- Forum
- Madridista.dk
- Nyheder
- Officiel meddelelse fra Fede Valverde: Jeg har slået hovedet ind i et bord
Officiel meddelelse fra Fede Valverde: Jeg har slået hovedet ind i et bord
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Fede Valverde pådrog sig angiveligt en hjernerystelse efter gårsdagens batalje med Tchouaméni, men der var tilsyneladende kræfter nok til at udsende denne officielle meddelelse:
I går havde jeg en episode med en holdkammerat som følge af en situation i en træning, hvor træthed fra turneringen og frustration gør, at alt bliver forstørret.
I et normalt omklædningsrum kan sådan noget ske, og det bliver løst internt mellem os selv uden at komme frem offentligt. Men her er der tydeligvis nogen bagved, som hurtigt løber videre med historien, og kombineret med en sæson uden titler, hvor Madrid altid er i fokus, bliver alt blæst op.
I dag havde vi endnu en uoverensstemmelse. Under diskussionen slog jeg ved et uheld ind i et bord og fik et lille snit i panden, som krævede et rutinemæssigt besøg på hospitalet.
På intet tidspunkt har min holdkammerat slået mig, og det har jeg heller ikke gjort mod ham, selv om jeg forstår, at det for jer er lettere at tro, at vi har været oppe at slås, eller at det var med vilje. Men sådan skete det ikke.
Jeg beklager, at mit raseri over situationen og min frustration over at se, at nogle af os når slutningen af sæsonen på de sidste kræfter efter at have givet alt, har fået mig til at gå så langt som til at diskutere med en holdkammerat.
Jeg er ked af det. Jeg er oprigtigt ked af det, fordi situationen gør ondt på mig, og det gør ondt at se den periode, vi går igennem. Madrid er en af de vigtigste ting i mit liv, og jeg kan ikke være ligeglad.
Det hele er resultatet af en ophobning af ting, som ender i et meningsløst skænderi, der skader mit image og giver plads til tvivl, opdigtede historier, bagtalelse og ekstra drama omkring en ulykke. Jeg er ikke i tvivl om, at de gnidninger, vi kan have uden for banen, forsvinder inde på banen, og hvis jeg skal forsvare ham på stadion, vil jeg være den første til at gøre det.
Jeg havde ikke tænkt mig at udtale mig før sæsonens afslutning. Vi blev slået ud af Champions League, og jeg holdt min vrede og bitterhed for mig selv. Vi har spildt endnu et år, og jeg havde ikke lyst til at lave opslag på sociale medier, når det eneste sted, jeg skulle vise mit ansigt, var på banen – og jeg føler, at jeg gjorde det.
Derfor gør det mig ekstra ondt og gør mig trist at stå i denne situation, som forhindrer mig i at spille den næste kamp af medicinske årsager. Jeg har altid gået hele vejen, helt til grænsen, og det gør mere ondt på mig end nogen anden ikke at kunne gøre det nu.
Jeg står til rådighed for klubben og mine holdkammerater for at hjælpe med enhver beslutning, de finder nødvendig. Tak.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
- Væk
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Han må jo tro, at vi er mere hjernedøde end ham.........og det er trods alt ikke muligt! Idiotiske snotskovl.elle44 post=196347 skrev: Kæft en omgang bavl
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Hvor er det vildt med Perez. Var han stoppet i 2021 som præsident, så var hans eftermæle et HELT andet. Økonomisk forsvarlig, kom ud af Corona, nyt stadion, de mange Champions Leagues. Nu er det et helt andet billede: Super League, dommere, VAR, Galaticos 2.0 osv. Det kan han ikke rette op på i hans levetid.
Når jeg læser hele situationen, så ser jeg både Tchou og Valverde som skurke. Men jeg har alligvel Valverde som den største. Jeg synes vi har set et mønster med ham og hans hustru, som brokker sig, som var med til fyring af Alonso. Dertil forrygt at vores anfører ikke giver Tchou hånden. Tchou slår mig som en meget fattet og rolig karakter. I Frankring er han jo i høj grad en leder (omend en stille en), men jeg tror han har rigtig meget aura og street credit omkrin sig. Jeg tror også han er bekendt med hans rolle, at han lidt a la Casemiro er en stille men vigtig leder. Det nytter ikke noget, at vores 6'er skal fylde en helt masse i kampene. Så jeg tror det trigger ham helt vildt hvis Valverde ikke giver ham hånden og siger han er muldvarpen. Jeg tror der skal utrolig meget til at få ham ud af fatning og der skal vores anfører vide bedre og jeg tror han har pustet til ilden. De to grupperinger kender vi ikke rigtig, men der er noget Valverde/Vini/Militao/Rogrygo/Cama på den ene side (imod Alonso) og så er der en Mbappe/Tchou/Rudiger som nok er i den anden lejr. Så har vi Ceballos/Carreras/Asencio gruppen som er lidt ligegyldig, men som er mod Arbeloa. Jeg tror muldvarpen er en spanier. Det sgu ikke Tchou, 100% ikke. Jeg håber rotten bliver fundet!
Det her bliver aldrig godt før vi får sendt den del af truppen ud der ikke passer ind. Og jeg tror man har lige det argument nu der skal til. Spørgsmålet er om Perez gør det. Jeg frygter det ikke.
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Enig i dine teorier angående Tchouameni, jeg ser ham også som en stille og rolig person, hvor der omvendt rumsteret noget mere giftigt omkring Valverde, som ikke helt er blevet officielt endnu.Figo-10 post=196349 skrev: Forhåbenligt er det lige den her totale nedsmeltning der skal til for virkelig at ændre noget. Ender det ikke med suspendering resten af sæsonen og salg til sommer, så har vi ikke lært en skid.
Hvor er det vildt med Perez. Var han stoppet i 2021 som præsident, så var hans eftermæle et HELT andet. Økonomisk forsvarlig, kom ud af Corona, nyt stadion, de mange Champions Leagues. Nu er det et helt andet billede: Super League, dommere, VAR, Galaticos 2.0 osv. Det kan han ikke rette op på i hans levetid.
Når jeg læser hele situationen, så ser jeg både Tchou og Valverde som skurke. Men jeg har alligvel Valverde som den største. Jeg synes vi har set et mønster med ham og hans hustru, som brokker sig, som var med til fyring af Alonso. Dertil forrygt at vores anfører ikke giver Tchou hånden. Tchou slår mig som en meget fattet og rolig karakter. I Frankring er han jo i høj grad en leder (omend en stille en), men jeg tror han har rigtig meget aura og street credit omkrin sig. Jeg tror også han er bekendt med hans rolle, at han lidt a la Casemiro er en stille men vigtig leder. Det nytter ikke noget, at vores 6'er skal fylde en helt masse i kampene. Så jeg tror det trigger ham helt vildt hvis Valverde ikke giver ham hånden og siger han er muldvarpen. Jeg tror der skal utrolig meget til at få ham ud af fatning og der skal vores anfører vide bedre og jeg tror han har pustet til ilden. De to grupperinger kender vi ikke rigtig, men der er noget Valverde/Vini/Militao/Rogrygo/Cama på den ene side (imod Alonso) og så er der en Mbappe/Tchou/Rudiger som nok er i den anden lejr. Så har vi Ceballos/Carreras/Asencio gruppen som er lidt ligegyldig, men som er mod Arbeloa. Jeg tror muldvarpen er en spanier. Det sgu ikke Tchou, 100% ikke. Jeg håber rotten bliver fundet!
Det her bliver aldrig godt før vi får sendt den del af truppen ud der ikke passer ind. Og jeg tror man har lige det argument nu der skal til. Spørgsmålet er om Perez gør det. Jeg frygter det ikke.
Spillerne har et kæmpe ansvar i alt det her kaos det foregår lige nu og har foregået den seneste sæson. Men! I sidste ende falder det hele tilbage på Perez. Det er HAM der har sat den her trup sammen, uden nogen form for indsigt i, hvad der skal til, for at skabe en konkurrence dygtig trup men også en harmonisk trup. Det er Perez der sætter dagsordenen, eller den manglende dagsorden. Perez har et ansvar for at bakke sin træner op, i de beslutninger der bliver taget. I stedet har Perez valgt at beskytte alle sine ynglinge spillere, og i stedet fyre træneren. Det er fuldstændig forrykt at det foregår i verdens største klub. Der mangler simpelthen en skikkelse med fodbold faglig viden i klubben, der er autoriseret til at træffe store og vigtige beslutninger. Det skal en 80årig senil forretningsmand ikke gøre, det giver simpelthen ikke mening. Der er du igen spot on , Figo. Var Perez stoppet som President i 2022, så var han stoppet på toppen. Pt. Er han godt på vej mod afgrunden.
Ps. Det er også Perez der fodrer de forkælede spilleres egoer, når han fx boycutter hele Ballon D'or ceremonien, fordi Vini ikke vinder. Når man handler på den måde når der opstår modgang , så er fundamentet lagt for hvordan vi håndterer modgang og "uretfærdighed". Det hele går igen med dommerne og hvordan vi reagerer når vi ikke vinder eller føler os uretfærdigt behandlet. Det duer simpelthen ikke, hvis vi vil opbygge et hold af respekt og vindere.
Jeg savner Pepe :(
Mbappe er kommet til klubben. Verdens bedste fodboldspiller som ikke gider løbe for holdet. Hidser sig op på trænere og hjælpetrænere. Kører sit eget løb i forhold til skader. Det er da sikkert også andre spillere der har medvirket til, men ingen har den samme vægt som Mbappe. Vinicius er f.eks. ikke en leder for de brasilianske spillere på samme måde som Mbappe er det for de franske. Der er kommet en fransk enklave + Rudiger på holdet som de andre spillere bare ikke bryder sig det store om. Hvem har skylden? Det aner vi ikke, men vi har set det før.
Det er den samme historie man hørte da Mbappe spillede i PSG og ligeledes på landsholdet. Historier blev lækket til pressen hele tiden. Jeg tror at denne her slåskamp handler om at de spillere som har båret Real Madrid de seneste år, (Vinicius+Valverde) er trætte af fraktionen omkring Mbappe der bruger pressen strategisk. Hvorfor er det kommet ud af Rudiger har haft et sammenstød med Carreras? Eller at Valverde og Tchou havde et skænderi dagen forinden? Det er man ikke vant til på holdet og når man parrer det med at holdet ikke vinder og at Mbappe får særbehandling, så eksploderer det.
Real Madrid bliver aldrig et sammentømret hold med Mbappe.
Der skal en del mental akrobatik til at ændre narativet til at det er den "franske fraktion" der er skyld i det hele. Tchou, Cama og Mbappe brokker sig sgu aldrig over noget. Det er ikke dem der flipper på dommeren, brokker sig over udskiftninger og forkerte positioner på banen. Og Mbappe kom faktisk til klubben og var meget ydmyg, og under Alonso var han top tre forwards med flest vundne bolde på modstanderens banehalvdel. Det er en anden sag nu, naturligvis, nu bliver der jo ikke løbet én eneste meter forgæves.Matamoro post=196351 skrev: Vi kan spekulere alt det vi vil. Vi aner ikke hvad der er sket. Man må bare konstatere at i 2024 vandt klubben alt, især på grund af sammenhold og vilje. Selv vigtige tacklinger blev fejret som var det et mål. Spillere som Valverde og Tchouameni døde med støvlerne på i alle kampe. Hvad er der sket siden hen?
Mbappe er kommet til klubben. Verdens bedste fodboldspiller som ikke gider løbe for holdet. Hidser sig op på trænere og hjælpetrænere. Kører sit eget løb i forhold til skader. Det er da sikkert også andre spillere der har medvirket til, men ingen har den samme vægt som Mbappe. Vinicius er f.eks. ikke en leder for de brasilianske spillere på samme måde som Mbappe er det for de franske. Der er kommet en fransk enklave + Rudiger på holdet som de andre spillere bare ikke bryder sig det store om. Hvem har skylden? Det aner vi ikke, men vi har set det før.
Det er den samme historie man hørte da Mbappe spillede i PSG og ligeledes på landsholdet. Historier blev lækket til pressen hele tiden. Jeg tror at denne her slåskamp handler om at de spillere som har båret Real Madrid de seneste år, (Vinicius+Valverde) er trætte af fraktionen omkring Mbappe der bruger pressen til imagepleje.
Real Madrid bliver aldrig et sammentømret hold med Mbappe.
Det er jo tydeligt at fraktionen i spillertruppen skete under Alonso, og det er tydeligvis opdelt i spillere der støttede Alonso og spillere der ikke gjorde. Og det er selvfølgelig ledelsens ansvar at det er gået så galt som det er gået. Jeg kan da godt forstå at de spillere der var med på Alonso projektet er apatiske, hvad fanden skal man gøre når man åbenbart kan opføre sig som pattebørn for at få sin vilje i verdens største klub. Dybt til grin.
Spøjst, du var ellers på ingen måde tilbageholdende med at spekulere omkring Xabi, uanset om det var hans fyring/"opsigelse (lol)", hans håndtering af truppen, eller hans manglende cojones. Når du er færdig med Mbappe konspirationen, kan du måske fortælle hvor Mr. Grande Cojones er i al det her rod? Var det ikke ham der skulle komme ind og sætte alle på plads ifølge dig?
Arbeloa har tydeligvis heller ikke været løsningen. Jeg troede egentlig at han ville have en stærkere karakter. Det var sådan jeg huskede ham som spiller. Nu må vi se hvem der bliver træner, men man kan være helt sikker på at folk herinde kun bliver tilfredse med ham hvis han bænker Vini.
"Vi kan spekulere alt det vi vil, men vi aner ikke hvad der er sket" Det skal nu ikke læses som at nu må vi ikke spekulere. Hvad skulle vi ellers gøre?
Vini behøves ikke sættes på bænken, men Vini og alle andre skal gøre hvad træneren beder dem om. Gør de ikke det, bør det være op til træneren at beslutte hvordan det skal håndteres.
Men vi kan da også bare fortsætte som hidtil.. kaste en mønt op og se hvordan det går, ellers skifter vi jo bare træneren igen og igen, for det er jo helt sikkert der problemet ligger.
Det tyder da på, at nogen af dem trods alt kunne se hvor latterligt det var at modarbejde Xabis arbejde.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Fordi at fodboldspillere i verden største klub ikke gider at se taktikvideoer. Ja, det der vi er.
"Things started to deteriorate in OCTOBER when several key players in the dressing room stopped hiding their DISCONTENT with Xabi Alonso's methods.
The CRITICISM focused on:
- tactical intensity of the training sessions
- constant video analysis
- a methodology considered excessively rigid by some players
@marca"
---
BREAKING: With Xabi Alonso, some players pretended to FALL ASLEEP during tactical sessions. @marca
---
Det er ikke første gang det med at falde i søvn er rapporteret btw.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024