Om Vores Rivaler IX
- Siempre Madrid
-
- Offline
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Scriptophobe skrev:
Doc.juego skrev:
ElMadrid skrev:
Scriptophobe skrev:
ElMadrid skrev:
Sahinovic skrev: Helt til at starte med, gik min påstand ud på at Real Madrid får flere tragikomiske straffespark, samt fratagelse af lovlige mål til modstanderen, end alle af de andre fodboldhold i verden (europæiske storhold). Jeg kan ærgerligt talt ikke huske hvornår FC Barcelona sidst har fået et straffespark som omverdenen har grint højlydt af?
Men med Real Madrid er det egentligt ret let, vi kan vel alle huske 2-1 kampen mod Elché, hvor Pepe i de døende minutter river fat en medspillers hånd, placere den på sit bryst og vælter, hvorpå dommeren så vælger at dømme et straffespark? Aldrig har jeg oplevet noget lignende. Marcelo mod Elché i forrige sæson, lader sig falde på vej ud af boksen, bliver ikke ramt, ikke engang tæt på, dommeren dømmer straffer. Hele verden - inklusiv mig selv - griner. Vi er allerede oppe på en tragikomisk kendelse (af betydning) som er gået vores vej, hvor mange har FC Barcelona fået? Altså på niveau med at hvis den rammer en modspillers ryg, så bliver der dømt straffe? Ingen (-: Men det er vel stadig lige mange, eller noget.
Selvom det ikke er sandt, vil jeg egentligt gerne - for at afslutte diskussionen - tilslutte mig tankegangen om, at Real Madrid selvfølgelig (!) ikke får flere tragikomiske kendelser som går deres vej, end alle andre (-:
Måske husker du ikke så godt, men vi skal ikke mange runder tilbage før Barcelona fik en - efter din standarder - tragikomiske straffe. Prøv at se spillerens og tilskuernes reaktion eller nyd lige Suarez, der ligner en mand, der er blevet skudt!
Er der straffe her??
Ja. Der er ret tydeligt straffespark. Nu er jeg som sagt ikke helt sikker på, at jeg er enig med Sahinovic i denne sag, men det er simpelthen et ubegribeligt dumt eksempel at komme med. Der er tydelig kontakt på Suárez' støtteben og der bliver simpelthen bare spændt ben for ham. Suárez' ruller rundt og overdramatiserer, det har du fuldkommen ret i, men det ændrer altså ikke på at der er tydeligt straffespark.
Jeg må indrømme at jeg ikke er enig. Han rammer tydeligt bolden først. Jeg er også ret sikker på at jeg har set/læst at der ikke var straffe, hvor jeg efterfølgende ser klippet og der er jeg også af den opfattelse af den ikke burde dømmes. Men lad os den lægge. Det er bare endnu et eksempel på, hvordan vi fans kan se anderledes på tingene.
Efter min bedste vurdering betydet bold først = inet straffe. Så giver dog ret i at det er et fremragende eksempel på at fans har meget forskelligt syn på tingene :)
Hvorvidt man rammer bolden først eller ej, har ifølge spillets regler ingen indflydelse på om der skal dømmes et frispark, eller et straffespark for den sags skyld. Han spænder ben for Suárez, uagtet at han har berøring med bolden først. Derfor er der straffespark.
Grundlæggende forholder det sig jo bare sådan, at alle hold får straffespark. De store og mest offensive hold får flere straffespark end andre, og i langt, langt, langt de fleste tilfælde er det korrekt dømt, uanset om der står Real Madrid, Barcelona, Juventus eller Manchester City på trøjen. Der er ikke tale om nogen større sammensværgelse, når Barcelona og Real Madrid får flere straffespark end de andre hold. Det er en tydelig konsekvens af at de har mere boldbesiddelse og spiller mere offensivt, og derfor oftere befinder sig i modstandernes felt, som oftest med en dygtig spiller med bolden for fødderne. Enhver kan sige sig selv at der så vil blive begået mange straffespark på netop disse spillere og disse hold. Engang var Milan også et af dem og jeg håber snart at de bliver det igen.
Men det er vel i det store hele en ret ligegyldig debat. Real Madrid får mange straffespark og Barcelona får mange straffespark. Så kan I vel være glade om det faktum i skøn forening.
Siempre Madrid, finder du det ikke en anelse mystisk, at FIFA pludselig er kritisk overfor reglen, der ellers er blevet brugt en del gange, uden indsigelse fra Blatter og vennerne i FIFA, i løbet af det sidste årti? Det emmer jo langt væk af, at FIFA har indset at de ikke har taget højde fra samtlige mulige forhold, dengang de udmålte straffen til Barcelona, hvorfor de nu må forsøge at redde sit eget skind med mere tvivlsomme metoder.
Jeg synes nu, at det ville have været mere mystisk, hvis man underkendte den straf, som man har tildelt Barcelona, hvad enten den så er rimelig eller ej. Barcelona må ikke - under nogen omstændigheder - indskrive spillere før 1. januar 2016.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Siempre Madrid skrev: Barcelona får - som ventet - ikke lov til at indskrive Arda Turan i stedet for Rafinha.
Godt arbejde af Centralmagten i Madrid.
Endnu et eksempel på at alt og alle er imod Barca og går Reals vej :D Dejligt at være det korrupte hold :)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
SR4 skrev:
Siempre Madrid skrev: Barcelona får - som ventet - ikke lov til at indskrive Arda Turan i stedet for Rafinha.
Godt arbejde af Centralmagten i Madrid.
Endnu et eksempel på at alt og alle er imod Barca og går Reals vej :D Dejligt at være det korrupte hold :)
Jeg håber virkelig, at det er ironisk, fordi det ville da være dybt latterligt, hvis de måtte indskrive ham, da deres straf så intet har været værd.
Personligt synes jeg, at det var latterligt, at de overhovedet måtte hente spillere i sommers, da det intet har med en transferkarantæne at gøre, selvom de først må indskrive dem til nytår.
De har truffet det hele rigtige valg ved ikke at give Barca lov til at indskrive Arda.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Zizou1981
- Gæst
-
I hørte det her først.
Vi vinder naturligvis
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Zizou1981 skrev: Jeg er slet ikke i tvivl: Barcelona smider point i aften.
I hørte det her først.
Vi vinder naturligvis
Jeg er slet ikke i tvivl om, at et af holdene (Barca og RM) smider point i aften. Spørgsmålet er hvem?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Florentino Pérez
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Sahinovic skrev: Hold fast i hat og briller, Diego Costa er blevet tildelt tre dages karantæne, efter hændelserne i Arsenal kampen.
Og Gabriel har fået annulleret sin. Så er der retfærdighed til.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
HALA MADRID Y NADA MAS
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"Maybe they hate me because I'm too good."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
