Om Vores Rivaler IX

6 måneder 2 uger siden #10513 af GuldsmedeN
Besvaret af GuldsmedeN på emne Om Vores Rivaler IX
Ja, er du vimmersvej en synkende skude Xavi skal redde nu. Galt eller genialt - men gøjst sandsynligt galt og endnu en dårlig beslutning med dårlig timing.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 måneder 2 uger siden #10514 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Om Vores Rivaler IX

GuldsmedeN post=143447 skrev: Ja, er du vimmersvej en synkende skude Xavi skal redde nu. Galt eller genialt - men gøjst sandsynligt galt og endnu en dårlig beslutning med dårlig timing.

​De skal nok overleve i La Liga, så galt er det heller ikke.

6 måneder 2 uger siden #10515 af Kratmus
Besvaret af Kratmus på emne Om Vores Rivaler IX

madrid2000 post=143448 skrev:

GuldsmedeN post=143447 skrev: Ja, er du vimmersvej en synkende skude Xavi skal redde nu. Galt eller genialt - men gøjst sandsynligt galt og endnu en dårlig beslutning med dårlig timing.

Barca skal da nok ende i top 3 igen i år.

Men det er nu også sjovt at lege med tanken - hvad nu hvis? Sidst de endte uden for top 3 var i 2002-03 med Real Sociadad på andenplads. Deportiva La Coruna kom på tredjeplads (de roder nu rundt i Spaniens tredje bedste række - det kan gå stærkt!!!). Barca endte på sjettepladsen. En sjetteplads vil række til kvalifikation til den europæiske "træningsturnering" (Conference League), hvor de så vil kunne konkurrere med FCK og andre middelmådige hold. Så på en måde kan Barca da også ende i tredjebedste række, men bare i Europa. Det vil nu også give dem mulighed for at udvikle på deres yngste talenter, da de næppe vil gå hårdhændet efter at vinde :)

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

6 måneder 2 uger siden #10516 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Om Vores Rivaler IX

Kratmus post=143451 skrev:

Men det er nu også sjovt at lege med tanken - hvad nu hvis? Sidst de endte uden for top 3 var i 2002-03 med Real Sociadad på andenplads. Deportiva La Coruna kom på tredjeplads (de roder nu rundt i Spaniens tredje bedste række - det kan gå stærkt!!!). Barca endte på sjettepladsen. En sjetteplads vil række til kvalifikation til den europæiske "træningsturnering" (Conference League), hvor de så vil kunne konkurrere med FCK og andre middelmådige hold. Så på en måde kan Barca da også ende i tredjebedste række, men bare i Europa. Det vil nu også give dem mulighed for at udvikle på deres yngste talenter, da de næppe vil gå hårdhændet efter at vinde :)

​Ren nysgerrighed: Hvordan sonderer du dig frem til, at “Barca nok skal ende i top 3 igen i år”?

Jeg tænker på de mere interessante mellemregninger i dit postulat. 

6 måneder 1 uge siden #10517 af Thomaskjensen
Besvaret af Thomaskjensen på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg er vel også en af dem der mener at Barca nok skal komme op i top 3 (eller måske mere realistisk 4).
De er bare 10 fra 3 pladsen.

Kigger vi på tabellen fra i år og sidste år så har Real Sociedad 28 point efter bare 13 kampe, sidste år fik de "bare" 62 point, de har tabt 1 kamp i år og spillet 4 uafgjort, så de er inde i en god stime, men jeg tror helt enkelt at de kan holde det nivå frem til sommer for så vinde de LaLiga.

Sevilla, med 27 point i år efter 12 kampe mod 77 sidste år bliver en helt anden opgave, og nok derfor jeg ikke stiller mig skråsikker på om Barca kommer i top 3, de tabte bare 9 kampe sidste år, hvilket jeg også tror Barca kommer at gøre i år, så der bliver hård kamp om 3 pladsen.

Skal de komme op på en 3 plads skal Barca have styr på alle deres skader, og det er jeg ret sikker på at Xavi ikke kommer at løse da mange skader, dårligt spild og en relativ tynd trup lægger pres på alle så spillerne kommer tilbage lidt for tidligt og bliver skadet igen. Derfor bliver jeg ikke overrasket om de slutter på en 6 plads, trods de har spillerne til top 2.

6 måneder 1 uge siden #10518 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
@Thomas

I sidste sæson spillede Messi stadig i klubben. Han var rigtig god i foråret.

Jeg ved ikke med Sevilla, men Real Sociedad virker til at være stærkere i år. De to klubber vil i hvert fald gøre alt for at komme i top 4, og de er jo langt foran Barca nu. Barcas nedgang skyldes også skader, men det er ikke givet, at spillere der hele tiden bliver skadet pludselig bliver skadesfri (som vi kender fra Bale og Hazard).

6 måneder 1 uge siden #10519 af Kratmus

Daniel post=143452 skrev:

Kratmus post=143451 skrev:

​Ren nysgerrighed: Hvordan sonderer du dig frem til, at “Barca nok skal ende i top 3 igen i år”?

Jeg tænker på de mere interessante mellemregninger i dit postulat. 

Primært, fordi Martin Braithwaite er på vej tilbage fra skade som en ny spiller (Håber ikke, der går José Callejon i den).

Nej. Mere seriøst, så bygger ovenstående postulat på en række andre postulater (det er ligesom hele præmissen på et forum - jeg har ikke tænkt mig, at lave statistiske analyser over x og y ;) ) Men jeg er af den overbevisning, at Messi udover at være en gudsbenådet fodboldspiller, også har været en hæmsko for resten af holdet. Alt spillet kørte i sin tid igennem ham. Holdet er nu uden det skæve hierarki med én overherre og 10 undersåtter, så nu kan nogle af de andre spilleres kvaliteter indfries. Det tager lidt tid at vænne sig til det nye spil(ligesom efter salget af CR7), som har haft indvirkning på deres sløve sæsonstart. Så jeg forventer at se nogle af de andre spillere blomstre. Måske kan Dembele endelig få gang i karrieren efter sin skade.

Men vigtigst af alt, så er de kommet af med Koeman. Han kunne være tredje hjul i dum og dummere som den "dummeste". Pressekonferencer med Koeman har været i top 3 over ugens skøreste klip i TV. Nok er Xavi træls at høre på, men han fremstår fodboldintelligent i en anden verden sammenlignet med Koeman. Jeg håber, at jeg tager fejl, men jeg har faktisk en lille frygt for, at han (sammen med en Iniesta-type som assistent-træner) netop har det, der kan føre til endnu en storhedsperiode for Barca.

Anyway, jeg er ret overbevist om, at Barca ender i top 3, måske kan enten Sociedad eller Sevilla snige sig forbi, men mindst ét af de to hold snubler midtvejs. Og 1. og 2. ender i Madrid.

Jeg ved ikke rigtigt, om du blev meget klogere af mine skriblerier, men det er nogle af mine umiddelbare overvejelser. Derudover siger min mavefornemmelse, at Barca nok skal ende i top 3 (Som du kan høre, så "lytter jeg til mine tarme" i livets store beslutninger, så jeg ved ikke, hvor meget du skal lægge i mine overvejelser ;) )

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

6 måneder 1 uge siden #10520 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Om Vores Rivaler IX
Det er svaert allerede at definere Barca's season, jeg er dog helt enig i at det absolut bedste der kunne ske for dem var at komme af med Koeman, for med ham ved roret havde de ingen chance for en top 6 placering (en skaendsel for fodbolden!).

Det bliver spaenede at se om Xavi forsoeger at tvinge det flydende "flotte" Tiki-FuckMig fodbold ned over denne skaeve og oedelagte trup eller om han vaelger den kloge vej ud og fokusere paa at stabilisere defensiven og organisationen og dermed faar en season lidt ala Zidane sidste aar, hvor defensiven er i fokus og pointene kommer i hus. (Tror personligt den sidste loesning er det klogeste paa den korte bane, men tvivler paa Xavi vaelger den vej)

Ifht Sevilla og Sociedad, saa skal der naturligvis vaere nogen der udfordre dem hvis de skal ud af top 3-4 placeringerne, MEN jeg synes vi har set dette scenarie foer, og begge klubber har tidligere vist at de mangler bredden i truppen til at kunne forsaette paa dette niveau over en hel season, saa med Madrid oejne ser jeg ikke dem som trusler paa den lange bane (saa laenge Madrid forstaetter med at hente point som de goer nu).

Isaer i Sevilla's tilfaelde er det ogsaa vigtigt at understrege at deres modstandere indtil videre har heddet: Celta, Mallorca, Espanyol, Valencia, Elche, Getafe, Granada. I kan jo selv lige tjekke hvor de ligger i tabellen ;-)

Og i Europa har de heller ikke moedt naevnvaerdig modstand, saa efter min mening har de haft hvad man kan kalde et ekstremt nemt program i deres foerste 3 maaneder af seasonen, hvilket saa ogsaa betyder at der venter nogle mere komplicerede opgoer fremover.

Donde está la biblioteca?

6 måneder 1 uge siden #10521 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Om Vores Rivaler IX
Xavi har åbent været ude at sige, at der skal indføres meget strammere regler på holdet (herunder træning, restitution, kost osv.). Jeg tror helt bestemt at der er noget Barcelona har manglet; Intern struktur. Aguero sagde det selv meget godt da han ankom. Han var overrasket over hvor lidt der blev trænet og styrketrænet, i sammenligning med City.

Spillermaterialet er isoleret set til top 3. 
Jeg tror at Xavi med sin spilintelligens, erfaring og good will i klubben og hos fansene, bliver en succes.
Der er for mig for mange ubekendte til at give et kvalificeret gæt på hvorvidt de ender i top 4. Mavefornemmelsen siger 4. eller 5. plads.

6 måneder 1 uge siden #10522 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Om Vores Rivaler IX
Ved godt at det ikke er vores rivaler. Men der angiveligt en politi sag igang hos PSG’s dame hold. En af spillerne (Diallo) skulle have hyret to mand til at overfalde (Harmori) med slag i ansigt og ben for at fjerne en direkte konkurrent på samme plads på banen. WHAT THE FUCK MAN

6 måneder 1 uge siden #10523 af Kratmus

Dybbøl post=143460 skrev: Ved godt at det ikke er vores rivaler. Men der angiveligt en politi sag igang hos PSG’s dame hold. En af spillerne (Diallo) skulle have hyret to mand til at overfalde (Harmori) med slag i ansigt og ben for at fjerne en direkte konkurrent på samme plads på banen. WHAT THE FUCK MAN

Det er jo absurd! 

Sidste redigering: 6 måneder 1 uge siden ved Kratmus.

6 måneder 1 uge siden #10524 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg skal love for at Barca opruster. Dani Alves på vej tilbage. Av av av.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.