg i de kommende kampe også.
Jeg er ikke fan af Trent. Jeg synes han er urimelig ringe defensivt. Han er rent faktisk værre end Lucas Vasquez. Offensivt synes jeg heller ikke hans afleveringer har ramt niveau på det seneste.
Carvajal har også set rustent ud.
Nu er Courtois også ude. Det er op ad bakke.
Jeg er dog glad for Pitarch får chancen igen. De store navne har alligevel ikke præsteret i denne sæson.
Fran Garcia er også en marriedt på venstre back. Carreras må gerne blive hurtigt klar igen.
Jeg synes egentlig det er nogle ret morsomme indlæg du ofte kommer med. Jeg skal bare lige forberede mig mentalt: Bliver Trent din nye flødebolle Real spiller så snart Ceballos endelig forlader os?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men hvis projektet skal lykkes, så skal han have Mbappé til at arbejde hårdt for holdet. Det er vel alfa omega.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Og Brahim. Yderst alsidig. Arbejder hård. Lavt tyngdepunkt. Flyder rundt på banen.Ramos4 post=195002 skrev: Ros til:
Vinicius. Ingen pis ved straffesparket. Hamrer den bare ind. Rigtig fint spark til 3-2 også. Er inde i en fin form og brokker sig generelt mindre. Har mistet noget fart dog.
Huijsen. Stabil igen. Rolig på bolden. Gode clearinger.
Fran Garcia. Virkelig blevet bedre defensivt. Og kæmpe hjerte for klubben.
Güler. Mange tacklinger. Kæmpe løbepensum. Virker bedre til at vende sig ud af pres.
Valverde. Igen en god indsats. Havde helt glemt hvor god han er, når han spiller frit.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Hamid8210 post=194925 skrev: Ha så misset Llotentr Barca kampen -_-
Jeg sværger, det var seriøst det eneste jeg tænkte på under hele kampen. Vi kan ikke vinde ligaen medmindre Barca smider point på et eller andet tidspunkt. Og Atlético er i gang med at give Barca de bedst mulige chancer for 3 point i næste runde.
Tag det ikke personligt, men ser det ret anderledes.Matamoro post=195007 skrev: Konklusion dagen derpå:
Carvajal ligner ikke en mand som nogensinde kommer tilbage i storform. Han kommer sent ind i alle dueller.
Huijsen har på mystisk vis fået styr på sine nerver. Det lover godt. Man bliver stærkere af modgang. Jeg troede egentlig han ville blive en Illaramendi. Nu udgør han sammen med Rudiger en forsvarsduo af højeste kvalitet.
Thiago er svær at blive klog på. Han var egentlig ikke særlig god i boldomgangen, men der må være noget med hans løbemønstre der virkelig understøtter Tchouameni. Tchouameni er en helt anden boldsikker spiller når Thiago løber ved siden af ham.
Guler har fundet sin plads i venstre side af midtbanen. Hans klart bedste periode i sin snart tre årige tid i Real Madrid. Han har måske også fundet den ene ting han gør bedre end Bellingham: Nemlig at spille disciplineret. Jeg tvivler på at Bellingham kan nøjes med at stå så dybt nede på egen halvdel i så store perioder af en kamp.
Real Madrid er et bedre hold med Diaz end med Mbappe. Mbappe er verdens bedste fodboldspiller med han er bare ikke en holdspiller. Kan man bænke verdens bedste spiller? Jeg tror at der er mediemæssig uvejr på vej til Mbappe. Det bliver tydeligt nu at han ikke spiller for holdet.
Arbeloa og Pintus har markant forbedret spillernes fysik. Under Xabi mistede de kontrollen i det sidste kvarter i stort set alle kampe.
Hujisen har fået styr på nerverne ja, for nu har han fået flere af dem og det hjælper på hans spil. Han var alt for ukoncentreret og tog Chill guy-memen alt for bogstaveligt. Det har virkelig hjulpet at have en voksen i form af Rüdiger ved siden af.
Carvajal kom også for sent i taklingerne før han blev alvorlig skadet. Han virker til at være i god form, taget det hele i betragtning. Han bliver dog bare langsom dårligere, det er jo, som det er. Lad os håbe, at Trent langsomt bliver bedre i mellemtiden. En konge assist af ham i går ala Marcelo.
Thiago så ud til at være nervøs i går, for ja, han lavede flere simple fejl. Det er måske som om, at han først nu har fattet, at han starter inde for Real Madrid, og at denne virkelighed er lidt svær at bære for ham mentalt.
Güler spiller fint. Hverken overdådigt eller dårligt.
Er med på, at vi ligner et bedre hold med Brahim
på banen end Mbappé. Set i det lys synes jeg ikke længere man sådan uden videre kan kalde Mbappè for verdens bedste fodboldspiller.
En anden problematik er Mbappes tilbagekomst. Han deltager bare ikke i presset, om det så gjaldt hans liv, men han har nogle individuelle kvaliteter der gør at han skal spille. Jeg kan godt forestille mig at Arbeloa prøver at sætte Mbappe på venstrefløj og Vini på toppen. Mbappe kan i det mindste dække den position bare ved at være der, uden at han presser det store. Vini kan man nemmere få til at deltage i presspillet. Jeg ville ikke blive overasket hvis vi ser ham centralt.
- NachoFernández
- Platin bruger
-
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Det er da en fremragende ideRamos4 post=195030 skrev: Jeg kan ikke se hvordan det er bedre at placere Mbappé til venstre fremfor helt fremme. Er det ikke bedre at det er den aller-forreste der ikke løber med hjem?