Madridista.dk Mener: Casillas fortjener en ekstra chance

13 år 2 måneder siden #25 af M_linding

Siempre Madrid skrev: Nu ender det nok med, at det bliver José Mourinho, der trækker det korteste strå og så må man bare håbe for Carlo Ancelotti, at han straks udnævner Iker Casillas som assistent-træner, så vi undgår at italieneren kommer til at gøre nogen ting, som elementer i truppen ikke bryder sig om. Nok skal træneren have magt og ansvaret, men kun så længe spanierne får lov til at have deres klike, som de øvrige spillere i truppen ubetinget skal indordne sig under.

Jamen det er jo lige det... Tænk på hvor mange år Casillas har været i klubben, og hvor mange håbløse trænere osv. som han har måtte indordne sig under - Uden at gøre vrøvl!

Hvad med at trække vejret, og give Casillas lidt tillid? Om nødvendigt, tilgivelse...???

Jeg forstår generelt ikke den mekaniske opfattelse af Real Madrid, som var det en McDonalds hvor spillerne bare er ansat til stege bøffer.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 2 måneder siden #26 af Raul 4 ever

Siempre Madrid skrev: Den med omklædningsrummet.....Mourinho har masser af støtter, men de er ikke interessante i spansk presse lige nu.

Hvem skulle det være? Essien?

13 år 2 måneder siden #27 af Siempre Madrid
López, Coentrao, Carvalho, Xabi Alonso, Khedira, Varane, Özil bare for at nævne nogen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

13 år 2 måneder siden #28 af Raul 4 ever

Siempre Madrid skrev: López, Coentrao, Carvalho, Xabi Alonso, Khedira, Varane, Özil bare for at nævne nogen.

Det må stå for din egen regning.
Følgende bruger(e) sagde tak: Elkrimi

13 år 2 måneder siden #29 af Jaken

Siempre Madrid skrev: Iker Casillas og Sergio Ramos har ikke patent på sandheden om Madridismo. De har naturligvis en mening om den, men de skal ikke definere Real Madrid, så hvis de opstiller et ultimatum, hvor det er enten dem eller Mourinho, så siger jeg farvel og tak til de to spillere, for det har i mine øjne absolut intet med Madridismo at gøre.

Der er en forskel på, at ville definere Real Madrid og madridismoen og så at forsøge at fjerne en person der åbenlyst skader madridismoen.

Siempre Madrid skrev: Men jeg har også et spørgsmål til Casillas-fortalerne: Hvad nu hvis det var Coentrao i stedet for Iker Casillas? Var jeres holdning så præcis den samme? Efter min mening har man som ansat ikke mere ret til at stjæle af kassen, blot fordi man har været mange år i firmaet og sikret nogle gode kontrakter, for nu at tage den i overført betydning.

Stjæle af kassen? Det er en lige godt grov sammenligning. Sådan tyder jeg det bestemt ikke. Hvordan har Casillas ”stjålet af kassen”?

Siempre Madrid skrev: Derudover ingen sammenligninger mellem de to overhovedet, men pointen er bare, at man kan godt gøre en masse udadtil, som ser godt ud, mens man indadtil laver rav i den.

Måske er det nødvendigt rav? Når man gør op med diktatorer, har det med at være lidt beskidt.

@Siempre
Jeg vil også gerne lige have dig til at besvare et par hurtige spørgsmål:

Hvordan ser du at Casillas har udnyttet sin status i klubben og hvad har han gjort forkert? Udover det, at han angiveligt har talt med pressen.

Synes du ikke at Real Madrids ry har lidt et knæk over de 3 år Mourinho har ”regeret”?

Hvorfor har Mourinho din støtte i denne sag? Hvilke argumenter bruger du, udover at han er træneren, og dermed er den med mest magt på papiret, og at man derfor ikke må sige ham imod?

Af de få ting der er blevet lækket, hvad har så været så skandaløst? Kun det formodede ultimatum?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Jaken.

13 år 2 måneder siden #30 af NDR
Casillas render med sladder til pressen som skader hele holdet. Hvis Mourinho har et problem, så er det ikke Casillas der skal løse det, og i særdeleshed ikke i samråd med pressen, det er nogle helt andre.
Casillas må have en opfattelse at alt skal gå igennem ham først og godkendes, og hvis man ikke er enig med ham...så sladder jeg bare....hvad fanden er det for en målmand??

Jeg så forresten Ramos og Mourinho give hinanden et knus i et videoklip på deres hjemmeside!!
Og så ser jeg en Cassilas som tilsyneladende ikke føler nogen glæde på Modrics vegne efter det flotte mål han lavede i dag mod Malaga!!
Har i overvejet at der måske kunne være et problem med Casillas også, eller er det kun Mourinhos skyld det hele??

13 år 2 måneder siden #31 af Dios

Siempre Madrid skrev: López, Coentrao, Carvalho, Xabi Alonso, Khedira, Varane, Özil bare for at nævne nogen.

Er det ikke noget med, at Özil og Khedira kommer fast hjemme hos Ramos, hvor Casillas også altid er? Jeg mindes jeg har læst, at de tit er hjemme hos Ramos, for og hygge.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 2 måneder siden #32 af Elkrimi

Bare fordi de ikke har stillet sig på tværs og har været høflige i pressen overfor Mou, så er det ikke ensbetydende med at de støtter ham fremfor Casillas.

Mon ikke de havde rost Casillas til skyerne, hvis de blev spurgt ind til ham?

13 år 2 måneder siden #33 af kamaldo

Dios skrev: Hvordan ville folk have det med, Casillas og evt. Ramos stille et ultimatum til Perez samt ledelsen, om at det enten er dem eller træneren? Ville det også være uværdigt i jeres øjne, eller var det måske den vej de skulle gå, hvis ikke rygtet faktisk viste sig, og være sand, angående det ultimatum?.

Kan da godt lige give min mening på det.

Jeg er af den opfattelse at kommer man med et sådan ultimatum, så har man opgivet, og burde derfor være den(m) der forlader klubben. Er der derimod tale om at man går til præsidenten (I min hjerne burde det være til sportsdirektøren) og forklare sin situation og siger noget i stil med "den er ikke holdbar, vi ved ikke hvordan vi løser den og må have hjælp fra jer (ledelsen) til at løse den" så kan ledelsen se på problemet, og derfra vurdere om det kan løses fredeligt eller den ene part må gå.

Ultimatummer er for mig den tabte mands krav, uanset om det kommer fra perez, mourinho eller vores elskede Iker og Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

13 år 2 måneder siden #34 af MMM

Elkrimi skrev:

Bare fordi de ikke har stillet sig på tværs og har været høflige i pressen overfor Mou, så er det ikke ensbetydende med at de støtter ham fremfor Casillas.

Mon ikke de havde rost Casillas til skyerne, hvis de blev spurgt ind til ham?

Alonso talte til pressen igår efter kampen og om Casillas sagde han, at sporten nogle gange sætter dig i disse situationer, nogle gange spiller du, andre gange ikke, men Casillas har en upåklagelig attitude og støtter holdet fra sit position på eksemplarisk vis. Mou sagde han ikke noget om.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved MMM.

13 år 2 måneder siden #35 af Dios

kamaldo skrev:

Dios skrev: Hvordan ville folk have det med, Casillas og evt. Ramos stille et ultimatum til Perez samt ledelsen, om at det enten er dem eller træneren? Ville det også være uværdigt i jeres øjne, eller var det måske den vej de skulle gå, hvis ikke rygtet faktisk viste sig, og være sand, angående det ultimatum?.

Kan da godt lige give min mening på det.

Jeg er af den opfattelse at kommer man med et sådan ultimatum, så har man opgivet, og burde derfor være den(m) der forlader klubben. Er der derimod tale om at man går til præsidenten (I min hjerne burde det være til sportsdirektøren) og forklare sin situation og siger noget i stil med "den er ikke holdbar, vi ved ikke hvordan vi løser den og må have hjælp fra jer (ledelsen) til at løse den" så kan ledelsen se på problemet, og derfra vurdere om det kan løses fredeligt eller den ene part må gå.

Ultimatummer er for mig den tabte mands krav, uanset om det kommer fra perez, mourinho eller vores elskede Iker og Ramos

Opgivet hvad? Opgivet håbet om et samarbejde, eller hvordan?

Mon ikke Perez og ledelsen er klar over problemet? Deres vurdering får vi nok først efter Cdr finalen, men det lader til, at de tager Mourinho's parti. Ihvertfald ifølge min overbevisning, hvor de vil straffe Pepé for sin kritik imod Mourinho, men giver Mourinho frie tøjler, til og svine alt og alle til.

Lad mig prøve og stille det anderledes op. Hvad hvis 2/3 dele eller halvdelen af truppen, stiller ultimatumet, os eller Mourinho. Hvem skal så forlade Real Madrid? Og betyder det virkelig intet, når det er vores 2 kaptajner, som går forrest?
Jeg vil hellere forholde mig til det vi ved, end og spekulere på om Casillas er muldvarpen, eller ej. For jeg er langtfra sikker på Casillas er ham som har lækket informationer. Det kunne ligeså godt have været Mourinho selv, og den vil jeg hellere tro på, end og anklage vores kaptajn.
Begge har et klart motiv. Mourinho er en klog mand, og han ved, at Casillas vil stå svagt i situationen, da hans kæreste er journalist, og er ansat til og snakke om Real Madrid bl.a.

Jeg ser et ultimatum, som den sidste løsning.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Jaken

13 år 2 måneder siden #36 af Siempre Madrid

Dios skrev:

Er det ikke noget med, at Özil og Khedira kommer fast hjemme hos Ramos, hvor Casillas også altid er? Jeg mindes jeg har læst, at de tit er hjemme hos Ramos, for og hygge.

Det kan jeg sgu godt se, Dios, det umuliggør fuldstændigt, at de synes om José Mourinho. Fuldstændigt!

Nu er sagen jo kun i medierne stillet sådan op (og hos nogle brugere), at enten elsker man Casillas (og så hader man Mourinho) eller også elsker man Mourinho (og så hader man Casillas).

Nu tænker jeg bare ud af posen.....kunne man forestille sig, at rigtig mange af spillerne i truppen har sympati for Casillas´ situation (måske oven i købet synes, at det er lidt synd for ham), men stadig har stor respekt for Mourinhos evner som træner?

De spillere, som jeg har nævnt ovenover, har alle været ude og rose ham i pressen i løbet af denne sæson. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle ændre sig, blot fordi en målmand er havnet på bænken.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Leveret af Kunena Forum