Madridista.dk Mener: Casillas fortjener en ekstra chance
Siempre Madrid skrev:
Dios skrev:
Siempre Madrid skrev: López, Coentrao, Carvalho, Xabi Alonso, Khedira, Varane, Özil bare for at nævne nogen.
Er det ikke noget med, at Özil og Khedira kommer fast hjemme hos Ramos, hvor Casillas også altid er? Jeg mindes jeg har læst, at de tit er hjemme hos Ramos, for og hygge.
Det kan jeg sgu godt se, Dios, det umuliggør fuldstændigt, at de synes om José Mourinho. Fuldstændigt!
Nu er sagen jo kun i medierne stillet sådan op (og hos nogle brugere), at enten elsker man Casillas (og så hader man Mourinho) eller også elsker man Mourinho (og så hader man Casillas).
Nu tænker jeg bare ud af posen.....kunne man forestille sig, at rigtig mange af spillerne i truppen har sympati for Casillas´ situation (måske oven i købet synes, at det er lidt synd for ham), men stadig har stor respekt for Mourinhos evner som træner?
De spillere, som jeg har nævnt ovenover, har alle været ude og rose ham i pressen i løbet af denne sæson. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle ændre sig, blot fordi en målmand er havnet på bænken.
Jeg ved ikke om det er et definitions problem, men når du skriver støtte, hvad mener du så helt præcist? Jeg tror kun det er Carvalho som kunne finde på, og forlade Real Madrid sammen med Mourinho, hvis vi lige ser bort fra Essien.
Er det ikke en menneskelig reaktion, og tage parti? Dem som støtter Casillas, tror jeg ikke har andet end et professionelt forhold til Mourinho. Det er et for ømt emne, og selvom det er kendt Casillas og Ronaldo aldrig har været bedste venner, så har Ronaldo distanceret sig fuldstændig fra Mourinho af. Jeg tror ikke kun det handler om dengang Mourinho offentligt talte dårligt om Ronaldo.
Jeg tror Mourinho har tabt omklædningsrummet for længst. Han har efterhånden lagt sig ud med for mange spillere. Jeg tror langt de fleste spillere kun har et professionelt forhold til ham, og falder den ud til nogle, så er det Casillas fordel.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- falle
- Gæst
-
Vedr. det at være anfører i Real Madrid:
Iker Casillas er anfører i klubben - men kun fordi han har været der længst tid af de nuværende spillere. Jeg ser på flere fora (også her), at folk skriver det ene og det andet om at være kaptajn på holdet; han er sjælen, osv. BIG DEAL, bare fordi han har spillet der længst tid, betyder ikke han at SKAL have en plads i start-11'eren. Havde Carlos været reserve på bænken, fx. istedet for Albiol, så ville han jo være 1. kaptajn idag.
Synes at reglerne for at være anfører skal ændres. Kunne godt tænke mig at se Ronaldo som den rigtige anfører og ikke bare som stedfortræder. Hvad skete der iøvrigt lige for Casillas da han ikke gav Modric hånden efter hans fede mål forleden?
Vedr. Casillas vs. Lopez
Jeg kunne godt lide Lopez i hans første periode i Madrid. Dengang havde jeg RMTV og så ham tit på kanalen. Da han så kom hjem igen tidligere på året var jeg helt vildt glad. Nu har han så spillet adskillige måneder som 1. målmand og synes at han gør det bedre end Casillas længe har gjort det. Skal Casillas have chancen igen? Ja, bestemt. Men ikke før Lopez ikke kan spille eller fejler for hårdt. Vist har Lopez ladet en masse bolde gå ind, men kigger vi på kæden foran ham, så hedder den tit:
Coentrao - Pepe - Albiol - Naco
Coentrao - Carvalho - Varane - Ramos
Marcelo - Albiol - Nacho - Essien
Coentro - Albiol - Pepe - Ramos
Og find på flere B/C-kæder selv.
Derimod har Casillas ladet en fandens masse mål gå ind med verdens bedste forsvar foran:
Marcelo - Pepe - Ramos - Arbeloa
Og her har han sgu ikke altid set for godt ud. Lopez og Casillas er lige gamle, men Lopez kæmper for at beholde sin nuværende position, mens Casillas havde taget den for given og havde for meget ejer fornemmelse af pladsen, og er derfor blevet meget pigesur for tiden - senest den dårlige indstilling overfor Modric.
Iøvrigt, så havde Lopez en masse klasse redninger i CL, især dem mod Man U. Hvem havde troede det i december 2012?
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
falle skrev: Utroligt sjældent at jeg skriver herinde efterhånden, men vil lige gøre opmærksom på få ting, som jeg opfatter at folk glemmer.
Iker Casillas er anfører i klubben - men kun fordi han har været der længst tid af de nuværende spillere. Jeg ser på flere fora (også her), at folk skriver det ene og det andet om at være kaptajn på holdet; han er sjælen, osv. BIG DEAL, bare fordi han har spillet der længst tid, betyder ikke han at SKAL have en plads i start-11'eren. Havde Carlos været reserve på bænken, fx. istedet for Albiol, så ville han jo være 1. kaptajn idag.
Synes at reglerne for at være anfører skal ændres. Kunne godt tænke mig at se Ronaldo som den rigtige anfører og ikke bare som stedfortræder. Hvad skete der iøvrigt lige for Casillas da han ikke gav Modric hånden efter hans fede mål forleden?
Vedr. Casillas vs. Lopez
Jeg kunne godt lide Lopez i hans første periode i Madrid. Dengang havde jeg RMTV og så ham tit på kanalen. Da han så kom hjem igen tidligere på året var jeg helt vildt glad. Nu har han så spillet adskillige måneder som 1. målmand og synes at han gør det bedre end Casillas længe har gjort det. Skal Casillas have chancen igen? Ja, bestemt. Men ikke før Lopez ikke kan spille eller fejler for hårdt. Vist har Lopez ladet en masse bolde gå ind, men kigger vi på kæden foran ham, så hedder den tit:
Derimod har Casillas ladet en fandens masse mål gå ind med verdens bedste forsvar foran:
Og her har han sgu ikke altid set for godt ud. Lopez og Casillas er lige gamle, men Lopez kæmper for at beholde sin nuværende position, mens Casillas havde taget den for given og havde for meget ejer fornemmelse af pladsen, og er derfor blevet meget pigesur for tiden - senest den dårlige indstilling overfor Modric.
Iøvrigt, så havde Lopez en masse klasse redninger i CL, især dem mod Man U. Hvem havde troede det i december 2012?
Havde egentlig tænkt mig at holde mig væk.. Men helt seriøst. Casillas har haft en dårlig halvsæson, altså kun efteråret, også skal han på bænken? Han har været verdens bedste et par år i træk. Dette er ikke en tilfældighed. At han trænger til konkurrence osv. er en helt anden ting. Derudover en lille sidenote: Er rigtig glad for, at jeg ikke er den eneste som mener at anfører-systemet måske er en smule forældet. Det en rigtig fed tanke, men i min verden, er Ramos den ideelle leder. Hierro' arvtager. Ronaldo er en af de sidste jeg ville vælge som anfører, hvilket har noget at gøre med hans attitude når han er anfører. (Snakker om kampene på landsholdet :P)
falle skrev: Utroligt sjældent at jeg skriver herinde efterhånden, men vil lige gøre opmærksom på få ting, som jeg opfatter at folk glemmer.
Vedr. Casillas vs. Lopez
Jeg er både enig og uenig med dig. Jeg er enig i at anfører-systemet skal ændres, synes simpelhent det ret dumt det med at det er den der har været der længest tid. Synes altid det bedre at en anfører er ude i marken og ikke målmand - hvis der altså findes en anfører type i marken. Og det synes jeg der gør med Ramos! Ronaldo er også et godt bud, men synes stadig Ramos fortjener det mere.
Det med Casillas der ikke ville give hånden til Modric. Jeg så ikke siutationen, men er det virkelig sådan at Modric tog hånden hen imod Casillas og Casillas kiggede på den, for derfter at ignorere den? Eller kunne det bare være at han ikke lige lagde mærke til det? Altså der bliver sat så meget fokus på alle små ting for tiden, jeg har set situationer der har set meget værre ud i andre klubber også, hvor der intet er galt.
Lopez har været fremragende og er glad for han er tilbage i Madrid for jeg kunne også godt lide ham dengang han var her sidst. Men han må også have vidst at han blev hentet ind fordi Casillas blev skadet, og han er altså Real Madrids første målmand. Hvis han bliver ved med at stå dårligt, så skal Lopez ind igen selvfølgelig.
- falle
- Gæst
-
Realmadrid94 skrev: Havde egentlig tænkt mig at holde mig væk.. Men helt seriøst. Casillas har haft en dårlig halvsæson, altså kun efteråret, også skal han på bænken? Han har været verdens bedste et par år i træk. Dette er ikke en tilfældighed. At han trænger til konkurrence osv. er en helt anden ting. Derudover en lille sidenote: Er rigtig glad for, at jeg ikke er den eneste som mener at anfører-systemet måske er en smule forældet. Det en rigtig fed tanke, men i min verden, er Ramos den ideelle leder. Hierro' arvtager. Ronaldo er en af de sidste jeg ville vælge som anfører, hvilket har noget at gøre med hans attitude når han er anfører. (Snakker om kampene på landsholdet :P)
Casillas har ikke kun haft en dårlig halvsæson. Synes han har stået dårligt i et par år efterhånden, men siden hans konkurrence har været så ringe de år, har han jo bare taget pladsen for givet.. At han vinder prisen som den bedste er jeg ligeglad med. Messi er åbenbart også den bedste i verden, for fjerde år i træk. Det betyder bare ikke at han er det ;)
Grunden til at jeg ser Ronaldo som anfører, indebærer også den tillid man viser ham med anførerbindet........ for han skal for alt i verden blive hos os. Kigger vi mod vores ærkerivaler, så bliver Messi internt beskyttet mod alt udefra, og han har sikkert også 5-8 bodyguards tildelt af klubben. Ronaldo får nada. Tænk hvis man udviste ham den tillid at tildele ham anførerbindet permanent - for hvem går altid forrest? That's right, Ronaldo gør i hver kamp.
sportsillustrated.cnn.com/soccer/news/20...dex.html?eref=sircrc
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
falle skrev: Hvad skete der iøvrigt lige for Casillas da han ikke gav Modric hånden efter hans fede mål forleden?
Der skete det at han gav ham hånden.
Raul 4 ever skrev:
falle skrev: Hvad skete der iøvrigt lige for Casillas da han ikke gav Modric hånden efter hans fede mål forleden?
Aaah hvor er det godt at se. Så slipper vi for at fortsætte med at diskutere noget så ligegyldigt...
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- falle
- Gæst
-
Raul 4 ever skrev:
Jeg er glad for at du viste mig det klip, for det lagde man netop ikke mærke til på tv, og kommentatorene hoppede også på den, ligesom 100 mio. andre, som så det på tv, men ikke youtubede det ;)
Det ændrer dog ikke min holdning til ham.
Iøvrigt, han var stadig stonecold over Ronaldos scoring tidligere på sæsonen. Det modsatte kan ikke bevises!