Om Vores Rivaler IX
Endvidere kan jeg læse at Bernado Silva også har bud fra Saudierne. Hvis det er sandt, er det virkelig til grin, men mest af alt skræmmende at de kan lokke en af hans kaliber derned.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
DC19
Nogle af jer Madridistas der kan gøre mig klogere på dette?
På forhånd tak.
Hala Madrid
Kan ikke kloge mig på det i sin helhed, men FFP er gældende for alle klubber i UEFA-turneringer.Dybbøl post=164191 skrev: Ved godt at den spanske, den franske, den engelske liga osv. alle er “deres” egen liga. MEN, nu hvor alle ligaerne alle hører ind under UEFA og alle ligaerne køber og sælger spillere til hinanden. HVORFOR FANDEN, er der så ikke Financial Fair Play i alle ligaerne?- altså i Spanien har det i eksisteret i nogle år men i Frankrig gælder det først fra 24/25 sæsonen. Det er da fuldstændig konkurrenceforvridende.
Nogle af jer Madridistas der kan gøre mig klogere på dette?
På forhånd tak.
Hala Madrid
Forskydelsen/Forvridningen mellem eksempelvis Spanien og Frankrig, sker da de nationale ligaforbund har fået lov til selv at vurdere, hvornår de ‘nye’ FFP-regler (af bl.a. hvor meget man kan reinvestere af sine transferindtægter, hvor stor en procentdel en lønningsliste må udgøre af samlet indkomst osv.) skal træde i kraft (senest fra 2024) grundet corona. Altså har det franske fodboldforbund valgt at klubberne ikke skal leve op til nye satser før 2024, hvor det i det spanske allerede har været gældende fra 2020 eller 21 mener jeg. UEFA valgte simpelthen at lade ligaforbundende beslutte hvordan de ville inkorporerer det under corona.
PSG har kørt med røde tal på bundlinjen i de seneste år. Såfremt de skulle leve op til samme krav som Real Madrid, tror jeg næppe de kunne hente Messi, Ramos, Hakimi, Donnarumma - Samtidigt med at have Neymar og give den nye vanvidskontrakt til Mbappé.
FFP blev jo rullet ud i 2014 mener jeg, men fik længe kritik for ikke at være stram nok. De har FFP i Frankrig, men så vidt jeg ved, skal forholde sig til den forældede (ikke nær så stramme) version fra midt 10’erne.
Simpelthen fordi det franske fodboldforbund mente at det bibeholdte franske klubbers konkurrenceevne under corona, hvor man i Spanien har sagt at den bedste måde at fremtidssikre sig er ved at implementere det, selv under krisetid.
Nu skal PSG snarligt forholde sig til det, og jeg tror det har meget at sige ift. hvorfor de nu er klar til at sælge Mbappé (mod tilfældet i 2021), lade Neymar gå osv. Deres økonomi kan ikke bære det længere - Hvillet i forvejen var båret af sketchy sponsoraftaler etc.
Mange tak for rigtig godt svar.
Tænker du rammer plet med at PSG derfor nu overvejer at sælge Mbappe denne sommer, da FFP træder i kraft efter denne forekommende sæson.
Men igen, hvis de efter dette transfervindue står uden Mbappe, Messi og Neymar, så må de satme også have fået frigivet nogle lønkroner.
Spændende hvem der skal være deres store stjerne/ansigt så, måske Asensio :D
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Selv hvis disse to firmaer var fra en udemokratisk stat, såsom Kina, da ville det heller ikke være sportswashing for at vaske Kinas image. Det bliver først en sportswashing for at hvidvaske en stats image, når staten aktivt deltager med det specifikke formål om at HVIDVASKE ENS EGEN IMAGE SOM EN DIKTATURSTAT.
De liberale demokratier i USA, England og Frankrig, selv med deres ”forbrydelser”, er umanerlige bedre end emiraternes diktaturstat. Det vil jeg gerne skrive under på.
Selvfølgeligt er det bedre at have Cola eller Pepsi end Fly Emirates på trøjen: Heller have en etisk diskussion om det er forsvarligt at promovere læskedrik til børn, end at have en etisk diskussion om det er forsvarligt at promovere en diktaturstat i et positivt lys.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
- 9eren
- Gæst
-
Alberto Toril har også fået nogle job tilbud.
- 9eren
- Gæst
-
Det kan naeppe komme som nogen overraskelse, det laa i kortene fra dag 1, angiveligt grundet den tid der er gaaet.9eren post=164275 skrev: Barcelona slipper for straf og er med i CL næste sæson.
Donde está la biblioteca?
- 9eren
- Gæst
-