Rygtebørsen XVIII
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Ikke fordi Arbeloa er dårlig, for det er han ikke (!!!!), men fordi der mangler et alternativ til den plads.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Der var formentlig allerede aftalt en købspris, men du skal ikke komme og bilde mig ind, at Tottenham ikke har presset citronen i en grad, så Real Madrid i sidste time har betalt lidt ekstra. Igen bliver jeg nødt til at fremhæve timingen for offentliggørelsen af denne handel. Det er bemærkelsesværdigt. Det faldt altså endelig på plads henover natten efter et nederlag til Getafe. Det er ikke tilfældigt.
Det vil sige 35 mio. € i alt, mens andre melder om en pris på 29,3 mio. £ - eller godt 37 mio. € - og Sky Sports melder om helt op til 33 mio. £, så i sidste ende er vi nok nærmere de 40. I bund og grund er det underordnet. Levy har stået fast og han har gjort en god aftale, der samtidig indebærer et tæt samarbejde mellem de to klubber, som i den grad vil komme Tottenham til gode. Tottenham har søgt et partnerskab med en spansk klub og man finder vel ikke en bedre klub til en sådan partneraftale, end verdens mægtigste fodboldklub.
Levy ønskede ikke at sælge sidste sommer. Eller rettere sagt, så ønskede han og Tottenham ikke at sælge til en rivaliserende klub, hvorfor prisskiltet blev sat til 60 millioner £. Samtidig lovede de, at Modric kunne skifte denne sommer hvis det rette bud kom. Det rette bud kom altså og alt i alt har Tottenham gjort en rigtig god handel.
#344: Siempre Madrid
Det vil jeg se før jeg tror det! Jeg håber på en aftale i sidste time, men jeg ser det kun ske, hvis Lass bliver solgt inden - og det tror jeg efterhånden ikke længere på.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
I denne uge siger vi så farvel til Carvalho og Kaká, mens dark horse (intet racistisk ment i det!) er Lass og jeg tror sagtens, at du kan have ret i, at en eventuel tilgang af Maicon er betinget af et farvel til franskmanden.
Der er ingen tvivl om, at Mourinho har haft en finger med i spillet her. Vi så det i forhold til Sahin. Mou ønskede, at han skulle fortsætte i Premier League, hvor tempoet er højere og det er mere fysisk betonet end i Spanien og vi ved, at han ønsker et dynamisk hold der spiller i et højt tempo. Derfor er det ikke tilfældigt, at man sender Sahin til Premier League og i øvrigt henter Modric til fra en Premier League-klub.
Spændende bliver det, om man i fremtiden vil lade nogle af de yngre spillere få chancen på et lejeophold i en klub som Tottenham, eller om man indgå flere handler som Van der Vaart-handlen. For den sags skyld, om Bale - eller måske Kyle Walker - på sigt kunne være et emne i Real Madrid og man med denne aftale sikrer sig en form for forkøbsret på ham.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Modric Parker
Lennon VdV Bale
Adebayor
Måske har vi allerede nu en erstatning for Alonso i fremtiden, i Luka Modric.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Lass er først og fremmest i truppen som backup til Arbeloa. Udover det, er det blot en "bonus", at han er alsidig og kan benyttes på flere pladser, både centralt på midtbanen og som back.
Real Madrid skal ikke hente en ny midtbanespiller hvis Lass bliver solgt, men en ny back, for det er der Lass først og fremmest er tiltænkt. Den eneste grund til, at han er blevet brugt på midtbanen i de første kampe - og grunden til han i det hele taget er blevet brugt - er at han er i bedre form end hovedparten af de andre spillere, heriblandt selvfølgelig først og fremmest Khedira.
Real Madrid har i øvrigt hentet den midtbanespiller der er brug for i form af Modric. Der er ikke brug for yderligere en. Dermed råder man over fire spillere til de to pladser. Xabi Alonso, Khedira, Modric og Granero - og til nøds Lass hvis han bliver - eller Castilla-spillere, hvis der bliver brugt for det.
Det var ikke kun "ofte" man så Modric spille ved siden af Scott Parker for Tottenham. Det var hans primære position og på deres bedste dage dannede de en formidabel duo på Tottenhams centrale midtbane. Modric er ikke en offensiv midtbanespiller eller en typisk 10'er i den forstand, selvom han sagtens kan udfylde den rolle og han vil selvfølgelig også blive et supplement til Özil.
"Måske har vi allerede nu en erstatning for Alonso i fremtiden, i Luka Modric."
Nej, men det har man i Nuri Sahin, som fortsat er Real Madrid-spiller. Han er trods alt kun udlejet til Liverpool, der ikke har en købsoption på ham. Modric skal ikke ses som en decideret fremtidig erstatning for Xabi Alonso.
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
<font color=7A0000>*INDLÆG ER SLETTET AF BRUGER ELLER ADMIN
</font>
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
For Real Madrids synspunkt, så er han en glimrende (marginal) spiller at have i truppen, men for El Pirata må der vel snart være ønske om mere spilletid, og det kunne sagtens blive en realitet i fx Arsenal, Tottenham kunne også være spændende, hvis Moutinho skiftet skulle glippe - og det virker måske ikke helt urealistisk med vores nye 'partnerskab'.
Tag ikke fejl jeg er vild med Granero, og ønsker ham kun det bedste!
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Det er nok enten Kaká eller Granero, ligesom det er Lass eller en ny højre back.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Spørgsmålet er, om Debuchy-rygtet mest skal ses for at presse Inter i forhold til Maicon, eller om det er et helt seriøst rygte. Jeg tror Maicon er et emne i Madrid, men det virker ikke som lette forhandlinger.
Det er interessant om Debuchy for alvor har niveauet til Madrid, men han uanset hvad, vil han være et langt bedre supplement end Lass. Debuchys evner frem i banen giver langt bedre modspil til Arbeloas defensive dyder, og den duo vil give Mou et ekstra aspekt.
Debuchy kan eftersigende også benyttes på midtbanen. Hvilket blot vil frigøre Lass i endnu højere grad.
Jeg tror ligeledes fortsat, at Maicon er et emne, men som jeg ser det, så afhænger det stadig meget af, om Lass bliver eller ej. Ligeledes kan det måske også godt hænge sammen med Granero og/eller Kakás fremtid. Vi må se hvad der sker frem til natten til lørdag.