Madridista.dk Mener: Casillas fortjener en ekstra chance
- sodhi
- Gæst
-
Rubæk skrev:
Skal de også rette ind når de er utilfredse med Mourinho's opførsel og beslutninger som ikke har med det sportslige at gøre? Når Mourinho gør ting, der skader klubbens image og går imod klubbens værdier, så er det et problem. Især når manden tilsyneladende har carte blanche til at gøre det, fordi Perez ikke kan, vil eller evner at gøre noget ved det.sodhi skrev: Klubben har valgt Mourinho som træner, og indtil den dag, hvor han er væk, så har spillerne at rette ind eller smutte.
Ja! De skal rette ind så længe klubben har valgt Mourinho som manager. Jeg tror den store misforståelse sker, når vi tillader spillerne at være andet end ambassadører for den - af klubben - valgte profil. De skal ikke skal klubbens profil, de skal ikke forsvare klubbens handlinger og de beslutter ikke hvad klubbens værdier er. De er ambassadører for alt dette, og hvis ikke de kan stå inde for det, så er det på tide at finde et andet sted at være ambassadør.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Rubæk
- Gæst
-
sodhi skrev:
Rubæk skrev:
Skal de også rette ind når de er utilfredse med Mourinho's opførsel og beslutninger som ikke har med det sportslige at gøre? Når Mourinho gør ting, der skader klubbens image og går imod klubbens værdier, så er det et problem. Især når manden tilsyneladende har carte blanche til at gøre det, fordi Perez ikke kan, vil eller evner at gøre noget ved det.sodhi skrev: Klubben har valgt Mourinho som træner, og indtil den dag, hvor han er væk, så har spillerne at rette ind eller smutte.
Ja! De skal rette ind så længe klubben har valgt Mourinho som manager. Jeg tror den store misforståelse sker, når vi tillader spillerne at være andet end ambassadører for den - af klubben - valgte profil. De skal ikke skal klubbens profil, de skal ikke forsvare klubbens handlinger og de beslutter ikke hvad klubbens værdier er. De er ambassadører for alt dette, og hvis ikke de kan stå inde for det, så er det på tide at finde et andet sted at være ambassadør.
Så al kritik af Mourinho skal forstumme i det øjeblik man husker at han er chef? Ingen er over klubben. "Ret ind eller smut" - Sådan spiller klaveret ikke. Ingen er fri for kritik.
Har valgt at takke af på forum!
- sodhi
- Gæst
-
sodhi skrev: Hvornår har det nogensinde været gavnligt at spillerne udtrykker deres utilfredshed med klubbens træner? Hvornår har du set tilfælde hvor spillerne har udtrykt offentlig irritation/frustration over en træner, som har ført til bedre tilstande? Hvis man er utilfreds går man til klubledelsen (hvad enten dette er en præsident, en bestyrelse eller andet) og udtaler sin utilfredshed. Hvis ledelsen fejer kritikken væk, så må man finde et nyt sted at arbejde.
Om 1-2 måneder, når Mourinho rejser og Ancelotti bliver ansat.
- Rubæk
- Gæst
-
sodhi skrev: Hvornår har det nogensinde været gavnligt at spillerne udtrykker deres utilfredshed med klubbens træner? Hvornår har du set tilfælde hvor spillerne har udtrykt offentlig irritation/frustration over en træner, som har ført til bedre tilstande? Hvis man er utilfreds går man til klubledelsen (hvad enten dette er en præsident, en bestyrelse eller andet) og udtaler sin utilfredshed. Hvis ledelsen fejer kritikken væk, så må man finde et nyt sted at arbejde.
Nu beskriver du en anden situation, hvor kritik gerne må bringes til ledelsen. I dine tidligere indlæg var kritik bandlyst som en helhed. Det er sidstnævnte jeg er imod, så du forstår vel hvorfor jeg skriver.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Men jeg har også et spørgsmål til Casillas-fortalerne: Hvad nu hvis det var Coentrao i stedet for Iker Casillas? Var jeres holdning så præcis den samme? Efter min mening har man som ansat ikke mere ret til at stjæle af kassen, blot fordi man har været mange år i firmaet og sikret nogle gode kontrakter, for nu at tage den i overført betydning.
Og så lige tilbage til Kongens indledende indlæg, for der var et par ting mere, som jeg er lodret uenig i:
"Forskellen er blot, at vi ved man kan vinde titler med Casillas. 31-årige Diego Lopez(ja, de er lige gamle) derimod, kan blot noteres for ét mesterskab i sin karriere - i 2006/07, som reserve for Iker Casillas. Den slags skal også med i overvejelserne når man vurderer spillere."
Det er naturligvis ikke rigtigt. Man forestiller sig jo ikke, at man siger: "Desværre Özil, du har ikke vundet så mange mesterskaber, så nu erstatter vi dig med en spiller, som har vundet syv af slagsen". Iker Casillas vundne titler med Real Madrid pynter på hans CV, men de laver ikke nogen redninger for holdet.
"Forleden så vi alle, hvordan Real Madrid røg ud til Dortmund i Champions League. Hvad de fleste også så, var Casillas som sad i trøjen med nr. 1 på ryggen og levede sig ind i kampen, på præcis samme måde som vi fans gør, og altid drømmer om at se vores helte gøre. Efterfølgende kunne vi se billeder af vores anfører, som stod midt på Bernabeu og omfavnede viceanføreren, Sergio Ramos, begge med tårer i øjnene. De var ramt, ikke blot på deres professionelle stolthed, men præcis som to Madridistas, der netop havde set deres yndlingshold miste chancen for at genvinde La Decima."
Der er jo næsten ikke et vådt øje tørt, men jeg sidestiller det lidt med Pepe, som hvert andet øjeblik har travlt med at fortælle, hvor meget han spiller for at ære trøjen og logoet, for derefter at gå ud og præstere håbløst, fordi han ikke lige havde forventet at opgaven ville blive så vanskelig (Dortmund-kampen). Derudover ingen sammenligninger mellem de to overhovedet, men pointen er bare, at man kan godt gøre en masse udadtil, som ser godt ud, mens man indadtil laver rav i den.
Og bare lige for at slå fast, hvis nogen skulle være i tvivl: Jeg hader på ingen måde Iker Casillas og jeg er superstolt over det, han har gjort for Real Madrid. Han er også uden tvivl den bedste målmand i Real Madrids historie. Jeg synes bare, at med den situation, som Iker Casillas har bragt sig selv i, vil det være tjenstligt for alle parter at bringe samarbejdet til ophør.
Nu ender det nok med, at det bliver José Mourinho, der trækker det korteste strå og så må man bare håbe for Carlo Ancelotti, at han straks udnævner Iker Casillas som assistent-træner, så vi undgår at italieneren kommer til at gøre nogen ting, som elementer i truppen ikke bryder sig om. Nok skal træneren have magt og ansvaret, men kun så længe spanierne får lov til at have deres klike, som de øvrige spillere i truppen ubetinget skal indordne sig under.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Nogen spansk kyndige?
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
OG
Casillas, hold op med at infiltrere og rend os i røven!
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
Dig og Mourinho kæmper desværre en allerede tabt kamp. For det er jo ikke bare Iker som Mourinho har tabt, men stort set hele omklædningsrummet. Det må stå ganske klart nu. Det er jo også derfor at Pepe har forladt skuden og placeret sig i sikker havn hos Casillas.
Så valget hedder ikke Iker eller Mourinho, men udrensning eller Mourinho. Og som altid, så skifter man jo ikke hele holdet ud, men blot træneren. Desværre kan det rigtige valg også være udrensning på både trænerposten og i spillertruppen, og så er vi for alvor f***ed (som altid).
Siempre Madrid skrev: Det er naturligvis ikke rigtigt. Man forestiller sig jo ikke, at man siger: "Desværre Özil, du har ikke vundet så mange mesterskaber, så nu erstatter vi dig med en spiller, som har vundet syv af slagsen". Iker Casillas vundne titler med Real Madrid pynter på hans CV, men de laver ikke nogen redninger for holdet.
Men det handler jo ikke om CVet. Det handler om form og klasse. Det første har Lopez, det sidste har Casillas. Selvfølgelig kan tingene ændre sig, men alt taler jo for at Casillas igen bliver verdens bedste, mens Lopez igen kommer til at sidder på en bænk et eller andet sted.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Den med omklædningsrummet.....Mourinho har masser af støtter, men de er ikke interessante i spansk presse lige nu. Pepe er jo parat til at sælge kone og børn i sin nuværende situation, så ham regner jeg ikke rigtig med.
Iker Casillas og Sergio Ramos har ikke patent på sandheden om Madridismo. De har naturligvis en mening om den, men de skal ikke definere Real Madrid, så hvis de opstiller et ultimatum, hvor det er enten dem eller Mourinho, så siger jeg farvel og tak til de to spillere, for det har i mine øjne absolut intet med Madridismo at gøre.
Men jeg har også et spørgsmål til Casillas-fortalerne: Hvad nu hvis det var Coentrao i stedet for Iker Casillas? Var jeres holdning så præcis den samme? Efter min mening har man som ansat ikke mere ret til at stjæle af kassen, blot fordi man har været mange år i firmaet og sikret nogle gode kontrakter, for nu at tage den i overført betydning.
Hvem skal så definere Real Madrid? Der er vel nogen som skal definere klubben, og hvem er bedre til det, end folk som har været i klubben hele livet? Ulempen er, at vi 2 har vidt forskellige holdninger, selvom vi begge har været fan af klubben over 20 år, og den samme uenighed kan der også være med Casillas og Perez, for bare og komme med et eksempel.
Problemet opstår efter min vurdering, når en forretningsmand prøver og lege fodbold-ekspert, og hans idéer og visioner ikke lykkedes i første omgang, og desperat prøver og gøre alt for, og vinde noget af sin stolthed tilbage. Det er en anden snak, og jeg ved du heller ikke er Pro-Perez, men han er i bund og grund roden til alt ondt i denne sag IMO.
Casillas og Ramos kæmper deres sag (og i mange øjne for Real Madrid), og i bund og grund er alle stort set enige om, at Mourinho et par, hvis ikke flere gange har ageret svagt, og meget lidt Real Madrid værdigt igennem de seneste 3 år.
At kæmpe til det sidste, er der vel lidt Madridismo over. Der kan jo ikke være tvivl om, at Mourinho har skadet Real Madrid's image udadtil.
Der er kæmpe forskel på Coentrao og Iker. Ramos er ikke Canterano, men han er langt mere dedikeret til Real Madrid, og det spiller en væsentlig rolle. Jeg er enig i, at det ikke er holdbart i længden, men noget skal der gøres.
Jo mere anciennitet man har, desto større indflydelse har du. Jo mere, vil der blive set igennem fingre med, og man er oftest med til og træffe de store beslutninger.
Der er kæmpe fordele, og det skal der også fortsat være.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.