Om Vores Rivaler IX
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
På papiret er vores trup bedre end de fleste andre hold i europa, men vores midtbane er svag og vi har ikke et system og det taber vi på. Det ville være en fejl at afskrive Barcelona, som i de seneste par sæsoner, jeg tror sagtens de kan få offensiven til at fungere uden en klar 9'er, som man også har set Luis Enrique gøre i PSG.NadaMás post=199409 skrev: Rodri ser ud til at blive lukket for 70-75 mio.
Så snart hans agent offentliggjorde hans valg, var den transfer sikker som amen i kirken. Godt spillet af City, de har fået prisen presset pænt op.
Jeg er stadig meget ærgerlig over at Perez tog den transfer for givet.
Det ser jeg som en kæmpe signing for Barca - Han gør en stærk midtbane endnu stærkere. Bernal/Rodri/de Jong/Gavi/Pedri/Fermin/Olmo .. Det slår sgu vores midtbane .. Og en stor del af dem tilmed La Masia, eller henter ind på førsteholdet i en ung alder (Pedri). Det er sgu sejt.
Lykkedes det dem også at få Alvarez, må man sige at de har haft er flot transfervindue - Det ser jeg dog ikke ske. Seneste meldinger går nu på, at Julian selv er indforstået med at blive i Atletico (som forresten i så fald også har haft er flot vindue).
Jeg forestiller mig at de finder en ny striker, men det bliver hverken en opgradering fra Lewan eller Torres (tror jeg, we’ll see).
Noget jeg synes der ikke snakkes meget om, er deres centerforsvar og venstreback. Jeg synes ikke det ser stærkt ud.
De går efter Cancelo på venstrebacken, hvilket ikke skrammer mig. Balde er for upålidelig efterhånden.
I centerforsvaret er det vel kun Cubarsi, der er fuldgod, og garant for højt niveau over sæsonen. Eric Garcia er dygtig, men synes også han har mangler og koncentrationsfejl. Gerard Martin er jeg en anelse usikker på. AC er kronisk skadet, svært at se ham blive fast derinde.
Gordon er en god spiller .. Men 80 mio. er voldsomt synes jeg. Adeyemi er en god signing til rotation, og det som specielt ham, og delvist også Gordon sikrer, er at Flicks pressspil kan forsætte, skulle Raphinha blive skadet igen.
Lykkedes de med at hente Alvarez, er de monsterstærke fra midten og frem, men det tror jeg ikke de gør. Og forsvaret kan bestemt udfordres. Synes for den sags skyld heller ikke Kounde ser lige så stærkt ud, som han gjorde fra er pr. år siden.
Trup for trup synes jeg stadig Real er stærkere, men Barca har et defineret system, og et homogent omklædningsrum. Kan Mou skabe det, tror jeg bestemt på vores chancer!
Henter de Rodri og måske Laporte i Athletic, så er de klare favoritter i La Liga.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Som det ser ud nu har vi et minus på 25M. Vi skal jo helst ikke gå helt amok :)Ramos4 post=199395 skrev: Vi ender med at tjene penge dette vindue :D
Men truppen er jo også stort set perfekt, må man forstå.
Og så kan man kigge på City der har hentet Anderson til 135M, har kig på Enzo til 120-40M og er ved at lukke Bouaddi til omkring 100M.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Egentlig ret imponerende, taget i betragtning af hvor dårlig han er.Estadio Santiago Bernabéu post=199419 skrev: Barcelona sælger Ferran Torres med et 5-6 millioner Euro tab siden købet i 2022.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
Med Ferran og Casado salg, samt udlån af Aurujo, har de helt sikkert pengene.
Men Gordons niveau er måske mere til at være reserve for trioen og ikke start 11. Samtidig bliver de også bare ekstremt sårbare overfor skader til Yamal & Raphina, og især Raphina har jo kæmpet en del med skader sidste sæson.El Siete post=199598 skrev: PSG har for eksempel kørt med en front trio med Kvaratskelia - Dembele - Doue og en klasse midtbane, med stor succes. Barcelona kan gøre noget lignende og stille med Gordon - Raphinha/Adeyemi - Yamal og så deres klasse midtbane. Jeg spår at det nok skal lykkes for dem og at vi kommer i store problemer i El Clasico.
Det handler ikke så meget om typen de skal bruge som 9'er, men ser det som en kæmpe ulempe for dem hvis de ikke henter nogen. Tvivler dog også de ikke gør, ville være en meget mærkelig prioritering - men okay det samme kan man jo sige om vores midtbane situation.