Sæsonen 13/14
- DonSelf
- Gæst
-
Fred P og de slemme frø skrev: Jeg synes aldrig rigtig jeg har set Özil spille godt.
Det mener du dyb seriøst ?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Fred P og de slemme frø
- Gæst
-
Fred P og de slemme frø skrev: Özil har en fantastisk satistik, men hans spil på banen i sidste sæson(Det jeg refererede til) var ikke meget værd.
Nej, hans ~20 (+/-) assists - og hans generelt høje niveau - var og er intet værd. Det har du ret i. De 20 mål kunne vi godt have været for uden. Stop dig selv altså...
Har du overvejet, at der reelt set ikke én eneste spiller, der gjorde det decideret godt i sidste sæson. Slet ikke sammenlignet med mesterskabssæsonen. Det var ret beset kun Ronaldo og Ramos der kunne være deres sæson bekendt. Om end var Özil rent faktisk en af dem, der i det mindste gjorde det bare en smule bedre end størstedelen.
Sæt nu lige tingene i perspektiv og tænk en ekstra gang før du kloger dig ;-))
Som Ancelotti selv har udtalt, så er det omstillingerne fra defensiven til offensiven, der er fokus på. Det er svært at bedømme lige nu i det store perspektiv. Måske når vi begynder at nærme os kampene på turen til USA.
Soy un Madridista! Hoy, Mañana, Siempre
- Fred P og de slemme frø
- Gæst
-
Der behøber ikke at nævnes nogen systematisk gennemgang af hans statistik, medmindre jeg endnu engang skal give Özil en fortjent cadeau for lige netop den.
Fred P og de slemme frø skrev: Nu nævnte jeg jo netop at han havde en fantastisk statisik, så jeg slap for at høre på det der. Aldrig om jeg har betvivlet hans vigtighed. At jeg ikke synes han spillede godt er en anden sag. Jeg må indrømme at jeg syntes at Özils spillemæssige niveau var et af de laveste på sidste sæsons hold.
Der behøber ikke at nævnes nogen systematisk gennemgang af hans statistik, medmindre jeg endnu engang skal give Özil en fortjent cadeau for lige netop den.
Sæt tingene i relief og se det i det samlede perspektiv i stedet. Hvordan skal en spiller ligefrem kunne falde igennem som en af de dårligste, når han blandt andet er den spiller med flest målgivende afleveringer? God sammenhæng...
Og forstå en anden vigtig ting. Der var ret beset kun to spillere - to spillere - der kunne være deres sæson bekendt i sidste sæson. Sergio Ramos og Cristiano Ronaldo. Men det er åbenbart gået din næse forbi, at hele holdet - ikke mindst sammenlignet med mesterskabssæsonen - ikke levede op til hvad man kan forvente. Derfor er det i høj grad søgt, at begynde at pege på enkelte spillere.
Men logisk er det selvfølgelig, at Özil er den dårligste når hele holdet spiller skidt... Bare stop, okay...
- Ikertheman
- Gæst
-
Jeg har specielt lagt mærke de dybe afleveringer og tværpasninger fra Casemiro (lidt Alonso over ham her), som har fungeret godt. Det er som om at der er kommet mere tyngde og bedre defensiv organisation efter Khedira og Modric blev skiftet ind, men jeg mener det er vigtigt at eksperimentere, som der blev gjort med Isco, di Maria etc etc..
EDIT: Stop med at sige, at Özil kun har statistikerne med sig... Så har man fandme ikke set nogen Real kampe..
Ronaldo har slet ikke været farlig idag, og jeg husker faktisk ikke engang en afslutning fra hans side af. Vi har set det utallige gange når han er på toppen, og mere usynlig spiller får man ikke.
Ronaldo er farlig med sine tvær løb og front mod mål, og når han placeres på toppen, så er der hverken tid, mulighed eller plads til hans spektakulære spil.
Det vil godt nok være et selvmål af dimensioner, hvis han skal omskoles til angriber. Kan sagtens forstå kritkken af Benzema, men har selv Ronaldo problemer i den rolle, så er det måske ikke angriberens skyld, men den måde holdet er bygget op omkring, og den måde der bliver spillet på.
Benzema spillede langtfra godt, eller som man tør håbe på, men han får godt nok heller ikke mange bolde og arbejde med, og de fleste af hans aktioner er tilfældige bolde foran feltet.
Özil skal finde sin rolle. En sløj start, men spillede sig varm, og kom godt ind i kampen synes jeg. Der mangler stadig det sidste, men som tidligere nævnt, så skyldes det ligeså meget holdet.
Di María som del af en 3-mands midtbane går simpelthen ikke. Og slet ikke når der er mange flere kompetente afløsere i truppen til netop den position.
Illarra spillede rigtig fint synes jeg. Han er ingen Alonso, selvom han godt kunne minde utrolig meget om ham i statur, men han er en typisk balancespiller, og det vil kræve en mere kreativ type ved siden af ham, som kan hente bolden fra forsvaret, og mit bedste bud ville klart være Modric, som igen idag har spillet rigtig godt.
Denis mangler meget endnu, men jeg vil endnu ikke afvise ham, for det er en meget uvant og svær plads, og det tager tid.
Tilgengæld har Casemiro overrasket rigtig positivt. Selvom han stadig virker noget tung, men han har den rette indstilling, og lader til han er frisk på og tage udfordringen op.
Opstillingen idag var simpelthen bare for offensiv, og vi mødte et kampklart Lyon hold, som er langt længere i deres pre-sæson end os, og det var tydeligt og se. Selvom det fine comeback, som var de bare langt bedre end os. Resultatet er ikke vigtigt, men det er dagens erfaringer og eksperimenter på banen.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
El_Juan skrev:
Fred P og de slemme frø skrev: Nu nævnte jeg jo netop at han havde en fantastisk statisik, så jeg slap for at høre på det der. Aldrig om jeg har betvivlet hans vigtighed. At jeg ikke synes han spillede godt er en anden sag. Jeg må indrømme at jeg syntes at Özils spillemæssige niveau var et af de laveste på sidste sæsons hold.
Sæt tingene i relief og se det i det samlede perspektiv i stedet. Hvordan skal en spiller ligefrem kunne falde igennem som en af de dårligste, når han blandt andet er den spiller med flest målgivende afleveringer? God sammenhæng...
Og forstå en anden vigtig ting. Der var ret beset kun to spillere - to spillere - der kunne være deres sæson bekendt i sidste sæson. Sergio Ramos og Cristiano Ronaldo. Men det er åbenbart gået din næse forbi, at hele holdet - ikke mindst sammenlignet med mesterskabssæsonen - ikke levede op til hvad man kan forvente. Derfor er det i høj grad søgt, at begynde at pege på enkelte spillere.
Men logisk er det selvfølgelig, at Özil er den dårligste når hele holdet spiller skidt... Bare stop, okay...
Synes du glemmer Varane, som i den grad fik set helt store gennembrud, men ellers meget enig.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Skal vi ikke ligeledes lige slå fast, ud fra den viden, at det netop blot var den anden træningskamp i opstartsfasen, at der er logisk nok er og fortsat vil være meget at arbejde med på træningsbanen. Det er netop på træningsbanen og i træningskampe som disse, at tingene skal prøves af, finpudses og justeres.
Og så siger jeg igen det, som Ancelotti selv har sagt. Lige nu er fokus på omstillingerne fra defensiven til offensiven.