Største øjeblik som Real Madrid fan

10 år 11 måneder siden #1 af Realmadrid94
Jeg synes vi mangler sådan en tråd - hvorfor man blev Real fan, og hvilket øjeblik eller hvilke, som i husker bedst.
Jeg er ikke den ældste herinde. Første gang jeg så bold, var i 2002. Real slår Bayern ud, slår Barca ud, og Zidane scorer et af de flotteste mål nogensinde. Det flotteste mål i en finale. Jeg blev dog først fan efter en kamp, hvor Del Bósque vidst nok havde mistet sin mor eller lign. hvorefter Real Madrid mødte Valencia i ligaen. Ronaldo scorer, hvorefter han løber ud og krammer del Bósque. Det var så følelsesladet. Man kunne se Ronaldo føle den smerte som Del Bósque gik igennem. Det var et smukt øjeblik.
Tja, hvad med jer drenge?
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved Realmadrid94.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #2 af Siempre Madrid
Blev madridista den 12. december 1984, da Real Madrid slog Anderlecht med 6-1.

Største oplevelser var mesterskabet i 1995, hvor jeg var på Estadio Santiago Bernabeu til den afgørende kamp mod Deportivo. Og så naturligvis La Septima i 1998, som jeg også så i Amsterdam.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #3 af rezamadridista
Kan desværre ikke huske datoen :( Ville ønske jeg kunne som Siempre, men jeg var godt nok også 6 år.
Jeg har hellere ikke en decideret situation eller kamp, jeg har bare Real Madrid og nogle spillere i Madrid.

Som 6-årig gik jeg efter det bedste hold og det hold der gjorde mig mest glad - Real Madrid. I det jeg blev fodbold fan, så blev jeg også Real fan, det er umuligt at skille de to for mit vedkommende. Jeg var også helt forelsket i Zidane og nu hvor jeg tænker tilbage, så ved jeg faktisk ikke hvorfor jeg valgte Zidane, jeg var kun 6, hvad vidste jeg om den rolle som Zidane havde på midtbanen? Hmm jeg ved det ikke, der var bare et eller andet.

Kort og godt: Jeg blev glad da jeg så Real spille og Zidane var min fodboldgud :)

Ps, min første trøje var også med Zidane bag på, så jeg er ikke helt gal på den selvom jeg var 6 år :D

Edit: Og når jaa, god og spændende tråd. Det kan aldrig blive kedeligt at tale om hvordan man blev forelsket i kongeklubben :)

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved rezamadridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #4 af BBB
Det har ikke været mit største øjeblik med Madrid, men fundamentet til at jeg blev Madrid-fan skete 29. marts i år 2000. Officielt blev jeg fan d. 24. juli samme år. Datoerne betyder som sådan ikke så meget for mig, og jeg blev nødt til at slå dem op. Den sidste er der nok flere der kender indgående, men den 29. marts er der nok ikke så mange der kender. Jeg vil dog gerne afsløre, at der blev spillet landskamp den dag, og jeg blev forelsket i et andet land og en bestemt spiller.

Det andet land har jeg siden håbet på til alle slutrunder, men de har aldrig præsteret hvad talenterne ellers berettiger - beklager Siempre og Hugol, men I har nok gættet, at det ikke er Spanien ;-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #5 af Realmadrid94
Er det Portugal? Rui Costa/Figo? :P

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #6 af sNielsenRM
Begyndelsen på eventyret med denne vidunderlige klub var Champions League finalen i maj 1998, uden at jeg som sådan blev fan. Jeg faldt dog især for en lille brasilianer med lår som en cykelsprinter, og begyndte at følge samtlige kampe, hvor han spillede. Officielt blev jeg fan i 2000 efter endnu en ChL sejr, hvor en ung målmand viste klasse, og en ranglet englænder tog titlen som MOM ;)

Como no te voy a querer si eres campeón de Europa una y otra vez

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #7 af rezamadridista

BBB skrev: Det har ikke været mit største øjeblik med Madrid, men fundamentet til at jeg blev Madrid-fan skete 29. marts i år 2000. Officielt blev jeg fan d. 24. juli samme år. Datoerne betyder som sådan ikke så meget for mig, og jeg blev nødt til at slå dem op. Den sidste er der nok flere der kender indgående, men den 29. marts er der nok ikke så mange der kender. Jeg vil dog gerne afsløre, at der blev spillet landskamp den dag, og jeg blev forelsket i et andet land og en bestemt spiller.

Det andet land har jeg siden håbet på til alle slutrunder, men de har aldrig præsteret hvad talenterne ellers berettiger - beklager Siempre og Hugol, men I har nok gættet, at det ikke er Spanien ;-)


Skotland 0-2 Frankrig?

- Ingen svæver på banen som Zizou!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #8 af BBB

Realmadrid94 skrev: Er det Portugal? Rui Costa/Figo? :P


Korrekt, den første dato var en henvisning til en landskamp mellem Portugal og Danmark. Det var første gang jeg så en ung 27-årig spille, og hold op hvor gjorde han det godt. :-)

rezamadridista skrev: Skotland 0-2 Frankrig?


Haha, fint bud, men jeg tror ikke jeg missede noget i den kamp :-) Det var i hvert fald ikke Micoud jeg tænkte på ;-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #9 af Raul-rik
Mit forår som Real Madrid fan i 06/07 sæsonen. Det var simpelthen de vildeste måneder som fan af klubben. Ellers så rangerer sidste kamp mod Mallorca hvor mesterskabet blev fejret også som en stor oplevelse. (Var på stadion)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #10 af Hugol
Årstallet ved min status siger selv, hvornår jeg blev fan.. Største øjeblikke har der været mange af, fejring af mesterskab og pokal ved Cibeles. Min første kamp med R.madrid på camp nou med zamorano i front og Laudrup bagved. Mange flere kan nævnes.

Har valgt at takke af på forum!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #11 af Realmadrid94
Et andet øjeblik, som jeg husker, er sejren mod Espanyol hvor vi ender med at vinde 4-3. Bagud 0-2 derefter 1-3, og resten er jo historie som man siger. Da Higuain scorer til 4-3 eksploderer HELE stadion, samtidig med jeg vælter en Faxe på gulvet. :P Hold kæft en sæson. Middelmådigt hold, hvor en halvdårlig Reyes afgør det i kampen mod Mallorca..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 11 måneder siden #12 af JesperA
Det definerende øjeblik var da jeg som 7-årig havde fået lov at blive længe oppe og se CL, fordi det ifølge min far var en stor kamp som jeg skulle være med til at se. Redondo legede lidt med Henning Berg på Old Trafford i den kamp, og de detaljer kan man da ikke andet end elske at se, igen og igen.

Lidt efter blev Figo og siden Zidane købt til klubben, og det var simpelthen en kæmpe fornøjelse at se de to mestre på samme hold, kulminerende med Zidanes mesterlige scoring på Hamden Park der sikrede nr 9.

Figos kringlede indlæg mod United der passerer hele vejen op i krogen var fantastisk, og Ronaldos hattrick på Old Trafford hvor hele stadion kvitterer med stående ovationer til modstanderholdets spiller, glemmer jeg heller ikke lige sådan. Det gav kuldegysninger over hele kroppen at se sådan noget. At vi senere selv måtte give samme hyldest til Ronaldinho på Bernabeu var ikke et øjeblik man ønsker at huske, men illustrerer trods alt at klubbens tilhængere besidder en vis klasse, selv i nederlagets stund. Dyder man i mine øjner skal forsøge at finde tilbage til, da Mourinho-æraen har gjort lidt op med dette.

Det seneste øjeblik jeg husker bragte enorm stolthed var vores exit i Copa del Rey mod Zaragoza. 1-6 kampen var glemt, og stoltheden skulle reddes i returkampen. 4-0 var ikke nok til at gå videre, men Zaragoza fik 90 minutter i et sandt helvede. 3-0 efter 10 minutter, og 4 forskellige brassere på måltavlen, i en kamp hvor tilskuerne fra første fløjt formåede at koge en helt fantastisk stemning op. Det er ikke sikkert vi nogensinde får samme stemning at opleve, desværre.
Sidste redigering: 10 år 11 måneder siden ved JesperA.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum