Om Vores Rivaler IX

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 8 måneder siden #12277 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om Vores Rivaler IX
Der skal kigges meget kritisk på vores trup hvis vi skal gøre os nogle forhåbninger om flere titler i denne sæson.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #12278 af JesperThomsen
Besvaret af JesperThomsen på emne Om Vores Rivaler IX
Real Madrid 1-1 Osasuna (rødt efter 78)

Osasuna 1-2 Barcelona (rødt efter 31)

så det så det :(​

3 år 8 måneder siden #12279 af Madrid1998
Besvaret af Madrid1998 på emne Om Vores Rivaler IX
Barca gør det så godt må man sige. Vi bliver til gengæld spillet ud af banen mod samtlig hold udover Celtic og Elche. Selv når vi vinder har vi ikke fuld kontrol. Vi har intet system, der er ikke nogen plan a eller noget som helst. Vi lever på individuel klasse og Ancelottis mandskabspleje/pep talk.

Vi har ikke haft et system siden Mourinho, og det går i chl, men det nok derfor vi aldrig vinder ligaen, medmindre Barca giver os den som sidste år.

Vi har Altså en bedre start ellevere end Barca, men de formår stadig alligevel altid at kontrollere kampen mod de små hold, og taber kun point på tilfældigheder, mens det omvendt med os der vinder på tilfældigheder.

Havde vi haft rødt mod Osasuna, havde kampen endt 2-0 eller 3-1.

Det er pisse frustrerende, og har svært ved at se os vinde ligaen i år.

Vores eneste svære udekamp har været Atlético, og vi mangler Valencia, Sevilla, Bilbao, Sociedad, Barcelona, Villarreal og Betis, mens Barca har vundet ude mod halvdelen af ovennævnte og kun tabt point mod os.
Sidste redigering: 3 år 8 måneder siden ved Madrid1998.
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE, JesperThomsen

3 år 8 måneder siden #12280 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IX
​Skal vi ikke liiiige slappe af trods alt? :D Vi er inde i en dårlig periode, hvor vi også er ramt af et tæt kampprogram og småskader til mange spillere. Det skal selvfølgelig kritiseres. Sådan er det i Real Madrid... men tænk nu lige en måned tilbage og hvor overlegne vi var i alt vi foretog også på det tidspunkt. Der er ingen grund til dommedagsprofetier, vi skal nok komme tilbage. For selvfølgelig har vi en markant bedre trup end Barcelona og resten af holdene i Spanien, det ændrer et par kampe altså ikke på.

Jeg tror faktisk godt det kan være sundt for holdet at starte anden halvdel af sæsonen på 2. pladsen, det må om noget give lidt motivation.. alt var kommet lidt nemt til os i første halvdel indtil nu. Men selvfølgelig, for os fans er det sjovere at ligge på første pladsen når der kommer en lang pause, men sådan er det. Så er tilstanden altså heller ikke værre :)
Følgende bruger(e) sagde tak: doven

3 år 8 måneder siden #12281 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Om Vores Rivaler IX

Lars1991 post=156327 skrev: ​Skal vi ikke liiiige slappe af trods alt? :D Vi er inde i en dårlig periode, hvor vi også er ramt af et tæt kampprogram og småskader til mange spillere. Det skal selvfølgelig kritiseres. Sådan er det i Real Madrid... men tænk nu lige en måned tilbage og hvor overlegne vi var i alt vi foretog også på det tidspunkt. Der er ingen grund til dommedagsprofetier, vi skal nok komme tilbage. For selvfølgelig har vi en markant bedre trup end Barcelona og resten af holdene i Spanien, det ændrer et par kampe altså ikke på.

Jeg tror faktisk godt det kan være sundt for holdet at starte anden halvdel af sæsonen på 2. pladsen, det må om noget give lidt motivation.. alt var kommet lidt nemt til os i første halvdel indtil nu. Men selvfølgelig, for os fans er det sjovere at ligge på første pladsen når der kommer en lang pause, men sådan er det. Så er tilstanden altså heller ikke værre :)

​Jeg synes vi skal holde op med at tale Barca's trup ned, for de har altså langt flere strenge at spille på end vi har. Jeg er helt enig i at når alle 11 mand er klar og i form, så er vi stærkest. Men hvis Benzema fortsætter med at være en pyllerøv og Mendy og Carvajal ikke hæver niveauet, så får vi det rigtig svært. Nu må vi ser hvordan det går, men som det ser ud LIGE NU, og her tænker jeg selvfølgelig på Benzema's fravær, så kunne jeg godt ønske at vores trup var blevet forstærket yderligere i sommers. Kampprogrammet bliver jo ikke mindre presset på den anden side af VM, så vi har gamblet meget med truppen synes jeg. Jeg forstår heller ikke Ancelotti's evige trang til hele tiden at melde ud, at vi ikke kommer til at hente spillere i januar - hvis den rigtige handel er der, så gå sku da efter den! Enten er det BS eller idioti.
Sidste redigering: 3 år 8 måneder siden ved Kiwes.
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE

3 år 8 måneder siden #12282 af The European Super League

Madrid1998 post=156326 skrev: Vi har ikke haft et system siden Mourinho, og det går i chl, men det nok derfor vi aldrig vinder ligaen, medmindre Barca giver os den som sidste år.​

Og forrige år til Atlético. Og for tre år siden til os.
Det er fire år siden Barcelona sidst har vundet ligaen. Den er vundet af et af Madrid holdene de sidste 3 gange.

Bellingham Camavinga Tchouameni

3 år 8 måneder siden #12283 af Lars1991

Kiwes post=156329 skrev:

Lars1991 post=156327 skrev: ​Skal vi ikke liiiige slappe af trods alt? :D Vi er inde i en dårlig periode, hvor vi også er ramt af et tæt kampprogram og småskader til mange spillere. Det skal selvfølgelig kritiseres. Sådan er det i Real Madrid... men tænk nu lige en måned tilbage og hvor overlegne vi var i alt vi foretog også på det tidspunkt. Der er ingen grund til dommedagsprofetier, vi skal nok komme tilbage. For selvfølgelig har vi en markant bedre trup end Barcelona og resten af holdene i Spanien, det ændrer et par kampe altså ikke på.

​Jeg synes vi skal holde op med at tale Barca's trup ned, for de har altså langt flere strenge at spille på end vi har. Jeg er helt enig i at når alle 11 mand er klar og i form, så er vi stærkest. Men hvis Benzema fortsætter med at være en pyllerøv og Mendy og Carvajal ikke hæver niveauet, så får vi det rigtig svært. Nu må vi ser hvordan det går, men som det ser ud LIGE NU, og her tænker jeg selvfølgelig på Benzema's fravær, så kunne jeg godt ønske at vores trup var blevet forstærket yderligere i sommers. Kampprogrammet bliver jo ikke mindre presset på den anden side af VM, så vi har gamblet meget med truppen synes jeg. Jeg forstår heller ikke Ancelotti's evige trang til hele tiden at melde ud, at vi ikke kommer til at hente spillere i januar - hvis den rigtige handel er der, så gå sku da efter den! Enten er det BS eller idioti.

Jeg taler ikke Barcelonas trup ned, men vores er jo bare bedre. De har måske lidt mere bredde oppe foran (selvom jeg synes det er diskutabelt også), men på midtbanen og i forsvaret har vi jo langt bedre bredde. Vores bredde generelt er meget undervurderet synes jeg. Og som du siger er vores start 11'er også stærkere. Så der burde ikke rigtig være tvivl om hvem der er bedst.. og det har vi jo også set her i efteråret hvor Barcelona ikke kan vinde en eneste storkamp, imens vi har vundet dem alle (selvom der ikke har været så mange for os).

Problemet kan ligge mentalt, hvor Barcelona er i en situation hvor de virkelig skal bevise sig efter at være røget ud i Champions League. Det kan skabe en intensitet og et tændingsniveau hos dem, der kan hjælpe dem vinde mange kampe.. derudover kan de jo også energimæssigt gå all-in på ligaen da de ikke har andet at spille for. Så ja, Barcelona kan godt få mesterskabet, det da bestemt en mulighed.
Men så det vores egen skyld, hvor vi af den ene eller anden grund, spiller for mange kampe som den igår, hvor vi slet ikke kan matche intensiteten vores modstander kommer med. Det er mere dét vi skal fokusere på at få løst. Om det mental træthed, fysisk træthed, spillere der vil spare sig på grund af VM, en træner der ikke kan sætte sine spillere op, jeg ved det ikke. Men det er dér problemet er.. ikke i kvaliteten af truppen.

Sidste redigering: 3 år 8 måneder siden ved Lars1991.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kiwes

3 år 8 måneder siden #12284 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Om Vores Rivaler IX

Lars1991 post=156331 skrev:

Kiwes post=156329 skrev:

Jeg taler ikke Barcelonas trup ned, men vores er jo bare bedre. De har måske lidt mere bredde oppe foran (selvom jeg synes det er diskutabelt også), men på midtbanen og i forsvaret har vi jo langt bedre bredde. Vores bredde generelt er meget undervurderet synes jeg. Og som du siger er vores start 11'er også stærkere. Så der burde ikke rigtig være tvivl om hvem der er bedst.. og det har vi jo også set her i efteråret hvor Barcelona ikke kan vinde en eneste storkamp, imens vi har vundet dem alle (selvom der ikke har været så mange for os).

Problemet kan ligge mentalt, hvor Barcelona er i en situation hvor de virkelig skal bevise sig efter at være røget ud i Champions League. Det kan skabe en intensitet og et tændingsniveau hos dem, der kan hjælpe dem vinde mange kampe.. derudover kan de jo også energimæssigt gå all-in på ligaen da de ikke har andet at spille for. Så ja, Barcelona kan godt få mesterskabet, det da bestemt en mulighed.
Men så det vores egen skyld, hvor vi af den ene eller anden grund, spiller for mange kampe som den igår, hvor vi slet ikke kan matche intensiteten vores modstander kommer med. Det er mere dét vi skal fokusere på at få løst. Om det mental træthed, fysisk træthed, spillere der vil spare sig på grund af VM, en træner der ikke kan sætte sine spillere op, jeg ved det ikke. Men det er dér problemet er.. ikke i kvaliteten af truppen.

​Helt enig i at vi ikke skal male fanden paa vaegen og ogsaa helt enig i at vores start 11er er bedre end Barca's, uden tvivl de staerkeste 11 i La Liga...Men er dog ikke sikker paa jeg koeber din "glorificering" af vores bredde ifht Barca's.

Forsvaret giver jeg dig generelt ret i, omend jeg med glaede tog Balde (ikke at jeg mener han er saerlig god) som en extra mand i Hoejre backen fremfor Odriozola og han er vel ogsaa allerede en bedre back end Vazquez. Men ellers er vores bredde i bagkaeden staerkest.

Angrebet er du selv inde paa, her er deres bredde dog meget staerkere end Reals imo.

Midtbanen vil jeg saa gerne saa tvivl om, for hvis vi tager vores staerkeste start 11er i denne season, saa kan der ikke herske tvivl om at Fede spiller som en del af angrebet (den indadvente Hoejre kant) saa hvis man tager ham ud som "bredde" paa midtbanen, saa staar vi tilbage med kun 2 spillere, og her vil jeg mene at Kessie er en betydeligt bedre midtbane spiller end den nuvaerende version af Cama, Cama har masser af udvikling foran sig, saa han kan sagtens udvikle sig til en stor stjerne men hvis vi holder os til denne season saa er Kessie klart bedre i mine oejne (og vi ville staa staerkere som hold hvis han var i vores trup i denne season fremfor Cama, fordi Kessie bedre kan daekke 6eren). Og nu hader jeg De Jong som pesten, jeg mener han er en af de absolut mest overvurderede fodbold spillere nogen sinde, MEN han er stadig 10 gange bedre end Ceballos til ALT (inkl. at spille Ludo paa hotellet), Ceballos er stort set komplet ubrulig i Madrid paa naer naar der skal loebes mange meter de sidste 5min af en kamp. Ydermere har de saa ogsaa S. Roberto som extra bredde, ikke at han er meget vaerd, men det er extra bredde som vi ikke har.

Saa mener Barca slaar os paa flere laengder hvad angaar bredden, og ogsaa derfor jeg holder fast i (som jeg har gjort fra season start) at Barca tager mesterskabet, ikke fordi de paa dagen er det bedste hold, for det er Real, men fordi de over en meget lang og taet pakket season har den bredde der skal til for at kunne koere et mesterskab hejm (samt ogsaa fordi de ikke skal koncentrere sig om UCL;-)...Det er vanvittigt kompliceret at spille med om alle titler naar man kun har ~15 markspillere der kan vaere med paa hoejeste niveau naar skaderne ogsaa sniger sig ind.

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE

3 år 8 måneder siden #12285 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Vi havde én skade i offensiven i mod Rayo. ÈN. 1. (Benzema)

Da vi skulle forsøge at vende kampen satte vi en centerback, en omskolet højreback, en midtbanemand og Mariano ind.

Fuck me.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44, Kimbo, JesperThomsen

3 år 8 måneder siden #12286 af Lars1991

DeLaRed post=156332 skrev:

Kiwes post=156329 skrev:

​Helt enig i at vi ikke skal male fanden paa vaegen og ogsaa helt enig i at vores start 11er er bedre end Barca's, uden tvivl de staerkeste 11 i La Liga...Men er dog ikke sikker paa jeg koeber din "glorificering" af vores bredde ifht Barca's.

Forsvaret giver jeg dig generelt ret i, omend jeg med glaede tog Balde (ikke at jeg mener han er saerlig god) som en extra mand i Hoejre backen fremfor Odriozola og han er vel ogsaa allerede en bedre back end Vazquez. Men ellers er vores bredde i bagkaeden staerkest.

Angrebet er du selv inde paa, her er deres bredde dog meget staerkere end Reals imo.

Midtbanen vil jeg saa gerne saa tvivl om, for hvis vi tager vores staerkeste start 11er i denne season, saa kan der ikke herske tvivl om at Fede spiller som en del af angrebet (den indadvente Hoejre kant) saa hvis man tager ham ud som "bredde" paa midtbanen, saa staar vi tilbage med kun 2 spillere, og her vil jeg mene at Kessie er en betydeligt bedre midtbane spiller end den nuvaerende version af Cama, Cama har masser af udvikling foran sig, saa han kan sagtens udvikle sig til en stor stjerne men hvis vi holder os til denne season saa er Kessie klart bedre i mine oejne (og vi ville staa staerkere som hold hvis han var i vores trup i denne season fremfor Cama, fordi Kessie bedre kan daekke 6eren). Og nu hader jeg De Jong som pesten, jeg mener han er en af de absolut mest overvurderede fodbold spillere nogen sinde, MEN han er stadig 10 gange bedre end Ceballos til ALT (inkl. at spille Ludo paa hotellet), Ceballos er stort set komplet ubrulig i Madrid paa naer naar der skal loebes mange meter de sidste 5min af en kamp. Ydermere har de saa ogsaa S. Roberto som extra bredde, ikke at han er meget vaerd, men det er extra bredde som vi ikke har.

Saa mener Barca slaar os paa flere laengder hvad angaar bredden, og ogsaa derfor jeg holder fast i (som jeg har gjort fra season start) at Barca tager mesterskabet, ikke fordi de paa dagen er det bedste hold, for det er Real, men fordi de over en meget lang og taet pakket season har den bredde der skal til for at kunne koere et mesterskab hejm (samt ogsaa fordi de ikke skal koncentrere sig om UCL;-)...Det er vanvittigt kompliceret at spille med om alle titler naar man kun har ~15 markspillere der kan vaere med paa hoejeste niveau naar skaderne ogsaa sniger sig ind.

Først og fremmest er Balde venstreback, de bruger ham kun i højre fordi Barcelona har endnu større problemer end os på højrebacken.. og det siger selvfølgelig en del :D

Bredden på midtbanen er lidt svær, både fordi det uklart hvem Barcelona mener er deres tre stærkeste, og fordi Valverde spiller kant for os ret tit. Men jeg vil nu alligevel tage Valverde med på midten, det er trods alt hans plads, og har også spillet der flere gange i den her sæson. Gavi har også tit spillet kant for Barcelona, mere sidste sæson end denne, men alligevel.

Så hvis man tager udgangspunkt i det så er bredden hos os på midtbanen: Valverde, Camavinga og Ceballos.
Hos Barcelona er den: Gavi, Kessie, "Sergi Roberto/Pablo Torre"(de har sammenlagt spillet 18 minutter på midten, så ved ikke om man kan regne dem med her, men lad os bare).
Der synes jeg altså vores vinder ret klart. Hvis man regner Valverde som angriber (en af de forreste tre), ja så ser det anderledes ud, men stadig ret lige imo (men jeg synes også Ceballos er bedre end du gør haha).
Men hvis man regner Valverde som angriber, så hedder vores bredde oppe foran altså: Rodrygo, Asensio, Mariano og Hazard.
Og Barcelonas: Fati, Torres, Depay.
Rodrygo over skadesplaget Fati og Asensio over usle Torres. Der er ikke rigtig nogle af klubberne der bruger resten af de nævnte.

Så det kommer lidt an på hvor man putter Valverde. Det sted man ikke regner ham med, der kan jeg godt gå med til at vi taber på bredden, imens det sted vi regner ham med, vinder vi. Plus vores stærkere forsvar.. Så ja, kan ikke slet ikke se hvorfor vi skulle have en dårligere bredde end Barcelona. For mig lugter det lidt af "græsset er grønnere".
Følgende bruger(e) sagde tak: The European Super League

3 år 8 måneder siden #12287 af The European Super League
​Jeg er helt enig Lars og rigtig fin analyse.

For mig lugter det ikke kun af "Græsset af grønnere" men også af "Spillerne er købt dyrt ind og derfor er de større navne og må derfor være bedre" selvom spillet på banen siger noget andet.

Bellingham Camavinga Tchouameni
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

3 år 8 måneder siden #12288 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Om Vores Rivaler IX

Lars1991 post=156343 skrev:

DeLaRed post=156332 skrev:

Kiwes post=156329 skrev:

Først og fremmest er Balde venstreback, de bruger ham kun i højre fordi Barcelona har endnu større problemer end os på højrebacken.. og det siger selvfølgelig en del :D

Bredden på midtbanen er lidt svær, både fordi det uklart hvem Barcelona mener er deres tre stærkeste, og fordi Valverde spiller kant for os ret tit. Men jeg vil nu alligevel tage Valverde med på midten, det er trods alt hans plads, og har også spillet der flere gange i den her sæson. Gavi har også tit spillet kant for Barcelona, mere sidste sæson end denne, men alligevel.

Så hvis man tager udgangspunkt i det så er bredden hos os på midtbanen: Valverde, Camavinga og Ceballos.
Hos Barcelona er den: Gavi, Kessie, "Sergi Roberto/Pablo Torre"(de har sammenlagt spillet 18 minutter på midten, så ved ikke om man kan regne dem med her, men lad os bare).
Der synes jeg altså vores vinder ret klart. Hvis man regner Valverde som angriber (en af de forreste tre), ja så ser det anderledes ud, men stadig ret lige imo (men jeg synes også Ceballos er bedre end du gør haha).
Men hvis man regner Valverde som angriber, så hedder vores bredde oppe foran altså: Rodrygo, Asensio, Mariano og Hazard.
Og Barcelonas: Fati, Torres, Depay.
Rodrygo over skadesplaget Fati og Asensio over usle Torres. Der er ikke rigtig nogle af klubberne der bruger resten af de nævnte.

Så det kommer lidt an på hvor man putter Valverde. Det sted man ikke regner ham med, der kan jeg godt gå med til at vi taber på bredden, imens det sted vi regner ham med, vinder vi. Plus vores stærkere forsvar.. Så ja, kan ikke slet ikke se hvorfor vi skulle have en dårligere bredde end Barcelona. For mig lugter det lidt af "græsset er grønnere".

​Du har ret i at Valverde er lidt af en joker, men imo kan du ikke bruge ham begge steder i denne debat (det betyder ikke at han ikke kan spille begge positioner, for det kan han naturligvis), da hvis han er en del af start elleveren ikke rigtig kan betragtes som bredde spiller (vi faar jo ikke meget ud af Fede hvis han skal spille alle minutter paa en hel season), saa imo er definitionen af en bredde spiller, at denne kan udfylde en (eller flere) pladser paa banen naar en regulaer starter ikke er paa banen (det kan baade vaere som indskifter eller fra start "en gang imellem").

Saa afhaenger det naturligvis af hvor vi placere Fede henne, men som jeg ser det saa er han vigtigere for holdet paa hoejre kanten (i mangel paa bedre alternativer) end han er paa midtbanen, saa lad os holde ham i angrebet.

Forsvaret:
- Du har helt ret i at Balde  er VB, det er dog sagen uvedkomne naar vi snakker om om han er et bedre alternativ paa hoejre back end Vazquez, og det tror jeg ikke der kan vaere nogen tvivl om. Jeg vil vaere mere i tvivl om han er bedre paa pladsen end Nacho, men nu blir Nacho stort set aldrig brugt paa HB under Ance, saa synes ikke rigtig vi kan taelle ham med, selvom han er et betydeligt bedre valg end Vazquez. Saa nej, jeg mener ikke at deres hoejre back's problem (i bredden) er stoerre ned vores...vi har Vazquez, det ville i mange kampe vaere bedre at spille med en mand i undertal ;-)...Roberto har ogsaa splitter HB for dem en del i denne season, han er OGSAA bedre (rent defensivt) end Vazquez, saa det siger en del om Vazquez ;-)

Angrebet's bredde:
- Hos Real har vi Asensio, Rodrygo og Mariano og Eden han taeller ikke paa noget parameter, nok saa meget som (evt. du) og andre stadig mener han lige en enkelt kamp fra hans helt store gennembrud, saa er han absolut ingen faktor for Madrid i denne season, og kommer heller ikke til at vaere det, han er intet mere vaerd end en hvilken som helst La Masia spiller, saa med mindre vi skal til at taelle ungdoms spillere med i debatten, saa er Hazard komplet ligegyldig, ellers skal vi jo ogsaa til at taelle Odriozola og Vallejo med i ligningen, og det nytter jo ingen ting, da ingen af de 3 spillere pt har niveauet til Real eller Barce for den sags skyld! 
- Barca har Torres, Depay og Fati.
- Praemissen som jeg udlagde i mit tidligere indlaeg var at vi kigger paa denne season alene, det handler ikke om hvem vi tror paa i laengden, men lige akkurat hvor bred vores trup er i seasonen 22/23, og her har Fati spillet 20 kampe for Barca, saa mener ikke vi kan afskrive ham som kronisk skadet, han har vaeret en vigtig del af Barca's bredde iaar. Og her skal jeg lige understrege, jeg ser paa ingen maade det store lys i Ansu, mener han er alt for hypet, men han dog ikke nogen daarlig fodbold spiller.
- Nu afhaenger det saa af hvem vi stiller op imod hvem her, fordi en spiller som Rodrygo spiller jo f.eks mere CF end Mariano goer og mere end hvad han spiller wing. Saa det er naturligvis svaert, men nu proever jeg at sammenligne like for like saa vidt som muligt.
- Asensio er klart bedre end Torres, det er der ingen tvivl om, det staar ikke til diskution!
- Depay er godt nok skadet, og ikke en naturlig CF, men hvis vi gaar ud fra han snart for bugt med sin skade (ved intet om hvornaar han er er retur) saa ville jeg 10 ud af 10 gange vaelge ham som CF fremfor Mariano, det haaber jeg ikke vi er uenige i.
- Saa er der Rodrygo, og hvis vi siger at Mariano har CF pladsen (selvom det naturligvis er meget firkantet) saa skal vi sammenligne Rodrygo med Ansu som winger, og her mener jeg faktisk at Ansu er bedre, for selvom Rodrygo er mere maalfarlig i boksen, saa kan Ansu skabe spillet laengere nede i banen og er langt bedre i direkte dueller samt pasnings spillet end Rodrygo, og det har Real langt mere brug for i denne season end en spiller der kan scorer maal, vi mangler spillere der kan skabe chancerne og det er Ansu bedre til end Rodrygo (som nok allermest er en naturlig 2. striker, desvaerre for ham bare en plads vi ikke benytter ret ofte under Ance).
- Saa jeg mener spiller for spiller stadig at Barca den bedste bredde i angrebet, hvis du spurgte mig om jeg de resterende 7 maaneder af seasonen ville bytte en frisk depay og ansu med rodrygo og marianno, saa var svaret ja (hvis vi altsaa ser bort fra at de 2 spillere er Barca DNA ;-)

Midtbanen:
- Som tidligere naevnt saa hiver vi Fede ud af Bredden, han er en starter, og pt er det i angrebet.
- Saa her har vi Cama og Ceballos.
- Du har ret ifht S. Roberto, jeg viste ikke at han havde spillet saa lidt i denne season, saa lad os afskrive ham samt Pablo Torre.
- Du naevner Gavi som bredde spiller, nu kiggede jeg lige paa antal minutter spillet, og faktisk saa har han og De Jong spillet stort set samme antal minutter i denne season, saa egentlig deles de om spilletiden, men for at fastholde debatten omkring Bredden (vi bliver jo noed til at kridte linjerne op et sted for at kunne debatter), saa lad os give start pladsen til den af de to der har spillet flest minutter, og det er faktisk Gavi, som med et enkelt minut mere faar start pladsen...#marginaler ;-)
- Dvs at Barca staar med Kessie og De Jong.
- Og stiller vi spillerne op mod hinanden saa holder jeg haardnakket fast i at Kessie pt er en langt bedre og mere komplet fodbold spiller end Cama (i denne season!), og en spiller som Real pt har mere brug for end Cama, den sammenligning bliver en smule svaerere hvis vi kigger paa Cama paa sine bedste dage i sidste season, men faktum er nu bare engang at Cama overordnet er faldet i niveau siden August og kun i meget faa kampe har spillet op til sidste season, saa pt er Kessie den bedre midtbane spiller (og defensivt betydeligt bedre end Cama, et sted vi mangler kvalitet set ud fra alle de maal vi inkassere i denne season, Casemiro har efterladt et problem vi pt ikke har loest 100% endnu).
- Ceballos....hahahahahaha ;-) De Jong er naturligvis bedre end Ceballos, det kan der ikke herske tvivl om!

Saa for at opsumere, Real har den klart bedste start 11er, men vi ville imo staa en del staerkere med spillere som Balde (fordi vores HB bredde er saa latterligt ringe), Ansu, Depay og De Jong end den bredde vi lige pt har.

Og nej det handler ikke om at graesset er groennere, for graesset i Barca er fyldt med mulvarpeskud og hundelorte!...det handler om at vores bredde er vanvittigt svag i denne season, og det lider vi under lige pt....og at Barca's bredde fra midtbanen og op helt simpelt bare er bedre.

Donde está la biblioteca?
Sidste redigering: 3 år 8 måneder siden ved DeLaRed.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

Leveret af Kunena Forum