Om Vores Rivaler IX

1 måned 1 uge siden #9169 af Estadio Santiago Bernabéu
Det er standard at der kan gives mellem 4-12 dage på sådanne forseelser. Messi ender med at få 4 og dermed slipper han let, men jeg tvivler på at nogen i Barcelona lærer noget af det her. De vil formentlig føle sig som ofre i sagen.

Næste kamp: La Liga Matchday 25
Real Madrid - Real Sociedad
Kamptidspunkt: Mandag 1. marts kl. 21:00
Stadion: Alfredo di Stéfano

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 1 uge siden #9170 af Thomaskjensen
Besvaret af Thomaskjensen på emne Om Vores Rivaler IX
Nej lære noget kommer de ikke til Estadio Santiago Bernabéu, og 4 dage tror jeg også på.
Det er vel ikke første gang Messi giver en modspiller en knytnæve, har for mig at det skete for et par år siden.
Samtidig bliver jeg ikke overrasket om de går med en mildere paragraf og han får 2-3 dage.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Estadio Santiago Bernabéu

1 måned 1 uge siden #9171 af Thomaskjensen
Besvaret af Thomaskjensen på emne Om Vores Rivaler IX
- I det 120. minut blev Lionel Messi udvist for følgende grund: At slå en modstander med sin arm ved brug af overdreven kraft med bolden i spil, men uden for spilafstand, skrev dommer Manzano i sin rapport efter opgøret.

Popkorn :)

1 måned 1 uge siden #9172 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om Vores Rivaler IX

nono skrev: www.google.dk/amp/s/m.allfootballapp.com...-play-him.../2533798

Det her er sgu meget god humor fra Frankfurt. Og samtidig dybt pinligt for Zidane.

Hvorfor er det pinligt for Zidane?

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Lars1991

1 måned 1 uge siden #9173 af longwind
Besvaret af longwind på emne Om Vores Rivaler IX

Sahinovic skrev:

Det her er sgu meget god humor fra Frankfurt. Og samtidig dybt pinligt for Zidane.

Det er jo efterhånden ved at være et tema, at Zidane ikke kan få det bedste ud af sine spillere.

Jovic, Mariano, Mayoral, Ødegaard, Odriozola, Achraf, Militão - alle har haft succes andre steder, og ingen har fået en reel chance af Zidane. Samtidig har han endnu ikke rigtigt fået udviklet på Rodrygo eller Vinicius.

Ser man på den stribe spillere, så er det ualmindeligt naivt at affeje det med, at samtlige af de spillere "bare ikke har niveau til Real Madrid". Der er få spillere i verden - og endnu færre inden for det nuværende budget - der ville kunne gå ind i Real Madrids startopstilling uden en tilvænningsperiode.

Zidane har prioriteret den sikreste og mest kortsigtede strategi, og alligevel fejler han. Det er pinligt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, andreashn, Kiwes, Thomaskjensen, Cristiano7

1 måned 1 uge siden #9174 af Cristiano7
Besvaret af Cristiano7 på emne Om Vores Rivaler IX

longwind skrev:

Sahinovic skrev:

Det er jo efterhånden ved at være et tema, at Zidane ikke kan få det bedste ud af sine spillere.

Jovic, Mariano, Mayoral, Ødegaard, Odriozola, Achraf, Militão - alle har haft succes andre steder, og ingen har fået en reel chance af Zidane. Samtidig har han endnu ikke rigtigt fået udviklet på Rodrygo eller Vinicius.

Ser man på den stribe spillere, så er det ualmindeligt naivt at affeje det med, at samtlige af de spillere "bare ikke har niveau til Real Madrid". Der er få spillere i verden - og endnu færre inden for det nuværende budget - der ville kunne gå ind i Real Madrids startopstilling uden en tilvænningsperiode.

Zidane har prioriteret den sikreste og mest kortsigtede strategi, og alligevel fejler han. Det er pinligt.

+ Llorente.

1 måned 1 uge siden #9175 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IX
Ja og Ceballos, James og Bale. Sikke et hold vi kunne have haft!

1 måned 1 uge siden #9176 af longwind
Besvaret af longwind på emne Om Vores Rivaler IX

Lars1991 skrev: Ja og Ceballos, James og Bale. Sikke et hold vi kunne have haft!

De er skam udeladt med vilje, bl.a. fordi de netop ikke har overbevist i andre klubber, og i James og Bales tilfælde ikke ligefrem er unge. Hvad er din pointe?

1 måned 1 uge siden #9177 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IX

longwind skrev:

Lars1991 skrev: Ja og Ceballos, James og Bale. Sikke et hold vi kunne have haft!

De er skam udeladt med vilje, bl.a. fordi de netop ikke har overbevist i andre klubber, og i James og Bales tilfælde ikke ligefrem er unge. Hvad er din pointe?

At det svært at tage kritikken seriøst med de spillere du nævner og en generel total mangel på nuance. Der bliver bare gentaget de samme, overfladiske ting gang på gang.

Men lad os da tage den igen så, zzzzzz. Okay angrebspladsen først, her har vi en af verdens bedste på sin plads, det bliver selvfølgelig svært at slå af 100%. Så med Jovic's nosseløse præstationer når han endelig får spille tid, samtidig med alt det uro han skaber udenfor banen, så var det da kun logisk at han skulle ud. Han var lige ved at ryge i fængsel sidste år!
Og så det her jeg begynder at have svært ved at tage det seriøst.. Mayoral... Mariano. Jøsses! Hvor er det Mayoral har haft succes henne? Er det de 11 mål i 66 kampe for Levante eller de 3 mål han har scoret i Roma? Mariano er yderst sympatisk, men det forhåbentlig tydeligt for enhver at han ikke har kvaliteten til Real Madrid, om vi så havde Guardiola, Kloop og Mourinho til at træne ham på samme tid.
Ødegaard har været her et halvt år og ham har jeg allerede skrevet en halv roman om.
Odriozola fik endnu mindre spilletid i Bayern men de kan vel heller ikke finde ud af at udvikle nogen spillere. Archraf ville være sikker på spilletid, og det kunne vi selvfølgelig ikke love ham når vi har en spiller som Carvajal (forhåbentlig ikke nogen der er uenig i?). Han kunne da være en fin backup, men det gad han ikke (samme historie med Llorente). Derudover viste han et niveau langt under Carvajal i de to kampe vi havde imod Inter, så ligner ikke vi missede noget der.
Millitao fik 11 kampe fra start i ligaen i sidste sæson plus en håndful i Champions League og pokalen. Det synes jeg nu er udemærket for en reserve, men vi var da alle enige om at han så rystende usikker ud 80% af tiden.

Det er altså bare noget andet at have succes i klubber som Frankfurt, Porto, Sociedad osv og så Real Madrid. Det svært at vide på forhånd hvilke spillere der kan tage skridtet videre. Man kan da godt kigge på Zidane og på scoutningen generelt, de skal da ikke se sig fri af kritik. Men når det er det samme overfladiske pladder der bliver gentaget gang på gang, ja så har jeg personligt svært ved at tage det seriøst. Især når han har bevist før at han ikke er bleg for at sætte legender af hvis talenter viser et højere niveau.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, andreashn, Sahinovic, DeLaRed, Estadio Santiago Bernabéu

1 måned 1 uge siden #9178 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Om Vores Rivaler IX

Lars1991 skrev:

longwind skrev:

At det svært at tage kritikken seriøst med de spillere du nævner og en generel total mangel på nuance. Der bliver bare gentaget de samme, overfladiske ting gang på gang.

Men lad os da tage den igen så, zzzzzz. Okay angrebspladsen først, her har vi en af verdens bedste på sin plads, det bliver selvfølgelig svært at slå af 100%. Så med Jovic's nosseløse præstationer når han endelig får spille tid, samtidig med alt det uro han skaber udenfor banen, så var det da kun logisk at han skulle ud. Han var lige ved at ryge i fængsel sidste år!
Og så det her jeg begynder at have svært ved at tage det seriøst.. Mayoral... Mariano. Jøsses! Hvor er det Mayoral har haft succes henne? Er det de 11 mål i 66 kampe for Levante eller de 3 mål han har scoret i Roma? Mariano er yderst sympatisk, men det forhåbentlig tydeligt for enhver at han ikke har kvaliteten til Real Madrid, om vi så havde Guardiola, Kloop og Mourinho til at træne ham på samme tid.
Ødegaard har været her et halvt år og ham har jeg allerede skrevet en halv roman om.
Odriozola fik endnu mindre spilletid i Bayern men de kan vel heller ikke finde ud af at udvikle nogen spillere. Archraf ville være sikker på spilletid, og det kunne vi selvfølgelig ikke love ham når vi har en spiller som Carvajal (forhåbentlig ikke nogen der er uenig i?). Han kunne da være en fin backup, men det gad han ikke (samme historie med Llorente). Derudover viste han et niveau langt under Carvajal i de to kampe vi havde imod Inter, så ligner ikke vi missede noget der.
Millitao fik 11 kampe fra start i ligaen i sidste sæson plus en håndful i Champions League og pokalen. Det synes jeg nu er udemærket for en reserve, men vi var da alle enige om at han så rystende usikker ud 80% af tiden.

Det er altså bare noget andet at have succes i klubber som Frankfurt, Porto, Sociedad osv og så Real Madrid. Det svært at vide på forhånd hvilke spillere der kan tage skridtet videre. Man kan da godt kigge på Zidane og på scoutningen generelt, de skal da ikke se sig fri af kritik. Men når det er det samme overfladiske pladder der bliver gentaget gang på gang, ja så har jeg personligt svært ved at tage det seriøst. Især når han har bevist før at han ikke er bleg for at sætte legender af hvis talenter viser et højere niveau.

Problemet er vel ikke at talenterne ikke får deres chancer, synes egentligt tit han spiller nogle af de mange talenter vi har. Problemet er nok nærmere at han ikke er den type træner der kan være med til at videreudvikle spillerne så de opnår deres fulde potentiale.

Vi ved jo Zidane er dygtig til at få verdensklassespillere der underpræstere til at præstere. Han har løftet nogle af de bærende spillere flere gange i sin tid som træner, som Modric, Casemiro, Kroos, Courtois osv. Jeg tror det måske har noget at gøre med at han stoler på dem og han viser dem at han stoler på dem og så vil de også gerne tage ansvar for ar forbedre deres indsatser.

Jeg ser kun Valverde som en spiller der har løftet hans niveau udover det vi kunne forvente han ville præstere. Resten af de unge spillere er enten blevet dårligere eller træder i vande på samme niveau som de var da de kom til klubben. Og Valverde lignede godt nok heller ikke en mand der havde noget som helst at gøre i klubben før han lige pludseligt viste hvad han egentlig var god til.

Der er potentiale i alle de talenter vi har, men de udvikler sig ikke en skid som jeg ser det, og jeg tror det kræver en anden træner for at få gang i den udvikling.

1 måned 1 uge siden #9179 af Estadio Santiago Bernabéu
Jeg synes ikke man kan sige det så firkantet at Zidane kan få verdensklassespillere til at præstere men ikke kan udvikle unge talenter. Det er for sort/hvidt.

Et godt eksempel på at det er mere nuanceret er at Gareth Bale netop gik fra at blive betragtet som en verdensklassespiller til at være en dårlig udgave af Lukas Vázquez.

Et godt eksempel på at det er mere nuanceret er at Casemiro, Valverde og Lukas Vázquez gik fra at være talenter til nogle virkelig dygtige og solide spillere (på hver deres måde).

Til gengæld er der også eksempler på verdensklassespillere, der har ramt deres top under ZZ ligesom der er eksempler på talenter, der ikke har udviklet sig under ZZ. Det er ikke sort/hvidt. På nogle punkter er det også spillere, der må tage en stor del af ansvaret ligesom ZZ skal og klubben generelt skal.

Sidste redigering: 1 måned 1 uge siden ved Estadio Santiago Bernabéu.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

1 måned 1 uge siden #9180 af Estadio Santiago Bernabéu
Det er formentlig almen viden efterhånden, men her kommer det lige alligevel:

FC Barcelona har udskudt deres valg. Dvs de har givet dem selv transferkarantæne i dette vintertransfervindue. De er ikke sat en specifik dato for valget, men der bliver talt om 7. marts. Der er tre kandidater tilbage: Joan Laporta, Victor Font og Toni Freixa.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.