Optakt: Barcelona - Real Madrid, LaLiga, 35. spillerunde
sidste gang Mou trænede os var det ret sprudlende med fokus på hurtige omstilling mange hurtige enkeltafleveringer og forskellige målscorer. Samt rekordsæson med 121 mål.Fondo_Sur post=196506 skrev: Det største problem er i sig selv ikke, at holdet kunne være meget bedre, men at ledelsen af klubben ikke er i stand til at identificere, hvordan holdet kan forbedres andet end overfladiske mantra som “styrke midtbanen”, “styrke midterforsvaret”. Fodbold er heldigvis meget mere raffineret end det, og det er årsagen til, at Barca med meget færre midler er i stand til at have et klart bedre hold. At købe ind, hvor det giver mening til et hold, der ved hvad de laver.
Mourinho er i stand til at sætte et slagkraftigt hold op, men det bliver nok det der isolerede angreb ud fra enkeltmandspræstationer. Et skridt frem, men ikke noget at råbe hurra for ovenpå sådan en uinspirerende indsats som i dag.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Han har ikke trænet et godt hold i 10-12 år. Tottenham, Fenerbache, Roma, Benfica. Det er lort med lort på.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Fint, så sælg dem til de klubber og start forfra.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Men de spiller som et hold. De har en taktik. De ser sgu nok også taktikvideoer.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
måske men hans lange CV kan ikke rigtig anfægtes. Og så er han vant til at håndtere stjernespillere og bitches der tror de er verdens navle. Der skal ske noget svært og beskidt arbejde i den trup og det bør Mourinho igangsætteRamos4 post=196509 skrev: Det er svært at vurdere Mourinhos nuværende form.
Han har ikke trænet et godt hold i 10-12 år. Tottenham, Fenerbache, Roma, Benfica. Det er lort med lort på.
Prøv forresten at give Klopp, Descamps, Pochettino et hold som Benfica eller Fenerbache og gæt hvordan de vil klare sig der
Har bare dårlige minder med Mourinhos El Clasicos. Det var godt nok mod et historisk hold, men det var idéløst med dyb blok og kontraangreb fra helt tilbage på banen. Hvem kan huske Pepe som 6’er…mohbar post=196508 skrev:
sidste gang Mou trænede os var det ret sprudlende med fokus på hurtige omstilling mange hurtige enkeltafleveringer og forskellige målscorer. Samt rekordsæson med 121 mål.Fondo_Sur post=196506 skrev: Det største problem er i sig selv ikke, at holdet kunne være meget bedre, men at ledelsen af klubben ikke er i stand til at identificere, hvordan holdet kan forbedres andet end overfladiske mantra som “styrke midtbanen”, “styrke midterforsvaret”. Fodbold er heldigvis meget mere raffineret end det, og det er årsagen til, at Barca med meget færre midler er i stand til at have et klart bedre hold. At købe ind, hvor det giver mening til et hold, der ved hvad de laver.
Mourinho er i stand til at sætte et slagkraftigt hold op, men det bliver nok det der isolerede angreb ud fra enkeltmandspræstationer. Et skridt frem, men ikke noget at råbe hurra for ovenpå sådan en uinspirerende indsats som i dag.
Tror han er lidt undervurderet nu til dags, fordi han har taget meget svære trænerjobs.
Han var en tre-sæsons-mand dengang. 1ste sæson til at købe ind. 2nd sæson peaker holdet og 3nd brænder hele lortet af.
Sådan var det i Chelsea og sådan blev det i Madrid.
Vi vandt mesterskabet med 121 kasser og 100 point. Men vi smed også en 2-0 føring hjemme over Bayern fordi vi pakkede os sammen.
Sæsonen efter tabte vi 4-1 til Klopps Dortmund og tabte Copa del Rey finalen på hjemmebane til Atleti.
Jeg tror på at Mourinho byggede en vinderkultur op, der ikke var der før. Men sandheden er også, at vi først vandt CHL og fik ro på bagsmækken da Ancelotti kom til og senere Zidane.
Så ja, Mourinho er en god nedriver og opbygger, men det varer kun et par år og der skal en anden træner ind og køre projektet videre - og formentlig høste de fulde frugter af det.
Og hvem er det? Hvilken træner er det? Mourinho er en kortsigtet løsning, som også har sin pris.
Det er rigtig nok, men det beviser bare, at vi spillede meget efter deres præmisser. Vi scorede ikke i den kamp, på hjemmebane.Hamid8210 post=196515 skrev: Pepe som 6’er var det mest geniale - Messi var pakket sammen
Må igen bare sige jeg er helt uenig. Men det er jeg også i 95% af det du siger.Matamoro post=196504 skrev: Ikke enig. Han er selvfølgelig kontroversiel men han gemmer sig ikke. Han går forrest i alle kampe. Mbappe spiller for sig selv. Bellingham har vel egentlig kun haft en halvsæson hvor han spillede som en verdenstjerne. Han falder ud af kampene og nu er han faldet helt ud af holdet. Vinicius har oplevet mere modgang end de fleste spillere, men rejser sig hver gang. Valverde er ikke god i modgang. Tchoumeni er bare primitiv og skal sparkes ud af klubben.
Courtois er bare en naturlig leder. Det tror jeg også Asencio kan blive.
Men Vini vil alle dage være blacklisted i Real Madrid efter missæren i El Clasico. Så kan han være nok så god, blive i Real Madrid de næste 10 år osv., men han vinder aldrig det tilbage hos os fans som han har tabt. Aldrig.
Courtois og Asencio som leder. Argh. Courtois er jo ikke en leder. Han er verdens bedste GK. Outstanding. Men han er jo ikke en leder. Han er god kommunikativt, eller hvertfald har klart i spyttet, hvilket vi godt kan lide som fans. Men tænker han har vist ganske fint i Belgien, hvor KdB fik anfører bindet og der boycutted han landsholdet. Er det ledermateriale? KdB som han i bedste Icardi stil tog hans dame.
Asencio. Slet ikke. Hans attitude denne sæson er da os bare til at sparke langt væk. Ligesom Vini er han også altid i problemer. Pga. hans sextape skandale, så hader alle ham jo og ligemeget hvor lidt han gør, så skaber det også problemer for ham og os. Ej en leder.
Men holdet mangler generelt ledere. Spørger du mig, så er Tchou faktisk den med mest lederpotentiale på holdet, hvilket også ses i Frankrig.
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
Jeg tror lige netop denne gang, at det ikke bliver glemt til sommer. Det her er så dybt, at jeg tror det kommer til at følge mange af spillerne i resten af deres Real Madrid karriere. Personligt har jeg svært ved at stole på Valverde, Mbappe osv. igen og den trust tror jeg ikke de kan genvinde. Man vil altid sidde med følelsen af, at det er noget påduttet.Raúl Madrid post=196505 skrev: Tænk at der stadig findes fans der vil have Perez til at fortsætte.. hovedløs kylling uden retning og plan!
Det mest ærgerlige bliver, hvordan alt dette er glemt til sommer når Diktatoren henter 1-2 stjerner og en ny træner. Så kører møllen igen
Mourinho kan måske sprænge det hele i luften og få rettet lidt op (men han kommer slet slet ikke med samme autoritet som for 15 år siden). Så måske han er løsningen nu i mangel af bedre (jeg tvivler stadig), men han bliver en overgangstræner til der igen er lidt styr på tingene. Men jeg tror ikke bunden er nået endnu, hvilket lyder helt vildt at sige desværre. Og så vi igen tilbage til at ledelsen har fejlet og bestyrelsen. Og de er bare svære at komme af med, hvis der er nogle gamle nisser der synes de gør det fint og reelt kan de kun afsættes ved selv at gå eller næste gang der er valg. We are fucked.
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.