Sæsonen 13/14
RasmusKring skrev:
MMM skrev:
RasmusKring skrev:
baggins skrev:
DarioGomez skrev:
baggins skrev: Det kan være at vi for de samme problemer som Barca
www.tipsbladet.dk/nyhed/primera-division...a-faa-transferforbud
"Skriver Sport" Det burde jo sige ALT ... uduelige cantalanske pamflet. Uh, lad os endelig få involveret Madrid i Barcelonas mangel på evner til at overholde reglerne.
Dermed ikke sagt, at vi ikke kan blive ramt. Det aner jeg ikke nok om La Fábrica til, men at tro, at historien skal breakes fra Sport er decideret idioti!
Jeg kender ikke noget til avisen, eller dens troværdighed. vi skal dog passe på med at tage glæderne på foreskud. Jeg kender heller ikke så meget til Madrids rekruttering. men jeg har da hørt om at vi har hentet 10-11 årige i udlandet.
Det er intet problem at hente udlændinge i den alder. Det er førtst et problem, hvis de kommer fra lande udenfor EU, og selv hvis vi har hentet spillere udenfor EU i den alder, så er det tilladt, såfremt årsagen til, at barnet flytter ikke er relateret til fodbold.
Det er også et problem, hvis det er inden for EU. Transfers inden for EU er kun undtaget når det drejer sig om spillere i alderen 16-18 år.
Vil en regel, der begrænser fodboldspillere ret til at skifte til en europæisk klub, ikke være brud på EU's regler om fri bevægelse af arbejdskraft?
Vi snakker børn under 16?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Sebberg skrev: Hvad er folks generelle holdning om Bale i Real Madrid? Mener i han har indfriet forventninger?
Det mener jeg! Han startede lidt svagt med mange mål, men ikke så mange lyspunkter i kampene. Det synes jeg han er kommet efter. Senest har han givet mange smagsprøver på sine lange løb (senest i går) der kan splitte en forsvar fuldstændigt ad.
Der er ingen tvivl om, at Ronaldo afslutter bedre end Bale, men på mange andre parametre, synes jeg faktisk, at Bale er en bedre fodboldspiller en Ronaldo.
Hvad er jeres holdning?
Jeg synes at når man betaler så mange penge for en spiller så må man forvente han spiller vanvittig godt i flere sæsoner. Hans første sæson har været rigtig god og nu skal han bare forsætte sådan så er han pengene værd.
MMM skrev:
BBB skrev:
MMM skrev:
RasmusKring skrev: Vil en regel, der begrænser fodboldspillere ret til at skifte til en europæisk klub, ikke være brud på EU's regler om fri bevægelse af arbejdskraft?
Nej. Børn under 16 kan ikke underskrive professionelle kontrakter og betragtes jo netop ikke som arbejdskraft og sker klubskiftet i medfør af deres forældres udnyttelse af reglerne om fri bevægelighed, så falder de ind under undtagelsen vedr. forældres flytning af andre årsager end fodbold i FIFAs regelsæt.
Du har ret i det meste, men alderen er forkert. Det eneste sted hvor der står noget om børn/unge under 16 er vist i spansk lovgivning.
www.amo-uddannelse.dk/born-unge/
Nu er jeg ikke helt sikker på hvilken alder du henviser til, alderen på arbejdstager ifm. fri bevægelighed eller alderen på fodboldspillere. FIFAs REGULATIONS ON THE STATUS AND TRANSFER OF PLAYERS art. 19.2.b:
2. The following three exceptions to this rule apply:
(...)
b) The transfer takes place within the territory of the European Union
(EU) or European Economic Area (EEA) and the player is aged between
16 and 18.
Vedr. fri bevægelighed, så er det ikke sådan at 16 år er en skæringsalder i forhold til at blive betraget som arbejdstager, men det afgørende er at der er tale om en gensidigt forpligtigende arbejdskontrakt for at reglerne om arbejdskraftens fri bevægelighed kan finde anvendelse.
Fra et kapitel af Rob Simons i The European Sports Law and Policy Bulletin fra 2010, vedr. forholdet ml. FIFAs beskyttelse af mindreårige og EU-retten:
"As already extensively discussed in this book, the concept of training compensation
as such infringes the EU free movement law provisions. However, it is justified by
the Court since it encourages the recruitment and training of young players. The
free movement of workers is one of the core elements in the EU and is laid down
in article 45 TFEU. For this article to apply, and to comply with the term «worker»,
one evidently must first have reached the minimum age to be competent to sign an
employment contract. In general this age is set at 16 years old by the Member
States."
(...)
When it comes to minors and the freedom of movement of workers,
important to emphasize is that in order to be able to rely on this right the youngster
must have reached the age, in line with national law, to be competent to enter into
an employment contract. According to the Community Charter of Fundamental
Social Rights of Workers «without prejudice to such rules as may be more
favourable to young people, in particular those ensuring their preparation for work
through vocational training, and subject to derogations limited to certain light work,
the minimum employment age must not be lower than the minimum school-leaving
age and, in any case, not lower than 15 years»."
Myndighedsalderen ifh. gyldig indgåelse af arbejdskontrakt fastsættes i national ret, men Charteret sætter et minimum på 15 år. Ifht. både os og Barca er spansk lovgivning afgørende og her forbydes professionelle kontrakter til fodboldspillere under 18, hvilket er en udbredt grænse. Så vidt jeg husker er det kun i England at 16 årige kan tilbydes professionelle kontrakter (grundlaget for en stor del af Arsenals rekrutteringspolitike i de sidste mange år...). Så reglerne om arbejdskraftens fri bevægelighed er ikke til hinder for en nedre aldersgrænse i FIFAs regelsæt på 16 år.
Jeg er helt enig i det du skriver. Der blev bare snakket om fri bevægelighed, og der er 16 ikke en alder, som der måles efter.
BBB skrev:
MMM skrev:
BBB skrev:
MMM skrev:
RasmusKring skrev: Vil en regel, der begrænser fodboldspillere ret til at skifte til en europæisk klub, ikke være brud på EU's regler om fri bevægelse af arbejdskraft?
Nej. Børn under 16 kan ikke underskrive professionelle kontrakter og betragtes jo netop ikke som arbejdskraft og sker klubskiftet i medfør af deres forældres udnyttelse af reglerne om fri bevægelighed, så falder de ind under undtagelsen vedr. forældres flytning af andre årsager end fodbold i FIFAs regelsæt.
Du har ret i det meste, men alderen er forkert. Det eneste sted hvor der står noget om børn/unge under 16 er vist i spansk lovgivning.
www.amo-uddannelse.dk/born-unge/
Nu er jeg ikke helt sikker på hvilken alder du henviser til, alderen på arbejdstager ifm. fri bevægelighed eller alderen på fodboldspillere. FIFAs REGULATIONS ON THE STATUS AND TRANSFER OF PLAYERS art. 19.2.b:
2. The following three exceptions to this rule apply:
(...)
b) The transfer takes place within the territory of the European Union
(EU) or European Economic Area (EEA) and the player is aged between
16 and 18.
Vedr. fri bevægelighed, så er det ikke sådan at 16 år er en skæringsalder i forhold til at blive betraget som arbejdstager, men det afgørende er at der er tale om en gensidigt forpligtigende arbejdskontrakt for at reglerne om arbejdskraftens fri bevægelighed kan finde anvendelse.
Fra et kapitel af Rob Simons i The European Sports Law and Policy Bulletin fra 2010, vedr. forholdet ml. FIFAs beskyttelse af mindreårige og EU-retten:
"As already extensively discussed in this book, the concept of training compensation
as such infringes the EU free movement law provisions. However, it is justified by
the Court since it encourages the recruitment and training of young players. The
free movement of workers is one of the core elements in the EU and is laid down
in article 45 TFEU. For this article to apply, and to comply with the term «worker»,
one evidently must first have reached the minimum age to be competent to sign an
employment contract. In general this age is set at 16 years old by the Member
States."
(...)
When it comes to minors and the freedom of movement of workers,
important to emphasize is that in order to be able to rely on this right the youngster
must have reached the age, in line with national law, to be competent to enter into
an employment contract. According to the Community Charter of Fundamental
Social Rights of Workers «without prejudice to such rules as may be more
favourable to young people, in particular those ensuring their preparation for work
through vocational training, and subject to derogations limited to certain light work,
the minimum employment age must not be lower than the minimum school-leaving
age and, in any case, not lower than 15 years»."
Myndighedsalderen ifh. gyldig indgåelse af arbejdskontrakt fastsættes i national ret, men Charteret sætter et minimum på 15 år. Ifht. både os og Barca er spansk lovgivning afgørende og her forbydes professionelle kontrakter til fodboldspillere under 18, hvilket er en udbredt grænse. Så vidt jeg husker er det kun i England at 16 årige kan tilbydes professionelle kontrakter (grundlaget for en stor del af Arsenals rekrutteringspolitike i de sidste mange år...). Så reglerne om arbejdskraftens fri bevægelighed er ikke til hinder for en nedre aldersgrænse i FIFAs regelsæt på 16 år.
Jeg er helt enig i det du skriver. Der blev bare snakket om fri bevægelighed, og der er 16 ikke en alder, som der måles efter.
De 16 år kom fra FIFAs regler, ikke fra fri bevægelighedsreglerne. Spørgsmålet var herefter om børn under 16 år var omfattet af reglerne om arbejdskraftens fri bevægelighed og i dette (og stort set alle andre) tilfælde er svaret nej, da de ikke kan indgå den arbejdskontrakt, der er forudsætningen for at reglerne finder anvendelse. På intet tidspunkt har jeg sagt at 16 år er en general skæringsgrænse ifbm fri bevægelighed.
- Siempre Madrid
-
- Væk
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Iker Casillas har fået smidt Arbeloa ud af den spanske VM-trup!
Bum-bummelum!!
Altså, det er vel et faktum, at Arbeloa og Casillas ikke er perlevenner. Álvaro Arbeloa benytter enhver lejlighed til at forsvare Diego López´ position i Real Madrid og sammen med Xabi Alonso har vi to meget store Mourinho-fortalere. Spansk presse har længe kørt historien om, at Casillas og Arbeloa ikke er på talefod og for nylig blev Álvaro Arbeloa sorteret fra den spanske landsholds-trup, selv om har været en absolut fast del i flere år og selv om der ikke var et klart og lysende alternativ. Vicente del Bosque blev straks anklaget for at være vag. Det hører med til historien, at Arbeloa også har haft sine udfald mod flere Barcelona-spillere, som også er på landsholdet.
Hvad er op og hvad er ned? Er det et problem, at der tydeligvis er to grupperinger i Real Madrid-truppen eller er det business as usual? Hvem er skurken.... er der i det hele taget en skurk?
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Vicente del Bosque ser meget objektivt på Arbeloa - modsat mange herinde - og vedkender sig to ting:
- Arbeloa er blevet slået af i Real Madrid af Carvajal, efter at have været fast mand i flere sæsoner
- Cesar A er blomstret op i Chelsea og gør præcis det Arbeloa gør (alsidig, på begge backs) med mere til det i offensive
Ikke nogen svær beslutning ;-)
Hvis en back skulle med fra vores trup, så skulle det da være Carvajal, som nok er bedre end Cesar A offensivt og giver et trumfkort hvis der skal satses.
www.101greatgoals.com/blog/marca-mutiny-...red-or-theyll-leave/
Alonso om Casillas:
www.goal.com/en/news/12/spain/2013/05/10...ble-says-xabi-alonso
Det er tydeligt hvem der er mest drama queen her!
- Siempre Madrid
-
- Væk
- Administrator
-
Elkrimi skrev: Haha, det fortæller virkelig hvor Mou-bitter du er på Casillas!
Vicente del Bosque ser meget objektivt på Arbeloa - modsat mange herinde - og vedkender sig to ting:
- Arbeloa er blevet slået af i Real Madrid af Carvajal, efter at have været fast mand i flere sæsoner
- Cesar A er blomstret op i Chelsea og gør præcis det Arbeloa gør (alsidig, på begge backs) med mere til det i offensive
Ikke nogen svær beslutning ;-)
Hvis en back skulle med fra vores trup, så skulle det da være Carvajal, som nok er bedre end Cesar A offensivt og giver et trumfkort hvis der skal satses.
Du fik vist ikke lige med, at jeg udtrykkeligt skriver, at det ikke er et udtryk for min holdning, men tvisten har altså kørt gennem nogen tid i spansk presse og når man ser på, hvor tro Vicente del Bosque har været mod sine soldater i sin tid som landstræner, så forklares det jo ikke med, at Arbeloa er overhalet af Carvajal (som ikke er et emne til VM umiddelbart) og Azpilicueta.
Vicente del Bosque kan jo vurdere, at Arbeloa er genstand for alt for meget uro ved at være i åbenlys clinch med Casillas, samt flere af Barcelona-spillerne.
Igen (bare så jeg er sikker på, at du er med, Elkrimi): Det er historier i spansk presse og ikke nødvendigvis et udtryk for min generelle holdning. Jeg spørger blot som Djævlens advokat.
- Siempre Madrid
-
- Væk
- Administrator
-
Elkrimi skrev: Og hvem er en kælling her? Alonso (generalen) sætter Arbeloa på plads, hvilket ikke behager ham.....
Dig!?
Dog tror jeg bare de fleste uden følelser for Arbeloa ville afværge historien uden at blinke, fordi han spillemæssigt er blevet overhalet af yngre og bedre spillere. Han har i mange år været det svageste led på holdet... Først i venstre indtil Alba dukkede op og senest i højre indtil Cesar A. blomstrede op i Chelsea.
Siempre Madrid skrev:
Elkrimi skrev: Og hvem er en kælling her? Alonso (generalen) sætter Arbeloa på plads, hvilket ikke behager ham.....
Dig!?
Tænkte det skulle skæres ud, for du har tydeligvis en forestilling om at Arbeloa og Alonso er perlevenner... Og at de ikke bryder sig om (dumme) Casillas