Om Vores Rivaler IX
Spanien har Laporte og Cubarsi, ikke ligefrem en betondefensiv, men de har kun lukket ét mål ind i turneringen!
Jeg husker også, at vi havde et godt forsvar under Alonso før Vini strejkede.
Edit: ingen taler i øvrigt om, at vi stadig har Thiago på vores hold. Han kunne altså godt være typen, der kan få det hele til at klikke bedre sammen, hvis han kan formå at udvikle sig med fast spilletid.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Af hvad jeg har set og lagt mærke til (det kan sagtens være forkert), så spillede Mourinho i Benfica en 4-2-3-1 som stort set altid. Uden bold lignede det en ret stram 4-2-3-1 eller 4-1-4-1 hvor det første pres hovedsageligt kom fra kanten der presser ind på stopperen.
Jeg synes det bedste ville være at få Arda Güler ind så meget i spille som muligt, når vi har bolden. Gerne lidt flydende som 6'er/8'er. Problemet er at det er nærmest umuligt at sætte det ordentligt op hvis Mourinho holder fast i at presse med 1 angriber. Güler som en af de to 6'ere uden bold har været noget skrammel for han er ikke særlig god til at orientere sig og lukke sine rum. Tilgengæld (som Lars nævner) har han været fremragende når han dækker en af de brede positioner og så synes jeg også, at han under Alonso var god når han blev skubbet op ved siden af angribere i presset.
Norge vekslede mellem 4-4-2 og 4-1-4-1 i deres pres, og det var Ødegaard som gik frem i 4-4-2. Samtidig kom han også meget langt ned og hjalp Norge ud af presset nærmest som en 6'er når de byggede op. Det synes jeg fungerede sindssygt godt. Jeg ved godt at Ødegaard og Güler ikke er 100% den samme type, men jeg tror at Güler med noget mere erfaring kan blive fantastisk ved siden af Tchouameni i opbygningen.
Okay, nu er det langt fra et faktum at Mou “altid” spiller 4231, han har i sine mange år som træner været igennem et hav af formationer, men fair nok, nu er der noget at forholde sig til.Ramos4 post=198213 skrev:
Hva'? Nej jeg forholder mig til det faktum at Mourinho altid spiller 4-2-3-1.DeLaRed post=198211 skrev:
Jeg ved ikke hvilken formation du refere til, sidder du fast i en 433? Min pointe er at der er et hav af andre muligheder end at forsoege at tvinge vores spillere ind i en opstilling der tydeligvis ikke fungere til den trup vi har.Ramos4 post=198209 skrev: Så Güler og enten Valverde eller Tchouameni som en doble pivote?
Det mener du ikke?
Og for at goere det ultra kort, saa ville en mulighed f.eks vaere at spille 352, paa den maade kan du beskytte midtbanen og stadig spille med Guler som central midtbane, Jude som 10'er og det ville ogsaa passe fint til flere af de backs vi nu har i truppen...men langt fra den eneste maade at faa dette til at gaa op!
Vi burde alle hade 433 fordi vi simpelthen ikke har truppen til det, og det kommer aldrig til at fungere med baade Vini og Mbappe i front!
Med en 4231 er man ikke tvunget til at spille med 2 bredde kanter i 3 mands kæden, her ville Guler sagtens kunne ligge mere centralt, især hvis hhv Dumfries ligger på backen og Fede kan drive med frem i højre side fra hans dybere position på midtbanen (jeg tager det ikke for givet at Silva SKAL starte foran Guler, det bliver forhåbentlig den der passet bedst ind på banen), så ingen tvang at Guler skal holde bredden i en 4231
I hans Chelsea tid så vi også ofte hans 433 skifte til en 4141, her ville Guler også passe fint ind på midten.
Og sidste men ikke mindst, så synes jeg på ingen måde vi skal være godt med at Belligham SKAL spille 10’er, grundet hans defensive kvaliteter og store arbejds radius, ville det ikke overraske hvis Mou bruger han længere tilbage på banen, så det bliver en mere flad 442.
FAKTUM er ihvertfald at en ønsket 4231 ALDRIG vil ligne det med Vini på banen, han skævvrider med garanti den formation så ender med noget der mere nærmere sig 4132 med et drys af rod og kaos! Og hvis man så tilsætter en knivspids af Trent, så har man opskriften til et nederlag ;)
Donde está la biblioteca?
Og det giver jo også mening. Så holder Dumfries bredden til højre.
Men det ændrer jo ikke på at vi så har en doble pivote med uduelige Valverde og uduelige Tchouameni. De skal stadig sætte spillet. Det er begrænset hvor langt ned en højrekant kan trække trods alt.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Messi er i min optik ikke meget bedre end sine argentinske holdkammerater, men har været beskyttet gennem hele sin karriere. Bl.a. på grund af forblændelse af hans magi på en fodboldbane, og fordi han har haft holdkammerater der ofte var meget værre og iøjenfaldende i deres usympatiske aktioner. Derudover har hans mere stille og - i nogens øjne - ydmyge udtryk, gjort ham til “den gode” i duellen mod Ronaldo.
Dejligt at dette endeligt kommer frem i lyset i kølvandet af argentinernes opførsel i VM-finalen.
- Estadio Santiago Bernabéu
- Væk
- Platin bruger
-
- Væk
- Platin bruger
-
Barca gør det modsatte.
www.fcbarcelona.dk/Nyheder/forholdet-mel...-har-lidt-skade.html
Og lige pludselig er de ikke gode nok alligevel ha ha ha
- Væk
- Platin bruger
-
Så passede Marca’s forsøg på at kalde det en form for hjemmeterapi altså ikke. Det var en reel operation. Bare en meget lille en.
Hvorfor brugte du ham så aldrig, din tøsedreng?
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024