Om Vores Rivaler IX

11 måneder 1 uge siden #16117 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Om Vores Rivaler IX
Det går lidt rygter om at Ibrahima Konaté nu har afvist 2. kontrakt udspil fra Liverpool, uden selv at komme med et modkrav. 

Liverpool frygter nu for en Trent 2.0 og Konaté skifter gratis til Madrid sommeren 2026. Derfor skulle der være en mulighed for at de vil sælge denne sommer til billig penge. 

Hvad synes i om Konaté?- hvad vil han kunne bidrage med?  De få kampe jeg har set med ham, virker han tung og langsom. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 måneder 1 uge siden #16118 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

Dybbøl post=186991 skrev: Det går lidt rygter om at Ibrahima Konaté nu har afvist 2. kontrakt udspil fra Liverpool, uden selv at komme med et modkrav. 

Liverpool frygter nu for en Trent 2.0 og Konaté skifter gratis til Madrid sommeren 2026. Derfor skulle der være en mulighed for at de vil sælge denne sommer til billig penge. 

Hvad synes i om Konaté?- hvad vil han kunne bidrage med?  De få kampe jeg har set med ham, virker han tung og langsom. 

​Af en midterforsvarer at være, har han god fart i stængerne. Hvert fald i FIFA ;)

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

11 måneder 6 dage siden #16119 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Om Vores Rivaler IX
Hold da fest et par kasser Joao Pedro fik lavet i går. Kender ham overhovedet ikke, men han får da lige vist hvem han er.

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.
Sidste redigering: 11 måneder 6 dage siden ved Figo-10.

11 måneder 6 dage siden #16120 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Om Vores Rivaler IX

Dybbøl post=186991 skrev: Det går lidt rygter om at Ibrahima Konaté nu har afvist 2. kontrakt udspil fra Liverpool, uden selv at komme med et modkrav. 

​Jeg synes han laver en del fejl, hvert fald tidligere i hans karriere. Og så har han jo også været en del skadet. 

Han er ingen Saliba eller Gabriel, men tager ham meget gerne til den pris. Kommer Militao tilbage, så står han og Huijsen dog forrest. Og så kommer formen mv til at afgøre om Rudiger eller Konate er 3 mand. Men igen, det også en stor bet at tro Militao kommer tilbage. 

Synes han er et rigtig godt bud og den er vel så godt som i hus, tror jeg. Omend det nok bliver næste år medmindre Alaba smutter i år.

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.
Sidste redigering: 11 måneder 6 dage siden ved Figo-10.

11 måneder 6 dage siden #16121 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Om Vores Rivaler IX

Figo-10 post=186997 skrev:

​Jeg synes han laver en del fejl, hvert fald tidligere i hans karriere. Og så har han jo også været en del skadet. 

Han er ingen Saliba eller Gabriel, men tager ham meget gerne til den pris. Kommer Militao tilbage, så står han og Huijsen dog forrest. Og så kommer formen mv til at afgøre om Rudiger eller Konate er 3 mand. Men igen, det også en stor bet at tro Militao kommer tilbage. 

Synes han er et rigtig godt bud og den er vel så godt som i hus, tror jeg. Omend det nok bliver næste år medmindre Alaba smutter i år.

​Jeg er indforstået med at Rüdiger har set skidt ud i en længere periode .. Og mangler vel stadig sin knæoperation (eller fik han den sidst på sæsonen?)
Men er alle mand klar, og spiller vi med en firebackkæde som dit skriv ligger op til, vil jeg stadig foretrække Rüdiger over Militao. 
Militao synes jeg skal spilles lidt langsommere ind på holdet, for at vurdere niveauet. Asencio ligger også skal kæmpe om tiden ved siden af Huijsen, og så er Alaba med på yderste mandat. Konate kommer dog nok kun ind, hvis hans kontrakt kan ophæves. 

11 måneder 6 dage siden #16122 af Estadio Santiago Bernabéu
​Ud fra hvad jeg har set af Militao før sine skader, så hælder jeg til Asencio og Rüdiger. De to virker som et godt skruer sammen forsvar sammen med Dean.

I virkeligheden stoler jeg på Alonso træffer de rette beslutninger. Synes også bare Perez skal spørge ham om han vil have Konate.

11 måneder 5 dage siden #16123 af Ramos4

Estadio Santiago Bernabéu post=186999 skrev: ​Ud fra hvad jeg har set af Militao før sine skader, så hælder jeg til Asencio og Rüdiger. De to virker som et godt skruer sammen forsvar sammen med Dean.

I virkeligheden stoler jeg på Alonso træffer de rette beslutninger. Synes også bare Perez skal spørge ham om han vil have Konate.

​Og efter kampen i går? ;)

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

11 måneder 4 dage siden #16124 af Estadio Santiago Bernabéu

Ramos4 post=187132 skrev:

Estadio Santiago Bernabéu post=186999 skrev: ​Ud fra hvad jeg har set af Militao før sine skader, så hælder jeg til Asencio og Rüdiger. De to virker som et godt skruer sammen forsvar sammen med Dean.

Jeg er ikke en døgnflue. Min holdning er ikke så flyvsk at den ændrer sig efter halvanden dårlig kamp.

Asencio har vel ret beset været vores bedste forsvarsspiller denne sæson til trods for at han først kom på banen halvvejs inde. Jeg vil faktisk gå så langt at sige at et par elendige kampe ikke trækker nok ned til at hverken Rüdiger, Alaba eller Militao kan nærme sig at komme i betragtning til den ære for sæsonen 2024/2025.

Jeg ryster altid lidt på hovedet af folk der skifter mening efter hver kamp alt efter om vi vandt eller tabte.
Følgende bruger(e) sagde tak: AmorMadrid

11 måneder 2 dage siden #16125 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Om Vores Rivaler IX
​PSG er igang med at blive pryglet af Chelsea og Cole Palmer især. Sætter vores kollaps endnu mere i perspektiv. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: madrid2000

11 måneder 2 dage siden #16126 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Om Vores Rivaler IX

Estadio Santiago Bernabéu post=187172 skrev:

Jeg er ikke en døgnflue. Min holdning er ikke så flyvsk at den ændrer sig efter halvanden dårlig kamp.

Asencio har vel ret beset været vores bedste forsvarsspiller denne sæson til trods for at han først kom på banen halvvejs inde. Jeg vil faktisk gå så langt at sige at et par elendige kampe ikke trækker nok ned til at hverken Rüdiger, Alaba eller Militao kan nærme sig at komme i betragtning til den ære for sæsonen 2024/2025.

Jeg ryster altid lidt på hovedet af folk der skifter mening efter hver kamp alt efter om vi vandt eller tabte.

​Vores bedste forsvar sidste sæson siger ikke meget, når alle de andre var skadet.
Han har lavet meget grove fejl, og det er ikke en eller to fejl. Jeg har totalt mistet tilliden til ham. Han er ikke en Ramos og heller ikke en Nacho for den sags skyld. Jeg synes godt vi kan beholde som som 4. valg foreløbig, men han er på ingen måde god nok som fast CB. 
Sidste redigering: 11 måneder 2 dage siden ved madrid2000.

11 måneder 2 dage siden #16127 af Ramos4

madrid2000 post=187189 skrev:

Estadio Santiago Bernabéu post=187172 skrev:

​Vores bedste forsvar sidste sæson siger ikke meget, når alle de andre var skadet.
Han har lavet meget grove fejl, og det er ikke en eller to fejl. Jeg har totalt mistet tilliden til ham. Han er ikke en Ramos og heller ikke en Nacho for den sags skyld. Jeg synes godt vi kan beholde som som 4. valg foreløbig, men han er på ingen måde god nok som fast CB. 

​Kan heller ikke se at Asencio havde en bedre sæson end Rüdiger.

11 måneder 2 dage siden #16128 af NachoFernández
Besvaret af NachoFernández på emne Om Vores Rivaler IX
​Det værste er jo at vi faktisk praktiserede nogle af de principper som Chelsea virkelig lykkes med i alle andre kampe end mod PSG hvor Mbappe kom tilbage, Vinicius stoppede med at løbe (han var langt mindre doven i de første kampe - dog stadig uduelig) og hvor Valverde spillede på midten. 

- Når Chelsea får bolden og nu en af de bagerste spiller langt, så kommer hele banden flyvende frem og det er ikke kun de 3-4 mest offensive men Gusto kommer flyvende fra backen og selvom Pedro Neto står i bagerste kæde, så kommer han også stormende, så de kommer konstant flyvende med mange farlige løb. Det har givet Palmer 3 nærmest identiske muligheder. 
Vi gjorde det samme i de første kampe hvor Fran, Jude og Valverde kom buldrende. Derudover har Chelsea ikke en der bruger 17 touches og dræber egen kontra. Det går bare stærkt. 

- Hele holdet løber uden bold og ligesom vi gjorde nogle kampe så kommer de ned og står i en aggressiv 5-back når PSG kommer ind på deres halvdel. Det er sjovt at se hvor langt op Cucurella og Chalobah tør gå når de følger markering. Det er alligevel kun Fabian Ruiz der presser med dybdeløb i midten. Det er ikke engang det store generes. Bare en modig høj bagkæde og vekslen mellem 4-4-2 og 5-3-2. På den måde har Neto styr på Hakimis løb. Det havde vi aldrig fået ud af Vinicius dog.

Men det er sjovt at følge hvor godt taktisk Chelsea er sat op med et super blandet hold det sluttede godt af i PL. Det tog dog også sin tid. Jeg synes de gør mange ting som Alonso forsøgte på i de første kampe og som nok ikke kan lykkes medmindre han slagtet en hellig ko eller to. Det er bare den vej fodbold går og vi har faktisk holdet til rigtig meget af det. 

Havde Doue sparket den ind i starten i stedet for at forsøge cut back, var det måske gået den anden vej men noget siger mig at Chelsea bare er sat helt perfekt op til opgøret og nok havde klaret det alligevel. Det havde jeg ikke troet at man skulle se fra Chelsea baseret på meget af sidste sæson men det viser at gode trænere skal have tid og plads til at skræddersy det hele med de spillere som han selv ønsker. Også selvom det tager en sæson.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, El Siete, Ramos4

Leveret af Kunena Forum