Truppen 12/13

14 år 2 måneder siden #133 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Truppen 12/13
Benzema var efter min mening en af de få, der kunne være sin indsats bekendt. Om end i hvert fald sin arbejdsindsats. Ellers kan der ikke herske nogen tvivl om, at Frankrig - udover Holland - var turneringens største skuffelse.

Selv havde jeg store forventninger til Frankrig og ikke mindst Benzema, men de skuffede i den grad. Det er fint nok, at Blanc gerne vil spille som Spanien, men lidt mere selvanerkendelse havde pyntet gevaldigt.

Stakkels Deschamps siger jeg bare. Han kan starte med at sparke Evra, Ribéry og Nasri langt ud i Atlanterhavet. Samtidig skal han så håbe på, at Marvin Martin og/eller Ben Arfa løfter sit spil til uanede højder, medmindre Gourcuff finder sit niveau igen - og samtidig også løfter sit spil til hidtil udsete højder.

Frankrig mangler det bindeled mellem midtbane og angreb. Her har en ugidelig Nasri vist sig at være uduelig. De mangler så at sige deres egen Xavi - eller snarere en ny Zidane.

Benzema og Ménez kunne ikke løfte det hele, selvom de reelt set var de eneste som for alvor bidrog med noget. Paradoksalt nok når man tænker på, at Ménez har været lidt af en 'enfant terrible'.

Tilbage til tråden: Det rager mig i sidste hvordan Benzema præsterede for Frankrig, så længe han fortsætter hvor han slap for Real Madrid når sæsonen starter igen. Her kommer han trods alt tilbage til en træner med format og karakter. Også i den kommende sæson vil Benzema være en vital spiller for Real Madrid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

14 år 1 måned siden #134 af dumdidadum
Besvaret af dumdidadum på emne Truppen 12/13
Hvordan tror I det kommer til at se ud hvis Modric hentes til klubben?
Skubber han Özil på kanten, Di Maria på bænken og tager den offensive midt / hængende angriber plads som Özil før har haft? Skal han spille længere tilbage samme med Alonso? Vil han starte på bænken?

Der er jo en del muligheder, hvad tror I og hvad håber I? Dette kan jo meget vel være 2 forskellige svar :)

• Madridista-d-Corazón
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 måned siden #135 af Madridista-d-Corazón
Besvaret af Madridista-d-Corazón på emne Truppen 12/13
Først og fremmest vil jeg starte med at sige at jeg håber ikke at Modric er at finde i Madrid næste sæson.
Modric er slet ikke en type spiller som vi kan bruge medmindre der kommer taktiske ændringer hvilket jeg er ikke ser som værende muligt. Han kan på ingen måde varetage Xabi Alonsos arbejde på midtbane da han hverken besidder samme defensive kvaliteter eller evne til at bygge spille op helt fra bunden. Dertil skal det siges at Khedira nok ikke bliver taget ud af opstillingen til fordel for Modric da Mourinho har virket glad for den balance og stabilitet det har givet holdet.
At han så skulle overtage Ózils plads og rykke ham ud på højrekanten ville i mine øjne være den eneste realistiske løsning, men alle og enhver Real fan har i år måtte sande at Özil ikke har været i nærheden af at præstere lige så godt på kanten som centralt og derfor ville det være en skandale hvis Modric skulle overtage hans plads.
Sidste mulighed jeg kan få øje på er Modric som erstatning for Kaka, som jeg ville syntes være en pengespild uden lige. Kaka ligner en mand der ikke fortsætter i Real i næste sæson, men Morata er allerede rykket op og vi har stadig fremragende bredde spillere som Callejón og Granero siddende på bænken.

• Hansi
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 måned siden #136 af Hansi
Besvaret af Hansi på emne Truppen 12/13
Jeg tænker, at han kan komme til at indgå i et rotationsprincip, hvor han kan spille 2 forskellige positioner. Mod de små hold kan han spille ved siden af Xabi Alonso på midtbanen, for at få en mand mere til at låse modstanderens kompakte forsvar op.

Mod de helt svære modstandere, som fx Barcelona, kan han ligge på en fremskudt midtbaneposition, hvor Özil bliver skubbet ud på kanten. På den måde er det en lidt mere offensiv opstilling end med en triplete på midtbanen, som vi så nogle gange i sidste sæson, men dog arbejder Modric lidt mere defensivt end fx Özil ville gøre på den offensive midtbane.

14 år 1 måned siden #137 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Truppen 12/13
Målmænd:
Casillas, Adan

Forsvar:
Maicon, Arbeloa
Ramos, Albiol
Pepe, Varane
Marcelo, Coentrao

Midtbane:
Khedira, Granero
Alonso, Sahin

Özil, Kaka
Di Maria, Callejon
Ronaldo, Morata

Angriber:
Benzema, Higuain

Ber til guderne om, at vi ikke køber endnu en offensiv spiller. Khedira har spillet et fantastisk EM, så jeg er fortrøstningsfuld over, at vi i ham har en fantastisk midtbanespiller til næste sæson. Én ny højreback og det må være det.............................................................

No solo soy perfecto, también soy Madridista

14 år 1 måned siden #138 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Truppen 12/13
Men er det ikke det samme som at skrive, at Benzema skal spille en elendig sæson for os, fordi han havde et elendigt EM?

Jeg tror ikke Khedira kommer til at være meget anderledes for os i den kommende sæson. Han kommer måske til at score seks mål, men ellers ikke den store forskel fra tidligere sæsoner. Er jeg den eneste?

På samme måde tror jeg også at Benzema bliver bedre for Real Madrid i den kommende end han var i den forrige. Også selvom han spillede et dårligt EM, selvom han var Frankrigs måske bedste mand.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

14 år 1 måned siden #139 af El_Juan
Casillas, Adán, Jesús

Arbeloa, Lass/Maicon
Pepe, Varane
Sergio Ramos, Albiol
Marcelo, Coentrão

Khedira, Granero
Xabi Alonso, Sahin

Di María, Callejón
Özil, Modric
Cristiano Ronaldo, Morata

Benzema, Higuaín

Indkøbet af Modric er essentielt. Det er nødvendigt at slå fast, hvor vigtigt det er, at man får en spiller der kan finde løsningerne, når modstanderne kender holdets stil og i højere grad vil pakke sig, ikke mindst på Bernabeu.

Jeg synes efterhånden, at det ligner truppen. 23 mand stærk. Der er stadigvæk spørgsmålstegn ved Lass, Sahin og Kaká, men med Zlatan og Thiago Silvas skifte fra Milan til PSG, så tror jeg Milan vil gå efter Kaká.

Om Sahin bliver eller ej må tiden vise. Jeg håber han bliver, selvom han vil få hård konkurrence fra Khedira, Granero og Modric. Hvad Lass angår, så frygter jeg mere og mere, at han bliver et år mere og forlader klubben på en fri transfer næste sommer. Hvis han skifter, så tror jeg Real Madrid sætter trumf på og lukker handlen med Maicon.

Uanset hvad, så er jeg tilfreds. Antager vi, at Lass bliver og Carvajal har en fantastisk sæson i Leverkusen, så kan man allerede næste sommer hente ham hjem. Kommer Maicon, så kan han få et par år, inden man henter Carvajal hjem, hvis han vel at mærke gør det godt nok i Leverkusen.

Jeg synes i øvrigt det er værd at bemærke, at med Carvalho og Altintop - samt Kakás mulige afgang - og omvendt tilgangen af yngre spillere, så bliver gennemsnitsalderen endnu lavere. Man vil igen have et af de yngste hold, både i ligaen og i Champions League. På samtlige positioner er man fremtidssikret og det er måske kun på Xabi Alonsos position, at man så småt skal kigge sig om efter en arvtager, men det haster som end heller ikke mere.

I mine øjne, er dette det mest potente og talentfulde hold i europæisk topfodbold. Lig dertil, at man råder over en enorm talentmasse. Jeg er tilhænger af, at man har en trup på 22-23 mand, men kun ene og alene af den grund, at Castilla er rykket og Castilla-spillerne bliver udfordret på et højere niveau i den kommende sæson. Springet vil ikke være nær så stort, som hvis Castilla fortsat havde været i Segunda B.

Igen i år tegner det godt. Jeg håber og forventer vi i sidste sæson for alvor så indledningen på en æra og et dynasti.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

14 år 1 måned siden #140 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Truppen 12/13
Hvor er det smukt at vort trup er så forbandet perfekt. - man får sgu glædestårer.

Barcelona derimod er dybt på skideren, da de udelukkende har Mascherano som reserve der skal overtage hvis skader/karantæne rammer Busquet, Pique og Puyol. - altså 1(EN!) mand for 3 pladser!. - samtid er det heller ikke uden sidestykke at nævne at de for Alves vedkommende, tror på deres egen Fontas.

Køber Barcelona hverken noget midterforsvar, defensivt midtbane eller højreback, vil jeg læne mig tilfredsstillende.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

14 år 1 måned siden #141 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Truppen 12/13
Ja det må vel efterhånden være et faktum i spansk fodbold, som det har været i nogle år nu, at hvis Barcelona taber, svarer det til at Real Madrid vinder og omvendt.

Sådan tænker man normalt ikke, men når der ikke er anden modstand, kan man ikke undgå at se til konkurrentens side. Barcelona har ikke en chance næste sæson, hvis de ikke foretager sig noget mere i transfervinduet.

Jeg tror bestemt Real Madrid vinder ligaen igen i 2013.

Nogle der kender noget til Fabinho?

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

14 år 1 måned siden #142 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Truppen 12/13
El_Juan

&quot;Indkøbet af Modric er essentielt. Det er nødvendigt at slå fast, hvor vigtigt det er, at man får en spiller der kan finde løsningerne, når modstanderne kender holdets stil og i højere grad vil pakke sig, ikke mindst på Bernabeu.&quot;

Nu har du placeret Modric som &quot;reserve&quot; til Özil, men jeg går ikke ud fra at det er istedet for Özil, at han skal opfylde ovenstående? For i den rolle er assistkongen Özil vel den bedste til at finde løsningerne? Og Xabi er selvfølgelig også bedre i den tilbagetrukne playmaker rolle.

Istedet for Khedira ville han hjælpe på ovenstående, men jeg kan ikke se at det er nogen specielt vigtig tilføjelse hertil. Sahin eller Granero ville til en vis grad kunne det samme, selvom Modric selvfølgelig er bedre. Ligeledes ville en Yaya Toure i særdeleshed og til dels Javi Martinez gøre holdet markant stærkere, hvis det istedet var dem der erstattede Khedira. Men disse er desværre ikke realistiske transfers. Og Khedira selv har også potentialet til at gøre det endnu bedre end han allerede gør det.

Så jeg vil ikke kalde Modric for essentiel. Men jeg er stadig fuldstændig enig i at det vil være en rigtig god transfer. Modric er mere en luksus transfer og de er per definition ikke essentielle :)

Jeg er mere glad for Modric fordi han kan hjælpe os på flere måder. Især som en del af en 3 mandsmidtbane mod stærke hold. Midtbanen er nok holdets svageste led i disse kampe og Modric kunne være svaret på dette.

Som substitut for Özil kunne vi sikkert have fundet en offensiv spiller som ville levere flere mål og assists. Og som ville være en mere direkte trussel som Ronaldo, Özil eller Di Maria. Han vil dog stadig være en fremragende spiller i denne rolle, bare anderledes. Hvilket kan være særdeles positivt og give Mourinho endnu flere muligheder.

Han kan også gøre det som Sahin desværre ikke har formået. At dække os ind i tilfælde at at holdets vigtigste mand skulle blive skadet. Og det er selvfølgelig Xabi, hvor Modric er noget af det tætteste vi kan komme på en der kan udfylde det tomrum som Alonso ellers ville have efterladt.

Og som jeg allerede har nævnt vil han i nogle kampe være brugbar istedet for Khedira, når modstanderne pakker sig. Jeg vil dog ikke udelukke at han kan blive fast makker til Alonso, og så ville han være et essentielt køb, men det passer bare ikke så godt på de ideer som Mourinho tilsyneladende har.

Og så er Modric bare en så glimrende spiller, som det er næsten umuligt at sige nej til at få ham på holdet. Nu er Modric ikke helt på niveau med Xabi eller Xavi (endnu?), men nogle spillere siger man bare ikke nej til.

Og alt dette gør Modric til en glimrende transfer.

Jeg ser lidt Modric, som jeg også så Coentrao sidste år. Dyr og &quot;overflødig&quot;, men stadig en spiller som på rigtig mange måder kan forbedre holdet, og give os en fantastisk bredde. Coentrao har dog ikke helt levet op til mine høje forventninger, selvom han stadig gjorde det godt. Det var desuden ikke meget at Coentrao blev brugt i alternative roller sidst i sæsonen, og det kunne tænkes at Mourinho planlægger at bruge Modric, i nogle af de roller som det ellers så ud til at han ville forsøge at bruge Coentrao i.

Der er dog en forøget risiko med hans transfer, da hans rolle formentlig ikke er helt klart defineret. Altså at han ikke er tiltænkt en klar starter rolle, og derfor kan få svært ved at få sig ordentligt etableret, ligesom Coentrao delvist fik det. Men med Modric's kvaliteter er det ikke noget jeg er specielt urolig for. Bare noget man skal være opmærksom på, når det nu er det helt store checkhæfte, der skal findes frem.

14 år 1 måned siden #143 af El_Juan
#142: Raul 4 ever

At jeg har placeret ham der, skal du ikke tage bogstaveligt. Han kan benyttes både på den plads, på Xabis plads og ved siden af Xabi. Sågar på kanten til nøds, hvis det skal være, om end Özil vil være bedre der.

Der er mange muligheder. Ikke kun med Modric, men generelt i forhold til at rokere rundt. Truppen er bred og Mourinho kan ikke klage over manglende taktiske muligheder. Der er masser at skyde med.

Det, at man henter lige netop Modric, er som sådan ikke essentielt, men det er det, at man henter en spiller, der kan finde løsningerne, åbne tætpakkede modstandere op og se den afgørende aflevering, eftersom holdene i højere grad vil stille sig ned og forsvare på Bernabéu. Holdene har luret, hvor stærke Real Madrid er i omstillingsspillet, hvorfor Real Madrid formentlig - især på hjemmebane - vil opleve, at holdene stiller sig dybere for at dæmme op for dette og derfor man vil i højere grad skulle kunne dirke modstanderne op. Her har man reelt set kun Xabi Alonso og Özil og derfor er det essentielt, at man får en spiller af samme type. Modric er en spiller af denne type og det er essentielt, at få en spiller af hans type, som har de nævnte egenskaber. I den forstand mener jeg, at indkøbet af Modric er essentielt. Jeg håber du kan følge mig.

I min optik var købet af Coentrão ligeledes en nødvendighed, eftersom holdet manglede noget i de kampe, hvor Marcelo ikke var til rådighed. Nu har man et stærkt alternativ i Coentrão, der sågar er blevet foretrukket i de store kampe. Dyr og overflødig? Det mener jeg bestemt ikke, at man kan betegne nogen af dem. Det er ikke fordi vi har hentet Carroll og Henderson for 55 mio. £. Man forbedrer netop holdet og bredden på holdet.

• McMadsen
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 måned siden #144 af McMadsen
Besvaret af McMadsen på emne Truppen 12/13
Mit bud på en drømme trup ( Rimelig realistisk :-) )

Casillas, Adán, Jesús

Forsvare:
Arbeloa, Danilo
Pepe, Sergio Ramos, D. Agger, Varane
Marcelo, Coentrão

Midtbane;
Xabi Alonso, Lampard, Khedira, Granero, Sahin

Off. midtbaner:
C. Ronaldo, Özil, Di María, Ganso(evt. Modric), Callejón

Angribere:
Benzema, Higuaín

Ind: Danilo, D. Agger, Lampard, Ganso(evt. Modric)
Ud: Carvalho, Albiol, Diarra, Kaka

Begrundelser:
Danilo: Er en ung og meget lovende spiller, som har sin helt store styrke i det offensive. Vil være glimrende alternativ til Arbeloa til de kampe hvor vi vil være det dominerende hold. Arbeloa vil kunne tage de svære kampe, hvor hans rutine og måske lidt bedre defensive kvaliteter vil være at forestrække.

D. Agger: Kan måske lokkes væk fra Liverpool, hvis han ser bedre muligheder for at vinde store titler. Han er blandt de bedste forsvarsspillere i verden i det opbyggende spil og har gang på gang vist han defensive kvaliteter. Hans skadeshisterorik bekymre mig ikke så meget, da der vil være mulighed for mange hvil grundet gode alternativer og en mindre fysisk liga.

Lampard: Hans alder tæller selvfølgelig ned, men igen samme begrundelse som Agger ( liga / alternativer ). Jeg mener at både kan bruges istedet for Khedira og Alonso. Han er en rigtig god 2 vejs spiller. Han har selvfølgelig ikke helt de samme defensive kvaliteter, som Khedira, men har et stort løbe pensom og er langt bedre offensivt end Khedira (ikke at Khedira er dårlig). Lampard vil mod &quot;svage&quot; modstandere give vores hold nogle gode dybde løb, målgivende afleveringer og ikke mindst være målfarlig selv. Jeg mener også sagtens han kan gå ind og erstatte/aflaste Alonso. Alt sammen kvaliteter, som er vi mangler i Madrid og ja jeg har ikke et yngre alternativ, som nærmer sig samme kvaliteter plus han tilfører rutine.

Ganso/Modric: Ja det ligner jo at Modric kommer, så jeg vil i stedet, så jeg vil ikke komme med det store om Ganso. Jeg tror alle vi kender hans kvaliteter og jeg beundre det talent han tydeligvis besidder. Han har selv udtrykt ønske om at blive solgt, så det burde ikke være helt umuligt at lokke ham til Madrid.

Ja måske ikke det letteste at lokke dem alle til madrid, men jeg mener bestemt ikke at det er umuligt. Den eneste som ikke rigtig har været rygte til madrid er vel Lampard.

DEN KOMPLETTE TRUP ifølge mig.

Leveret af Kunena Forum