Soy de Mou

• Peter 1904
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #109 af Peter 1904
Besvaret af Peter 1904 på emne Soy de Mou
Hvad er argumentet egentlig i, at alle arbejder mod et fælles mål ?

Det skulle da gerne være minimumskravet i enhver organsiation.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

15 år 1 måned siden #110 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Soy de Mou
Dagens Peter-provokation får væsentlig mere respons end den egentlig fortjener.

Hvis José Mourinho skulle forlade Real Madrid i morgen, vil man formentlig i løbet af tirsdagen være klar til at køre videre uden særlig påvirkning fra det bølgeskvulp.

Naturligvis har han fået en masse magt, men det er jo ikke sådan at det hele står og falder med ham og at der er dømt nedtur, hvis han pludselig er væk. Dertil er Real Madrid en alt for stor klub.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• Peter 1904
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #111 af Peter 1904
Hvori består provokationen ?

Og er emnet ikke så centralt for Real Madrid, at det ikke kan affærdiges som en provokation ?

Hvis du ikke evner at forholde dig til substansen i debatten, burde du måske undlade at blande dig.

Og, nå nej, hvis man skal følge din logik, kan Garcia Remon, Lopez Caro o.s.v. jo sagtens løfte opgaven, for det er vel løsenet, hvis Mourinho rejser ( hvilket jeg iøvrigt kun forholder mig til let ).

Stram op eller bland dig udenom.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

• Redondo5
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #112 af Redondo5
Besvaret af Redondo5 på emne Soy de Mou
@ Siempre

At kalde det et 'bølgeskvulp', skulle Mourinho pakke taskerne, er simpelthen at negligere hele debatten.
Kan vi ikke - please - blive enige om, vi kommer til at starte forfra på endnu et projekt, hvis Mou ikke er der som lederen?
Peter har en god pointe:
'Det rimer i øvrigt dårligt med vigtigheden i at vinde titler hurtigst muligt, at Mourinhos nærmeste – Karanka og Zidane – blot er trainees, der skal udvikles og formes'

Zidane og Karanka kan jo ikke køre projektet videre, og der er selvfølgelig i Real Madrid nogle virkelig dygtige folk, eks. José Ángel Sánchez, så klubben går ikke ned, og det er en for stor klub til bare at gå ned, men netop derfor skal der ikke hænges så meget på én mand.
Vi ser alle gerne en rød tråd, og vi alle ønsker succés til klubben hurtigst muligt, men spørgsmålet er lige-så-meget, hvordan vi har succés længst muligt.

• Peter 1904
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #113 af Peter 1904
@ Redondo5

Vi er enige, men pas nu på med - jeg skrev det også før - at få det til at lyde som, at den eneste fare er, hvis Mourinho af den ene eller anden årsag pludseligt forlader projektet. Det er mange andre faresignaler ved at overlade alle tøjler til Mourinho.

Baggrunde for mit argument om, at Karanka og Zidane er trainees, er, at deres roller står i skærende kontrast til JJ_Madridistas fokusering på titler som altafgørende. Spillerne skal være de bedst mulige på alle pladser, men lederne kan nøjes med at være i en læreproces. Det harmonerer ikke.

Og så den røde tråd. Man skaber ikke en rød tråd ved athænge alle nøglerne om halsen på en person. Og hvis man endelig gjorde, skulle denne person stå for noget helt ekstraordinært - som Cruyff f.eks., men det gør Mourinho på ingen måde.

• jj_madridista
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #114 af jj_madridista
Besvaret af jj_madridista på emne Soy de Mou
#112: Redondo5

&quot;[...] hvordan vi har succés længst muligt.&quot;

Hvilket lige netop er noget man tager højde for i denne struktur. Man ønsker lige netop at skabe et fundament og en spilkultur, så dem der kommer efterfølgende har noget at arbejde videre med. Det er jo netop det der er pointen; at efterlade upgrades til dem, der kommer efter Mou...

15 år 1 måned siden #115 af Siempre Madrid
Som i ethvert andet projekt er det naturligvis vigtigt, at der er kontinuitet. Derfor er det naturligvis bedst, at José Mourinho fortsætter som træner.

Men i forhold til, at José Mourinho har fået meget mere magt, står Real Madrid altså ikke markant dårligere end hvis træneren forlod klubben i &quot;den gamle organisation&quot;.

Det er jo ikke en organisations-plan med Florentino Pérez øverst og lige under José Mourinho og herudover intet andet. Der er fortsat masser af dygtige folk i og omkring klubben, som vil kunne lede Real Madrid videre.

• Redondo5
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #116 af Redondo5
Besvaret af Redondo5 på emne Soy de Mou
@Peter

I know, jeg skrev i #94, at du kom mig i forkøbet med dit indlæg #91, hvor du også let rører emnet.
Jeg spilder ikke min og Jeres tid på at omtale dette også, da du har nævnt det.
Der er nok folk i denne debat, der bare gentager og skriver for at skrive.. JJeg er ikke en af disse..
Jeg er enig med dig.

• Peter 1904
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #117 af Peter 1904
Man har fyret generaldirektøren, skiftet chefen for La Fabrica ud, degraderet sportsdirektøren, mere eller mindre cuttet forbindelsen til Jorge Mendes, så det gør man nu nok.

Såvidt jeg husker er en af dine yndlings-aversioner &quot;dikkende lammehaler&quot;, som jeg rent faktisk henførte til ved begyndelsen af denne debat.

Jeg tog åbenbart fejl. Du vil jo gerne have &quot;lammene&quot; ind alligevel.

Karanka, Zidane og Butragueno - det lyder jo åbenbart lovende i dine ører.

• Peter 1904
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #118 af Peter 1904
@ Redondo5

JJeg er ikke en af disse.

Genialt ironisk skrevet, hvis det var hensigten.

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #119 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Soy de Mou
Men peter1904

Jeg bliver nødt til at vende tilbage til tidligere, for du har endnu ikke kommet med en faglig begrundelse for, hvorfor disse personer ikke er dygtige nok eller kan viderefører efter Mourinho.

Jeg finder det som et loddent forsøg på at kritiserer en struktur, som er midt i en proces og udvikling man ikke har set før i Real Madrid. Der er mange som arbejder hårdt og kæmper for at Real madrid skal nå den absolutte top i europæisk fodbold.

Din måde at sætte fremtiden i dårligt lys på hver gang sæsonen er ved at gå igang, er ligesom historien om Peter og ulven.

Som manager går det jo ikke bare at du sørger for din egen succes, men også at du kan viderefører den når en anden skal tage over. Se bare på Don Ø og FCK der ikke har mistet noget ved at sælge Solbakken.

15 år 1 måned siden #120 af Siempre Madrid
Det er jo noget tindrende ævl at kalde dem dikkende lammehaler.

Du skriver et sted, at minimumskravet er at alle arbejder i samme retning i en organisation. Det gør Aitor Karanka da i allerhøjeste grad qua sin rolle som assistent-træner, som han udfylder som en hvilken som helst assistent-træner i en hvilken som helst anden klub. Skulle de så også være dikkende lammehaler?

Emilio Butragueño har da rigeligt med arbejdsopgaver i klubben. Man kan altid vurdere om andre ville gøre det bedre, men han er da på ingen måde blot en kransekage-figur og hans arbejde er vel ikke totalt uden betydning, selv om det ikke refererer direkte til holdet.

Zinedine Zidane er helt ny i klubben og han har naturligvis meget at lære, hvilket også er hensigten med hans ansættelse, men samtidig formentlig også en masse at bidrage med. Derfor er det da alt for tidligt at spå om hvorvidt han bliver en lammehale.

Leveret af Kunena Forum