Om Vores Rivaler IX

1 uge 3 dage siden #9001 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Om Vores Rivaler IX
Pique ude i op til 6 måneder.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

"Piqué, cabrón, saluda al campeón"

¡Puta Barca!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 3 dage siden #9002 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
Barca kommer til at sejle fuldstændigt denne sæson. Det bliver sjovt at se, trods alt.

1 uge 3 dage siden #9003 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om Vores Rivaler IX
“ Til gengæld måtte de derimod se deres klart største stjerne smutte en tur over til aftenens modstander, for lidt over et år siden.”

Og så købte de en som var meget bedre! Atletico ligner en klar mester i år og de kommer til at fortsætte med at hente gode spillere.

“ men det er jo ikke ligefrem Haaland og Mbappe”
dem henter vi jo heller ikke, men vi henter en Hazard som er over the hill, Jovic og Mendy. I forvejen køber vi unge spillere som dårligt nok kan spille 80 minutter i træk på højt plan. Hele vores sportslige koncept er fejlet flere år frem.

Vores indtægter fremadrettet skal jo gøre bod på den skade som er sket økonomisk pga corona. Og så er det på så mange pladser vi skal forstærke os på før vi kan gøre en forskel igen.

Hvorfor jeg mener Atleti tager magten de næste sæsoner frem er at de har Joao Felix, en god bred trup, altid den rette mentalitet og evnen til at skabe et projekt der har mening. Og så er de 10 times better til at finde den rigtige unge stjerne end vi nogensinde bliver. Det er klart at Real Madrid har haft unge som er blevet til noget, når de støvsuger markedet med mega maid fra spaceballs. Men det ødelægges af en alt for konservativ træner og en præsident med storhedsvanvid.

Hugol. 30 años con el mejor club del mundo.
Madrid football Academy/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza

1 uge 3 dage siden #9004 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
@9eren

Du glemmer at Atletico spiller noget af det kedeligste bold i mands minde, og har svært ved at åbne et forsvar op. Det er kun fordi, de er det mindre hold i Madrid, at de er nogenlunde interessante. De spiller uafgjort (foruden at tabe finaler), hvilket giver chancen for at Real Madrid kan tage titlen igen i år.

1 uge 2 dage siden #9005 af longwind
Besvaret af longwind på emne Om Vores Rivaler IX

9eren skrev: “ Til gengæld måtte de derimod se deres klart største stjerne smutte en tur over til aftenens modstander, for lidt over et år siden.”

Og så købte de en som var meget bedre! Atletico ligner en klar mester i år og de kommer til at fortsætte med at hente gode spillere.

dem henter vi jo heller ikke, men vi henter en Hazard som er over the hill, Jovic og Mendy. I forvejen køber vi unge spillere som dårligt nok kan spille 80 minutter i træk på højt plan. Hele vores sportslige koncept er fejlet flere år frem.

Vores indtægter fremadrettet skal jo gøre bod på den skade som er sket økonomisk pga corona. Og så er det på så mange pladser vi skal forstærke os på før vi kan gøre en forskel igen.

Hvorfor jeg mener Atleti tager magten de næste sæsoner frem er at de har Joao Felix, en god bred trup, altid den rette mentalitet og evnen til at skabe et projekt der har mening. Og så er de 10 times better til at finde den rigtige unge stjerne end vi nogensinde bliver. Det er klart at Real Madrid har haft unge som er blevet til noget, når de støvsuger markedet med mega maid fra spaceballs. Men det ødelægges af en alt for konservativ træner og en præsident med storhedsvanvid.

João Felix har en god sæsonstart, og pludselig er han bedre end Griezmann, der har været en af verdens bedste angribere i flere år inden han tog til Barcelona? Måske skulle du basere dine vurderinger på stikprøver større end 10 kampe. Sidste sæson scorede han 9 mål i 36 kampe.

Bedre til at finde unge spillere? Udover Renan Lodi (en fin back til €20m) og João Felix (en af verdens mest hypede talenter til €127m) har de ingen unge spillere af værdi i truppen.

Den rette mentalitet? De har en underdogmentalitet, og det er derfor de ikke vinder finaler. Atletico kommer ikke til at dominere andet end Europa League. Det er det, de har mentaliteten til.

Og Florentino Pérez, der tager alle de nødvendige midler i brug for at sikre klubbens økonomi i stedet for at smide pikken på bordet og stange millioner ud på spillere har simpelthen storhedsvanvid, må man forstå? Jeg vil mene, at han ellers har ageret ualmindeligt ydmygt under Coronakrisen.

Jeg kan forstå at man kan være frustreret over Real Madrids spil i denne sæson, men din forherligelse af Atletico er på grænsen til useriøs.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Real HWL, Brylle, elle44, DeLaRed

1 uge 2 dage siden #9006 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Om Vores Rivaler IX

9eren skrev: “ Til gengæld måtte de derimod se deres klart største stjerne smutte en tur over til aftenens modstander, for lidt over et år siden.”

Det er jo ikke kvaliteten af de to spillere jeg vil diskutere, det er symbolværdien i at Atletico Madrid, som pludselig skulle gå hen og overtage Real Madrids plads i det spanske og europæiske fodboldhieraki, mister deres på det tidspunkt klart største stjerne og bedste spiller, til en direkte ligarival. Hvornår er det sidst sket at Real Madrid har mistet en bærende profil til et andet hold i den spanske liga? Det er jo sådan noget som gør at Atletico Madrid overhovedet ikke kommer i nærheden af noget som helst magtskifte, slet ikke når det kommer til Real Madrid.

Og nu siger du at vi ikke henter Mbappe eller Haaland, det ved vi jo af gode grunde ikke noget om, hverken du eller jeg, men én ting jeg kan love dig er at Atletico i hvert fald IKKE henter dem, men at chancen for at vi gør er uendeligt mange gange større. Så igen, hvor er dit magtskifte? For det eksisterer ikke på transfermarkedet. Og så nævner du endda selv Hazard, som igennem 6-7 år har været den bedste spiller i verdens mest økonomisk stærke liga. At det så er gået af helvede til med Hazard er bare uheldigt.

Og nu snakker du om økonomi, men du springer jo flot og elegant henover min kommentar om Deloitte. Du siger i dit oprindelige indlæg at Atleticos økonomi "er ved at nærme sig Real Madrids", men det er jo slet og ret en direkte løgn. Faktisk er Atleticos økonomi halvt så god som Real Madrids, hvis man skal tro Deloitte, og dem vil jeg trods alt hellere tro på end dig og en evidensudfordret kommentar, hvad det angår.

Jeg vil gerne give dig at Real Madrid har udsigt til en større udrensning i truppen end Atletico, men lad os sige at vi henter Mbappe og/eller Haaland indenfor to år. De er udover at være fremragende fodboldspillere, også to reklamesøjler af en støbning som Atleticos marketingsafdeling kun kan drømme våde drømme om, og så stiger indtægterne også den vej igennem. Der er så mange faktorer i et spillerindkøb, udover blot en indkøbspris, og Real Madrid har alle dage større muligheder for både at hente de rigtige spillere i PR-forstand, men også at markedsføre dem på det globale marked, på en måde som Atletico Madrid slet slet slet ikke kan.

Og om Atletico er 10 gange bedre til at finde de unge spillere ved jeg nu heller ikke. I den nuværende trup har Real Madrid hentet Casemiro, Federico Valverde, Benzema, Sergio Ramos, Raphaël Varane og Marcelo fra en ganske ung alder. Så kan det godt være at Vinicius og Rodrygo ikke slår igennem, men taget Real Madrids trackrecord i betragtning, så stoler jeg stadigvæk på at de kan udpege og købe de rette unge spillere.

En sjov og vittig signaturtekst

1 uge 2 dage siden #9007 af Estadio Santiago Bernabéu

madrid2000 skrev: Måske er det bedre at går efter Håland end Mbappe. Kan købes for 75 mill euro og er en monster foran målet.

Det er ikke et angreb på dig, men blot til info:

Dortmund har flere gange slået det fast at Erling Håland ikke er til salg til vinter, til sommer eller næste vinter. Dvs. han er måske til salg sommeren 2022. Til den tid vil han desværre ikke koste 75 millioner Euro men 175 millioner Euro.

Jeg håber personligt at du får ret i at vi kan få ham til klubben. Han er, for mig, et større transfermål end selveste Kylian Mbappe. Men jeg håber vores angreb kommer til at indeholde af dem begge.

Skadeslisten:
2. Carvajal
4. Ramos
7. Hazard
15. Valverde
18. Jovic
19. Odriozola

1 uge 2 dage siden #9008 af Jbner
Besvaret af Jbner på emne Om Vores Rivaler IX

Estadio Santiago Bernabéu skrev:

madrid2000 skrev: Måske er det bedre at går efter Håland end Mbappe. Kan købes for 75 mill euro og er en monster foran målet.

Dortmund har flere gange slået det fast at Erling Håland ikke er til salg til vinter, til sommer eller næste vinter. Dvs. han er måske til salg sommeren 2022. Til den tid vil han desværre ikke koste 75 millioner Euro men 175 millioner Euro.

Jeg håber personligt at du får ret i at vi kan få ham til klubben. Han er, for mig, et større transfermål end selveste Kylian Mbappe. Men jeg håber vores angreb kommer til at indeholde af dem begge.

Nu ved jeg ikke hvor folk får prisen på 75 mio på. Men hvis prisen er så lav kan det ikke være andet end en frikøbsklausul. Og såfremt det er en frikøbsklausul, kan Dortmund være nok så uvillige til at sælge ham. Bliver den pris indfriet, har de intet at sige. Men som sagt, ved jeg ikke hvor folk får prisen fra :)

1 uge 2 dage siden #9009 af Estadio Santiago Bernabéu
Jeg vil naturligvis gerne have lov til at trække halvt i land nu :)

Hvis det er en frikøbsklausul, så er der selvfølgelig ikke så meget at rafle om. Så skal Erling Håland bare vælge klub. Rygter på nettet går på at den træder i kraft i 2021.

Skadeslisten:
2. Carvajal
4. Ramos
7. Hazard
15. Valverde
18. Jovic
19. Odriozola

1 uge 2 dage siden #9010 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Om Vores Rivaler IX

Jbner skrev:

Estadio Santiago Bernabéu skrev:

Nu ved jeg ikke hvor folk får prisen på 75 mio på. Men hvis prisen er så lav kan det ikke være andet end en frikøbsklausul. Og såfremt det er en frikøbsklausul, kan Dortmund være nok så uvillige til at sælge ham. Bliver den pris indfriet, har de intet at sige. Men som sagt, ved jeg ikke hvor folk får prisen fra :)

Frikøbsklausulen træder angiveligt i kraft 2022, hvorfor der snakkes 2022 ift. et køb af ham.

1 uge 2 dage siden #9011 af 9eren
“Det er jo ikke kvaliteten af de to spillere jeg vil diskutere, det er symbolværdien i at Atletico Madrid, som pludselig skulle gå hen og overtage Real Madrids plads i det spanske og europæiske fodboldhieraki, mister deres på det tidspunkt klart største stjerne og bedste spiller, til en direkte ligarival. Hvornår er det sidst sket at Real Madrid har mistet en bærende profil til et andet hold i den spanske liga? Det er jo sådan noget som gør at Atletico Madrid overhovedet ikke kommer i nærheden af noget som helst magtskifte, slet ikke når det kommer til Real Madrid. “

Kort og godt, de mistede ham ikke men valgte at sælge ham og fik en bedre spiller.

“Og nu siger du at vi ikke henter Mbappe eller Haaland, det ved vi jo af gode grunde ikke noget om, hverken du eller jeg, men én ting jeg kan love dig er at Atletico i hvert fald IKKE henter dem, men at chancen for at vi gør er uendeligt mange gange større. Så igen, hvor er dit magtskifte? For det eksisterer ikke på transfermarkedet. Og så nævner du endda selv Hazard, som igennem 6-7 år har været den bedste spiller i verdens mest økonomisk stærke liga. At det så er gået af helvede til med Hazard er bare uheldigt. “

De har så fået så mange penge at de kan hente andre spillere som løfter deres niveau. Og der er ingen der får Mbappe eller Haaland, hvorfor nævne dem!

Det er ikke uheldigt med Hazard, det var åbenlyst han ville fejle. Han vejede jo ikke 20 gram i Chelsea vel!

“Og nu snakker du om økonomi, men du springer jo flot og elegant henover min kommentar om Deloitte. Du siger i dit oprindelige indlæg at Atleticos økonomi "er ved at nærme sig Real Madrids", men det er jo slet og ret en direkte løgn. Faktisk er Atleticos økonomi halvt så god som Real Madrids, hvis man skal tro Deloitte, og dem vil jeg trods alt hellere tro på end dig og en evidensudfordret kommentar, hvad det angår. “

Jamen det er derfor Real Madrid vælger at købe talenter til billigere penge og ikke kæmpe stjerner.

“Jeg vil gerne give dig at Real Madrid har udsigt til en større udrensning i truppen end Atletico, men lad os sige at vi henter Mbappe og/eller Haaland indenfor to år. De er udover at være fremragende fodboldspillere, også to reklamesøjler af en støbning som Atleticos marketingsafdeling kun kan drømme våde drømme om, og så stiger indtægterne også den vej igennem. Der er så mange faktorer i et spillerindkøb, udover blot en indkøbspris, og Real Madrid har alle dage større muligheder for både at hente de rigtige spillere i PR-forstand, men også at markedsføre dem på det globale marked, på en måde som Atletico Madrid slet slet slet ikke kan.”

Real Madrid henter selvfølgelig ikke Mbappe eller Haaland, det kan vi ikke.

“Og om Atletico er 10 gange bedre til at finde de unge spillere ved jeg nu heller ikke. I den nuværende trup har Real Madrid hentet Casemiro, Federico Valverde, Benzema, Sergio Ramos, Raphaël Varane og Marcelo fra en ganske ung alder. Så kan det godt være at Vinicius og Rodrygo ikke slår igennem, men taget Real Madrids trackrecord i betragtning, så stoler jeg stadigvæk på at de kan udpege og købe de rette unge spillere”

Som sagt, når du støvsuger markedet med mega maid fra Spaceballs, så skal du nok finde nogle.

Sidste redigering: 1 uge 2 dage siden ved 9eren.

1 uge 2 dage siden #9012 af 9eren

longwind skrev:

João Felix har en god sæsonstart, og pludselig er han bedre end Griezmann, der har været en af verdens bedste angribere i flere år inden han tog til Barcelona? Måske skulle du basere dine vurderinger på stikprøver større end 10 kampe. Sidste sæson scorede han 9 mål i 36 kampe.

Bedre til at finde unge spillere? Udover Renan Lodi (en fin back til €20m) og João Felix (en af verdens mest hypede talenter til €127m) har de ingen unge spillere af værdi i truppen.

Den rette mentalitet? De har en underdogmentalitet, og det er derfor de ikke vinder finaler. Atletico kommer ikke til at dominere andet end Europa League. Det er det, de har mentaliteten til.

Og Florentino Pérez, der tager alle de nødvendige midler i brug for at sikre klubbens økonomi i stedet for at smide pikken på bordet og stange millioner ud på spillere har simpelthen storhedsvanvid, må man forstå? Jeg vil mene, at han ellers har ageret ualmindeligt ydmygt under Coronakrisen.

Jeg kan forstå at man kan være frustreret over Real Madrids spil i denne sæson, men din forherligelse af Atletico er på grænsen til useriøs.

Du er ikke bedre end din sidste kamp. Niveau mæssigt har Griezmann fuldstændig tabt alt. Joao er afgørende for både Atleti og Portugal.

Florentino er ikke ydmyg, han har bare ikke samme redskaber mere og går i blinde rundt for at finde nye navne i form af Canteranos y Galacticos version 8 til hans forfejlet projekt “post Cristiano”

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.