Optakt: Barcelona - Real Madrid, LaLiga, 35. spillerunde

4 dage 4 timer siden #97 af Real HWL
​Vores sæson sluttede i det øjeblik Xabi udskiftede Vinicius i det første Clasico, fra det øjeblik vendte alt sig på hovedet i Real Madrid. Længere er den ikke!!
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Bismo, El Siete, Mas, Figo-10

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 dage 3 timer siden #98 af Mas

Figo-10 post=196518 skrev:

Matamoro post=196504 skrev: Ikke enig. Han er selvfølgelig kontroversiel men han gemmer sig ikke. Han går forrest i alle kampe. Mbappe spiller for sig selv. Bellingham har vel egentlig kun haft en halvsæson hvor han spillede som en verdenstjerne. Han falder ud af kampene og nu er han faldet helt ud af holdet. Vinicius har oplevet mere modgang end de fleste spillere, men rejser sig hver gang. Valverde er ikke god i modgang. Tchoumeni er bare primitiv og skal sparkes ud af klubben. 
Courtois er bare en naturlig leder. Det tror jeg også Asencio kan blive.

​Må igen bare sige jeg er helt uenig. Men det er jeg også i 95% af det du siger. 

Men Vini vil alle dage være blacklisted i Real Madrid efter missæren i El Clasico. Så kan han være nok så god, blive i Real Madrid de næste 10 år osv., men han vinder aldrig det tilbage hos os fans som han har tabt. Aldrig. 

Courtois og Asencio som leder. Argh. Courtois er jo ikke en leder. Han er verdens bedste GK. Outstanding. Men han er jo ikke en leder. Han er god kommunikativt, eller hvertfald har klart i spyttet, hvilket vi godt kan lide som fans. Men tænker han har vist ganske fint i Belgien, hvor KdB fik anfører bindet og der boycutted han landsholdet. Er det ledermateriale? KdB som han i bedste Icardi stil tog hans dame. 

Asencio. Slet ikke. Hans attitude denne sæson er da os bare til at sparke langt væk. Ligesom Vini er han også altid i problemer. Pga. hans sextape skandale, så hader alle ham jo og ligemeget hvor lidt han gør, så skaber det også problemer for ham og os. Ej en leder. 

Men holdet mangler generelt ledere. Spørger du mig, så er Tchou faktisk den med mest lederpotentiale på holdet, hvilket også ses i Frankrig. 

​Du kom mig i forkøbet - Jeg ville have sagt det samme. 

Og så vil jeg tilføje at den modgang Vini jr har været udsat for, foruden de racistiske tilråb, er modgang Vini Jr selv har skabt! 

Han rejser sig og spiller bedre efter han selv har fået træneren fyret! Det er ikke prisværdigt. 

Jeg har ikke mere til overs for ham og jeg håber at han forlader klubben. 
Sidste redigering: 4 dage 3 timer siden ved Mas.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

4 dage 2 timer siden #99 af Matamoro

Matamoro post=196504 skrev: Ikke enig. Han er selvfølgelig kontroversiel men han gemmer sig ikke. Han går forrest i alle kampe. Mbappe spiller for sig selv. Bellingham har vel egentlig kun haft en halvsæson hvor han spillede som en verdenstjerne. Han falder ud af kampene og nu er han faldet helt ud af holdet. Vinicius har oplevet mere modgang end de fleste spillere, men rejser sig hver gang. Valverde er ikke god i modgang. Tchoumeni er bare primitiv og skal sparkes ud af klubben. 

​Må igen bare sige jeg er helt uenig. Men det er jeg også i 95% af det du siger. 

Men Vini vil alle dage være blacklisted i Real Madrid efter missæren i El Clasico. Så kan han være nok så god, blive i Real Madrid de næste 10 år osv., men han vinder aldrig det tilbage hos os fans som han har tabt. Aldrig. 

Courtois og Asencio som leder. Argh. Courtois er jo ikke en leder. Han er verdens bedste GK. Outstanding. Men han er jo ikke en leder. Han er god kommunikativt, eller hvertfald har klart i spyttet, hvilket vi godt kan lide som fans. Men tænker han har vist ganske fint i Belgien, hvor KdB fik anfører bindet og der boycutted han landsholdet. Er det ledermateriale? KdB som han i bedste Icardi stil tog hans dame. 

Asencio. Slet ikke. Hans attitude denne sæson er da os bare til at sparke langt væk. Ligesom Vini er han også altid i problemer. Pga. hans sextape skandale, så hader alle ham jo og ligemeget hvor lidt han gør, så skaber det også problemer for ham og os. Ej en leder. 

Men holdet mangler generelt ledere. Spørger du mig, så er Tchou faktisk den med mest lederpotentiale på holdet, hvilket også ses i Frankrig. 

​Jeg ved godt at Vinicius i den grad deler vandene og på denne side er han hadeobjekt nummer et. Det virker nogle gange som om at det er mere en Vinicius hade-hjemmeside end en Real Madrid fan-hjemmeside. Nu kommer jeg på grund af mit arbejde til Spanien flere gange om året og mit klare indtryk er at man i Spanien meget bedre kan lide Vinicius end Mbappe og Bellingham. Der er bare ikke nogen "feeling" mellem fansene og de to spillere. Selv om Vinicius har en meget usympatisk personlighed er hans Madridismo aldrig til diskussion i de spanske medier. Mbappe og Bellingham bliver aldrig nævnt i sammenhæng med Madridismo. Så jeg køber ikke helt den med at Vinicius er blacklisted. I hvert fald ikke i Spanien. Og en sidste ting i forhold til Vinicius. Til alle jer som håber på at Mourinho kommer tilbage. Hvem tror i seriøst at Mourinho foretrækker: Vinicius eller Mbappe? Jeg kan slet ikke forestille mig at Mourinho gider en spiller som Mbappe.
Tchouameni er helt diskvalificeret og det samme er ledelsen. Der er ingen af os der ved hvad der ligger til grund, men at sende en holdkammerat på hospitalet pga vold, er simpelthen for primitivt og afstumpet. At Real Madrid vælger at sende ham på banen få dage efter er en skamplet på klubben. Hver eneste gang klubben slynger om sig med alle mulige politiske korrekte paroler, skal man bare huske på at man lader en voldsmand spille i trøjen. Jeg er med på at der skal være en vis machokultur i en klub, men det her er ikke macho. Det er bare et primitivt menneske som ikke er værdig til at spille i trøjen. Jeg kommer til at fryde mig hvis han er den næste der får en korsbåndsskade. Det gør selvfølgelig også mig til en lidt primitiv type, men jeg skal heller ikke spille for Real Madrid. Det er selvfølgelig bare min holdning, men jeg tror nu heller ikke at Tchouameni nogensinde kan blive en samlende figur i omklædningsrummet efter det han gjorde. Jeg tror nu heller ikke at det bare var en konflikt mellem to spillere. Det var mellem to fraktioner og derfor vil Tchouameni altid stå som en repræsentant for den ene fraktion. Så er det svært at være leder for hele holdet.

Sidste redigering: 4 dage 57 minutter siden ved Matamoro.

4 dage 55 minutter siden #100 af NachoFernández

​Sådan har jeg det også med ham men du kan hæve den til 100% :D 

Jeg troede faktisk at Asencio kunne udvikle sig til at blive en ledertype. Han kan gå forrest fysisk og jeg synes også at han prøver at tage taktikken til sig og gå forrest på den. Både når Arbeloa ville have stopperne til at følge helt ned eller når Ancelotti ville have 100% kølighed i fase 1 uanset hvor meget pres der var på - selv som helt uprøvet. Og så er der noget attitude. Men han er simpelthen for loco og utilregnelig på og uden for banen til at steppe ind som leder desværre. 

Vinicius leder ikke andre end sig selv og sin egen agenda og det er meget tydeligt. Koste hvad det vil. I går med bindet på ser man også at han bruger sin opgave som talsmand så sløjt at dommeren vifter ham væk fordi han er så træt af ham. Så mister man som hold også sit talerør til dommeren. 

3 dage 23 timer siden #101 af Matamoro

NachoFernández post=196523 skrev:

Jeg troede faktisk at Asencio kunne udvikle sig til at blive en ledertype. Han kan gå forrest fysisk og jeg synes også at han prøver at tage taktikken til sig og gå forrest på den. Både når Arbeloa ville have stopperne til at følge helt ned eller når Ancelotti ville have 100% kølighed i fase 1 uanset hvor meget pres der var på - selv som helt uprøvet. Og så er der noget attitude. Men han er simpelthen for loco og utilregnelig på og uden for banen til at steppe ind som leder desværre. 

Vinicius leder ikke andre end sig selv og sin egen agenda og det er meget tydeligt. Koste hvad det vil. I går med bindet på ser man også at han bruger sin opgave som talsmand så sløjt at dommeren vifter ham væk fordi han er så træt af ham. Så mister man som hold også sit talerør til dommeren. 

​Som en redaktør på AS skriver (i oversat form)"Måske spillede han ikke sin bedste kamp. Han vil helt sikkert modtage mange kritikpunkter, og Real Madrid-fans havde forventet meget mere af ham. Men der er én ting, man aldrig kan tage fra Vinicius. Han forsvinder aldrig og giver altid alt, hvad han har. I hver kamp, uanset modstanderen, og uanset om der er et VM lige om hjørnet eller ej. Han går altid fremad. Han vil altid spille. Og det er netop den indstilling, der mangler hos Mbappé, som ikke pressede sig selv i sin genoptræning til El Clásico med den meget omdiskuterede tur til Cagliari og som til sidst blev strøget fra truppen i sidste øjeblik.Det billede, som franskmanden lagde op på sine sociale medier, hvor et fjernsyn viste kampen, da stillingen allerede var 2-0, og hans besked “¡Hala Madrid!” var malplaceret. Hvis det var det, han ville vise, så er det ligegyldigt, om Kylian så kampen eller ej. Det eneste, der betyder noget, er, at han ikke var der. Det var bestemt ikke en behagelig oplevelse at tage til Camp Nou for at se ærkerivalen fejre mesterskabet, men Vinicius har i denne sæson vist, at man kan regne med ham som en af de første til det fremtidige projekt, som Real Madrid allerede er gået i gang med. Hvis Carvajals afgang bekræftes, vil Vinicius blive andenanfører efter Valverde og vil langt oftere bære anførerbindet, som han bar i går på Camp Nou. Omklædningsrummet holder af ham, og Florentino Pérez er ikke i tvivl om hans forlængelse. Med Arbeloas ord er Vinicius “Uno di noi” – en af os."

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Væk
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
3 dage 22 timer siden #102 af Madridista02

Matamoro post=196524 skrev:

NachoFernández post=196523 skrev:

​Som en redaktør på AS skriver (i oversat form)"Måske spillede han ikke sin bedste kamp. Han vil helt sikkert modtage mange kritikpunkter, og Real Madrid-fans havde forventet meget mere af ham. Men der er én ting, man aldrig kan tage fra Vinicius. Han forsvinder aldrig og giver altid alt, hvad han har. I hver kamp, uanset modstanderen, og uanset om der er et VM lige om hjørnet eller ej. Han går altid fremad. Han vil altid spille. Og det er netop den indstilling, der mangler hos Mbappé, som ikke pressede sig selv i sin genoptræning til El Clásico med den meget omdiskuterede tur til Cagliari og som til sidst blev strøget fra truppen i sidste øjeblik.Det billede, som franskmanden lagde op på sine sociale medier, hvor et fjernsyn viste kampen, da stillingen allerede var 2-0, og hans besked “¡Hala Madrid!” var malplaceret. Hvis det var det, han ville vise, så er det ligegyldigt, om Kylian så kampen eller ej. Det eneste, der betyder noget, er, at han ikke var der. Det var bestemt ikke en behagelig oplevelse at tage til Camp Nou for at se ærkerivalen fejre mesterskabet, men Vinicius har i denne sæson vist, at man kan regne med ham som en af de første til det fremtidige projekt, som Real Madrid allerede er gået i gang med. Hvis Carvajals afgang bekræftes, vil Vinicius blive andenanfører efter Valverde og vil langt oftere bære anførerbindet, som han bar i går på Camp Nou. Omklædningsrummet holder af ham, og Florentino Pérez er ikke i tvivl om hans forlængelse. Med Arbeloas ord er Vinicius “Uno di noi” – en af os."

​Det er ret modstridende med den opførelse han lagde for dagen mod Xabi Alonso under El Classico sidste år. Der kæmpede han ikke for andre end sig selv. Tværtimod, så smed han træneren under bussen og træneren blev kort tid efter fyret. 
Vini og Mbappe er begge to meget ulidelige at se på og gør ikke ret meget godt for et hold hvor sammenhold er det vigtigste.

Jeg savner Pepe :(
Sidste redigering: 3 dage 22 timer siden ved Madridista02.

3 dage 22 timer siden #103 af Ramos4
Et køb af Rodri begynder at give mening.
Tænker han har nogen lederegenskaber og Mourinho ville elske ham.

Men vi savner en Benzema oppe foran, der ligesom leder angrebet. Mbappé og Vini kører deres egen ting.

Tror faktisk også Mourinho vil kunne få en god spiller ud af Nico Paz.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo

3 dage 22 timer siden #104 af Ramos4
Barca kan faktisk ramme 100 point i år.

Det er alligevel også vildt.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

3 dage 21 timer siden #105 af NachoFernández

Ramos4 post=196526 skrev: Et køb af Rodri begynder at give mening.
Tænker han har nogen lederegenskaber og Mourinho ville elske ham.

Men vi savner en Benzema oppe foran, der ligesom leder angrebet. Mbappé og Vini kører deres egen ting.

Tror faktisk også Mourinho vil kunne få en god spiller ud af Nico Paz.

​Enig, og det havde jeg ikke forestillet mig at jeg skulle mene med Rodris seneste skade. Alderen har jeg det fint med, for lederegenskaber og ro skal man have en vis alder for at udvikle. Og så spiller han en position og med en spillestil som forhåbentlig holder man relevant de næste år hvis bentøjet holder. Og så kan det godt være at man må give ham et år mere end hvad godt er, men hvis han er afgørende f.eks. de første 3 år, så er det 4. nok det hele værd. 

Men det er trods alt et sats. 

Vores midtbane har slet ikke levet op til deres ansvar. Synes Tchouameni uden bold har været forrygende, men det er umuligt at spille god fodbold uden en midtbane med flow og teknik 

3 dage 16 timer siden #106 af Ramos4
"FC Barcelonas spillere registrerer i gennemsnit 120,8 flere accelerationer pr. kamp end Real Madrids spillere i LaLiga, med en samlet forskel på 4.228.

Det blå-røde hold fører konkurrencen i denne statistik, mens Real Madrid er den sidst placerede."

-

Skamløst oversat fra spansk.

Så vi er det hold i ligaen med færrest accelerationer, som jeg forstår det.

3 dage 15 timer siden #107 af Bismo
Tror I Vini og co. vil acceptere at Rodri kommer ind for at være leder??

3 dage 13 timer siden #108 af Fondo_Sur

Ramos4 post=196541 skrev: "FC Barcelonas spillere registrerer i gennemsnit 120,8 flere accelerationer pr. kamp end Real Madrids spillere i LaLiga, med en samlet forskel på 4.228.

Det blå-røde hold fører konkurrencen i denne statistik, mens Real Madrid er den sidst placerede."

-

Skamløst oversat fra spansk.

Så vi er det hold i ligaen med færrest accelerationer, som jeg forstår det.

​Det forklarer jo alt, ligesom de ikke løber så meget ift. distance. Det her hold er en skændsel.

Der er ikke bare brug for Mourinho, men Mourinho på speed. 
Sidste redigering: 3 dage 13 timer siden ved Fondo_Sur.

Leveret af Kunena Forum