Om Vores Rivaler IX
En kinesisk ejet klub mod en Emiratisk ejet klub i CL finalen... Jep.. nye tider...
Fortsætter det her, er det måske på tide at finde en ny hobby eller to.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Er der nogen som kan minde mig om sponsoren på RMs trøjer?Bismo post=163502 skrev: Lad os endeligt ikke glemme at Inter er ejet af Suning group, som har tætte bånd til den kinesiske stat.
En kinesisk ejet klub mod en Emiratisk ejet klub i CL finalen... Jep.. nye tider...
Enig - problemet er jo også at der bare er væsentligt færre klasse spillere idag, end der var for 10+ år siden. Og dengang havde mbappe osv jo slet ikke været i tale som værende blandt verdens bedste...Madridista02 post=163494 skrev:
Så ringe som de andre tophold er i Europa pt. Så kunne jeg godt se City vinde CHL næste sæson. Medmindre der sker et eller andet. Vi skal steppe up, håber Bayern også gør det. Men ellers kan jeg ikke se hvem der kan stoppe city, taget de nuværende trupper i betragtning.Ramos4 post=163492 skrev: På den igen, City. Ikke hvile på laurbærene. Nu må vi se om de kan vinde den igen og så igen. Og en gang til.
De fleste legender i Real Madrid har ikke under 3 eller 4 CL-trofæer.
Men når der så er så relativt få klasse spillere idag ift tidligere tider, så bliver det selvfølgelig også langt sværrere at være med, når 2 olie-stats hold gafler nærmest alle dem der er...
- The European Super League
-
- Platin bruger
-
Til spillerne, træneren og alle andre, der har ydet en indsats for at vinde trofæet: Tillykke. I har fortjent det.
Til City fans, City ledelse og Premier League fans: Skam jer
Katastrofen for denne sport skete endelig: Sportwashing kan betale sig. At snyde kan betale sig. Hvad gør vi så nu? Skal vi til at snyde for at have en chance og lade der gå Tour de France i sporten?
Bellingham Camavinga Tchouameni
Så ikke finalen, kan du opsummere hvad der er sket ifht snyd?The European Super League post=163505 skrev: Det her er min første kommentar siden finalen. Jeg har haft klamme håndflader siden kampen. Uff et kæmpe nederlag for det etiske og smukke ved sporten.
Til spillerne, træneren og alle andre, der har ydet en indsats for at vinde trofæet: Tillykke. I har fortjent det.
Katastrofen for denne sport skete endelig: Sportwashing kan betale sig. At snyde kan betale sig. Hvad gør vi så nu? Skal vi til at snyde for at have en chance og lade der gå Tour de France i sporten?
Donde está la biblioteca?
Du kan vel godt se forskellen.PMO post=163503 skrev:
Er der nogen som kan minde mig om sponsoren på RMs trøjer?Bismo post=163502 skrev: Lad os endeligt ikke glemme at Inter er ejet af Suning group, som har tætte bånd til den kinesiske stat.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 post=163508 skrev:
Selvfølgelig er der en forskel, men det ændrer ikke på at RM også modtager penge fra “tvivlsomme” kanter. Blev El Clasico ikke også spillet i Saudi Arabien tilbage i 2022? RM har, præcis som alle andre storklubber i Europa, ikke ret meget at skulle høre de “statsejede” klubber.
Sidst de tabte finalen mod Chelsea var som jeg husker det også hvor Chelsea stillede op i en 3-5-2 opstilling.
Havde Inter været skarpere igår havde de jo også gjort Chelsea kunsten efter.
Er det sådan man slår Guardiolas hold? Jeg siger ikke at det er den eneste måde, men den virker ret effektiv, både fordi at den dækker kanterne men også overbefolket midtbanen.
Nogle brugere har allerede nævnt at det vil klæde Real at køre en 3-5-2 opstilling næste år, med de spillere vi har.
Hvad er der "tvivlsomt" ved flyselskabet Fly Emirates?PMO post=163509 skrev:
Selvfølgelig er der en forskel, men det ændrer ikke på at RM også modtager penge fra “tvivlsomme” kanter. Blev El Clasico ikke også spillet i Saudi Arabien tilbage i 2022? RM har, præcis som alle andre storklubber i Europa, ikke ret meget at skulle høre de “statsejede” klubber.
At Super Cuppen er flyttet til Saudi Arabien er latterligt, og en beslutning truffet af Det Spanske Fodboldforbund og Pique.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Det er jeg egenligt enig i. Tror også at de kan bruge mange flere penge, men at de undlader det for at det ikke skal se for latterligt ud.Humanisten post=163495 skrev: @ Fondo
Problemet er jo, at vi ikke kan følge med. Det kan ingen. At følge med handler jo ikke kun om at kunne købe de bedste spillere, men at købe de bedste spillere OG kunne adressere alle mulige små problemer i spilletruppen. Vi har et kæmpe backproblem og et problem på 9,eren og forsvaret hænger kun sammen pga. nogle gratis spillere vi har været heldige at tiltrække de seneste år. Det er jo ikke fordi Perez og den sportslige ledelse er blinde for det. Men vi har jo ikke uanede ressourcer. Hvis city havde købt Jovic ville de være ligeglade. De kan bare købe en ny jovic de næste 5 år indtil de finder en der slår igennem. Det kan vi ikke, for vi er drevet uden uanede ressourcer, og fordi vi skal have råd til stadionudbygning, corona, mbappe…
Real Madrid er nødt til at hente stjerner ind af økonomiske årsager.
City kan være ligeglade med det, da de er statsejede. Træneren skal alene fokusere på, hvordan nye spillere passer ind i hans sportslige projekt.
Det betyder, at deres sportslige projekt er mere gennemført end Real Madrids, da de ikke behøver at tage hensyn til deres brand ved fx at købe Bellingham.
Real Madrid har haft sportslig succes på baggrund af at blande det største talent og stjerner med pragmatiske trænere som Mourinho, Ancelotti og Zidane. Og selvfølgelig hjulpet af passionen i klubben. Det er dog pt. ikke altid nok til at konkurrere med City, men vi må huske vi er under en genopbygning, mens City peaker lige nu.
Hvis vi kan få et mere gennemført sportsligt projekt er jeg sikker på, at de kan besejres. Real Madrid har alle midlerne. Og desuden, når man henter de største stjerner får man også det største “rå talent”, som kan afgøre her kampe som så mange gange før.
- The European Super League
-
- Platin bruger
-
DeLaRed post=163507 skrev:
Så ikke finalen, kan du opsummere hvad der er sket ifht snyd?The European Super League post=163505 skrev: Det her er min første kommentar siden finalen. Jeg har haft klamme håndflader siden kampen. Uff et kæmpe nederlag for det etiske og smukke ved sporten.
I finalen? Det ved jeg ikke. Jeg tror heller ikke der skete noget sportswashing i finalen som sådan.
Forskellen på Real Madrids 'tvivlsomme' sponsorater og klubber der er finansieret af de samme kilder er at Real Madrid sendte produktet ud på det frie marked til højestbydende. Dvs man er på ingen måde forbundet med vinderen af sponsoratet. Alle hold kan gøre dette og det er ikke konkurrenceforvridende og heri ligger humlen.
Bellingham Camavinga Tchouameni
Ramos4 post=163511 skrev:
Hvad er der "tvivlsomt" ved flyselskabet Fly Emirates?PMO post=163509 skrev:
At Super Cuppen er flyttet til Saudi Arabien er latterligt, og en beslutning truffet af Det Spanske Fodboldforbund og Pique.
Det er et statsejet selvskab (Dubai).