Truppen 12/13
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er præcis ligesom med Scholes og Nicolaj Stokholm... Det er fordelen ved spillere, som altid har været gode pga. deres forståelse og overblik frem for hurtigheden; de holder niveauet i laaang tid:)
Ud: Carvalho, Altintop, Lass og Kaka
Ind:
- Carvajal, ideel mulighed for at afprøve det store talent (i mangel på holdbare alternativer).
- J. Martinez, udfylder hullerne fra Carvalho/Lass/Altintop og kommer til at udfordre Khedira.
- Silva, vanvittig, har alt hvad der skal til for at blive en kæmpe succes. Udfordrer Di Maria.
Once ideal:
Casillas
Arbeloa, Ramos, Pepe, Marcelo
Alonso, Martinez/Khedira
Silva/Maria, Ozil, Ronaldo
Benzema/Higuain
Keep it simple, Mou!
www.footytube.com/video/goal-higuain-arg...120421?ref=wv_relbox
Flotte mål af Di Maria og Higuain i nat...
Det er i øvrigt positivt for Argentina, at Messi, Higuain og Di Maria ligner bedre venner end Ramos og Pique..:)
- Cookie2
- Gæst
-
Jeg har set Gago spille for Roma og det argentinske landshold. Her synes jeg han har gjort det fint. Han er begyndt at lave færre dårlige afleveringer, samtidig begår han færre frispark end tidliger.
Gago er en slags balancespiller og ikke en playmaker. Han er som busquet i barca bagved Xavi og Fabregas.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
- Cookie2
- Gæst
-
Ifølge La Sexta, så udtaler David Silvas agent, Julio Llorente, at hans klient er godt tilfreds med tilværelsen i Manchester City og han bliver der.
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
Hvis vi lige ser bort fra Ronaldo, Casillas, Kaka og Benzema, så får alle andre spillere mindre end hvad de ville kunne få i andre klubber.
Det er jo vildt at Di Maria nu får 23 mio kr. med den forbedrede kontrakt, når Simon Kjær tjener 30 mio. kr. og Bendtner får 29 mio. kr....
Dejligt fornuftigt;)
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
- Storken
- Gæst
-
Så vidt jeg kan læse mig til er der tale om €3 mio EFTER skat. Real Madrid betaler derved et højere beløb end Di Maria får i hånden. Jeg er dog heller ikke i chok over lønnen. Han er en udmærket spiller, der skaber værdi for sit hold på banen. Jeg tror dog ikke, at han har den store værdi uden for banen, hvilket nok også afspejles i lønnen.
Mvh
Anders
Er det ikke altid efter skat når vi snakker lønninger?
Eller får Casillas f.eks. "kun" 3 mio. euro efter skat?
I øvrigt tror jeg ikke at spillerne betaler 50% i skat, som vi gør i DK. Men jeg ved det faktisk ikke...;)
- Storken
- Gæst
-
Lidt baggrunds-information:
Agenter laver altid lønaftaler efter skat i Spanien, så klubberne står med regningen, når skatterne stigen.
Tidligere har regeringen været meget venlig-sindet overfor fodbolden i Spanien og har lavet flere regler, der gavner udenlandske spillere. Dette er blandt andet The Beckham Law, der betyder at spillerne kun betaler 24% i skat de første 5 år. Loven blev dog ændret i 2010 og gælder kun for spillere med en indkomst på under €600.000 eller spillere der har forhandlet kontrakt inden ændringen.
Sidenhen har man også hævet den højeste skatteprocent i Spanien med 7-procentpoint til 52% for alle der tjener over €300.000. Det rammer 90% af spillerne i La Liga, da klart størstedelen tjener over €300.000. Dog undtaget udenlandske spillere der går under The Beckham Law, der stadig kun betaler 24%.
Di Maria kom til i 2010 og har derfor været under The Beckham Law, hvilket har givet ham en fordelagtig skatteprocent på 24% og han har derved været billig for Real Madrid. De har betalt ham €2 mio efter skat og med en skatteprocent på 24% har det været en udgift på €2,67 mio for klubben.
Den nye kontrakt vil dog ikke gå under The Beckham Law og klubben skal derfor betale 52% i skat. Hvis Di Maria skal have €3 mio efter skat, vil klubben derfor være nødsaget til at betale €6,25 mio. Det er altså en stigning på €3,58 mio eller 134% for at han kan tjene €1 mio mere om ugen!
Real Madrid har derfor ikke ønsket at forny hans kontrakt indtil i dag. Det er samtidig også grunden til at Ronaldo nok ikke lige får ny kontrakt foreløbig :D
I Catalonien betaler man endda en endnu højere skatteprocent, nemlig 56%. Det var samtidig grunden til at forhandlinger med Abidal tog så lang tid, da han tidligere havde været under The Beckham Law.
Spanien har tidligere været et fantastisk sted for udenlandske spillere grundet de favorable skatteregler, men det er langt fra tilfældet længere. Ændringen i The Beckham Law har betydet færre udenlandske spillere i de mindre klubber, da man ikke længere står stærkt ift. England, der har en marginalskat omkring 50%. Alle klubber har samtidig haft det svært efter den højeste skatteprocent er steget 7-procentpoint til 52%. Grundet lønninger aftales efter skat rammer det klubberne og ikke spillerne. Det har dog haft den konsekvens at mange spillere har været nødsaget til at gå ned i løn ved kontraktforhandlinger.
Håber det var forståeligt.
Mvh
Anders