Sæsonen 13/14

12 år 4 måneder siden #1753 af El Rojo
Besvaret af El Rojo på emne Sæsonen 13/14

Siempre Madrid skrev: Pivpiv, vil de onde sige.

Men prøv lige at se listen over spillere, som vi har måttet undvære i længere tid i denne sæson:

Xabi Alonso
Sami Khedira
Marcelo
Jesé

Samtidig kom Varane sent tilbage. Det samme gjorde Gareth Bale. Coentrao har også døjet med skader. Og nu Cristiano Ronaldo og Arbeloa. Og Marcelo igen.

Det ville sandsynligvis ikke have forbedret vores La Liga-stilling, men Ancelotti har virkelig haft brug for nogle aftener ved køkkenbordet, for at sætte holdet.

Pivpiv ;)

Jeg synes vi har haft de skader man kan regne med når man spiller med i alle turneringer, og kommer så langt som kongeklubben naturligvis gør. Alonso har spillet 35 kampe i denne sæson, så længe var han heller ikke ude. Khedira er selvfølgelig super uheldig, men det er ting der sker. Jesé er en super-sub, ikke en sikker starter, så det synes jeg er vanskeligt at beklage sig for meget over (undskylde sig med i hvert fald). Marcelo er, med mindre, han rammer sit topniveau (hvilket vi ikke har set såå mange gange i denne sæson) ikke så meget bedre end Coentrao i mine øjne, så det gør ikke holdet så ondt at han er ude.

Varane har ikke for alvor været savnet med det spil som Ramos og især Pepe har vist i denne sæson. Han er klar nu, men bliver ikke brugt. Bale kommer sent i gang, den må vi næsten tage på egen kappe. Cristiano bliver skadet, eller den springer i hvert fald ud, på et ret uheldigt tidspunkt, men kan han være med til semi i CL, så er jeg fortrøstningsfuld. Arbeloa må godt være skadet for min skyld, men det er selvfølgelig også for at provokere.
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved El Rojo.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 4 måneder siden #1754 af andreashn
Besvaret af andreashn på emne Sæsonen 13/14

El Rojo skrev: Marcelo er, med mindre, han rammer sit topniveau (hvilket vi ikke har set såå mange gange i denne sæson) ikke så meget bedre end Coentrao i mine øjne, så det gør ikke holdet så ondt at han er ude.

Der har jeg det så lige omvendt.. Jeg mener at Coentrão pt. er i topform, hvilket gør at Marcelo ikke er så savnet som han plejer, at være når han er skadet...

¡Hala Madrid!

12 år 4 måneder siden #1755 af El Rojo
Besvaret af El Rojo på emne Sæsonen 13/14

andreashn skrev:

El Rojo skrev: Marcelo er, med mindre, han rammer sit topniveau (hvilket vi ikke har set såå mange gange i denne sæson) ikke så meget bedre end Coentrao i mine øjne, så det gør ikke holdet så ondt at han er ude.

Der har jeg det så lige omvendt.. Jeg mener at Coentrão pt. er i topform, hvilket gør at Marcelo ikke er så savnet som han plejer, at være når han er skadet...

Det er så i orden. Jeg er en af dem der har haft det lidt mærkeligt med Coentrao-hetzen, som jeg mener der er blevet kørt lidt herinde. Har altid synes han var en rigtig dygtig back. Hans hår er skrækkeligt, og hans attitude har også til tider efterladt håb om mere, men hans spil på banen synes jeg er solidt. Han er i mine øjne dygtigere end Marcelo defensivt, mere pålidelig. Der hvor Marcelo vinder point, er når han sprudler offensivt. Gør han det, så er han én af de bedste venstre backs i verden, gør han ikke, så synes jeg han er lidt middelmådig. På det seneste har han ikke sprudlet offensivt, og så er jeg ganske tilfreds med at vi har Coentrao på backen, som jeg ikke ville skamme mig over var førstevalg.

Intet af dette skal tages som en retur-hetz mod Marcelo, han er en af mine absolutte yndlingsspillere, når han er på toppen er han magisk. Men på det seneste, efter han kom tilbage fra sin første skade, har han langt fra imponeret mig.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

• Mcmanaman
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #1756 af Mcmanaman
Besvaret af Mcmanaman på emne Sæsonen 13/14

Siempre Madrid skrev: Pivpiv, vil de onde sige.

Men prøv lige at se listen over spillere, som vi har måttet undvære i længere tid i denne sæson:

Xabi Alonso
Sami Khedira
Marcelo
Jesé

Samtidig kom Varane sent tilbage. Det samme gjorde Gareth Bale. Coentrao har også døjet med skader. Og nu Cristiano Ronaldo og Arbeloa. Og Marcelo igen.

Det ville sandsynligvis ikke have forbedret vores La Liga-stilling, men Ancelotti har virkelig haft brug for nogle aftener ved køkkenbordet, for at sætte holdet.

Nu også Cristiano i pokal finalen. Det kan ikke vides om det ville have ændret noget ude skaderne, synes mere at vores situation i ligaen, har været baseret på dårlige løsninger, og stupide fejl på banen af de der skulle gøre en forskel.

12 år 4 måneder siden #1757 af Steen
Besvaret af Steen på emne Sæsonen 13/14
Jeg håber, at vi bruger denne formation i CdR finalen.

........................Casillas........................
Carvajal.....Ramos.....Pepe....Coentro
.........................Varane.........................
.......Modric.....Xabi Alonso.....Di Maria
...........................Bale...........................
...................... Benzema.......................

4-1-3-1-1

Underlig formation, men det skyldes flere ting.. For det første, så synes jeg at vi er alt for dårlige til at lukke ned for hullerne når vi spiller imod Barcelona. Vi ser tit Iniesta eller en anden spiller falde ned i et hul hvor der er masser af plads. Det må man ikke gøre når man spiller imod Barcelona. Udover at vi skal holde dem fra at score, så skal vi også ind og genere dem meget mere under deres opbyggende spil. De splitter os op med to-tre simple afleveringer, og det er ikke godt nok. Det skyldes ikke så meget formationen, men mere taktikken. Det håber jeg at Carlo retter op på.
Varane skal spille lige foran forsvaret, og skal først og fremmest sørge for at lukke ned for Messi, eller hvem de nu vælger at bruge som falsk nier. Han skal også støtte begge backer, hvis de kommer i en mod en situationer. Især Neymar skal man holde øje med, for han kan et par ting med bolden.
Varane er god med bolden, og så er han også en rolig spiller, hvilket er grunden til at det er ham der skal spille der, og ikke Ramos eller Pepe. Han kan sagtens føre bolden frem, hvis der er plads. Varane's tilstedeværelse vil også frigøre Xabi Alonso en smule, og det er jo kun positivt.

Bale bag Benzema skal forstås som en fri rolle til waliseren. Jeg vil gerne se hvor godt han kan gøre det med en fri rolle, for lige nu har modstanderne det ret nemt ved at lukke ned for ham, især da de ikke skal bruge flere spillere til at lukke ned for Ronaldo. I størstedelen af sidste sæson havde han en fri rolle, og der så vi hvor godt han gjorde det. Han skal finde hullerne så han kan tage de lange løb. (Jeg regner med at vi kommer til at fokusere på omstillingsspillet i denne kamp). Når vi er på bolden skal Di Maria og Modric placere sig lidt højere oppe, så de giver noget bredde. Modric skal dog holde sig lidt mere centralt, for ude på kanten skal Carvajal komme og agere højrekant. Coentrao skal være mere tilbageholdende i dette opgør.

Dette er selvfølgeligt ikke sandsynligt, men jeg tror dog, at der er en mulighed for vi ser Bale have en fri rolle. Det vil dog kræve, at vi stiller op i en anden formation end 4-3-3, og det kan måske være ret dumt at gøre det, når spillerne lige har vænnet sig til deres roller i en 4-3-3..

Gad vide, hvilke planer Ancelotti har.
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved Steen.

12 år 4 måneder siden #1758 af rezamadridista
Besvaret af rezamadridista på emne Sæsonen 13/14
Forstår din pointe med at have Varane spille der, for jeg har virkelig også følt at der bare altid har været er et kæmpe hul i vores forsvar når vi møder Barca. En fucking aflevering, også er vores målmand ligepludselig i en en-mod-en situation mod Neymar eller Messi.

Men på den anden side, så kan jeg slet ikke se, hvordan vi kan forvente noget af Bale og Benzema. Det bliver jo næsten direkte umuligt for Benzema at udføre noget som helst når han er helt alene deroppe. En af Benzemas spidskompetencer er netop at sætte hans holdkammerater i målfarlige situationer, så det ville være lidt dumt at give ham den rolle, specielt når vi ikke kommer til at have bolden så meget.

Jeg håber Ancelotti bruger den normale start 11'er, bare med Isco istedet for Ronaldo (eller noget), også skal vi bare ligge ekstra vægt på at udføre genpres til det ypperste. Ik giv dem plads overhovedet, ligesom Atletico.

Hvis jeg skulle eksperimentere en smule, så gad jeg godt se den her midtbane Casemiro - Modric - Di Maria, hvor Casemiro skal have en mere defensiv tilgang en normalt.

- Ingen svæver på banen som Zizou!

12 år 4 måneder siden #1759 af Steen

Men på den anden side, så kan jeg slet ikke se, hvordan vi kan forvente noget af Bale og Benzema. Det bliver jo næsten direkte umuligt for Benzema at udføre noget som helst når han er helt alene deroppe. En af Benzemas spidskompetencer er netop at sætte hans holdkammerater i målfarlige situationer, så det ville være lidt dumt at give ham den rolle, specielt når vi ikke kommer til at have bolden så meget.

Jeg er enig, det tænkte jeg også på. Det ville blive rigtig svært for Benzema, men jeg føler bare at det er vigtigere at få holdt nullet i denne kamp. Men med Bale som altid vil være tæt på ham og en Di Maria som kommer til at storme frem, så vil han have et par muligheder.

Jeg håber Ancelotti bruger den normale start 11'er, bare med Isco istedet for Ronaldo

Det kunne man også, og sådan forventer jeg også at vi kommer til at stille op, men jeg er dog lidt bange for at starte med Isco på kanten, han har ikke gjort det alt for godt der indtil videre.

Hvis jeg skulle eksperimentere en smule, så gad jeg godt se den her midtbane Casemiro - Modric - Di Maria, hvor Casemiro skal have en mere defensiv tilgang en normalt.

Dette tør jeg ikke, jeg frygter at han vil falde helt igennem. Det vil så være ham der skulle være sætte gang i omstillingerne, lukke ned for Messi, og dække forsvaret så godt som muligt. Jeg tror, at Barcelona ville sætte et kæmpe pres på ham, da han er urutineret.
Jeg aner intet om denne Casemiro og hvor god han er.. Forhåbentligt vil Ancelotti give ham mere spilletid mod de mindre hold, så han kan vise hvad han kan.

12 år 4 måneder siden #1760 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 13/14
Steen skrev:

Varane skal spille lige foran forsvaret, og skal først og fremmest sørge for at lukke ned for Messi, eller hvem de nu vælger at bruge som falsk nier. Han skal også støtte begge backer, hvis de kommer i en mod en situationer. Især Neymar skal man holde øje med, for han kan et par ting med bolden.
Varane er god med bolden, og så er han også en rolig spiller, hvilket er grunden til at det er ham der skal spille der, og ikke Ramos eller Pepe. Han kan sagtens føre bolden frem, hvis der er plads. Varane's tilstedeværelse vil også frigøre Xabi Alonso en smule, og det er jo kun positivt.

Nu skrev jeg tidligere at jeg håbede på Ronaldo spiller for start, og det håber jeg egentlig stadig, men viser det sig han bliver ude, så håber jeg også man trækker sig lidt, og spiller med en decideret 6'er som du også er inde på, men Varane synes jeg ikke det skal være. Det er utroligt sjældent det lykkedes med sådan nogle sats imod Barcelona, så derfor så jeg helt klart Illarramendi i stedet for. Jeg ved du ikke bryder dig om ham, men netop hans positionering ved siden af Alonso kunne være rigtig spændende, for han er utrolig dygtigt til at lukke hullerne imellem vores forsvar og midtbane, men det kræver som sagt bare han ikke skal agere 8'er, som han indtil videre har spillet. Glæder mig utrolig meget til at se ham senere i den rolle jeg synes han er bedst i, og forhåbentlig kommer han ud af det opgør med en stor portion selvtillid.

Alonso og Illarra som bølgebryderne, og skal ligge side om side henholdsvis højre og venstre og lukke af for Messi og Iniesta som oftest finder rummene imellem vores kæder. Modric skal have samme rolle som han plejer, og det samme med Di María.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 4 måneder siden #1761 af Steen
Dios skrev:

Nu skrev jeg tidligere at jeg håbede på Ronaldo spiller for start, og det håber jeg egentlig stadig, men viser det sig han bliver ude, så håber jeg også man trækker sig lidt, og spiller med en decideret 6'er som du også er inde på, men Varane synes jeg ikke det skal være. Det er utroligt sjældent det lykkedes med sådan nogle sats imod Barcelona, så derfor så jeg helt klart Illarramendi i stedet for. Jeg ved du ikke bryder dig om ham, men netop hans positionering ved siden af Alonso kunne være rigtig spændende, for han er utrolig dygtigt til at lukke hullerne imellem vores forsvar og midtbane, men det kræver som sagt bare han ikke skal agere 8'er, som han indtil videre har spillet. Glæder mig utrolig meget til at se ham senere i den rolle jeg synes han er bedst i, og forhåbentlig kommer han ud af det opgør med en stor portion selvtillid.

Alonso og Illarra som bølgebryderne, og skal ligge side om side henholdsvis højre og venstre og lukke af for Messi og Iniesta som oftest finder rummene imellem vores kæder. Modric skal have samme rolle som han plejer, og det samme med Di María.

Det er korrekt, at jeg ikke bryder mig alt for meget om Illarra, men det er mere når han spiller ved siden af Xabi Alonso. Han må for min skyld godt starte inde, bare det er som den tilbagetrukne midtbanespiller. Jeg vil dog til hver en tid vælge Xabi Alonso over ham, selvom jeg heller ikke er den største Alonso fan.

Man kunne sagtens bruge Illarramendi i stedet for Varane, men en af grundene til at jeg har valgt Varane er hans hurtighed, og Illarra's manglende ditto. Vi har tidligere set Varane løbe op med Messi, og det kan blive vigtigt i denne kamp. Barcelona kommer til at have mest boldbesiddelse, men Tata har også indført direkte spil, så vi har brug for spillere der kan følge med.
Illarra kan heller finde ud af at lave lange afleveringer, og det er vigtigt at kunne det, da det er på omstillinger vi kommer til at skabe flest chancer.
Varane har i øvrigt også haft et par kampe som defensiv midtbanespiller tidligere, så det ikke helt nyt for ham. Jeg kan ikke huske om han har været brugt som CDM i Madrid af Mourinho, det mener jeg ikke, men han har spillet flere kampe der for Lens.

At bruge en ekstra midtbane spiller tror jeg også ville være godt for Modric, som faldt helt igennem i den sidste kamp.. Lidt ærgerligt, for han var inde i en god stime på det tidspunkt.

12 år 4 måneder siden #1762 af Steen
-/dobbelt

12 år 4 måneder siden #1763 af MMM
Besvaret af MMM på emne Sæsonen 13/14

Steen skrev: Man kunne sagtens bruge Illarramendi i stedet for Varane, men en af grundene til at jeg har valgt Varane er hans hurtighed, og Illarra's manglende ditto. Vi har tidligere set Varane løbe op med Messi, og det kan blive vigtigt i denne kamp. Barcelona kommer til at have mest boldbesiddelse, men Tata har også indført direkte spil, så vi har brug for spillere der kan følge med.
Illarra kan heller finde ud af at lave lange afleveringer, og det er vigtigt at kunne det, da det er på omstillinger vi kommer til at skabe flest chancer.
Varane har i øvrigt også haft et par kampe som defensiv midtbanespiller tidligere, så det ikke helt nyt for ham. Jeg kan ikke huske om han har været brugt som CDM i Madrid af Mourinho, det mener jeg ikke, men han har spillet flere kampe der for Lens.

Jeg kan ikke helt blive enig med mig selv om hvad jeg mener om idéen med en ekstra midtbane spiller, men hvad angår Varane, så tror jeg ikke han er svaret. Det er rigtigt, at han tidligere har løbet op med Messi, men det var før hans skade. I denne sæson virker han stadig lidt angst for at presse og han har ikke vist den samme hurtighed og præcision (se e.g. den andet mål i Sevilla). Hvis han havde haft mere spilletid til at ryste det af sig, så måske, men en kamp mod Almería er ikke nok til at ruste ham til en ny opgave mod Barca i en finale.

12 år 4 måneder siden #1764 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 13/14
Så vidt jeg forstår Ancelotti, så starter Illarra inde i stedet for Alonso i aften.

I så fald er jeg meget tilfreds!;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, rezamadridista

Leveret af Kunena Forum