Om Vores Rivaler IX
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Fondo_Sur skrev:
Madrid1998 skrev: Barcelona spiller bekymrende godt i dag. Koeman har på trods af han lignede en midlertidlig lappeløsning virkelig sat gang i de unge. De Jong spiller godt, Fati og Pedri er vel 2 af la ligas største talenter, Dest er god, og Dembele er ved at komme i gang. Kigger på man os, hvor jeg følte vi var ved at tage føringen med fornyelse af truppen, har vi evighedstalentet Asensio, Vinicus der ikke kan ramme noget som helst, og tilmed har mistet sit flair og dribleevner, som fik os til at glemme hans elendige slutprodukt. Derudover har vi Ødegaard og Jovic der mobbes af Zidane, en smadret Rodrygo, og 2 engang lovende talenter i Kubo og Reinier, som får deres karriere ødelagt i andre klubber. Eneste lyspunkt er vel Valverde, men selv han får ikke særlig meget tillid for tiden. Det ser virkelig håbløst ud, for nu kan vi engang købe os ud af det. Nej vi kan ikke engang betale løn nærmest.
Det eneste der er ligeså slemt hos dem er vel, at Griezmann er et ligeså stort flop som Hazard, men han spiller i det mindste.
De er stadigt skrøbelige defensivt og har investeret elendigt. En sejr over Granada eller ej.
Det er de, men mon ikke et par indkøb kunne rette op på det hurtigt, desuden er Pique ude. De har investeret dårligt med Griezmann og Coutinho, men Pedri er fandme godt hentet for et par milioner. Vi har på samme tid brugt omkring 100-120 M på 4 brasilianer, hvor kun Rodrygo kan blive god nok til en startplads, hos Arsenal eller Sevilla.
Det irriterer mig virkeligt, at vi har været så sløset og uheldige med vores køb af både talenter, samt etablerede spillere. Hvordan fanden kan man ramme forkert 5 gange i streg, mens Barcelona får en generationstalent hentet for 5 m, samt Fati fra egne rækker.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det må være rart at have bare én verdensklasse spiller i offensiven.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Du glemmer helt at nævne Dembele og Coutinho, der ikke alene slet ikke passer ind, men har været vanvittige dyre.
Og du glemmer også at nævne, at Barcas sejr i dag kommer af Messis genialiteter. Han har lavet lignende ting i over et årti, men stopper måske i klubben til sommer. Eller i hvert fald om nogle år. Den primære årsag til Barcas ringe pointhøst er vel, at Messi ikke har spillet så godt som han lige gjorde mod Granada end han gjorde i efteråret.
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Jeg forstår godt, at der ikke forventes sindssyg højt niveau fra start, men der skal kunne forventes bare lidt. Nu der jo også forløbet noget et år eller to med Vinicius. Han har ikke rykket sig en meter, eller jo, bare i den forkerte retning. Militao og Jovic ser vi intet fra, enten fordi de slet ikke spiller, når de gør ser det ikke kønt ud. Ødegård har været på leje i flere år, og er netop kommet som en “forstærkning”, bør man ikke forvente bare en smule fra hans side ? Han var jo en af la ligas bedste sidste år, nu kan man ikke forvente noget fra ham alligevel? Rodrygo er den eneste godkendte, men selv han er pisse usynlig halvdelen af tiden. Jeg forventer som sagt ikke, at de tager verden med storm fra første dag, men blot vise at de er talenter gode nok til at sikre os en fremtid, og spille på et nogenlunde stabilt niveau.Fondo_Sur skrev: Du kritiserer fremtidsinvesteringer ud fra et grundlag af, at de var købt ind til at præstere på Real Madrid-niveau med det samme. Det giver ikke mening selvom man selvfølgeligt håber på, at talenter slår igennem med det samme. Brasilianerne var købt ind mens man troede på at Bale, Asensio og Hazard skulle præstere på højt niveau.
Du glemmer helt at nævne Dembele og Coutinho, der ikke alene slet ikke passer ind, men har været vanvittige dyre.
Og du glemmer også at nævne, at Barcas sejr i dag kommer af Messis genialiteter. Han har lavet lignende ting i over et årti, men stopper måske i klubben til sommer. Eller i hvert fald om nogle år. Den primære årsag til Barcas ringe pointhøst er vel, at Messi ikke har spillet så godt som han lige gjorde mod Granada end han gjorde i efteråret.
Madrid1998 skrev:
Jeg forstår godt, at der ikke forventes sindssyg højt niveau fra start, men der skal kunne forventes bare lidt. Nu der jo også forløbet noget et år eller to med Vinicius. Han har ikke rykket sig en meter, eller jo, bare i den forkerte retning. Militao og Jovic ser vi intet fra, enten fordi de slet ikke spiller, når de gør ser det ikke kønt ud. Ødegård har været på leje i flere år, og er netop kommet som en “forstærkning”, bør man ikke forvente bare en smule fra hans side ? Han var jo en af la ligas bedste sidste år, nu kan man ikke forvente noget fra ham alligevel? Rodrygo er den eneste godkendte, men selv han er pisse usynlig halvdelen af tiden. Jeg forventer som sagt ikke, at de tager verden med storm fra første dag, men blot vise at de er talenter gode nok til at sikre os en fremtid, og spille på et nogenlunde stabilt niveau.Fondo_Sur skrev: Du kritiserer fremtidsinvesteringer ud fra et grundlag af, at de var købt ind til at præstere på Real Madrid-niveau med det samme. Det giver ikke mening selvom man selvfølgeligt håber på, at talenter slår igennem med det samme. Brasilianerne var købt ind mens man troede på at Bale, Asensio og Hazard skulle præstere på højt niveau.
Men hvor god var Marcelo som 20 årig i 2008 (efter han blev hentet i januar 2007)? Gabriel Heinze var førstevalg fremfor Marcelo for at sætte tingene i perspektiv.
Han blev lige siden verdens bedste på sin position. Uanset om hvor gode Barcas unge spillere var på det tidspunkt.
- Estadio Santiago Bernabéu
- Væk
- Platin bruger
-
Ramos4 skrev:
Estadio Santiago Bernabéu skrev: Real Madrid har i aften muligheden for at tage førstepladsen i La Liga (kun til lån) eftersom Atlético Madrid kommer tre kampe bagud Real Madrid i aften.
Kampen mellem Atlético Madrid og Athletic Bilbao er udskudt på snestorm. Kampen skulle være spillet i dag kl. 16:15 på Wanda Metropolitano.
Tage førstepladsen? Jaah med tre kampe mere. Jeg kan ikke se det er positivt at Atletico nu har tre kampe i hånden. Det kan blive et kompakt program for dem på et tidspunkt - men omvendt er de jo ude af Copa del Rey, så de bliver jo nok ikke overbelastede af kampe.
Ja det var det jeg skrev. De kunne tage førstepladsen til lån fordi Atlético ville være tre kampe bagud. Som jeg skrev. Jeg troede jeg havde skrevet det tydeligt nok.
Tilføjelse: Jeg beklager at jeg har afbrudt snakken om Barcelona/RM og talenter og fremtiden. Fortsæt endelig debatten.
Ifht Reals nuværende trup er endnu et aspekt til problemerne, at der måske mangler end “årgang” i den nuværende trup. Der mangler spillere i alderen 21-26 der er blevet spillet ind på holdet over en år-række og nu så småt kan begynde at præstere på et højere niveau.
Asensio er den eneste der falder ind i denne alders gruppe som har spillet i klubben i +4 år, og hans udvikling har jo så fået et huk pga af 10 måneders skade.
Så har vi Valverde på 22 som sidste season fik sit gennembrud og nok havde fået mere spilletid i denne season hvis set ikke var for endnu en skade.
De resterende spillere i denne alders gruppe, har enten kun været i klubben i 18 måneder (og været plaget af skader som resten af truppen) eller spiller ikke(Odriozola/Lunin).
Det giver en skævvridning af truppen med et stor hul fra vores 20årige brasilianere op til spillere på +27 der skal bære holdet.
Når det så er sagt, helt som med pointen i en tidligere kommentar ifht Marcelo, hvis vi kigger 4-5år frem, og med tiden får spillet vores unge spillere ind på holdet, så kan vi stå med en gruppe spillere på 21-26 år der pludselig præstere og som er spillet ind på holdet, det bliver ikke alle nedenstående der slår til, men lur mig om et par stykker af disse spillere ikke kommer til at give os gode minder i fremtiden:
Fede
Ødegaard
Rodrygo
Vinicius
Brahim
Kubo
Reinier
Det tager dog tid at få disse spillere spillet ind på holdet, samt for dem at få den nødvendige erfaring der skal til for at vinde titler, og det er her man står med et problem da man allerede skulle have haft et kuld af spillere i 21-26 år gruppen som allerede var spiller ind. Det er dog unfair at klandre en RM træner for det, for snoren er utrolig kort i Real, og uden titler mister man jobbet, så enhver træner i Real bliver nød til at fokusere på de spillere der præstere nu og her, der er ikke plads til at tænke langsigtet, så mener derfor dette er er problem der ligger hed ledelsen og klubbens transfer strategi, da man valgte at købe de helt unge spillere for 3-4 år siden, sprang man en årrække over, som man på kort sigt betaler for nu!
Hertil er Barca meget bedre til at spille unge spillere ind på holdet, det er der dog kun én grund til på nuværende tidspunkt og den hedder Messi! Uden Messi sidste season og denne ville Barca med deres nuværende trup have svært ved at være med i top 3. Have Real haft Cristiano (eller en Hazard fra 18/19 seasonen i PL) så havde ser været mere plads til at prøve unge spillere af, da man havde en spiller i truppen der kunne afgøre kampene på egen hånd, men ude en sådanne spiller skal det være hold-indsatser der vinder kampene og derfor må man spille med de 11 bedste i hver kamp, hvilket så sætter en lille stopper for udviklingen af unge spillere.
Donde está la biblioteca?
- 9eren
- Gæst
-
9eren skrev: Så scorede Hakimi til 1-2 og bragte Inter foran. Nøj jeg krummer tær !
Ja flot mål af ham. Men nejnej, han er slet ikke god nok til Real Madrid for vi har jo de allerbedste bedste folk i vores trup og Zidane formår at udvikle alle vores talenter og unge coming stars...indtil de selv opgiver ham og finder andre klubber at spille i ..eller noget..
- Estadio Santiago Bernabéu
- Væk
- Platin bruger
-
Vi har faktisk mødt Achraf Hakimi's Inter to gange i denne sæson og der var han nærmest pinligt usynlig.
Efter to sejre over Inter vandt vi puljen og de endte på sidstepladsen efter Borussia Mönchengladbach og Shakhtar Donetsk.
9eren skrev: Så scorede Hakimi til 1-2 og bragte Inter foran. Nøj jeg krummer tær !
Hvis Hakimi spillede i stedet for Carvajal, hvad så? Hvad ville der så ske? Ikke en skid. Hold nu op.
Vores problemer er FLØJENE.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024