Om Vores Rivaler IX

• Sir
  • Gæst
  • Gæst
10 år 4 måneder siden #1213 af Sir
Besvaret af Sir på emne Om Vores Rivaler IX
@Gåser

RM var rigtig godt kørende i første halvsæson, men det udmøntede sig immervæk ikke i en - i bedste fald - større føring end 4 point i december. At vinde et mesterskab er bekendt ikke kun et spørgsmål om egen styrke, men også konkurrenternes (godt nok med modsat fortegn (alle er dårlige), men bare tag et kig mod indeværende PL-sæson).
Barca blev netop ikke i deres krise - hvis de gjorde, så ville man kunne begynde at snakke om et smidt mesterskab, hvis RM alligevel havde endt 2'er. Så havde mesterskabet jo netop været up for grabs. Men RM kan ikke klandres for (eller beskyldes for at smide et mesterskab), at Barca fandt deres gode form under sidste forår. Det er lige præcis - igen - et argument for at mesterskabet ikke blev smidt: modstanderen gjorde det rigtig godt.

De latterlige pointtab var mod sidste sæsons 3'er, 4'er, 6'er og 7'er - jeg vil ikke ind i en diskussion omkring hver enkelt kamp, men nogen gange skal modstandernes niveau også blot anerkendes. Det understreger efter min mening blot det vilde i at mene, man har et mesterskab, når man mangler sådanne modstandere. Igen, så er der bare virkelig mange mandskaber, der hver eneste sæson smider trofæer væk, hvis det her er billedet på et 'smidt mesterskab': smide en 4-points føring fra december ved latterlige pointtab mod topholdene.

Vi ser muligvis helt forskelligt på udtrykket, men der bliver smidt sæsoner til højre og venstre så.
Sidste redigering: 10 år 4 måneder siden ved Sir.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 4 måneder siden #1214 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX

Tore Hansen skrev: Rolig nu. Vi har et godt hold som også kan spille med om mesterskabet. Bare ikke de seneste år. Vi bliver jo ikke et hold ligesom Liverpool fordi vi ikke spiller godt. Men vil skal fandme lige løfte niveauet for at spille med mod de helt store hold.

Det er faktisk præcis den måde, man bliver ligesom Liverpool.

• Kroosen
  • Gæst
  • Gæst
10 år 4 måneder siden #1215 af Kroosen
Besvaret af Kroosen på emne Om Vores Rivaler IX

ElMadrid skrev:

Kimbo skrev: Dommeren er direkte pinligt, stanger kort ud til højre og venstre, forkert dømt straffe osv.
Han er dog lige ringe begge veje

Hvorfor har jeg dig mistænkt for at være barcafan siden din ankomst..tjo din sidste indlæg afkræfter i hvertfald ikke min påstand. Dommeren dømmer en straffe, som ikke var der og undlader at smide en mand ud - begge meget afgørende for kampen og begge til fordel for Barca og så snakker du om..lige ringe begge veje!

www.bold.dk/snak/index.php?action=userprofil&id=123813

Det kan selvfølgelig sagtens være et tilfælde.

10 år 4 måneder siden #1216 af Gåser
Besvaret af Gåser på emne Om Vores Rivaler IX

Sir skrev: @Gåser

RM var rigtig godt kørende i første halvsæson, men det udmøntede sig immervæk ikke i en - i bedste fald - større føring end 4 point i december. At vinde et mesterskab er bekendt ikke kun et spørgsmål om egen styrke, men også konkurrenternes (godt nok med modsat fortegn (alle er dårlige), men bare tag et kig mod indeværende PL-sæson).
Barca blev netop ikke i deres krise - hvis de gjorde, så ville man kunne begynde at snakke om et smidt mesterskab, hvis RM alligevel havde endt 2'er. Så havde mesterskabet jo netop været up for grabs. Men RM kan ikke klandres for (eller beskyldes for at smide et mesterskab), at Barca fandt deres gode form under sidste forår. Det er lige præcis - igen - et argument for at mesterskabet ikke blev smidt: modstanderen gjorde det rigtig godt.

De latterlige pointtab var mod sidste sæsons 3'er, 4'er, 6'er og 7'er - jeg vil ikke ind i en diskussion omkring hver enkelt kamp, men nogen gange skal modstandernes niveau også blot anerkendes. Det understreger efter min mening blot det vilde i at mene, man har et mesterskab, når man mangler sådanne modstandere. Igen, så er der bare virkelig mange mandskaber, der hver eneste sæson smider trofæer væk, hvis det her er billedet på et 'smidt mesterskab': smide en 4-points føring fra december ved latterlige pointtab mod topholdene.

Vi ser muligvis helt forskelligt på udtrykket, men der bliver smidt sæsoner til højre og venstre så.

Hvis ikke du vil ind i en diskussion om hver enkelt kamp, så vil jeg stoppe her, fordi min pointe bunder meget i de enkelte kampe, hvor vi ikke mestrer at fastholde føringer mod bl.a. Valencia og Villarreal. Det var kampe, som vi burde have vundet.

Samtidig tror jeg også, at vi ser forskelligt på det. I min optik havde vi mesterskabet i vores hule hånd midtvejs, men vi smed så meget momentum mm. i nederlaget til især Valencia, men også afklapsningen mod Atletico.

10 år 4 måneder siden #1217 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX

Gåser skrev:

Sir skrev: @Gåser

Hvis ikke du vil ind i en diskussion om hver enkelt kamp, så vil jeg stoppe her, fordi min pointe bunder meget i de enkelte kampe, hvor vi ikke mestrer at fastholde føringer mod bl.a. Valencia og Villarreal. Det var kampe, som vi burde have vundet.

Samtidig tror jeg også, at vi ser forskelligt på det. I min optik havde vi mesterskabet i vores hule hånd midtvejs, men vi smed så meget momentum mm. i nederlaget til især Valencia, men også afklapsningen mod Atletico.

Var vi ikke kun 4 point foran før mødet med Valencia? Nuvel, så havde vi momentum, men at sige vi tabte mesterskabet medio januar er vel lige farvet nok til min smag ihvertfald.
Vi kan hurtigt blive enige om, at vi var bedst imod Barcelona over 2 kampe, men langtfra bedst imod Atletico over 2 kampe. Er glasset helt fyldt eller halvt tomt, man vælger egentlig selv.
Hvis det gør dig gladere at sige vi smed mesterskabet, så er det da den forklaring du skal bruge :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

10 år 4 måneder siden #1218 af ElMadrid
Besvaret af ElMadrid på emne Om Vores Rivaler IX

Kroosen skrev:

ElMadrid skrev:

Kimbo skrev: Dommeren er direkte pinligt, stanger kort ud til højre og venstre, forkert dømt straffe osv.

Hvorfor har jeg dig mistænkt for at være barcafan siden din ankomst..tjo din sidste indlæg afkræfter i hvertfald ikke min påstand. Dommeren dømmer en straffe, som ikke var der og undlader at smide en mand ud - begge meget afgørende for kampen og begge til fordel for Barca og så snakker du om..lige ringe begge veje!

www.bold.dk/snak/index.php?action=userprofil&id=123813

Det kan selvfølgelig sagtens være et tilfælde.

Dejligt sejr men trods neymar to mål er jeg evig træt af hans overlegenhed og tage alt for let på tingene. Idioten afleverer alt for sløv og afslutter som en skovl nogle gange eller egoist glemmer at se en fri mand.
Messi var til gengæld fantastisk. Dejligt at turan får scoret sammen med munir så det ikke kun er msn

Der er nu ikke så meget at rafle om herfra efter blot at have læst et af hans indlæg. Jeg havde også lagt mærke til det fra hans første færd, hvor han simpelthen svinede Ronaldo ved mindste lejlighed og roste Messi konstant. Jeg fatter simpelthen ikke. hvad det er man får ud af det her. Så bekend dog kulør. Alle må jeg gerne være her.

10 år 4 måneder siden #1219 af ElMadrid
Besvaret af ElMadrid på emne Om Vores Rivaler IX

Kimbo skrev:

ElMadrid skrev:

Ah ja det rigtigt, man skal passe på hvad man skriver herinde, man bliver hurtigt stemplet som Barcelona fan hvis man evner blot en smule objektivitet.
Jeg mente såmænd bare at dommeren er ringe overfor begge hold, det kan der vidst ikke være noget at rafle om, eller?
Naturligvis har de største kendelser gået Barcelona's vej

Jeg stempler dig ikke. Du klarer det godt nok selv (Fra bold.dk):

Synes også at barca spillede en okay kamp. Gode takter over hele linjen og er ikke enig at Messi spillede en dårlig kamp. Han skabte en del chancer.
Dejligt resultat. Det ser fornuftigt ud. Vejen til cl finalen er stadig lang og det afhænger også hvem vi trækker. Trækker man Bayern bliver det sgu farligt

Når du skriver lige ringe begge veje, så er det klart at jeg synes at du tager fejl. Mig bekendt gik de fleste store kendelser Barca's vej. Men nok om det. Vi ser åbenlyst forskelligt på det.
Sidste redigering: 10 år 4 måneder siden ved ElMadrid.

• Sir
  • Gæst
  • Gæst
10 år 4 måneder siden #1220 af Sir
Besvaret af Sir på emne Om Vores Rivaler IX
@Gåser
Grunden til jeg ikke vil snakke enkelte kampe er mere, at det hurtigt bliver en endeløs diskussion. For et hvert hold - mestre, andenpladser eller noget tredje - vil der gælde, at der er mere og mindre fortjente sejre igennem en sæson.

Men ja, vi ser nok bare forskelligt på, hvad et smidt mesterskab er. Ligemeget hvor godt kørende man er, ligemeget hvor ringe ens nærmeste konkurrenters form er, så er man ikke tæt på at vinde et mesterskab med en 4-points føring i december.

10 år 4 måneder siden #1221 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Om Vores Rivaler IX

ElMadrid skrev:

Kimbo skrev:

ElMadrid skrev:

Ah ja det rigtigt, man skal passe på hvad man skriver herinde, man bliver hurtigt stemplet som Barcelona fan hvis man evner blot en smule objektivitet.
Jeg mente såmænd bare at dommeren er ringe overfor begge hold, det kan der vidst ikke være noget at rafle om, eller?
Naturligvis har de største kendelser gået Barcelona's vej

Jeg stempler dig ikke. Du klarer det godt nok selv (Fra bold.dk):

Synes også at barca spillede en okay kamp. Gode takter over hele linjen og er ikke enig at Messi spillede en dårlig kamp. Han skabte en del chancer.
Dejligt resultat. Det ser fornuftigt ud. Vejen til cl finalen er stadig lang og det afhænger også hvem vi trækker. Trækker man Bayern bliver det sgu farligt

Når du skriver lige ringe begge veje, så er det klart at jeg synes at du tager fejl. Mig bekendt gik de fleste store kendelser Barca's vej. Men nok om det. Vi ser åbenlyst forskelligt på det.

Jeg har så ikke en bruger på bold.dk, jeg blev blokkeret for LÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆNGE siden fordi jeg gik for aggressivt ind i en Brøndby debat. Og jeg hed noget med MattiasJonson dengang, jeg læser med nu men debatterer sku ikke da det forum er hæsligt.
Men kan godt se at heksejagten er sat igang, siger man det mindste negative om Real Madrid så må man selvfølgelig være Barcelona fan.
Jeg vil da ikke lægge skjul på at jeg synes Messi er en fantastisk fodboldspiller bare fordi han spiller for vores rivaler ? Jeg synes også Müller er i særklasse men det er måske ok fordi han spiller i en anden liga, eller ?
Jeg er da langt fra den eneste der har øjne i hovedet på dette forum og som kan se at Ronaldo er gået ufatteligt meget ned i niveau, hvorfor må man ikke nævne det ?
Jeg er i øvrigt også ret vild med Griezmann, er det også ilde set her på forummet ?
Sidste redigering: 10 år 4 måneder siden ved Kimbo.

• Tore Hansen
  • Gæst
  • Gæst
10 år 4 måneder siden #1222 af Tore Hansen
Besvaret af Tore Hansen på emne Om Vores Rivaler IX
Det bliver squ ikke sjovt hvis vi taber mod Barca. Så skal vil høre på alle barcafansene og alle de satans klamme Barcelona fans kommentatorere gå at ævle om alle mulige irriterende kommentarer om
"dårlige" Real Madrid. Men hvis vi så vinder så bliver det squ sjovt.

10 år 4 måneder siden #1223 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om Vores Rivaler IX

Tore Hansen skrev: Det bliver squ ikke sjovt hvis vi taber mod Barca. Så skal vil høre på alle barcafansene og alle de satans klamme Barcelona fans kommentatorere gå at ævle om alle mulige irriterende kommentarer om
"dårlige" Real Madrid. Men hvis vi så vinder så bliver det squ sjovt.

Og hvordan er det anderledes i forhold til nu? Real Madrid er gigantiske underdogs i den kamp. Mere end vi har været i flere år. Det kan sagtens være vores fordel. Vi har alt at vinde og meget lidt at tabe - sportsverdenen har allerede afskrevet os fra noget som helst. Det behøver absolut ikke være en dårlig ting, at vi er underdogs.

"Maybe they hate me because I'm too good."

• Tore Hansen
  • Gæst
  • Gæst
10 år 4 måneder siden #1224 af Tore Hansen
Besvaret af Tore Hansen på emne Om Vores Rivaler IX
Hvornår har jeg nogensinde skrevet vi er underdogs. Men du har ret i at der er alt og vinde og meget lidt at tabe.

Leveret af Kunena Forum