Sæsonen 13/14
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
DarioGomez skrev:
Raul7-2880 skrev: Vi skal takke sociedad for at de spiller en ringe anden halvleg.
Det kan godt være at jeg lyder pessimistisk men dette er min forudsigelse:
Taber La liga (Barca vinder, vi ender 3'er)
Taber Copa del røv
Kvalificere os til semifinalen og ryger videre til finalen hvis vi møder psg hvor vi så taber til Bayern. Hvis vi møder Barca eller Bayern i semifinalen ryger vi allerede ud der!
0 titler
Følger der en begrundelse med din veldokumenterede påstand?
La liga: Altså er ret sikker på at vi vinder de resterende kampe men er samtidige sikker på at Barca gør det ligeledes.
Vinder ikke CHL: Et hold som sociedad var os overlegen i første halvleg mens et Barca hold, der er langt fra deres fordums styrke, bankede 4 kasser ind og vandt fortjent. Der var ellers et Real mandskab som var spået til at være i deres livs bedste form.
Der er flere grunde til at vi ikke vinder én eneste titel i 13/14 sæsonen:
1. Midterforsvaret med Ramos/Pepe. De kan være super dygtige men kan også være komplet hjernedøde og bund urutinerede. En type som som Cannavaro, Thuram, Maldini, Nesta, Silva osv. ville ALDRIG lave straffesparket på Neymar og tvivler på at de har modtaget 1/4 af de røde kort som Ramos alene har modtaget. Varane har en rolighed som de andre mangler og skal ifl. mig starte inde når er han er i topform med enten Ramos eller Pepe.
2. Marcelo er verdens bedste offensive venstre back men samtidige verdens dårligste defensive back. Derfor får man problemer når man spiller imod offensive mandskaber (Barca og Bayern).
3. Carjaval er okay i det offensive spil - især sammenlignet med Arbeloa (elendigt offensiv) men omvendt er Carjaval elendig defensiv mens Arbeloa gør det upåklageligt.
4. Den offensive konstellationen med Alonso/Modric/Di Maria: Super effektive mod dårlige hold og super ineffektiv mod gode hold. Hvem er egenligt den defensive her? Vi mangler en type som Khedira, Vidal, Ramires eller Pogba som i modsætning til Alonso, erobrer masser af bolde. Det var også en af årsagerne til at Barca scorede 4 mål.
5. Et alternativ til Benzema. Han er for svingende og brænder for meget. Han mangler en konkurrent (Aguero, Suarez, Falcao) som skal tage over ved hans obligatoriske formdyk. Morata er jo mildt sagt ekstrem uduelig...
Vil dog stadig mene at vi er det tredje bedste hold i verden, men så længe Barca og Bayern er med i CHL, vinder vi ikke trofæet - medmindre vi er meget heldig.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nu bliver jeg sgu indigneret over, at Pogba ikke kan blive anerkendt for den helt fantastiske tekniker og offensive kapacitet han er, fordi mange partout, gæt selv hvorfor, føler trang til at associere ham med "Styrke", "Kraft", "Makelele", "Vieira" osv.. Jeg har set det så mange gange efterhånden og nu er det simpelthen nok.
Det er ærlig talt håbløst fordumsfuldt og under alle omstændigheder dumt. Jeg synes at det ville klæde alle med denne holdning, at sætte sig ind i tingene, fremfor blot at kategorisere manden i én af de 4-5 bokse jeres hoveder kan holde styr på.
Jeg syntes 4 og 5 er problemer, men med hensyn til 5, kan jeg ikke se de angribere du nævner som alternativ på bænken. 2 og 3 ikke så store. 1 er jeg lidt i tvivl over, da Ramos og Pepe også ofte spiller godt.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Rogoshin skrev: Jeg tænker om man kunne finde et hold som Real Madrid vandt stort over, og som Barcelona havde problemer med. Og om man så kunne argumentere for det diametralt modsatte?
Jeg syntes 4 og 5 er store problemer, 2 og 3 ikke så store. 1 er jeg lidt i tvivl over.
Real Sociedad på udebane er vel et godt bud?! :0)
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- RasmusKring
- Gæst
-
nono skrev: Du vil sætte Pogba til at rydde bolde op?
Nu bliver jeg sgu indigneret over, at Pogba ikke kan blive anerkendt for den helt fantastiske tekniker og offensive kapacitet han er, fordi mange partout, gæt selv hvorfor, føler trang til at associere ham med "Styrke", "Kraft", "Makelele", "Vieira" osv.. Jeg har set det så mange gange efterhånden og nu er det simpelthen nok.
Det er ærlig talt håbløst fordumsfuldt og under alle omstændigheder dumt. Jeg synes at det ville klæde alle med denne holdning, at sætte sig ind i tingene, fremfor blot at kategorisere manden i én af de 4-5 bokse jeres hoveder kan holde styr på.
Pogba er en 8'er i mit hoved. Det vil sige en spiller med både offensive og defensive kvaliteter. Der er ingen tvivl om, at han også skal bringe noget offensivt, men argumentet for at hente ham ind til midtbanen er jo at have et alternativ til Modric, Isco og Di Maria, der tilbyder mere fysik og nærkampsstyrke. Vi får forhåbentlig Khedira tilbage også, men enhver kan se, at Pogba har evner, som Khedira formentlig ikke engang kan udføre i FIFA :D
Inden folk falder helt i svimer over Pogbas tekniske evner, så se lige klippet en gang til, og læg mærke til, hvor mange gange, der rent faktisk kommer noget rigtig farligt ud af hans driblinger. Det kan formentlig tælles på en hånd. I de fleste situationer får han sat en mand eller to, men samtidig får han flyttet bolden hen i ufarlige positioner. Pogba er formentlig verdens største talent, hvis man kigger på teknik, fysik og defensive evner, men han mangler rigtig meget mentalt for at nå helt op i verdensklasse. Det er meget tydeligt i det overstående klip. Mange lækre detaljer, men meget lidt slutprodukt.
RasmusKring skrev:
nono skrev: Du vil sætte Pogba til at rydde bolde op?
Pogba er en 8'er i mit hoved. Det vil sige en spiller med både offensive og defensive kvaliteter. Der er ingen tvivl om, at han også skal bringe noget offensivt, men argumentet for at hente ham ind til midtbanen er jo at have et alternativ til Modric, Isco og Di Maria, der tilbyder mere fysik og nærkampsstyrke. Vi får forhåbentlig Khedira tilbage også, men enhver kan se, at Pogba har evner, som Khedira formentlig ikke engang kan udføre i FIFA :D
Inden folk falder helt i svimer over Pogbas tekniske evner, så se lige klippet en gang til, og læg mærke til, hvor mange gange, der rent faktisk kommer noget rigtig farligt ud af hans driblinger. Det kan formentlig tælles på en hånd. I de fleste situationer får han sat en mand eller to, men samtidig får han flyttet bolden hen i ufarlige positioner. Pogba er formentlig verdens største talent, hvis man kigger på teknik, fysik og defensive evner, men han mangler rigtig meget mentalt for at nå helt op i verdensklasse. Det er meget tydeligt i det overstående klip. Mange lækre detaljer, men meget lidt slutprodukt.
Det er formentlig også derfor, Pogba er dalet i niveau de seneste måneder. Han er ung og stadig ikke rutineret og formentlig også påvirket af en ikke fastlagt fremtid efter sommerferien.
Han er ikke manden, der i næste sæson har niveauet på alle planer til at være styrmand i Madrid.
Men han er et kæmpetalent, jeg gerne så spille i Hvidt på et tidspunkt.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
(14 goals )
- messi 11 games
- ronaldo 8 games
- messi 4 penalties
- ronaldo 1 penalty
- teams messi scored against :
Viktoria Plzen , BATE Borisov , AC milan , Leverkusen
- teams ronaldo scored against :
Galatasaray , Kobenhaven , Juventus , Shalke , Dortmund
- Ingen svæver på banen som Zizou!
På trods af Illarmendi's enorme transfersum, burde vi så ikke overveje at give Casemiro chancen noget mere? Jeg føler lidt det er "dag og nat" med den mand. Mod relative nemme modstandere virker han som et stabilt kort, som boldfordeler på den centrale midtbane, men så snart han bliver presset, synes jeg han har vist tendens til at få rodet sig selv ind i nogle meget dumme situationer.
Varane synes jeg personligt vi skal få involveret noget mere. Jeg er udmærket klar over at han er kommet tilbage fra en længere skades pause, og i enkelte kampe har virket en smule usikker (hvem af vores centrale forsvarsspillere har ikke det), men jeg føler at Ancelotti burde vise ham mere tillid. Sidste sæson husker jeg at konstellationen af Ramos og Varane virkede til at fungere rigtig godt, da de virker til at komplementere hinanden og samtidig gør op for hinandens svagheder. Dog vil jeg mene at Pepe har gjort et bedre væsen af sig end Ramos i denne sæson.
Taget vores relative overkommelige kampprogram i la liga i betragtning, kunne man vel passede give mulig til netop disse to, for at bevise/overbevise Ancelotti om deres kvaliteter?
- RasmusKring
- Gæst
-
Kiwes skrev: Lige et par ting jeg har reflekteret over...
På trods af Illarmendi's enorme transfersum, burde vi så ikke overveje at give Casemiro chancen noget mere? Jeg føler lidt det er "dag og nat" med den mand. Mod relative nemme modstandere virker han som et stabilt kort, som boldfordeler på den centrale midtbane, men så snart han bliver presset, synes jeg han har vist tendens til at få rodet sig selv ind i nogle meget dumme situationer.
Varane synes jeg personligt vi skal få involveret noget mere. Jeg er udmærket klar over at han er kommet tilbage fra en længere skades pause, og i enkelte kampe har virket en smule usikker (hvem af vores centrale forsvarsspillere har ikke det), men jeg føler at Ancelotti burde vise ham mere tillid. Sidste sæson husker jeg at konstellationen af Ramos og Varane virkede til at fungere rigtig godt, da de virker til at komplementere hinanden og samtidig gør op for hinandens svagheder. Dog vil jeg mene at Pepe har gjort et bedre væsen af sig end Ramos i denne sæson.
Taget vores relative overkommelige kampprogram i la liga i betragtning, kunne man vel passede give mulig til netop disse to, for at bevise/overbevise Ancelotti om deres kvaliteter?
Casemiro har bare ikke vist noget, der giver tiltro til, at han kunne blive en stamspiller. Han kommer godt nok ind i går og viser noget aggressivitet og nærkampsstyrke sammenlignet med resten af midtbanen, men det siger altså ikke ret meget. Som jeg ser det er han en tungere og mindre teknisk udgave af Khedira, som i forvejen mangler fart og teknik. Casemiro kan måske være brugbar, når vi mangler fysik resten af sæsonen, men så er det også det.
Illarramendi har været skuffende, hvis man kigger på hans pris. Han har spillet okay i det defensive, men han mangler fuldstændig offensive kvaliteter. Han har forbedret sig igennem sæsonen, men slet ikke til et punkt, hvor han imponerer. Måske bliver han bedre, når han engang får lov til at overtage Xabi Alonsos plads, men jeg har ikke den store tiltro til det. Han er trods alt 24 år, så han udvikler sig nok ikke eksplosivt. Derudover har han ofte set overvældet ud på banen. Det vidner ikke om nogen stor evne til at klare presset i toppen af international fodbold. Når det så er sagt, så er jeg måske en tand mere pessimistisk efter hans katastrofe af en kamp i går.
Vi skal vidst bare glæde os over, at Varane er skadesfri lige nu. Jeg har ikke et sekunds tvivl om, at Varane er fremtidens mand i forsvaret, og jeg tror, at Ancelotti ser det samme, men det er en drilsk skade, han har haft, så det er fornuftigt nok at holde ham lidt på bænken indtil videre. Når han engang er helt frisk, så vil han give noget ro og kølighed til forsvaret, som hverken Ramos eller Pepe bidrager med lige i øjeblikket. Det er godt nok imponerende at kunne sige det, om så ung en spiller. Modsat Illarramendi virker Varane på ingen måde til at mærke presset ved at spille for Real Madrid. Han går en stor fremtid i møde, når han først er helt over sin skade.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
La Liga: 3 point fra førstepladsen
Copa Del Rey: Finalen
Champions League: Semifinalen
Så ja, vi skal bare vinde de næste 10 kampe, så står vi med to måske tre titler, når sæsonen er slut ;)
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Real Madrid skrev: Puha, maksimalt 10 kampe tilbage af sæsonen, og med lidt held, stabilitet og dygtighed, så er The Treble stadig inden for rækkevide:
La Liga: 3 point fra førstepladsen
Copa Del Rey: Finalen
Champions League: Semifinalen
Så ja, vi skal bare vinde de næste 10 kampe, så står vi med to måske tre titler, når sæsonen er slut ;)
Desværre er vi jo 4 point fra førstepladsen i La Liga. Der kan ikke længere laves om på, at Atlético er bedre indbyrdes.
Almeria kæmper godt nok for at undgå nedrykning, og vil derfor arbejde hårdt så længe de er med i kampen. Men de har kun fået 10 point på udebane, og har senest tabt til Osasuna og Valladolid. Sådan en kamp skal kunne vindes, selv med en del rokeringer.
Kampen igår fik mig igen til, at tænke på Casemiro: Manden der altid spiller godt/fornuftigt, men stort set aldrig spiller. Han må virkelig være doven til træning;) Det ændrer dog ikke på, at han har nogle kvaliteter, som jeg gerne så at vi gjorde lidt brug af. For Alonso ser jo helt smadret ud, og Illarra fungerer slet ikke som 8'eren der skal ligge ude i højresiden.
Jeg kunne godt tænke mig, at vi stiller sådan her op med Almeria:
..............................................Lopez (Han er fredet uanset hvad?!)
...............................................................................................................
Carvajal................Varane....................Ramos.....................Nacho
..............................................................................................................
...............................................Illarra.....................................................
.........................Casemiro.....................Modric..................................
...............................................................................................................
di Maria / Bale.....................................................................................
.............................................Morata.............................Ronaldo........
I min optik, så skal man kunne spare en række spillere i sådan en kamp her, når man spiller med i tre turneringer. Især med de skader vi har. Casemiro viste i går, at han er klar til at arbejde for det, når han får muligheden. Og vi har brug for hele vores trup.