Om Vores Rivaler IX

11 måneder 21 timer siden #16141 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Om Vores Rivaler IX
Men det var vel heller ikke forventet Asencio ville starte når både Rudiger og Huijsen var klar? Alonso mister vel heller ikke tilliden til Camavinga og Gonzalo fordi de ikke lige er i start 11. Tænker Asencio må trods alt have noget kredit ovenpå en god sæson, som ikke lige forsvinder efter 3 dårlige kampe.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 måneder 20 timer siden #16142 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IX
​Nu det jo lidt en mærkelig diskussion, da jeg siger "på kort sigt". Nu starter ligaen om en måneds tid, og så starter vi lidt på ny. Selvfølgelig er Asencio ikke droppet pga en håndfuld kampe.

Men hvis jeg skal svare, så nej det var ikke forventet som turneringen skred frem, men før turneringen tænker jeg da helt klart at det var ret åbent imellem de tre.
Men der var da ingen der var klar over at Huijsen ville blive så vigtig med det samme. Jeg tænker ikke det var skrevet i sten at han absolut skulle starte over Asencio lige fra starten af, men det er der jo ingen tvivl om længere.
Derudover kommer Rudiger jo kun lige tilbage fra skade, han er ikke engang klar til at komme på banen i den første kamp. Så på forhånd tænker jeg heller ikke det var forventet at Rudiger skulle starte over Asencio i alle kampene, man nok gerne have været lidt mere tålmodig med ham. 

Jeg synes godt nok man skal have ja-hatten på for at se det her som at Asencio bare altid var nummer tre i køen, og det var derfor han blev bænket. Tænker helt klart Xabi følte han blev nødt til at spille med de to andre, fordi han ikke havde tilliden til Asencio kunne præstere efter hvordan han startede den her turnering. Altså han kom ikke engang ind imod Juventus, selvom vi har Rudiger derinde som kun lige er kommet tilbage. Han får kun lige 5 minutter imod Dortmund fordi vi er foran 2-0. Og ja, det var endda måske den forkerte beslutning.

11 måneder 20 timer siden #16143 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Om Vores Rivaler IX

Lars1991 post=187209 skrev: Hvorfor er det svært? Han startede jo kun fordi Huijsen havde karantæne, ellers havde han været på bænken ligesom de to forrige kampe. Eller hvad tænker du?

​Jeg er enig med dig i at Xabi's tillid til Acensio i denne turnering ihvertfald nok ikke er blevet bedre efter de første kampe, det er svært at modargumentere...men tillid eller ej, så havde han jo netop ikke startet hvis Huijsen var klar til kamp, da både Huijsen og Rudiger er foran ham i køen til spilletid, det burde stå ret klart, så når det gælder en så vigtig kamp så ville de 2 altid starte, så spørgsmålet er hvor meget tilliden er dalet...

Jeg synes nu også der bliver blæst en storm op om Asencio, det er jo klassisk at Real fans har problemer med langtids hukommelsen, følgende liste fra Lars1991:

Den første kamp imod Al-Hilal ser han virkelig usikker ud, begår et klodset straffespark og bliver skiftet ud i pausen.
Den anden kamp imod Pachua får han et unødvendigt rødt kort efter 7 minutters spil.
Efter hans karantæne imod Salzburg bliver han bænket af Alonso imod Juventus og Dortmund.
Han kommer så tilbage imod PSG på grund af Huijsens karantæne og koster et mål med det samme.

...Er jo, på nær det med trænerens tillid, noget man kunne skrive om Militao i hver eneste season han har spillet i Real, han har nemlig for vane at have en måned eller to hvor alt bare går op i hat og briller, for så de efterfølgende 2-3 måneder at ligne en af de 3 bedste forsvars spillere i La Liga.

Faktum er jo at set over alle kampe Asencio har spillet i denne season, så har han gjort det fortræffeligt i >80% af dem, og det er immervæk mere end godt nok som 3-4 valg i Real. Man kan sagtens finde fejl i hans spil, og han er en spiller der satser meget, men den satsning giver altså også ofte pote, det er nemt at fremhæve at han laver et dumt straffe spark, men det skal sættes op imod at han forinden har afværget 20 skud på mål med samme satsning, nogle gange så går det galt, men man må ikke glemme hvor ofte det faktisk er et aktiv for forsvaret, og her mener jeg klart han har noget opsparet på kontoen.

Det er jo netop problemet med Real Fansenes hukommelse, en spiller som Ceballos kan spille 8 forfærdelige kampe, men når han så spiller 2 godkendte, så skal han pludselig have kontrakt forlængelse og spille i hver kamp, omvendt når Acensio spiller 8 godkendte kampe i træk, men fejler i de 2 næste, så skal han pludselig ud af klubben.

On balance, hvis man kigger på alle de kampe Asencio har spillet i denne season, inkl. CWC, om man kan lide ham eller ej, så har han stadig kostet os færre sejre end hhv Lucas Vazquez og Ceballos, så faktum er bare at han indtil videre er en forbedring i bredden af truppen (især hvis man kigger på at den plads han faktisk overtager er fra Vallejo, det er jo en verden til forskel).

Og så må vi ikke glemme at han er helt ny i La Liga regi, der var et hav af folk her på siden der var mere end villige til at give Jovic >24 måneder til at bevise sig selv, hvorfor fanden skal en akademi spiller, der aldrig har spillet på øverste niveau og har kostet klubben under 1% af hvad Jovic kostede os, ikke som minimum have samme snor??? - For mig står det sole klart at han skal have de næste 1-2 seasoner som 3-4 valg i bagkæden og hvis vi er heldige så udvilker han sig til den nye Nacho, og hvis vi er ueldige så er han nok stadig (baseret på det vi har set hele seasonen) et betydeligt bedre valg end de Castilla's spillere vi pt har at byde på til den plads, og ihvertfald mere brugbar end Vallejo.

Jeg forstår godt at folk savler over Saliba, Romero, Konate osv, men synes hvis vi virkelig køber end af dem, så er det jo fordi man stort set afskriver både Militao og Rudiger til næste season, og det synes jeg er lidt for tideligt...med mindre det er fordi Xabi mener der mangler bredde til 3-mands bagkæden og gerne vil have Tchoumeni som kort på hånden til midtbanen (Jeg håber på 3-mands bagkæden, men ikke at vi flytter Tchou fra rolle i midten af den kæde), og i så fald skal man stadig bruge en spiller som Asensio som yderste bredde-led.

Jeg har sagt det før, men hvis vi er heldige og ingen af de følgende spillere får store-lange skader næste season (Huijsen, Tchou, Rudiger, Militao, Asencio), så skal vi imo helt tilbage til (Ramos, Pepe, Varane, Nacho) for at finde en bagkæde med samme dybde, og det er sku imo derfor bare ikke noget vi kan gå at brokke os over, slet ikke når vores midtbane bredde er noget nær den dårligste vi har haft i mange mange år...(Det er jo vores midtbane, eller mangel på samme, der har været skyld i langt de fleste af de mål der er scoret imod os i denne season)

Med Carerras er vi imo færdige med bagkæden, jeg velkommer naturligvis forstærkninger, men imo er det faktisk vigtigere at afhænde Mendy-Alaba til andre klubber (tror dog ikke på at nogen af dem forlader os denne sommer, og derfor er det også helt hen i vejret at snakke om flere tilgange til en bugnende bagkæde lige nu), og så SKAL vi have styr på midtbanen, som imo mangler 2 spillere til bredden, en mere defensiv betonet (Som faktsik kan stabilisere kontrollen på en måde som Ceballos aldrig nogensinde formår) og en mere offensiv betonet (her snes jeg det er lidt ærgeligt at man ikke gør brug af muligheden for at hente Paz retur, måske ikke det bedste for hans individuelle udviklen, men havde været et super kort for Xabi at have på hånden), det skal ikke være store indkøb til start 11eren, det handler helt enkelt om at vi ikke kan klare >60 kampe med så tynd en bredde på midtbanen, vi ser jo i seneste kamp hvor svært vi har det når Fede ikke er på midtbanen, det problem skal løses, ikke 1-til-1 (for det er umuligt) men Xabi SKAL have nogle flere og bedre valgmuligheder, ellers får han svært ved at implementere sit nye system fuldstændigt, og vi vinder intet næste år hvis han skal lave den ene lappe-løsning efter den anden på midtbanen hver weekend!

Donde está la biblioteca?

11 måneder 11 timer siden #16144 af Estadio Santiago Bernabéu

Lars1991 post=187209 skrev: Hvorfor er det svært? Han startede jo kun fordi Huijsen havde karantæne, ellers havde han været på bænken ligesom de to forrige kampe. Eller hvad tænker du?

Der blev skrevet at man kunne se på hans bænkevarmerrolle at han havde tabt trænerens tillid.

Men det er ret svært at konkludere når han starter inde i den seneste kamp.

Så er det ren gætværk om han har mistet trænerens tillid fordi man kan i hvert fald ikke konkludere det på baggrund af at han starter inde.

Altså.. jeg er da med på at han burde have mistet trænerens tillid baseret på hvad Alonso har set til VM. Men det er jo ikke en del af samtalen.

Jeg tror han har brug for noget pause. Han gjorde det godt under Ancelotti lige indtil aller sidst. Jeg var enormt imponeret over ham og han har vundet/fortjent lidt i banken i forhold til vores kritik. Nogle eksperter mener endda at han reddede vores sæson fra at gå helt galt.

11 måneder 7 timer siden #16145 af Lars1991
​Hvorfor er du så fokuseret på en eller anden lille detalje i diskussionen? :D Selvfølgelig er det gætværk, det er langt det meste herinde. Og derfor siger jeg også at jeg ikke tror at det at han starter inden i den seneste kamp betyder at Xabi har tillid til ham - for han startede kun fordi Huijsen var ude, og der ikke rigtig var andre centerforsvarer at bruge.... Så jo, det synes jeg godt man kan "konkludere". Vallejo startede da også en kamp i ny og næ, det betyder da ikke at man havde tillid til ham.

Jeg kommer jo til at lyde som en Asencio-hater, og det er jeg slet ikke. Jeg synes bare ikke der kan være tvivl om at han, efter et ellers nærmest perfekt indtog på førsteholdet, fik sat et stort minus i karakterbogen i denne turnering, og at han, i denne turnering, blev sat ret klart bag i køen. 
Følgende bruger(e) sagde tak: madrid2000, Ramos4

10 måneder 4 uger siden #16146 af Estadio Santiago Bernabéu
​Ja det er vi selvfølgelig enige om!

10 måneder 4 uger siden #16147 af Lars1991
​Det lidt vildt at se 21-årige Cristhian Mosquera ryge fra Valencia til Arsenal for sølle 15 millioner euro. Jeg har set et stort lys i ham, hver gang jeg har set ham spille. Forstår ikke helt vi ikke har slået til for den pris. 

Generelt trist både for Valencia og spansk fodbold at de har solgt deres to kæmpe CB-talenter til udlandet (også 20 årige Yerek, selvom jeg ikke synes han er i samme kaliber) for 25 millioner euro i alt. En engelsk klub havde fået mindst det dobbelte for dem, hvis de overhovedet havde gidet at sælge dem. 
Selvom vi, med rette, ikke bryder os om Valencia herinde, så det stadig trist objektivt set at se hvad Peter Lim har gjort ved den klub. Ikke nok med at man ikke køber gode spillere mere, men kunne jo faktisk godt have haft et slagkraftigt hold, hvis man i det mindste bare gad at holde på deres akademi-spillere. De producerer godt nok mange gode spillere, men de ryger jo for en slik efter 1-2 år på førsteholdet... 
Følgende bruger(e) sagde tak: madrid2000

10 måneder 4 uger siden #16148 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Valencia havde aldrig solgt til os.
Men ja, trist pris.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

10 måneder 4 uger siden #16149 af NachoFernández
Besvaret af NachoFernández på emne Om Vores Rivaler IX
​Det er fremragende. Lad os håbe, at det skubber dem ned i Segunda

10 måneder 4 uger siden #16150 af Estadio Santiago Bernabéu
​Det er vel bare at håbe de falder hele vejen ned i den 3. bedste spanske række og generelt oplever ydmygelse på ydmygelse efter klubben har solgt sig selv og dermed er gået fra at være en ærefuld idrætsforening som os til et kapitalistisk firma som man ser det i England f.eks.

10 måneder 3 uger siden #16151 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Rashford til Barca. Så for satan! Så bliver det godt. Ikke Nico, ikke Diaz, men Rashford blev det til.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

10 måneder 3 uger siden #16152 af NachoFernández
Besvaret af NachoFernández på emne Om Vores Rivaler IX
​Jeg forstår ikke helt deres fokus. Raphinha har været fremragende det sidste års tid, men alligevel går de efter venstrekanter. Godt nok kan han også ligge på toppen men han vil jo helst ligge til venstre

Leveret af Kunena Forum