Om Vores Rivaler IX

9 måneder 1 uge siden #16381 af Holm
Besvaret af Holm på emne Om Vores Rivaler IX
Hvorfor ikke bare foreslå de øvrige la liga klubber at købe deres hjemmekampe i næste sæson? Så har vi 37 hjemmekampe på Bernabeu. Lad os sige det koster 5-10 mio. € (som det anslås at Villarreal får). En samlet pris på 85-170 mio €, det kan vi godt klare økonomisk.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 måneder 1 uge siden #16382 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Tebas skal bare gå på pension hurtigst muligt. Det er helt vildt.

Hans idé om at give god PR til La Liga er at lægge én kamp i Miami. Wow, ja det kommer da til at batte noget! Selvom Barcelona og Real Madrid spiller hver sommer i USA i forvejen. Tror ikke det faktum, at Villarreal rejser med derover denne gang booster La Ligas profil helt vildt, hvis jeg skal være ærlig.

Det var jo heller ikke for andet end pengenes skyld, at Super Cuppen skulle spilles i Saudi.

Vi har en liga med de bedst betalte og samtidig dårligste dommere i Europa. Racisme på de fleste stadions. En fordeling af TV-penge der er helt skævvredet. Læg dertil en formand (Tebas) der i stedet for at varetage sine interessenters interesser offentligt sviner dem til for rullende kameraer.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, El Siete, Estadio Santiago Bernabéu

8 måneder 3 uger siden #16383 af Ramos4
Flick i karantæne til El Clasico. Ved ikke om det gør den store forskel.

Men hold op, hvor får vi ikke en bedre chance for at slå Barca. Masser af skader, en offside-linje der ikke er hvad den har været - og en træner i karantæne.

Vi skal simpelthen vinde næste weekend.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

8 måneder 3 uger siden #16384 af Hamid8210
Besvaret af Hamid8210 på emne Om Vores Rivaler IX
Det bliver en typisk kamp næste uge - real kommer dominerende inden kampen
Men ender med at blive ydmyget

8 måneder 3 uger siden #16385 af Ramos4

Hamid8210 post=188746 skrev: Det bliver en typisk kamp næste uge - real kommer dominerende inden kampen
Men ender med at blive ydmyget

​YES, that's the spirit!

8 måneder 3 uger siden #16386 af Hamid8210
Besvaret af Hamid8210 på emne Om Vores Rivaler IX
Fair nok - men ærligt det er bare den følelse man sidder med

8 måneder 3 uger siden #16387 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Om Vores Rivaler IX

Hamid8210 post=188749 skrev: Fair nok - men ærligt det er bare den følelse man sidder med

​Enig, især efter fadæsen mod Aletico

8 måneder 3 uger siden #16388 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Om Vores Rivaler IX
Hvis vi igen bliver domineret mod Barca er det vel en rimelig konklusion at Xabi stadig er for taktisk uerfaren i forhold til at håndtere de store kampe. Eller også har spillerne simpelthen fået et kompleks pga af alle de mange klare nederlag i sidste sæson .

8 måneder 3 uger siden #16389 af Estadio Santiago Bernabéu

Ramos4 post=188745 skrev: Flick i karantæne til El Clasico. Ved ikke om det gør den store forskel.

Hvad blev der egentlig af respekten for dommerne?

8 måneder 3 uger siden #16390 af Madrid777
Besvaret af Madrid777 på emne Om Vores Rivaler IX
Nu følger jeg lidt med på diverse Barcelona Facebook fansider og her slår det mig at de anklager Gil Manzano for at have noget imod dem, at han er formand for en Real Madrid fanklub og for at slynge røde kort ud til Barcaspillere og trænere gennem en årelang periode. Han er med andre ord en korrupt klovn, der er imod Barcelona. På helt samme måde som mange herinde nok også synes Gil Manzano er en kæmpe klovn i Real Madrid sammenhæng efter Bellinghams annullerede mål mod Valencia og derefter det røde kort, samt også Huijsens fejlagtige udvisning i denne sæson mod Real Sociedad. Konklusionen må vel være, at han helt generelt er en pivelendig dommer.

Det jeg vil frem til er den her følelse af, at man hele tiden føler sig bortdømt på vegne af sin egen klub. Følelsen af at føle sig bortdømt efter Negreira som RM-fan kan man argumentere for er en anelse mere på sin plads, men jeg har bare svært ved fortællingen om at visse dommere de “bevidst” går mod Real Madrid. Det opleves på begge sider, og det er ikke for at underminere vigtigheden af at man kommer til bunds i Negreira sagen og holder de retmæssige personer skyldige, men det er der folk der ved meget mere om herinde end jeg gør og forhåbentlig et retssystem i Spanien som ikke svigter. Det er bare interessant at se hvad folk skriver i kommentarerne og på Barca siderne om dommerne og Real Madrid. Det er jo unægteligt mange af de samme ting som går igen hos os Real Madrid fans.
Sidste redigering: 8 måneder 3 uger siden ved Madrid777.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo, Madridista02

8 måneder 3 uger siden #16391 af Estadio Santiago Bernabéu
​Normalt ville jeg være enig og sige at man skal kunne se tingene fra begge sider/alle sider. Empati og forståelse.

Men her har vi faktisk, helt ærligt, at gøre med en fanbase af fanatikere der er skæv på den. Kan I huske hvor forarget og bortdømt Xavi følte sig i den Villarreal nedslagtning hvor Barcelona tabte 2-5 og den endda burde have endt 1-8 hvis reglerne var blevet fulgt? Han råbte og skreg. Kiggede ind i kameraet og sagde Drogba’s kendte sætning fra det norske tyveri “It’s a disgrace.”

De har haft årtier med dommertække. Efter Barcelona stoppede betalingerne fordi Negreira stoppede med at have indflydelse, har dommerne været tættere på neutrale end nogensinde hvis man ser bort fra de 3 kampe i streg sidste sæson hvor de på TV sagde at de var på et decideret hævntogt mod Real Madrid. Og det føles unfair for dem når hele deres fanbase af fanatikere er vant til at have bias dommere. Nu får de pludselig kun 55 % favorable domme i stedet for 65 %.

Det må føles forfærdeligt for dem.

Så derfor de brokker sig og tror at det hele er galt.

Hvis vi bare kunne holde os professionelle og diplomatiske uden at komme i krig med det spanske fodboldforbund, dommerforbundet, UEFA og Tebas så ville vi ‘høste frugterne’ af endelig at opleve neutrale dommere. Men i stedet har vi startet en kamp mod stort set alle andre og oplever desværre lige så dårlige dommere som under de 17 år med Negreiras regime.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
8 måneder 3 uger siden #16392 af Madridista02
Besvaret af Madridista02 på emne Om Vores Rivaler IX

Madrid777 post=188753 skrev: Nu følger jeg lidt med på diverse Barcelona Facebook fansider og her slår det mig at de anklager Gil Manzano for at have noget imod dem, at han er formand for en Real Madrid fanklub og for at slynge røde kort ud til Barcaspillere og trænere gennem en årelang periode. Han er med andre ord en korrupt klovn, der er imod Barcelona. På helt samme måde som mange herinde nok også synes Gil Manzano er en kæmpe klovn i Real Madrid sammenhæng efter Bellinghams annullerede mål mod Valencia og derefter det røde kort, samt også Huijsens fejlagtige udvisning i denne sæson mod Real Sociedad. Konklusionen må vel være, at han helt generelt er en pivelendig dommer.

Det jeg vil frem til er den her følelse af, at man hele tiden føler sig bortdømt på vegne af sin egen klub. Følelsen af at føle sig bortdømt efter Negreira som RM-fan kan man argumentere for er en anelse mere på sin plads, men jeg har bare svært ved fortællingen om at visse dommere de “bevidst” går mod Real Madrid. Det opleves på begge sider, og det er ikke for at underminere vigtigheden af at man kommer til bunds i Negreira sagen og holder de retmæssige personer skyldige, men det er der folk der ved meget mere om herinde end jeg gør og forhåbentlig et retssystem i Spanien som ikke svigter. Det er bare interessant at se hvad folk skriver i kommentarerne og på Barca siderne om dommerne og Real Madrid. Det er jo unægteligt mange af de samme ting som går igen hos os Real Madrid fans.

​Spot on!

Jeg savner Pepe :(

Leveret af Kunena Forum