Om Vores Rivaler IX

8 måneder 1 uge siden #16333 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX

NickyMad post=188581 skrev: Vini, Rudiger, Asencio... og nu Valverde. Det går fandeme hurtigt med at sælge spillerne herinde. Fair nok man ikke er stor fan, og måske passer Valverde også bedre ind i Klopp-ball end Xabi-ball.. men ingen kompetencer og spild af startplads - så har man fandeme også en hukommelse som en guldfisk. Jeg håber Jude hurtigt finder formen, max 2 dårlige kampe til og så skal han også sælges.

Vi har alle siden sidste sæson snakket om Valverde hårdt trænger til en pause. Jeg havde det selv op at vende flere gange op til og under klub-VM, hvor dum den turnering var for flere af spillere, og jeg næsten håbede Valverde blev skadet før den. Så kan Valverde da også bare lære ikke at ofre sig for holdet, spille med skader i stedet for at restituere ordentligt.. sikke en idiot.

Vi har så åndsvag mange kampe efterhånden og altid spillere skadet. Lad os da overhovedet nå til det punkt hvor vi har det luksus problem at vi er nødt til at sætte Valverde på bænken, det vil kun være godt for os og ham selv.

​Men spillere topper jo også bare på et tidspunkt. Mener du at Rüdiger og Vini ikke kan have toppet? Jeg tænker da at det ville være fint at sælge spillere på et tidspunkt. Det er bladt andet det vi har været gode til - at sælge spillere for gode penge, mens tid er. Asencio er virkelig ikke en særlig god spiller. Men fin reserve.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 måneder 1 uge siden #16334 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IX

NickyMad post=188581 skrev: Vini, Rudiger, Asencio... og nu Valverde. Det går fandeme hurtigt med at sælge spillerne herinde. Fair nok man ikke er stor fan, og måske passer Valverde også bedre ind i Klopp-ball end Xabi-ball.. men ingen kompetencer og spild af startplads - så har man fandeme også en hukommelse som en guldfisk. Jeg håber Jude hurtigt finder formen, max 2 dårlige kampe til og så skal han også sælges.

Vi har alle siden sidste sæson snakket om Valverde hårdt trænger til en pause. Jeg havde det selv op at vende flere gange op til og under klub-VM, hvor dum den turnering var for flere af spillere, og jeg næsten håbede Valverde blev skadet før den. Så kan Valverde da også bare lære ikke at ofre sig for holdet, spille med skader i stedet for at restituere ordentligt.. sikke en idiot.

Vi har så åndsvag mange kampe efterhånden og altid spillere skadet. Lad os da overhovedet nå til det punkt hvor vi har det luksus problem at vi er nødt til at sætte Valverde på bænken, det vil kun være godt for os og ham selv.

Det helt vildt altså haha. Valverde har været en af vores bedste spillere igennem de seneste par år, altid præsteret på et tårnhøjt niveau. Spillede stort set alle kampe, for når han ikke var på banen, ja så kunne man sgu mærke det.

Nu har han fået et lidt dårligere sæsonstart (som jeg ikke engang synes er så dårlig igen, bare for anonym) og så alle enige om at han skal ud.
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu, NickyMad

8 måneder 1 uge siden #16335 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 post=188584 skrev:

​Men spillere topper jo også bare på et tidspunkt. Mener du at Rüdiger og Vini ikke kan have toppet? Jeg tænker da at det ville være fint at sælge spillere på et tidspunkt. Det er bladt andet det vi har været gode til - at sælge spillere for gode penge, mens tid er. Asencio er virkelig ikke en særlig god spiller. Men fin reserve.

​Selvfølgelig kan spillere have toppet, men når folk sidder klar til at kalde den efter 3 kampe, så bliver det altså også for meget. Rudiger spillede de sidste par måneder af sæsonen skadet, og blev dernæst hastet tilbage til klub-VM, hvorefter folk allerede har dømt ham færdig. Asencio gik fra at være en sikker starter sidste sæson til at han efter 3 dårlige kampe bare skal ud af klubben. 
Jeg har intet problem med man nogen gange også skal videre, men nu bliver det også bare latterligt herinde. Giv det nu forhelvede mere end 3 kampe før vi skal drage konklusioner. Det bliver bare trættende at læse. Der kommer jo ikke til at ske noget i oktober, hvad har vi travlt med?

Spillere bliver dømt hurtigere end man kan nå at spille sig i form. Med den logik havde Kroos og Carvajal da også toppet længe siden, og skulle have været solgt for længst. Og de havde også langt flere end en håndfulde dårlige kampe. 

8 måneder 1 uge siden #16336 af Ramos4
Jeg er i øvrigt ikke enig i, at Valverde er forfærdelig. Men jeg kan godt have svært ved at finde hans plads på holdet.

Nogen gange må man også slagte en hellig ko eller to, for at komme videre med et nyt projekt.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

8 måneder 1 uge siden #16337 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 post=188588 skrev: Jeg er i øvrigt ikke enig i, at Valverde er forfærdelig. Men jeg kan godt have svært ved at finde hans plads på holdet.

Nogen gange må man også slagte en hellig ko eller to, for at komme videre med et nyt projekt.

​Jeg har i øvrigt intet problem med at slagte Valverde hvis vi om 8 måneder kan se han slet ikke passer ind i Xabis projekt, og vi lige så godt kan indkassere for ham.
Pointen er netop at vi måske lige skulle vente og se hvordan sæson udfolder sig, og ikke drage konklusioner så moment fikseret. Slagte Asencio efter 3 dårlige kampe ovenpå en god sæson, eller tilgive Fran Garcia efter 3 gode kampe ovenpå en dårlig sæson og være klar til at give ham start 11.
Sidste redigering: 8 måneder 1 uge siden ved NickyMad.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

8 måneder 1 uge siden #16338 af Ramos4
Jeg føler måske også at Valverde tit har set god ud, fordi han løber mange defensive meter og lukker en masse huller. Og det er jo fedt, MEN det kunne også være endnu federe med en spillestil, hvor det slet ikke er nødvendigt, at skulle slukke ildebrande hele tiden. På et hold der dominerer på bolden og er gode til at spille sig frem helt nede bagfra, har jeg nok sværere ved at se Fede's spidskompetencer komme os til gode.

Mit håb er nok, at Valverde på en måde bliver "overflødig", hvis og når vi får et mere boldstærkt hold, der kan presse højt, holde på bolden og samtidig spille os ud af modstanderens pres.

Men ingen tvivl om han er en god spiller.

Sidste redigering: 8 måneder 1 uge siden ved Ramos4.

8 måneder 1 uge siden #16339 af Taxii89
Besvaret af Taxii89 på emne Om Vores Rivaler IX
​Jeg tror, at Valverde ville kunne blive en af verdens bedste højre backs, hvis han dedikerede sig dertil. 

Er lidt nervøs for ligningen. Det ligner at Güler og Tchouameni er sikre i starteren. Hvordan får vi derudover plads til både Valverde og Bellingham? Er ikke glad for tanken om at spille Vini og Mbappe som to angribere, vi kommer til at mangle bredden. Bellingham som højre kant i samme stil som Wirtz var venstre kant i Bayer?

8 måneder 1 uge siden #16340 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om Vores Rivaler IX
​Det er yderst passende, at denne debat om vores spillere og deres påståede manglende niveau ligger i denne tråd "om vores rivaler".

For er vi ikke ofte vores egne værste rivaler, når vi efter en håndfuld anonyme kampe er parate til at sælge ud af spillere, som for bare et halvt år siden blev vurderet til at være nogle af verdens bedste på deres position?

Er det gået alle hen over hovedet, at vi har fået en træner med en helt ny måde at gøre tingene på? Xabi Alonso og spillerne har haft mindre end to måneder sammen og der vil være op- og nedture her i starten, såvel for hele holdet som for den enkelte spiller.

Vi har en megastærk trup. Den er ikke perfekt, men den er stærk nok til at kunne gøre sig gældende.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

8 måneder 1 uge siden #16341 af Madrid1998
Besvaret af Madrid1998 på emne Om Vores Rivaler IX

Siempre Madrid post=188592 skrev: ​Det er yderst passende, at denne debat om vores spillere og deres påståede manglende niveau ligger i denne tråd "om vores rivaler".

For er vi ikke ofte vores egne værste rivaler, når vi efter en håndfuld anonyme kampe er parate til at sælge ud af spillere, som for bare et halvt år siden blev vurderet til at være nogle af verdens bedste på deres position?

Er det gået alle hen over hovedet, at vi har fået en træner med en helt ny måde at gøre tingene på? Xabi Alonso og spillerne har haft mindre end to måneder sammen og der vil være op- og nedture her i starten, såvel for hele holdet som for den enkelte spiller.

Vi har en megastærk trup. Den er ikke perfekt, men den er stærk nok til at kunne gøre sig gældende.

​Tjo, men præmissen er ikke helt gældende her.

Jeg har som nævnt kritiseret Valverde i flere år. Det kommer ikke på baggrund af sæsonstarten. Jeg mente det præcis det samme, selv da han antageligvis havde en “super sæson” Jeg mener oprigtigt, at han virkelig er super overhyped.

Han er selvfølgelig stadig en professionel fodboldspiller, der kan spille fodbold, men i min optik bare ekstremt overhyped. Han er derudover en stor fanfavorit, der er god til at banke på brystet, og sige de rigtige ting (madridismo, eller hvad man kalder det)

8 måneder 1 uge siden #16342 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om Vores Rivaler IX

Madrid1998 post=188593 skrev:

Siempre Madrid post=188592 skrev: ​Det er yderst passende, at denne debat om vores spillere og deres påståede manglende niveau ligger i denne tråd "om vores rivaler".

​Tjo, men præmissen er ikke helt gældende her.

Jeg har som nævnt kritiseret Valverde i flere år. Det kommer ikke på baggrund af sæsonstarten. Jeg mente det præcis det samme, selv da han antageligvis havde en “super sæson” Jeg mener oprigtigt, at han virkelig er super overhyped.

Han er selvfølgelig stadig en professionel fodboldspiller, der kan spille fodbold, men i min optik bare ekstremt overhyped. Han er derudover en stor fanfavorit, der er god til at banke på brystet, og sige de rigtige ting (madridismo, eller hvad man kalder det)

​Jeg vil ikke ind i en større Valverde-diskussion med dig, for vi må bare enes om at være uenige om uruguayaneren.

Der kan bestemt findes fodboldspillere, som er mere teknisk elegante end Fede Valverde, men til gengæld må man ikke undervurdere hans drive og hans evne til at dække store områder på en fodboldbane via hans arbejdsiver. Der er mange fodboldspillere i Real Madrid, som er blevet markant bedre, fordi de har en type som ham ved deres side.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: mat_hattrick

8 måneder 1 uge siden #16343 af mat_hattrick
Besvaret af mat_hattrick på emne Om Vores Rivaler IX
Altså tæller defensive egenskaber bare slet ikke noget?

8 måneder 1 uge siden #16344 af Madrid1998
Besvaret af Madrid1998 på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg har aldrig negligeret hans arbejdsgiver, og løbepensum. Han har tydeligvis noget at byde med, men for mig er det bare overflødigt.

En defensiv mand som tchoumeni, og Bellingham er imo mere end nok defensiv.

Pointen er bare som sagt, at de midtbanespillere vi har alle har det Valverde har, men de er bare langt bedre. Cama og Belli har jo alt det Valverde har stort set.

Valverde har jo også set bedre ud end han er netop fordi vi har overladt spillet til modstanderen stort hver kamp. Stor eller lille modstander.

Ha4 vi spillere der kan holde på bolden bedre, og har en bedre teknik, som vi ser nu efter Gulers indlemmelse, så bliver en som Valverde altså udstillet.

Ja vi mister lidt med hans raids og skud, men er det i virkeligheden så stort et tab? Jeg synes det sjældent man ser hans raids, især i la liga, og når han endelig skyder så er det 9/10 gang ved siden af eller overliggeren. Ja det ser godt, men er ikke særlig effektivt for kampresultatet.

Hvis Cama kan holde sig skadesfri, får sat en god stime igang, og Alonso tør, så tror jeg Valverde er på bænken inden længe.

Leveret af Kunena Forum