Om Vores Rivaler IX
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Lad os tage et snapshot at truppen om 3 år24/25;
Angreb, Benz er 36 år og vi har vel ingen vi rigtig tror på kan tage over, Jovic, pfft, måske Kubo. Der skal helt sikkert ud og købes en topangriber som Haaland.
På midtbane har vi Vini, Rodrigo, Reinier, Assensio, Martin, Valverde, Cassimiro og med tilgang af Mbappe og 1 CM skal 7 spillere fylde 3 pladser, det ser jeg ikke som værende umuligt, vi har sikkert stadig Kroos, Hazard i stald som han få en kamp her og der.
Forsvaret; Mendy, Varana, CD og en HB skal købes, vælger her at se helt bort fra Militao og Crust.
Courtios er fast mand til han fylder 45 :)
Det betyder en brutto-indkøbs-liste på CB, HB, CM, HW og en angriber.
Ja, det er mange spillere, men igen. Vi er Real Madrid! Hvorfor skulle vi efter et præsidentvalg til sommer og genåbning af stadion ikke kunne hente Mbappe, Alaba og Haaland?
2022 har vi endeligt sluppet af med Bale og Marcelo, de penge kan gå til Karmiwanga (eller hvad han nu hedder) samt en ny HB.
Det jeg skriver om her er om alt går af helvede til, mit pessimistiske bud på en fremtid, her kommer min positive version anno 2024/25;
Haaland har gang i hans andet år i klubben og banker mål ind, super SUB Benz laver stadig 15 mål om året.
På kanterne smadre Hazard og Mbappe alt modstand af banen, Rodribo og Vini som supersubs.
Midtbanen domineres af Fede, Cassimiro og Martin, Kroos er i hans efterår men ligger stadig på 96% afleveringer...
Alaba levere stadig stabilt med Varana, Mendy og Carvajal tilbage uden skader.
Så med Mbappe i år, en super angriber næste år, ja så ser jeg ikke hvorfor man er negativ.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Flot arbejde Simone
Donde está la biblioteca?
DeLaRed skrev: Hvor er alle Lopetegui fans iaften? Håber ikke det var den her omgang lort i gerne ville have haft i Madrid med Isco i centrum!!!
Ved godt jeg stikker til bjørnen her ;-)
- henrikcomn
- Bruger er blokkeret
-
DeLaRed skrev: Hvor er alle Lopetegui fans iaften? Håber ikke det var den her omgang lort i gerne ville have haft i Madrid med Isco i centrum!!!
Hvis man skal bedømme alt og alle fra kamp til kamp, kan man jo konstant stikke frem og tilbage.
Man må sige at Sevilla er offer for en sjælden velsmurt Dortmund offensiv, ledet af Haaland. Men også tydeligt at se, at Sevilla simpelthen ikke er et Champions League hold. De trives ikke i den turnering. Måske er det fordi de ved at de ikke vinder.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- GuldsmedeN
- Ekspert bruger
-
Samtidig var mbappes indsats satme flot. Før mbappe har jeg aldrig rigtig kunnet se hvem der skulle blive de/den næste konge(r), når messi og ronaldo snart er tættere på 40 end 30. Fedt at Atletico puster lidt liv til ligaen iøvrigt :)
Udover mbappe (hvis I er enige med mig selvfølgelig), hvem tror I så kommer til at blive the real deals og ballond'or-kandidater de næste 10 år?
- Madrid1998
- Platin bruger
-
GuldsmedeN skrev: Ak ja, mon ikke tiderne med Messi og Ronaldo som de ubestridte fodboldkonger er ved at nå sin ende, efter hvad der næsten er to årtier. Dermed ikke sagt, at de ikke fortsat leverer på et tårn(!!)højt niveau begge to, men de to CHL-kampe i dag og i går peger i den retning. Jovist, Messi scorede på et straffe og man kan også argumentere for at PSG > Porto og Juve > Barca, men det var stadig en sløj, ineffektiv og opgivende indsats. Og ideen i at han skal være anføre samtidig med han får lov til at lave så godt som ingenting defensivt/moralsk i sådan en kamp er sgu skuldertrækkende.
Samtidig var mbappes indsats satme flot. Før mbappe har jeg aldrig rigtig kunnet se hvem der skulle blive de/den næste konge(r), når messi og ronaldo snart er tættere på 40 end 30. Fedt at Atletico puster lidt liv til ligaen iøvrigt :)
Udover mbappe (hvis I er enige med mig selvfølgelig), hvem tror I så kommer til at blive the real deals og ballond'or-kandidater de næste 10 år?
Kubo, Pedri, Foden, Sancho, Haaland. (Bevidst undladt Fati, synes han er overvurderet, kynisk som Rodrygo, men ik så meget mere end det) tror hellere ikke på Vini.
- GuldsmedeN
- Ekspert bruger
-
Det er alle interessante spillere, og vi må håbe at en del af dem slår sig fast som stjerner i spansk fodbold, for ellers synes jeg, at det ser sort ud de kommende år. Jeg synes dog, at de nævnte spillere stadig er i "puppestadiet", hvis man kan sige det sådan, forstået på den måde, at det ikke vil overraske mig hvis ingen af dem nogensinde vandt ballonen. Men der er bestemt potentiale til det!
Edit: Det er jo ikke fordi, at man skal vinde ballonen eller være kandidat dertil for at blive en stjerne og være blandt verdens bedste på sin position. Det er også svært at vide, hvor man skal sætte baren, og HVOR stort et talent vil det kræve fx at blive ballonvinder når Messi og Ronaldo er væk? De to spillere har bare været en uhørt gave til sporten, og ved stadig ikke hvad man kan "forvente" når de to er væk. Hvor har det været et privilegie at følge dem og have deres prime i den spanske liga :')
PMO skrev:
El Siete skrev:
Real HWL skrev:
Thomaskjensen skrev: @HWL, vi kan tilbyde ham at vi bygger truppen rundt ham, at han bliver den vigtigste spiller i klubben de næste 10 år. Han kommer ikke vinde personlige titler ved at spille med Neymar og Messi, han skal til en stor klub. Det bliver Fati/Pedro vs Vini/Mbappe.
Med renoveringen af stadion kommer vi at blive en økonomisk magtfaktor uden at være afhængig af olie milliarderne. Vi kommer kunne købe alle de spillere vi behøver for vi er Real Madrid!
Men jeg skulle blive i 1 år for at spille sammen med Messi og Neymar, det er 100% sikkert.
Ville ønske du havde ret. Men jeg tror ikke på det kommer til at ske. Mbappe har alt det han behøver i Paris. Det er rigtig at vi i fremtiden med vores nye stadion kommer til at blive en økonomisk magtfaktor, men tror desværre først det bliver om 4-5 år. Som det ser ud lige nu, så tror jeg han tager en runde mere i Paris. Så kan vi måske købe ham når han er sidst i 20erne ligesom Hazard.
Nu ikke så pessimistisk :D
Bliver han i Paris siger det noget om hans ambitioner. Real Madrid er alt andet lige et skridt opad ifht historie, prestige, konkurrence, fanbase, titler, osv, osv.
Det ser da meget flot og poleret ud i PSG, City, osv, men det er en tom skal uden substans. Her får du masser af penge og tryghed, men udenfor ligger de reelle ambitioner og skal du derop hvor du vinder Balon d'Or og CL-titler på stribe, så sidder du ikke trygt og godt i en sløj liga som den franske og luner dig med pengesedler. Øjebliksbilledet i Madrid ser trist ud, ja. Men det er lige nu, et øjebliksbillede. Ser man langt tilbage, som historiens største klub, og langt fremad, så er det stadig her man skal hen hvis man vil op i det øverste lag i fodboldverden.
Ja, jeg har den positive hat på i dag :D
En fodboldspiller har vel i gennemsnit 10 år på topplan. Ser man på den nuværende økonomiske situation i Spanien og i de spanske klubber generelt, tegner den nærmeste fremtid sig ikke videre lyst. Man kan ikke fortænke Mbappé i at være kritisk overfor det projekt RM stiller ham i udsigt. Alle og enhver kan se RM (og Barcelona) halter spillemæssigt og har gjort det de sidste par sæsoner, samtidig med at begge klubber står overfor et generationsskifte, som ikke er billigt. Mon ikke Mbappé ser og følger med i potentielle bejleres kampe og hvis han ser det samme som de respektive klubbers fans, må han være betænkelig. Et køb af Mbappé løser ingenlunde samtlige af RMs problemer, og medmindre Mbappé har storhedsvanvid ved han også dette.
Muligvis er RM en drengedrøm for Mbappé, men hvis han tænker på det sportslige, fremfor det personlige, er der i øjeblikket mere attraktive destinationer end RM. Hvorfor skulle han “spilde” 2-3 sæsoner i RM og vente på at holdet er konkurrencedygtigt igen, når der er steder som er det fra dag et? En CL trofæ til RM vil dog ændre meget i denne henseende.
På trods af økonomisk krise i Spanien, som jo også har ramt alle andre lande og deres klubber, så er Real Madrid og Barcelona, pr. Deloitte, stadig klubberne med højeste indtægter af alle. Med afstand. Samtidig er Real Madrid stadig den mest værdifulde klub i verden ifølge Forbes, og med et nyt stadion klar i '22 eller '23, bliver den føring blot udbygget. Så at vi pludselig ikke er attraktive økonomisk holder vel ikke helt.
Jeg er ikke af den opfattelse at hele holdet skal skiftes ud, men at der "blot" skal tilføres verdensklasse på en række pladser. Det er ingen let sag, det er klart, men henter man Alaba, Camavinga(50M), Mbappe(150M) og Haaland/alternativ angriber(75M) ser holdet jo pludselig meget anderledes og konkurrencedygtigt ud. Det kan gøres for meget mindre end man brugte i 19/20-sæsonen hvor vi bla. hentede Hazard, Jovic m.fl.
Så, med en klub der stadig er økonomisk stærk (hvis ikke den stærkeste), nyt stadion, opdateret trup, plus alle de andre faktorer jeg nævnte tidligere, og, som du nævner, det er hans drengedrøm, jamen så kan jeg ikke se hvorfor Mbappe ikke ser det som en attraktiv destination, kontra Liverpool, United, PSG, og hvad der ellers er nævnt.
Men af ren nysgerrighed, hvad ser du/i de andre klubber kan tilbyde i samme omfang?
Konkurrencen er hård, ja, men jeg synes ikke det hele ser så dystert ud som det generelt bliver gjort til, i disse tider.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.