Om Vores Rivaler IX
Pointen med Jude er spot on, han har i 12 maaneder haft brug for et hvil, det har han faaet nu...jeg forventer mig en stor season fra hans side, hvis han taktisk bliver brugt rigtigt.NickyMad post=188264 skrev: De har dog også fået en længere og tiltrængt pause henover sommeren modsat os, hvilket vi måske mærker senere på sæsonen. Heldigvis ser det dog også ud til Xabi er opmærksom på det og får roteret, forhåbentlig også Valverde og Mbappe. Den tvunget pause til Jude har været vigtig.
Donde está la biblioteca?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
NickyMad post=188266 skrev:
Vi havde 3 ugers pause, de havde 6 uger, så ja bare lige nogle få dage flere... Det ser dog heldigvis også ud til Xabi modsat Ancelotti er bedre til at rotere.Estadio Santiago Bernabéu post=188265 skrev: Det er godt nok begrænset hvor mange flere dages pause de har fået. Jeg har ikke lavet matematikken men der kan ikke være særlig mange dage.
Jeg skrev godt nok at jeg ikke havde regnet på det men jeg kan se at jeg ikke rammer så langt forbi som dit gæt :)
Hvorfra får du 6 ugers pause?
Lad os lige regne det præcist ud så folk ikke ender med at tro at der er 3 ugers forskel.
Barca spillerne gik på ferie mandag 9. juni og vendte tilbage fra ferie søndag 13. juli. De spillede ikke klub VM men var til gengæld rundt på show kampe i Asien. Det giver 4 uger og 6 dages ferie.
I Real Madrid havde spillerne sommerferie efter VM der sluttede 9. juli. De var ikke rundt på de lange Asien flyveture men spillede til gengæld VM. Spillerne kom tilbage fra ferie 3. august. Det giver 3 uger og 3 dage.
Forskellen er som sagt begrænset. Helt præcist er det en uge og tre dage ekstra ferie.
Fair nok, jeg var lige for hurtig og fik ikke tjekket ordentligt op. Nu bliver det måske lidt flueknepperi, men hvis vi skal ned i detaljerne, så begyndte Barca først deres træning den 14. juli, eftersom dagen før kun stod på lægetjek, det giver præcis 5 ugers ferie (Real begyndte d. 03 med lægetjek såvel som træning). Hvis du mener jeg ramte mere ved siden af, end dit begrænset hvor mange flere dage.. ok så..Estadio Santiago Bernabéu post=188268 skrev:
NickyMad post=188266 skrev:
Vi havde 3 ugers pause, de havde 6 uger, så ja bare lige nogle få dage flere... Det ser dog heldigvis også ud til Xabi modsat Ancelotti er bedre til at rotere.Estadio Santiago Bernabéu post=188265 skrev: Det er godt nok begrænset hvor mange flere dages pause de har fået. Jeg har ikke lavet matematikken men der kan ikke være særlig mange dage.
Jeg skrev godt nok at jeg ikke havde regnet på det men jeg kan se at jeg ikke rammer så langt forbi som dit gæt :)
Hvorfra får du 6 ugers pause?
Lad os lige regne det præcist ud så folk ikke ender med at tro at der er 3 ugers forskel.
Barca spillerne gik på ferie mandag 9. juni og vendte tilbage fra ferie søndag 13. juli. De spillede ikke klub VM men var til gengæld rundt på show kampe i Asien. Det giver 4 uger og 6 dages ferie.
I Real Madrid havde spillerne sommerferie efter VM der sluttede 9. juli. De var ikke rundt på de lange Asien flyveture men spillede til gengæld VM. Spillerne kom tilbage fra ferie 3. august. Det giver 3 uger og 3 dage.
Forskellen er som sagt begrænset. Helt præcist er det en uge og tre dage ekstra ferie.
Du fremhæver deres Asien-tur, men vi har selv været igennem et klub-VM i ekstrem varme, haft træninger i USA under usædvanlige forhold og skulle rejse frem og tilbage på kryds og tværs. Og når det blot er venskabskampe modsat klub-VM, kan man tillade sig at skifte hele holdet ud i pausen, som de også passende gjorde i samtlige kampe. Og så lader vi helt være med at åbne diskussionen om en ordentlig pre-season.
Jeg synes stadig, vi står stærkt frem mod den nye sæson og er fortrøstningsfuld, så længe vi undgår skader. Men man må også erkende, at der er andre omstændigheder, som taler til deres fordel. At kalde 11 dages (50% mere end Reals) ekstra hvile for en begrænset forskel viser, at man ikke helt følger med i den polemik, der netop handler om skader og spillere, som konstant presses til grænsen. En spiller som Valverde har sjovt nok snakket om han ser frem til en sommer uden en turnering, så han kan slappe ordentligt af.
Jeg håber lidt optimistisk håber det bliver den fra første sæson så han kan lukke munden på alle igen ;) Jeg havde foretrukket den operation før klub-vm men nu vi er kommet godt i gang, kan det vise sig at være en fordel Jude først skal i gang nu :)DeLaRed post=188267 skrev:
Pointen med Jude er spot on, han har i 12 maaneder haft brug for et hvil, det har han faaet nu...jeg forventer mig en stor season fra hans side, hvis han taktisk bliver brugt rigtigt.NickyMad post=188264 skrev: De har dog også fået en længere og tiltrængt pause henover sommeren modsat os, hvilket vi måske mærker senere på sæsonen. Heldigvis ser det dog også ud til Xabi er opmærksom på det og får roteret, forhåbentlig også Valverde og Mbappe. Den tvunget pause til Jude har været vigtig.
- Platin bruger
-
NickyMad post=188272 skrev: Fair nok, jeg var lige for hurtig og fik ikke tjekket ordentligt op.
Nu var der så også kun pga dig og den måde du rettede mig på at jeg blev nødt til at grave dybt efter de præcise datoer for hvornår spillerne kunne slappe af i benene så tak for den :)
Ja de har haft lidt ekstra ferie.
Vi har så til gengæld tjent en masse penge på klub VM til at kunne købe nogle rotationsspillere og det var vi så gjort! Der burde immervæk gøre det nemmere for Alonso at spare en spiller engang imellem. De ekstra 11 dage bliver hurtigt vundet ind på den måde hvis man udelukkende gør det op i afslapningsdage.
Jeg skriver dog også i det første indlæg at det netop kan håndteres ved hyppig rotation, så den del er vi ikke uenig i.
- Platin bruger
-
WellRamos4 post=188260 skrev: Det er i øvrigt blevet leaked at Yamal vinder Ballon d'Or med 5 point ned til Dembélé.
Det ser ud til at UEFAs vendetta mod Real Madrid fortsætter.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
I går slap Koke og Llorente fra henholdsvis et halsgreb og et knytnæveslag mod Rayo-spillere.
Heldigvis har vi da VAR.........hvis det virker.................eller hvis det bruges.
LaLiga Loca er det mest rammende navn i mands minde. Og det er ikke positivt ment.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Vi ved alle godt hvem der havde været i karantæne i weekenden, hvis det havde været Vinicius og Rüdiger der havde lavet de to voldelige aktioner, som Llorente og Koko gjorde i går.
Vi må bare erkende, at vi spiller efter andre regler.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Jeg savner Pepe :(
Stor dreng. Flot opslag.Kimbo post=188277 skrev:
WellRamos4 post=188260 skrev: Det er i øvrigt blevet leaked at Yamal vinder Ballon d'Or med 5 point ned til Dembélé.
Det ser ud til at UEFAs vendetta mod Real Madrid fortsætter.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024