Om Vores Rivaler IX
Jovic var på alles læber, og selvom jeg ikke synes man kan sammenligne dem direkte, da Haaland virker langt mere engageret og professionel, så er de typemæssigt tættere på hinanden.
Synes Haaland minder en del om Ronaldo. Det er hans løb ind i feltet samt hans afslutninger som er verdensklasse, men de løb i feltet sker oftest på kontraangreb, eller hvor pladsen er til at lave de løb uden bold. Ronaldo kom fra kanten af, hvor Benzema skabte ham pladsen, men hvem skal skabe pladsen for Haaland? Jeg ser det bare ikke som en succes. Medmindre vi går tilbage til den tid, hvor vi ikke ville have bolden. Så har vi bare rigtig mange andre spillere som vil lide under det.
Der skal ske noget offensivt, men vil Haaland gøre sådan, at vores kantspillere kommer over 5 mål hver? Jeg tvivler, selvom barren er sat ekstremt lavt, og skræmmende realistisk desværre.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Dios skrev: Ligesom jeg har min frygt med Mbappé, så har jeg det i den grad også for Haaland. Hans stats taler sit tydelige sprog, men nu er det jo bare ikke et computerspil det hele. Man bliver simpelthen nødt til at kigge på hvordan han scorer sine mål, og hvilken stil han passer bedst til. Vi får jo ikke en 1 til 1 Haaland i Real Madrid - bare fordi han levere for vanvittigt i Dortmund, og det er det jeg frygter ekstremt meget med en spiller som ham. Synes vi har set det lidt for ofte det med, at direkte spillere bare falder igennem i Real Madrid, og generelt spansk fodbold, hvis ikke deres teknik er i særklasse.
Jovic var på alles læber, og selvom jeg ikke synes man kan sammenligne dem direkte, da Haaland virker langt mere engageret og professionel, så er de typemæssigt tættere på hinanden.
Synes Haaland minder en del om Ronaldo. Det er hans løb ind i feltet samt hans afslutninger som er verdensklasse, men de løb i feltet sker oftest på kontraangreb, eller hvor pladsen er til at lave de løb uden bold. Ronaldo kom fra kanten af, hvor Benzema skabte ham pladsen, men hvem skal skabe pladsen for Haaland? Jeg ser det bare ikke som en succes. Medmindre vi går tilbage til den tid, hvor vi ikke ville have bolden. Så har vi bare rigtig mange andre spillere som vil lide under det.
Der skal ske noget offensivt, men vil Haaland gøre sådan, at vores kantspillere kommer over 5 mål hver? Jeg tvivler, selvom barren er sat ekstremt lavt, og skræmmende realistisk desværre.
Jeg tror du har fat i noget!
Nu mangler vi naturligvis at se Haaland spille i et andet system og taktik, indtil videre har han vel kun spillet for "kontra" hold, saa maaske han giver noget helt andet hvis han kommer til Real. Ifht til ham og Jovic er der et par meget tydelige forskelle, men den stoerste er Haalands stoerrelse, den tror jeg godt man kunne bruge i Real, baade som target mand eller i hovedspillet (aabent spil og paa doedbolde). Men jeg tror ligesom dig ikke at han noedvendigvis er loesningen paa alle vores problemer.
Ifht Mbappe, saa saa jeg PSG's kamp i Tirsdags, og her er det stadig tydeligt at Mbappe ikke kan baere et hold helt alene (endnu), saa tror heller ikke vi skal forvente at han score 40 maal i hans foerste season i Madrid (hvis han nu kommer). Jeg er ogsaa en smule nervoes for hans skades historik, for vi kan jo se hvad der sker med holdet naar man bruger +100mill paa en spiller der sidder paa skades listen.
Det helt store, men ogsaa meget urealitsike spoergsmaal er saa; hvad hvis begge spillere ankom paa samme tid, kunne det i sig selv saa ikke drastisk aendre Real angrebets udtryk og maaske endda holdets taktiske grundlag?
Donde está la biblioteca?
Dios skrev: Ligesom jeg har min frygt med Mbappé, så har jeg det i den grad også for Haaland. Hans stats taler sit tydelige sprog, men nu er det jo bare ikke et computerspil det hele. Man bliver simpelthen nødt til at kigge på hvordan han scorer sine mål, og hvilken stil han passer bedst til. Vi får jo ikke en 1 til 1 Haaland i Real Madrid - bare fordi han levere for vanvittigt i Dortmund, og det er det jeg frygter ekstremt meget med en spiller som ham. Synes vi har set det lidt for ofte det med, at direkte spillere bare falder igennem i Real Madrid, og generelt spansk fodbold, hvis ikke deres teknik er i særklasse.
Synes faktisk ikke vi har så mange spillere der vil lide under en spillestil hvor vi spiller på kontra. Jeg tager den fra defensiven af og op. Courtois er virkelig dygtig til at sætte spillet hurtigt igang har jeg lagt mærke til, ofte med gode hårde udkast, lidt ligesom casillas plejede at gøre. Carvajal er umiddelbart en habil kontraspiller, han er fysisk altid i god form og han er heller ikke langsom. Varane får måske ikke så meget ud af sin hurtighed ved at stå dybt, men tænker det sagtens kan fungere. Ramos er eminent til at slå en god lang aflevering til enten midtbane eller angriber. Mendy er et bæst fysisk, tænker han er bedre på kontrsspillende hold end det vi spiller nu. Casemiro kan stå lidt mere dybt, det bliver han vel kun bedre af. Kroos kommer bestemt ikke til sin ret det skal siges. Valverde tænker jeg umiddelbart ville være et bæst, Modric er lidt so and så so, han ville nok lide lidt. Ødegaard ville være genial som 3. Sidste mand på bolden, de sullerbolde han ville kunne spille til hurtigløbere som Mbappe og Haaland ville være helt perfekt, lidt en Özil rolle som vi husker det under mourinho. Og så Benzema, han er fremragende til at lægge bolden af på sin førsteberøring, han skal være første eller anden spilstatiom i kontraspillet. Hazard må jeg indrømme jeg ikke helt ved hvad man kan forvente, man skulle tro han ville komme i flere 1v1 situationer, men kan han få slæbt sig selv op i angrebet hurtigt nok? Tvivler.
Så har vi Vinicius som burde være god, men det er han simpelthen ikke. Rodrygo er nok udmærket.
De absolut største tabere er for mig at se er isco, Marcelo, Kroos og Modric. Hvor kun Kroos er et stort tab, Modric er trods alt gammel.
... Og ja, jeg elsker kontrabold :D
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
elle44 skrev: De absolut største tabere er for mig at se er isco, Marcelo, Kroos og Modric.
Og Dios :) Der er vidst ikke ikke mange ting han hader mere end når Real Madrid overlader spillet til modstanderen :D (Ret mig hvis jeg tager fejl, Dios!)
Der kommer også en tid efter Benzema :D
Ser dog hverken Haaland eller Mbappé som perfekte. Købene af dem begge vil fortsat være sats.
Fondo_Sur skrev: @Dios
Ser dog hverken Haaland eller Mbappé som perfekte. Købene af dem begge vil fortsat være sats.
Og den dag går Real Madrid nedenom og hjem ;D
Se hvad der skete med Barcelona efter de blev direkte og kedelige. Lige nu ligger de på en habil 13. plads eller noget i den dur :D Deres trup er stadig verdensklasse, men der mangler identitet og overlegenhed. Noget vi i den grad kommer til at mangle uden Benzema.
Forsvaret vil måske stå stærkere. Til gengæld er modstanderen langt tættere på vores mål, og det er trods alt stadig Ramos og Varane, og de clearer ikke altid lige bolden til perfektion, men de burde stå markant bedre.
Ellers vil alle andre stå svækket. Alene af den grund, at ingen af vores spillere er gode i løb uden bold. Hazard vil have bolden i fødderne. Det samme vil Benzema, og ja begge er verdensklasse til at lægge den af på førsteberøringen, men hvem tager løbene af de 2, eller omkring de 2? Asensio kan jeg godt se for mig blive en succes, men nogen skal fortælle ham, at han så skal begynde at tage løb imod målet og ikke på tværs af banen.
Rodrygo kan på sigt blive en sådan type, men ligesom med Vinicius, så er ingen af dem gode nok nu, eller om 2-3 år. De mangler rigtig meget endnu desværre. Fair du tager Haaland og Mbappé med ind i ligningen, men så er alle andre spillere irrelevante :) Kommer de 2, så er det klart, at det vil give et helt andet udtryk.
Valverde vil måske være et bæst, men er han ikke i forvejen det? Frygter dog lidt for hans fysik, for det vil betyde flere og længere højintense løb end nu, og det er sjældent han har luft til 90 min..
Kroos vil blive en kæmpe taber som du selv siger. Det samme vil Modric, og Ødegaard kan jeg heller ikke se for mig i den rolle. Han elsker de mange små berøringer og sammenspil, hvor Özil mere var en individualist, som løb meget med bolden og havde et fænomenalt overblik.
Jeg kan også godt lide kontraspil, så længe vi ikke opgiver bolden. I mine øjne er det bare en taber mentalitet, at stille sig ned og vil straffe modstandernes fejl i stedet for at få dem til at fejle med flydende offensivt spil.
Dios skrev:
Fondo_Sur skrev: @Dios
Og den dag går Real Madrid nedenom og hjem ;D
Se hvad der skete med Barcelona efter de blev direkte og kedelige. Lige nu ligger de på en habil 13. plads eller noget i den dur :D Deres trup er stadig verdensklasse, men der mangler identitet og overlegenhed. Noget vi i den grad kommer til at mangle uden Benzema.
Enig, enig.
Men det gode ved Real Madrid er, at vi ikke definerer os ud fra en generation af spillere eller sågar i forbindelse med én enkelt. Benzema er meget klasse, og derfor blev han også hentet ind som ung. Sådan bør det selvfølgeligt fortsætte. Kan personlig godt lide en type som Joao Felix, der ikke alene har ild i røven, men som er teknisk god fra top til tå. Klasse spillere holder bedst i længden.
Lionel Messi 1534
Iker Muniain 572
Isco 523
Neymar 493
Ever Banega 465
Fabián Orellana 450
Andrés Iniesta 426
Joaquín 418
Cristiano Ronaldo 403
Marcelo 398
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Zyconith skrev: Top 10 jugadores con más regates (driblinger) completados en @LaLiga en la última década:
Lionel Messi 1534
Iker Muniain 572
Isco 523
Neymar 493
Ever Banega 465
Fabián Orellana 450
Andrés Iniesta 426
Joaquín 418
Cristiano Ronaldo 403
Marcelo 398
Det her viser om nogen, hvordan statistik i nogle sammenhæng kan være misvisende. Man får jo det indtryk at Isco var på samme niveau eller endda endnu bedre end Iniesta for slet ikke at tale om CR.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024