Soy de Mou

• Peter 1904
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #133 af Peter 1904
Besvaret af Peter 1904 på emne Soy de Mou
@ Jabac

Ukvalificeret.

@ Siempre Madrid

Intet nyt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #134 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Soy de Mou
Ja har adobe men det virker ikke og heller ikke med linket du sendte.. ØV

Peter1904
Der er jo heller ikke noget nyt over dine skræk scenarier vi har set så mange af. Hovdesageligt er der enormt manglende baggrund for din kritik, og for mig virker det bare som et gætteri værk, så hvis det går galt kan du komme tilbage og sige hvad sagde jeg.

Men det kan jo ligeså vel gå den rigtige vej som den forkerte. Og det er jo det som der er så godt ved fodbold. Det er i sidste ende resultaterne der er de vigtigste og titlerne.

Jeg har tit efterspurgt mere stof når folk udtrykker deres mening men har fået et nej. I sådan en udtalelse du kommer med, kræver det mere end du bare synes folk er lammehaler.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

• Peter 1904
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #135 af Peter 1904
@ Jabac

Du har travlt med at pointere, at jeg opstiller et skrækscenarie, men så skriver du selv, at det lige så godt kan ende godt som skidt, hvormed du selv opstiller skrækscenariet, da 50/50-mulighed for succes eller fiasko absolut ikke er betryggende eller godt nok.

Når du ikke kan komme med andet, end at jeg er negativ, er du ikke værd at debattere med. Jeg har så rigeligt redegjort for mine pointer.

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #136 af Hugol
Ja jeg skriver det, fordi du slet ikke har skænket det en tanke. Jeg forholder mig slet ikke til den side du snakker om. At Real madrid skulle ha skudt sig selv i foden pga den nye konstallation er jeg slet ikke i nærheden af. Jeg prøver bare at påminde dig om at du skal se lidt mere lyst på livet og Real Madrid.

Det mener jeg ikke du har. Der er ikke noget dybere som gør at du kan bevise dine påstande at sådan bliver det. Dine udsagn er bygget på spekulationer og selvsikkerhed.

• Peter 1904
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #137 af Peter 1904
Så undlad venligst at spilde min tid en anden gang ved at svare på de vinkler jeg har til et emne, når du åbenbart ikke er interesseret i emnet.

Dit syn på min person er indelig ligegyldig for forummet.

Jeg synes ellers, at jeg svarede kvalificeret og venligt på dine indlæg, men så var det blot det sædvanlige junk fra din side.

1. august kommer nærmere, og så er det slut med tant og fjas.

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #138 af Hugol
Du må da forvente at folk ønsker at der kommer noget ordenligt stof når du angriber konstallationen på den måde, end bare kommentarer om at det hele vil falde sammen den dag mourinho rejser. Din skeptisisme overfor konstallitionen er jo heller ikke stof nok.

Jeg er jo ikke den eneste som udtrykker at dine udtalelser er noget bull. Og det er skam ikke fordi at jeg ikke ønsker at debattere på rimelig vis, men du må da se at du er ude på et side spor hvis du ikke har andet at komme med.

Og så er jeg ikke ude på at analyserer dig som person, men det er det jeg er kommet frem til om dine seneste udtalelser.

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #139 af Hugol
&quot;Både Karanka og Zidane fremstår som.....................hvad er det nu det hedder ?............dikkende lammehaler, ja.

Begge er fuldstændigt ligegyldige, og er kun elementer i Mourinhos magtspil.

Karanka ligner en, i hvis nakke Mourinho har etableret en fjernstyringsremote, mens Zidanes vigtigste input er at rose franske talenter.

De er nærmest værre end Benito Floro og Butragueno i sin tid. &quot;

&quot;Karanka virker dog helt og aldeles ligegyldig på de større linier.

Zidane er blot indsat, da han er et ikon og historisk figur. Han har jo endda selv sagt, at han er kommet for at lære.

Hvis Mourinho i dag besluttede sig for at tage i kloster i Tibet, ville Real Madrid skulle arbejde videre uden nogensomhelst base, der vil kunne bære. &quot;

Og det fortsætter endnu. Blot udtalelser uden dokumentation, og provokationer der får folk til at gå ind i en debat med dig. Havde vi ladet den ligge alle sammen kunne vi sammenligne dine udtalelser med mine tidligere om &quot;drenthe slår Robinho af i løbet af 2 måneder&quot;

Det er vist dig der skal stramme op. Og dette er ikke sagt med vred stemme!

Slut herfra!

• Montuella
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #140 af Montuella
Besvaret af Montuella på emne Soy de Mou

Ja, du har fuldstændigt ret.

Det er også det vi som fans, (jeg tror at jeg snakker på alles vegne?) efterlyste.

Tror også at Perez er blevet det kloger, jeg tror at han har fattet at hans fodbold kundskab er sporadisk, tilgængel er der ikke nogen i verden der kan styre økonomi bedre end Perez, derfor er der godt at han har outsourcet sit svage side.

efter min mening er det klogt at han kun har uddeligeret det til en mand, der har styr på det (mao).

15 år 1 måned siden #141 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Soy de Mou
Peter har om nogen argumenteret for sin holdning, så kan man være enig eller uenig, men der er da om noget argumenteret for holdningerne. Kan man ikke se det, så er det fordi man ikke vil. Det kan endvidere godt være, at Peter ofte har/haft haft tendens til det mere provokerende, fremfor det mere passive i debatten, men man kan ikke anfægte, at han også af og til rammer plet.

Det kan ikke afvises, at det projekt Florentino Perez(og ja, det er i sidste ende hans projekt, selvom Mourinho styrer det) har gang i vil lykkes. Ikke desto mindre kan man i den grad sætte spørgsmålstegn ved helt basale ting i dette, hovedsageligt, at projektet reelt er det totalt modsatte af, hvad han gik til valg på for blot to år siden. Selvfølgelig kan man mene det er til det bedre, men man kan ikke i den grad affeje kritik af disse punkter, dét er snævertsynethed.

Jeg har det efterhånden ret ambivalent med Mourinho. Jeg synes han er en fremragende træner, har en fodboldviden og -indsigt udover det sædvanlige, samt store evner i mandskabsbehandling. Ikke desto mindre er det bekymrende, at man ingen modspiller har til ham, hverken på det fodboldmæssige eller for alvor på det organisatoriske plan. Dermed ikke sagt, at det ikke vil ende succesfuldt, men al den magt til én person er yderst farlig. Særligt, når det strider imod klubbens normale organisation og alt hvad lederen har stået for tidligere.

Jeg forstår, at man kan være for disse ændringer, men jeg forstår ikke, at man i den grad bare affærdiger enhver kritik - der jo er meget mere end en provokation. I sidste ende tyder den reaktion mere på, at man ikke kan overskue konsekvenserne, hvis den nuværende plan mislykkes, men det er måske også forståeligt nok.

EDIT: Slåfejl.

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #142 af Hugol
&quot;Peter har om nogen argumenteret for sin holdning, så kan man være enig eller uenig, men der er da om noget argumenteret for holdningerne.&quot;

Peter argumenterer jo ikke ud fra sin egen holdninger som han smider på bordet med det samme, men han går istedet for til angreb på noget helt andet. Han har overhovedet ikke givet et svar på hvorfor at han mener Zidane og Karanka er lammehaler, eller hvad han nu kaldte han dem. Det er brugerne efter, så som Siempre, JJ, jeg og en mere som stiller sig kritisk til det han siger, men så svarer han jo med udgangspunkt i vores holdninger og ikke sin egen. For vi mener jo ikke at karanka med flere er lammehaler og at Real Madrid vil falde til jorden den dag mourinho får landstræner jobbet. Så debatten udspringer sig aldrig i den provokation han fremsætter med det samme. Så kunne han jo bare melde ud istedet hvad han ville.

Så nej det har han ikke. Jeg efterlyste også med det samme hans baggrund for hans udtalelser. De kom aldrig og derfor er debatten ligegyldig, som Siempre madrid også siger. Burde slet ikke ha haft opmærksomhed.

Men det har jeg ikke lyst til at diskutere videre. Der er flere brugere som har sprunget hans indlæg over også. Næste år er han igen parat til at sætte endnu et skræk scenarie op men det oplever jeg heldigvis ikke.

• Peter 1904
  • Gæst
  • Gæst
15 år 1 måned siden #143 af Peter 1904
@ Raul7=kongen

Enig i det hele – bortset fra, at jeg synes, at du insinuerer, at Mourinho-modellen er i orden, hvis den bliver succesfuld.

Sådan ser jeg det ikke.

Jeg mener, at man skal se udover titler og succes. Og ikke lade sin dømmekraft styre af, om der vindes noget eller ej. Nej, man skal gøre forarbejdet tilstrækkeligt. Finde den rigtige model. Være så sikker på sit valg, at man ikke lader titler eller ikke-titler diktere om modellen er rigtig eller ej. Det gør man forud. Analyserer. Vælger. Handler. Og dækker sig optimalt ind. Når man har planlagt ordentligt og skabt det rigtige fundament, behøver man ikke afvente et resultat, for så kunne man ikke have gjort mere.

Jeg afventer ikke en fyring af Mourinho eller ej, titler og succes eller ej, men ser på modellen som den er. Og den er ikke god nok, og kommet til verden på et helt forkert grundlag.

Noget af det mest skræmmende ved Mourinho-modellen er, at den ikke er udtænkt i bestyrelseslokalet eller gennemarbejdet under Florentino Pérez´ mange år væk fra Real Madrid, men trumfet igennem af manden, der skal udføre modellen. Det er fuldstændigt absurd, idet Mourinho i sin position har en række naturlige dagsordener, som ikke er set ovenfra, men fra Mourinhos ståsted. Og Mourinhos ståsted er nu en gang i spidsen for holdet, hvilket forflytter fokus og lige præcis ikke skaber den rigtige samlede løsning. Mourinho har såmænd ret i ganske mange af sine observationer af, hvad der er galt i klubben, men det skulle nogle andre have set og reageret efter.

Min holdning er også, at Mourinho er en fremragende træner, taktisk dygtig, fænomenal team-udvikler og i besiddelse af så meget power, at han kan modstå presset fra omverdenen, truppen og pressen, men som kaptajn for en organisationsmodel er han for primitiv. Han er alt for konfronterende, selviscenesættende, en dårlig taber, provokerende, optaget af sine egne mål, for resultatfikseret ( kommer af positionen som træner ), besidder ikke et tilstrækkeligt spilkoncept og har ingen klasse.

Denne beskrivelse influerer ikke på resultatet i den næste kamp, men den breder sig som ringe i vandet og ender med at tage klubben som gidsel. Succes eller ej – nej, det er meget mere.

Og derfor kan man heller ikke blot vente og se, hvordan det går.

15 år 1 måned siden #144 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Soy de Mou
Du misforstår. Jeg har på intet tidspunkt taget endegyldigt stilling til om det er i orden, korrekt, forkert eller noget som helst med den model, dertil har jeg endnu ikke sat mig nok ind i tingene og - indrømmet - slet ikke viden nok.

Jeg mener blot, at det ikke kan afvises det bliver en succes, uagtet om det er den optimale måde at organisere sig.

Leveret af Kunena Forum